insteken omslaan doorhalen af laten gaan

26-10-2010 07:47 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie breit er nog meer ?

wat heb je gemaakt (fotoooos )

vaag mijn avatar wisselt niet!
quote:Marielle1410 schreef op 08 november 2010 @ 12:13:

Tekkel en kat zijn af!

Kat moet alleen nog voorzien worden van snorharen, een pruikje en een mooie roze strik! Best knap zo voor de eerste keer vind ik zelf!

[afbeelding]

Leuheuk!!!

Ik wil zelf ook graag beesten breien. Je zei dat je deze uit een boek hebt? Welk boek?

Mijn repetoire bestaat tot nu toe uit mutsen, beenwarmers, sjaals en babysokjes, dus wil wel eens wat variatie.
nou doet ie het!
OOw voor dierenliefhebbers, een collega heeft ooit een ijsbeer gemaakt met van dat draadjes garen(hoe noem je dan normaal?). Dat was geweldig!!

Leuke dingen trouwens hier, maar eerst maar eens mijn sjaal.

Is het te merken dat ik hyper ben, geloof het niet he. HIHI.
Hey, ik zag dit topic toevallig en ik zou ook wel mee willen schrijven. Ik ben net gisteren begonnen met het breien van een col. Ik heb het een paar jaar geleden van mijn oma geleerd, maar toch al een tijdje niet gedaan... Moest er echt weer even inkomen en heb alles al weer een paar keer uitgehaald. Ben nu nog steeds niet helemaal tevreden (een zijkant is minder strak ofzo :-S), maar zet even wat langer door. Ik brei steeds één rij recht en één rij averecht. Ben benieuwd wat het wordt... Zou hierna ook wel wat anders willen breien, zoals een babymutsje voor een vriendin van me. Maar dat is wel wat moeilijker denk ik.
Leuk inkjee!
Trouwens meteen even een vraag.. Ik ben bijna door mijn eerste bol wol heen, maar ik weet niet precies hoe ik verder moet met de volgende bol. Kan iemand me dan uitleggen? (Ik brei trouwens gewoon met 2 pennen)

@ Flatscreen: volgens mij gebruiken wij dezelfde wol. Ik ben deze week ook bij de Wibra geweest, en heb zo'n soort zelfde wol als jij volgens mij... dik en dan paars met rood/roze-achtige kleur. Brei ook met pennen 8.0
youtube heeft alle antwoorden
Thanks voor de tip, ziet er easy uit!! Dat komt wel goed, lijkt me...
Grappig @inkje dat we dezelfde wol hebben en pennen!

Een vraag, hoeelqng moet zo,n sjaal worden in afmeting?

Wol niet een tekort dingetje straks.

Staan er ergens maten hiervoor ofzo?
Ik ben nu al een eind opgeschoten met een babyjasje uit een boek, waarbij de patronen redelijk leesbaar zijn (als je de zinnen een paar keer leest).

Nu moet ik het kapje gaan maken, en daar kom ik niet helemaal uit. In het patroon worden ** gebruikt, weet iemand van jullie waar deze voor staan? Is het een aparte steek ofzo? Alvast bedankt!
Na ondertussen even verder zoeken op internet lijkt het erop dat een * een herhalingsteken aanduidt... eens zien of ik nu het patroon begrijp

Fijne avond allemaal.
Ik heb mijn beginnetje weer uitgehaald. Was vergeten om eerst een naald recht te breien voor dat ik aan de boordsteken begon.

Ik was begonnen met 2 om 2 boordsteken en voor dat patroon was 3 om 3 nodig. Dat ik ook wel wat mooier.

Ook heb ik maar 1 bolletje garen. Eerst maar eens kijken of de wibra nog zo'n bol heeft voor ik verder ga.
Kennen jullie dit garen? Leuk om te doen en snel. Sjaal in een paar uurtjes gemaakt.

Hé Chatterly, dat ziet er mooi uit. Ik hebt het nog nooit gezien, zulk garen. Hoeveel steken heb je nou opstaan voor een sjaal?

Ik ben aan mijn tweede set beenwarmers bezig. Had nog een restje wol ergens opgeduikeld, net genoeg *hoopt ze*.
Ha Rubis! Acht steken, je kan het eigenlijk geen breien meer noemen
En dan brei je zeker alleen met één van die buitenste draadjes, zodat 'het netje' buitenboord blijft hangen. Ahum, beetje plastisch omschreven, begrijp je het nog?
Exactement Rubis Prima omschreven.
Leuk draadje dit!

Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts

Chatterly, waar heb je die gave wol gekocht?
quote:Chatterly schreef op 11 november 2010 @ 19:43:

Exactement Rubis Prima omschreven.

Hihihi

quote:Aitane schreef op 11 november 2010 @ 20:05:

Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts Dan ben je toch geen suffe muts. Integendeel. Multitasking! Vertel eens, wat brei, haak en naai jij allemaal?

Leuk draadje dit!

misschien moeten we ook een naai topic openen

van de week heb ik dit gemaakt

Leuk draadje dit!

Echt geen suffe muts hoor. Ik haak heel veel en zit ook geregeld achter de naaimachine.

Dat garen is van Katia, ik heb de wikkel niet meer, maar ik heb het in elke wolwinkel al gezien Aitane

Schattig Yamuna, leuke stof!
Er is al een naaitopic Yamuna
Rokje is eindelijk af !

ik vind m leuk geworden
Wat een plaatje Yamuna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven