Dag Sinterklaasje, daahaag, daahaag!

05-12-2007 19:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, het zit er weer op. Vannacht vaart Sinterklaas weer naar Spanje. En, hoe hebben jullie het gehad?

Hier was het eigenlijk het eerste jaar dat Zoonlief echt begreep hoe het allemaal in elkaar zat. En de afgelopen week is hij elke ochtend al rond vijven wakker geworden om in zijn schoen te kijken of er iets inzat. Best stout geweest ook de hele week, en gisteravond brullend toegegeven dat hij het allemaal zo spannend vond en dat hij daarom zo stout was. Het arme schaap...

Vandaag op de creche aan Sinterklaas beloofd dat hij niet zo vaak meer boos zou zijn, en een liedje voor Sinterklaas gezongen. Bij het ophalen zei hij "Het was een beetje eng en een beetje leuk."

En dat terwijl Zwarte Piet nog niet eens op de deur gebonkt had! Toen dat - tijdens de pannenkoeken - gebeurde, zat hij letterlijk te shaken op zijn stoel. "Ik durf niet naar buiten mamma..."

De laatste cadeaus kon hij niet eens meer uitpakken, zo overweldigend vond hij het. "Mag ik nu mijn nieuwe pyjama van Sinterklaas aan?"

Mijn lieve ventje ligt inmiddels al diep te slapen. En ik zit na te genieten. Ik was eigenlijk vergeten dat Sinterklaas zo leuk en zo spannend was.

En jullie? Hoe is het bij jullie geweest? Ook zo spannend en leuk?
Am Yisrael Chai!
Ik mis Sinterklaas heel erg! We vieren het niet, hoop volgend jaar wel weer.
Waarom vier je het niet, Boompje?
Am Yisrael Chai!
Jaaaa bij ons was het ook leuk! Dochter is 20 maanden, snapt het idee van iets in je schoentje net. Ook dat Klaas dat er dan instopt. Piet is leuk, maar Sint is erg eng. Vandaag op kdv Sintbezoek gehad. Toen ik mijn meisje ophaalde zat ze met rode wangen van plezier nog dahaag dahaag klaasje te zingen. Hier stond de zak al om half 6 voor de deur, want kind zat bijna te slapen aan tafel. Ze leefde weer helemaal op. Pakte de cadeatjes uit de zak, zei "kabeljauw (want zo zegt ze dankjewel) Klaas en heeft er tot 10 minuten geleden lekker mee gespeeld.

Nu ligt ze helemaal lekker te slapen en vast te dromen van alle leuke cadeautjes die ze gekregen heeft.

Ik kan niet wachten tot ze het volgend jaar veel beter snapt!!
Ik kreeg een cadeautje toegestuurd met de post. :)

Een dvd van de kinderfilm 'Het Paard van Sinterklaas'. Zóóó leuk! :cheer2:

Maar ik wist al dat ik 'm kreeg, dus ik belde net m'n moeder om haar te bedanken.

Wat was nou het geval? Ze hadden een poos geleden al voor iedereen een chocoladeletter gekocht. Ook voor mij. Maar ik eet sinds een paar maanden heel bewust, en dus geen 'slechte' dingen meer. Ik mocht dit jaar maar 1 chocoladeletter van mezelf, een Tony Chocolonely-letter die ik zelf heb gekocht. Die staat me hier nu aan te kijken ;-)

Dus heeft mijn moeder samen met haar vriend de chocoladeletter die ze voor mij had gekocht opgegeten en voor mij die dvd gekocht.

Want ze wilde me niet iets geven wat ik eigenlijk toch niet wil.

Zó lief! :heart:

En ik had vanmiddag mijn nichtjes (5 en bijna 3) gebeld. "Ik heb lekker al een cadeautje gekregen van Sint: de film van Winky Wong" :lmao:

Nu belde nichtje me net op: "Wij hebben ook de film van Winky Wong!" Haha! Gelukkig wist ik dat ze die zouden krijgen -ook van mijn moeder- anders had ik vanmiddag nooit gebeld natuurlijk.

En nichtje somt nog meer dingen op die ze heeft gekregen, oa de cadeautjes die ik voor ze heb gekocht :heart: Afgesproken dat we zaterdag de dvd van Buurman & Buurman gaan kijken ze de ook van onze SinterOpa heeft gekregen X-D
Mijn oudste van zes wil niet naar bed omdat hij eerst alle 75 trucs van zijn goocheldoos wil leren. En mama is inmiddels zooooo moe die kan het geduld er niet meer voor opbrengen om hem te helpen, dus hier heerst lichtelijke irritatie!

Maar ik vond het ook wel weer erg leuk. Waarschijnlijk het laatste jaar dat hij gelooft want hij twijfelt nu al heel erg. Maar volgend jaar mag hij mee helpen in het complot voor zijn broertje!

Maar ook wel weer blij dat hij weer vertrokken is! Op naar de kerst zaterdag de kerstspullen maar weer eens opzoeken.....
Ik heb het eerste kerststukje mét kaars al weer staan, ghe ghe ghe X-D

Zoon is 10 maanden dus ik hoef lekker nog niet ;-)
Spelbreekster :rofl:
Pakjesavond hebben we al gehad, dat was geweldig. Mk was mooi niet bang voor het gebons op de deur en genoot van alle pakjes in de zakken.

Maar hier in Belgie is het morgen pas, dus morgen ziet ze Sinterklaas voor het eerst pas echt. En ik ben zoooo benieuwd hoe ze het vindt!

Ze wil al de hele week in haar pietenshirt naar school (gelukkig heeft ze er twee) en haar pietenmuts op, waar ze heel erg zuinig op is: als ze er mee rondloopt, houdt ze de veer vast, want die mag niet wegwaaien. **smelt**
fashionvictim schreef op 05 december 2007 @ 19:05:

De laatste cadeaus kon hij niet eens meer uitpakken, zo overweldigend vond hij het. "Mag ik nu mijn nieuwe pyjama van Sinterklaas aan?"

Mijn lieve ventje ligt inmiddels al diep te slapen. En ik zit na te genieten. Ik was eigenlijk vergeten dat Sinterklaas zo leuk en zo spannend was.

:heart:

Wij hebben het niet gevierd, gaan we over een paar jaar zekers doen, als dochter wat groter is. Tot dan vieren we kerst. Wennen voor mij, want ik ben van huis uit Sinterklaas gewend.

Dochter heeft gister, van mij, wel een kerststal gekregen, van Dick Bruna. Heel schattig ding. Ben alleen al de hele dag een klein beetje over de zeik: er zit nl geen os bij!

Ik eet nu trouwens speculaasjes, dat dan weer wel.

Net op SBS lieten ze een speelgoedwinkel zien en wat er zoal veel verkocht werd. Oa Dokter Bibber. Moest even wat wegslikken: van de week vond ik in een oude envelop van mijn moeder allemaal oude sinterklaasgedichten. De eerste die ik opende, was het gedicht voor Dokter Bibber, toen ik een jaar of vijf was.
Het was weer super. Ik heb het Sinterklaasfeest altijd geweldig gevonden en nu met een kind van drie is het nog veel en veel leuker dan het altijd al was. Ik heb net als vorig jaar gehuild van ontroering bij alle blije kindersnoetjes bij de aankomst. Ik vind het echt zo een leuke traditie. Volgend jaar is zoon 4 en snapt hij het vast nóg beter dan dit jaar. Dit jaar was een opwarmertje. Het jaar om de liedjes te gaan leren en het jaar om te leren hoe Sinterklaas vieren werkt. Volgend jaar gaat hij zeker weten helemaal los, en mama ook!
Ik heb ook zó genoten. Ook voor ons dit jaar het eerste luttele besef (meneer is 2), en overal waar Sint en Piet verschijnen roept hij enthousiast Piet! of Klaas!

Vorige week heeft zoon R. voor het eerst Sinterklaas ontmoet..De Goedheiligman was speciaal voor mijn lief zijn werk naar een hotel in een stad gekomen, om daar de lieftallige kindertjes te voorzien van commentaar en kadootjes.

Bij aankomst klemde R. zich heeeeel hard vast aan mij..We moesten immers langs een zwarte Piet..en die was toch wel erg eng.

Binnen werd eerst een half uur de kat uit de boom gekeken op Lief zijn schoot, om vervolgens langzaam aan dichterbij het podium te verhuizen..

Sint riep alle twee-jarigen tegelijk bij hem en werden er liedjes gezongen. R. stond er een beetje schaapachtig bij, want hij kan die liedjes nog niet bijbenen. Af en toe ging zijn mond een beetje mee open op de muziek.

Inmiddels had R. de smaak te pakken, en rende hij door de zaal, sprong en danste, en at ondertussen behoorlijk wat van de gevulde speculaas die her en der op schalen ten toon gesteld stonden...Ach, dachten wij als relaxte ouders..dat mocht wel, het was immers feest...

vervolgens gingen we eten bij vrienden..en R. werd steeds iets witter..als relaxte ouders dachten wij dat dat lag aan de impressies van de dag, en de moeheid...totdat meneer op de grond ging liggen...hmmm, ik nam hem op schoot, en daar kon meneer zich eindelijk laten gaan...en kotste hij mij geheel onder ..alleen mijn onderbroek was nog droog....De speculaaslucht was werkelijk niet te harden..

Weer wat geleerd dus ...dank u Sinterklaasje...

:applause:

A.s. vrijdag vieren wij het nog eens, met de familie. Ik zorg er wel voor dat de speculaas hoog staat...... ;-)
vriendjelief is de deur uit, en voor de tweede keer sinterklaas zit ik bij schoonouders (we wachten met smart op ons eigen huisje). Thuis vierden we het ieder jaar uitgebreid (ook al zijn we allemaal al volwassen). Ik mis het stiekem dus wel een beetje.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb het ook niet gevierd, want de Goedheilige komt in mijn land hier niet langs.. wel de kerstman. En ik mis de Sint wel, jeugdsentiment, denk ik..

Ik heb er wel een vraag over. Ik lees steeds meer, en hoor van familie en vrienden steeds meer, dat ze het weet-ik-veel hoe vaak vieren nu, De Sint. Als gezin, met de rest vd familie, de schoonfamilie, mama's werk, papa's werk, en dan ook nog soms op school..

waarom wordt het niet meer gewoon 1x gevierd, op pakjesavond? Dat is toch de traditie? en ja, ik weet dat er nu meer mensen gescheiden zijn, en allebei wellicht weer een nieuw gezin hebben, maar waarom dan niet kiezen/delen waar het wordt gevierd? Hoe leg je uit aan je kind dat Sint 32x langskomt? En krijgen ze dan echt zo enorm veel cadeaus?

Ben gewoon een even benieuwd..;-)
Hier ook een tevreden al-vijf-jarige, die gelukkig nog heilig geloofd. Ik heb wel het gevoel dat het wat minder had gemogen, ze bleken op school zelfs TWEE cadeautjes te krijgen, ipv één.

Thuis ging mama even mee naar de schuur met de kleine (hij zocht zijn gereedschapskist), papa stoof toen snel met de zak cadeautjes naar de voordeur, wachtte tot we terug waren en bonkte toen stevig op het raam. Snel om het huis heen gerend, en terwijl zoon-en-ik buiten zochten naar zwarte Piet, ging papa weer door de keukendeur naar binnen en sneakte naar de studeerkamer.

Score thuis voor zoonlief: twee carsautootjes, een treintje, een boek-met-leerklok en een fietsbel. Score op school: gereedschapsriem en auto.

Ik ben blij dat Sint morgen via België naar Spanje vertrekt, voorlopig rust. Met Kerst gewoon één cadeautje onder de boom, verder maken we daar geen drukte om.

En toch: Het is écht genieten als je dat enthousiaste gespannen koppie ziet.
Ik heb geen kinderen (ben ik ook ietsje te jong voor, haha), maar ik vind sinterklaas gewéldig en ik kan niet wachten tot ik het weer écht kan vieren (hopelijk in de toekomst)! Wel ben ik Zwarte Piet geweest op een basisschool: ge-wel-dig! 'Dag Sinterklaas' 'Bedankt Sinterklaas' en enkele huilende, écht bange kinderen... zoo geweldig :D En je kunt ze alles wijsmaken :-p Wij hebben het thuis gevierd met gourmetten en een kaartjes-spel-met-opdrachten, ook erg leuk :D Zal het ook altijd blijven vieren :D
Anna_Julie schreef op 05 december 2007 @ 20:28:

waarom wordt het niet meer gewoon 1x gevierd, op pakjesavond? Dat is toch de traditie? en ja, ik weet dat er nu meer mensen gescheiden zijn, en allebei wellicht weer een nieuw gezin hebben, maar waarom dan niet kiezen/delen waar het wordt gevierd? Hoe leg je uit aan je kind dat Sint 32x langskomt? En krijgen ze dan echt zo enorm veel cadeaus?

Ben gewoon een even benieuwd..;-)

Ik ben het helemaal met je eens, vandaar dat Sinterklaas volgend jaar niet meer op mama's werk komt, want Sinterklaas vond het op school véél leuker.

Hier gewoon Sinterklaas op "pakjesavond", en niet overdreven veel, want hij is óók net jarig geweest en de SintMaartentrommel (11 november) is ook nog aardig gevuld.

Kijk je wel eens naar de televisiezender BVN ? (Beste van Vlaanderen en Nederland). www.bvn.nl

Die zender is wereldwijd (free to air, dus gratis) via de satelliet te bekijken, dan kun je ook het Sinterklaasjournaal www.sinterklaasjournaal.nl zien, verplichte kost hier voor de kleuters. Sinterklaasjournaal kun je trouwens ook terugkijken op internet, nog makkelijker. Best leuk, maar het irritante is dat ze half november al beginnen om die kinderen op te fokken en dan élke avond dat irritante gezeik van Dieuwertje Blok dat de kindjes voorál hun schoen moeten zetten.

Ik zou het prima vinden dat de Sint op 1 december komt en op 6 december weer vertrekt. Het is gewoon een overkill, niet leuk meer.
Tony is 2,5. Voor hem was dit ook zijn eerste échte Sinterklaas. Zowel op de psz vorige week, als vanavond thuis. Zijn vader en ik zijn alleen een klein beetje te enthousiast geweest met inkopen doen. Ook hier staan nog een aantal pakjes ingepakt. Meneertje was al vrolijk aan het spelen met zijn nieuwe spulletjes en keek niet meer om naar de overige pakjes. Ach, die krijgt hij een andere keer wel weer... Voor volgend jaar weet ik in ieder geval dat de helft van het aantal cadeautjes ook goed was geweest. Komt goed uit, want de volgende keer zal onze jongste (nu 10 maanden) er ook al wel iets van snappen.

Mooiste moment van de avond: aan de ene kant van de kamer staan we voor het raam te kijken naar de boten die door het kanaal varen. We zien ineens de stoomboot van Sinterklaas voorbij komen (gewoon vrachtschip natuurlijk). En Tony, zie jij daar die imaginary zwarte piet cadeautjes naar ons toe gooien? Ja, dat ziet Tony ook. We draaien ons om en ineens blijkt de kamer vol pakjes te staan. (Vriendlief heeft ze er snel neergezet). Tony slaakt een enorm diepe zucht en vindt dat piet wel errug goed kan gooien! :love:
Loretta is De Mol. Punt.
Ohw, Moppetoet, die zender kende ik nog niet! Franse tv sucks (sorrie..) dus kijk via satelliet alleen Engelse tv. Nlse kon ik niet ontvangen, maar ga nu eens googlen en frutsen.. thanks!! (bvn, bvn, bvn.. ik ga erachteraan!!) dank je wel!
Als je in Frankrijk woont is het absoluut geen probleem om BVN te ontvangen. In tegenstelling tot de Nederlandse zenders hoef je hiervoor geen speciale kaart te hebben.

Veel kijkplezier !!

Kun je lekker nostalgisch Sesamstraat e.d. gaan kijken.
Oh, dat klinkt erg schattig allemaal, zeg. Het is zo'n mooi feest.. die verwachtingsvolle koppies van die kinders, die spanning. Als je dat nu terug ziet in je eigen kinderen, echt leuk!

Zit hier ook na te genieten. Oudste hertjes ( 6 en 5) waren afgelopen weken helemaal sint-freak natuurlijk. Je kunt ze op deze leeftijd nog zo lekker veel wijsmaken ook, kaartjes naar ze sturen van Sint&Piet en die liggen dan iedere nacht onder hun kussens, ze leven helemaal mee met het verhaal van het Sinterklaas-journaal, maken ijverig tekeningen voor in hun schoen.. geweldig. Jongste is pas 20 maanden, die snapt het allemaal nog niet zo maar heeft wel beetje door dat er iets is met die zwarte pieten en die man met die baard/paard.

Vanmiddag echt kneuterig Sint gevierd. Met de gordijnen dicht en kaarsjes aan, buurman die hard op de deur bonste en onze zakken voor de voordeur neerzette.. die koppies dan! Goud waard. Sinterklaas-cd aan, warme choco en amandelstaaf uit de oven, hele blije kindersmoeltjes die bij ieder pakje verrukt uitriepen dat ze dát zoooooo graag wilden hebben!, helemaal uit zichzelf sinterklaas bedankten dat hun broer/zus ook zulke leuke cadeautjes hadden gehad.. *trots*

Nou, dan kun je mij oprapen, hoor. Het is gewoon een schitterend feest. Hopelijk geloven de 2 oudsten volgend jaar nog. Nog 1 jaartje hard core Sinterklaas-feest met alle toeters en bellen voor ieder hertenkind.
Vanavond low-profile Sint gevierd. Dat wil zeggen; een heleboel kleine cadeautjes verstopt voor zoon en die ging hij dan zoeken met "warm" en "koud". Dochter van bijna 11 maanden kreeg ook een cadeau; zo'n ding met 4 klepjes die ze dan opent door middel van een duwknopje of draaiknopje. Ze werd helemaal wild, zo'n grappig gezicht. Net of ze echt heel goed in de gaten had, dat dit een heel leuk stuk speelgoed was.
Wij vieren het maar een keer, zaterdagmiddag was dat met vrienden. Dat is ouderwets lootjes trekken, surprises maken en gedichten en gewoon een klein cadeautje.

Zoontje is nu twee en vond al die grote 'cadeau's' geweldig! Vooral de surprise met de ingepakte doos in de ingepakte doos enz... Hij bleef maar ijverig helpen uitpakken haha. Of de doos met allemaal snippers (heh waarom vierden we het ook alweer hier) kon ie lekker in graaien en erin en eruit gooien allemaal.

En zijn eigen cadeau's, stuk of drie, werd ie ook helemaal wild van (gelukkig want dat waren toch een stuk kleinere dozen, dat heeft ie wel goed in de gaten). En verder was het erg gezellig.

En lekker gegeten natuurlijk, zelf dingen gemaakt enz. Hij was alleen wel een beetje ziekjes nog dus ook hier gekotst na het snoepen :-( Hij kwam op me af lopen maar het kwam er allemaal al net uit voor mijn voeten...

Oh ja hij is ook al tijden helemaal gek van het Sinterklaasjournaal. Alleen als ie een Sint of Piet ziet zegt ie dus steeds 'Sinterklaasjournaal' ipv Sinterklaas of Sint :-P

Op het KDV ging het goed blijkbaar al is het in het echt toch een stuk enger, en een cadeautje gehad. Verder doen we er niks aan. Volgend jaar zullen we wel met schoen zetten beginnen enzo, en ook met familie denk ik. Wel erg leuk allemaal, moest er eerst niks van hebben maar het is toch wel erg gezellig.

Wij doen alleen niet mee met een enorme berg cadeau's kopen zoals in de krant stond. Maar heb er ook niks aan gemist.
Hier geen Sinterklaas. Niks aan zonder mijn kinderen. :-|
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef op 05 december 2007 @ 22:14:

Hier geen Sinterklaas. Niks aan zonder mijn kinderen. :-|
:hug: :hug: :hug: voor Elmervrouw en haar kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven