insteken omslaan doorhalen af laten gaan
woensdag 10 november 2010 om 18:44
quote:Marielle1410 schreef op 08 november 2010 @ 12:13:
Tekkel en kat zijn af!
Kat moet alleen nog voorzien worden van snorharen, een pruikje en een mooie roze strik! Best knap zo voor de eerste keer vind ik zelf!
[afbeelding]
Leuheuk!!!
Ik wil zelf ook graag beesten breien. Je zei dat je deze uit een boek hebt? Welk boek?
Mijn repetoire bestaat tot nu toe uit mutsen, beenwarmers, sjaals en babysokjes, dus wil wel eens wat variatie.
Tekkel en kat zijn af!
Kat moet alleen nog voorzien worden van snorharen, een pruikje en een mooie roze strik! Best knap zo voor de eerste keer vind ik zelf!
[afbeelding]
Leuheuk!!!
Ik wil zelf ook graag beesten breien. Je zei dat je deze uit een boek hebt? Welk boek?
Mijn repetoire bestaat tot nu toe uit mutsen, beenwarmers, sjaals en babysokjes, dus wil wel eens wat variatie.
woensdag 10 november 2010 om 18:46
woensdag 10 november 2010 om 19:37
Hey, ik zag dit topic toevallig en ik zou ook wel mee willen schrijven. Ik ben net gisteren begonnen met het breien van een col. Ik heb het een paar jaar geleden van mijn oma geleerd, maar toch al een tijdje niet gedaan... Moest er echt weer even inkomen en heb alles al weer een paar keer uitgehaald. Ben nu nog steeds niet helemaal tevreden (een zijkant is minder strak ofzo :-S), maar zet even wat langer door. Ik brei steeds één rij recht en één rij averecht. Ben benieuwd wat het wordt... Zou hierna ook wel wat anders willen breien, zoals een babymutsje voor een vriendin van me. Maar dat is wel wat moeilijker denk ik.
woensdag 10 november 2010 om 20:18
Trouwens meteen even een vraag.. Ik ben bijna door mijn eerste bol wol heen, maar ik weet niet precies hoe ik verder moet met de volgende bol. Kan iemand me dan uitleggen? (Ik brei trouwens gewoon met 2 pennen)
@ Flatscreen: volgens mij gebruiken wij dezelfde wol. Ik ben deze week ook bij de Wibra geweest, en heb zo'n soort zelfde wol als jij volgens mij... dik en dan paars met rood/roze-achtige kleur. Brei ook met pennen 8.0
@ Flatscreen: volgens mij gebruiken wij dezelfde wol. Ik ben deze week ook bij de Wibra geweest, en heb zo'n soort zelfde wol als jij volgens mij... dik en dan paars met rood/roze-achtige kleur. Brei ook met pennen 8.0
woensdag 10 november 2010 om 22:05
Ik ben nu al een eind opgeschoten met een babyjasje uit een boek, waarbij de patronen redelijk leesbaar zijn (als je de zinnen een paar keer leest).
Nu moet ik het kapje gaan maken, en daar kom ik niet helemaal uit. In het patroon worden ** gebruikt, weet iemand van jullie waar deze voor staan? Is het een aparte steek ofzo? Alvast bedankt!
Nu moet ik het kapje gaan maken, en daar kom ik niet helemaal uit. In het patroon worden ** gebruikt, weet iemand van jullie waar deze voor staan? Is het een aparte steek ofzo? Alvast bedankt!
donderdag 11 november 2010 om 08:27
Ik heb mijn beginnetje weer uitgehaald. Was vergeten om eerst een naald recht te breien voor dat ik aan de boordsteken begon.
Ik was begonnen met 2 om 2 boordsteken en voor dat patroon was 3 om 3 nodig. Dat ik ook wel wat mooier.
Ook heb ik maar 1 bolletje garen. Eerst maar eens kijken of de wibra nog zo'n bol heeft voor ik verder ga.
Ik was begonnen met 2 om 2 boordsteken en voor dat patroon was 3 om 3 nodig. Dat ik ook wel wat mooier.
Ook heb ik maar 1 bolletje garen. Eerst maar eens kijken of de wibra nog zo'n bol heeft voor ik verder ga.
donderdag 11 november 2010 om 14:43
donderdag 11 november 2010 om 20:35
quote:Chatterly schreef op 11 november 2010 @ 19:43:
Exactement Rubis Prima omschreven.
Hihihi
quote:Aitane schreef op 11 november 2010 @ 20:05:
Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts Dan ben je toch geen suffe muts. Integendeel. Multitasking! Vertel eens, wat brei, haak en naai jij allemaal?
Exactement Rubis Prima omschreven.
Hihihi
Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts Dan ben je toch geen suffe muts. Integendeel. Multitasking! Vertel eens, wat brei, haak en naai jij allemaal?
donderdag 11 november 2010 om 20:59
donderdag 11 november 2010 om 21:53
Leuk draadje dit!
Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts
Chatterly, waar heb je die gave wol gekocht?
Echt geen suffe muts hoor. Ik haak heel veel en zit ook geregeld achter de naaimachine.
Dat garen is van Katia, ik heb de wikkel niet meer, maar ik heb het in elke wolwinkel al gezien Aitane
Schattig Yamuna, leuke stof!
Leuk draadje dit!
Ik combineer breien met haken en naaien, ik ben echt een suffe muts
Chatterly, waar heb je die gave wol gekocht?
Echt geen suffe muts hoor. Ik haak heel veel en zit ook geregeld achter de naaimachine.
Dat garen is van Katia, ik heb de wikkel niet meer, maar ik heb het in elke wolwinkel al gezien Aitane
Schattig Yamuna, leuke stof!