Wat staat er toch allemaal op mijn laptop

11-11-2010 21:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laptop met een harde schijf van 140 GB. Nu is daarvan 129 GB in gebruik en ik heb geen idee wat er allemaal op staat. Van een deel weet ik het wel:

Muziek en foto's, samen ongeveer 75 GB. Dan tel ik nog 65GB die vrij zou moeten zijn en dat zijn er maar 11. Wellicht iets minder door de programma's die erop staan, maar goed.



Heeft iemand een idee hoe ik erachter kom wat er allemaal op de laptop staat?
In je verkenner zoeken op grootte, dan krijg je vanzelf de grote bestanden boven water.
Kan het niet zijn dat de software programma's zoveel ruimte in nemen?
Alle reacties Link kopieren
Configuratiescherm->Software (of zo iets)

sorteer op grootte

kijk wat je nodig hebt



Weet niet welke Windows je hebt maar bijv. Windows 7 zelf kost ook 16 GB (32-bit) of 20 GB (64-bit)

XP schat ik 4 GB
Alle reacties Link kopieren
Je computer eens defragmenteren wil ook wel eens helpen. Er is altijd "loze" ruimte op je computer.

Kan via configuratiescherm en dan systeem en onderhoud. Dan moet je het wel ergens tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje schreef op 11 november 2010 @ 21:49:

Je computer eens defragmenteren wil ook wel eens helpen. Er is altijd "loze" ruimte op je computer.

Kan via configuratiescherm en dan systeem en onderhoud. Dan moet je het wel ergens tegenkomen.



Eerst even schijfopruiming of Ccleaner dan maar dan hoeft ie niet alle zooi mee te nemen bij defragmenteren.



Elke dag even opschonen scheelt een hoop ruimte.



En muziek en foto's misschien op een externe schijf zetten of gebruik je dat allemaal geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds raar. Windows neemt idd 18 GB in, dus daar heb ik alweer een stukje gevonden.



Denk dat ik inderdaad maar aan een externe schijf moet beginnen. Muziek gebruiken we vrij regelmatig, maar de externe harde schijf koppelen ed is toch niet veel werk?



In ieder geval bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noez schreef op 11 november 2010 @ 22:07:

Ik vind het nog steeds raar. Windows neemt idd 18 GB in, dus daar heb ik alweer een stukje gevonden.



Denk dat ik inderdaad maar aan een externe schijf moet beginnen. Muziek gebruiken we vrij regelmatig, maar de externe harde schijf koppelen ed is toch niet veel werk?



In ieder geval bedankt!Net zoveel werk als een DVDtje opzetten als er niks op tv is.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te weten, dan wordt dat de oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Een externe harde schijf is eigenlijk bedoeld als backup, niet als eerste opslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet bijna zeker dat er een verborgen partitie op staat met recovery software. Kan zomaar enkele tientallen gigabytes zijn. Als je laptop ooit crasht kun je heel makkelijk weer overnieuw beginnen door die partitie aan te spreken. Zoek maar eens naar recovery in je programma's of documentatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, zorg dat alles wat voor jou uniek is op 2 disks staat. Dus én op je laptop én op je externe harde schijf. Als je laptop niet voldoende is, koop dan nog een extra harde schijf. Kost wat extra maar scheelt een hoop ellende.



Je kunt de vraag ook omdraaien: Als je alles wat nu op je laptop hebt staan morgen kwijt zou zijn, wat heb je er dan voor over om alles terug te krijgen? Grote kans dat het antwoord dicht in de buurt komt van de prijs van een extra schijf ligt...
Alle reacties Link kopieren
Start het programma tresize even op, gratis te downloaden op:



http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml



Zie je direct waar je Harddisk ruimte door gebruikt word en kan je meteen kiezen wat je er mee doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven