Lijf & Lijn alle pijlers

waar zitten veel koolhydraten in???

14-11-2010 20:48 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo beste collegaforummelaars,



Ik zou graag wat willen afvallen. Daarnaast ben ik ben vaak moe na het de lunch en avondeten. Nu zei een vriendin tegen me dat het misschien iets is om te minderen met koolhydraten zodat ik me wat fitter voel én om wat af te vallen. Zij vertelde me dat ik dan pasta, rijst, aardappels en brood te skippen. Nou dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Maar.... heeft iemand een lijst van koolhydraatrijk eten. Echt ik word gek van al die ingewikkelde boeken, ik haak steevast af bij blz 30! En nog een vraag; hebben jullie dan een alternatief bij het eten en voor brood? (ipv rijst en aardappels etc)



Dank jullie wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 16 november 2010 @ 13:46:

[...]





Nou ja, mijn conclusie is dat je in deze thread diverse zeer stellige beweringen doet die je niet kunt of wilt onderbouwen, en dat je je er nu vanaf maakt met "dat heb ik ooit al in den treure gedaan". Is mij niet bekend overigens wanneer dat dan geweest moet zijn, maar als je daar net zo slordig en gebrekkig onderbouwd hebt kan het zijn dat ik het ook toen niet erg overtuigend vond.



TO moet zelf maar bepalen welke waarde ze daar aan hecht.Vooralsnog ben jij degene die beweert dat koolhydraatvrij voor sommige mensen goed zou zijn, dat je daar vervolgens een pagina later op mijn aandringen aan toevoegt dat het over diabetespatiënten moeten we dan maar voor lief nemen.

hart en vaatrisico's t.a.v low carb dieten

risico van atkins/low carb
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 16 november 2010 @ 15:10:

[...]Vooralsnog ben jij degene die beweert dat koolhydraatvrij voor sommige mensen goed zou zijn, KLets geen onzin. Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd dat het gematigd beperken van koolhydraten (dus geen drastisch dieet en geen Atkins) voor sommige mensen goed kan zijn. En dat heb ik aangetoond. Ik heb niet gezegd dat koolhydraatvrij goed is. Dat zit je nu ter plekke te verzinnen om je gelijk te halen.



Jij hebt beweerd dat het voor niemand goed is. Dat bewijs je niet.

Jij hebt beweerd dat ieders voeding voor 60% uit koolhydraten bestaat. Dat bewijs je niet.

En je beweert dat noten en zaden koolhydraten zijn. Dat is onzin. Noten en zaden bestaan voor het grootste deel uit eiwitten en vetten.
anoniem_92597 wijzigde dit bericht op 16-11-2010 16:58
Reden: iets beleefdere term gebruikt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 16 november 2010 @ 16:38:

[...]





KLets geen onzin. Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd dat het gematigd beperken van koolhydraten (dus geen drastisch dieet en geen Atkins) voor sommige mensen goed kan zijn. En dat heb ik aangetoond. Ik heb niet gezegd dat koolhydraatvrij goed is. Dat zit je nu ter plekke te verzinnen om je gelijk te halen.



Jij hebt beweerd dat het voor niemand goed is. Dat bewijs je niet.

Jij hebt beweerd dat ieders voeding voor 60% uit koolhydraten bestaat. Dat bewijs je niet.

En je beweert dat noten en zaden koolhydraten zijn. Dat is onzin. Noten en zaden bestaan voor het grootste deel uit eiwitten en vetten.



" zucht"

Notenmelange, luxe ongezouten (Aldi) bevat:

13,4 gram koolhydraten per 100 gr.

- energie uit koolhydraten: 227 kJoule (53 kcal) per 100 gr.

- levert totaal 2830 kJoule (677 kcal) aan energie per 100 gr.



Koolhydatentabel voedingscentrum



Noten bevatten inderdaad eiwit en vet, maar vooral koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 16 november 2010 @ 16:38:

[...]





KLets geen onzin. Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gezegd dat het gematigd beperken van koolhydraten (dus geen drastisch dieet en geen Atkins) voor sommige mensen goed kan zijn. En dat heb ik aangetoond. Ik heb niet gezegd dat koolhydraatvrij goed is. Dat zit je nu ter plekke te verzinnen om je gelijk te halen.



Jij hebt beweerd dat het voor niemand goed is. Dat bewijs je niet.

Jij hebt beweerd dat ieders voeding voor 60% uit koolhydraten bestaat. Dat bewijs je niet.

En je beweert dat noten en zaden koolhydraten zijn. Dat is onzin. Noten en zaden bestaan voor het grootste deel uit eiwitten en vetten.



1. heb wel degelijk onderbouwd dat low-carb schadelijk kan zijn voor de gezondheid, kijk maar even naar mijn link en het gerefereerde onderzoek over hart en bloedvaten. Zeer recent en zeer verontrustend.



2. Dat heb ik helemaal niet beweerd, dat is jouw interpretatie. Ik heb gesteld dat in een gezonde voedingsbalans je uit moet gaan van 60% aan koolhydraten, onderbouwd door stukken van de gezondheidsraad en de Mayo clinic.
Ik ben het eens met Meds. Al heb ik totaal geen notie van de percentages koolydraten die wel of niet goed genoeg zouden zijn.



Maar je kunt toch eigenlijk gewoon op je vingers natellen wat de waarschijnlijke gevolgen zijn van een low-carb-dieet? En als je niet kunt tellen, kijk dan eens gewoon om je heen.



Juist door de boel goed op gang te houden en door veel te bewegen hou je een gezond lijf.



Maar ik hang eigenlijk nog iets anders aan:



Je kunt je beter als doel stellen goed, gevarieerd en lekker eten, en dat dan vaak genoeg. Ik ben zelf niet zo'n sporter als Meds, maar ik heb zelf van nature een hoog energieniveau en heb daardoor ook genoeg energietoevoer nodig.



Ik blijf vrij slank vooral doordat ik eisen stel aan wat ik eet, maakt niet uit wat. Ik eet alleen taart als iemand het zelf heeft gemaakt, geen supermarkt of bakkersmeuk. Ik eet alleen een toastje met wat dan ook als ik geen taart heb gegeten en als het een gezellig feestje betreft. Ik drink alleen alcohol als het ook leuk is zonder te zuipen. Ik eet ook wel eens pastasaus uit zakjes en bakjes maar dan eet ik meestal wel een stuk minder dan wanneer ik (of een ander natuurlijk) echt iets heerlijks heeft gemaakt. Dat komt dan meestal vooral omdat ik de salade ernaast wel zelf gemaakt heb en eigenlijk lekkerder is.



Het is helemaal niet erg om je een keertje kogelrond te eten aan iets wat echt superlekker is. Het is wel een beetje plat en goedkoop om je kogelrond te eten aan iets wat eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, dat vind ik zonde en doe ik ook niet.



Als je van chocola houdt, koop dan lekkere en geniet ervan, prop je niet vol met wannabemeuk. Als je van pasta met kaas houdt, maak dan de beste pasta met de lekkerste kaas en geniet ervan.



Ik zeg altijd maar: het is helemaal niet erg om er dik van te worden maar het moet het wel waard zijn.



Iets in me zegt me dat Meds liever niet in deze post aangevuld zou willen worden......
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 16 november 2010 @ 11:40:

[...]



Neuh van oudsher zijn koolhydraten de hoofdbestanddelen van voeding. Het was maar af en toe dat er vlees was. Men at zaden, knollen, granen, noten, fruit (allemaal koolhydraten)

We hebben ook niet het spijsverteringsstelsel voor een eiwit eter. Eiwit eters hebben een kort darmstelsel, wij hebben lange darmen

Ik zei, "zo veel koolhydraten".

Natuurlijk moet je koolhydraten eten, groente fruit, zaden.

Het is alleen niet nodig om bij iedere maaltijd brood, pasta, rijst of aardappels te eten.

Dat is pas gekomen met de agrarische revolutie.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 16 november 2010 @ 23:46:

[...]

13,4 gram koolhydraten per 100 gr.

Noten bevatten inderdaad eiwit en vet, maar vooral koolhydraten.



Ben je nou echt zo dom?

Die notenmelange bestaat uit 61% vet, en 13,4 % koolhydraten. En dat noem jij "vooral koolhydraten"?



Sorry, maar ik houd hier op. Dit is zo kansloos. Als je zelfs volhoudt dat iets wat voor 61% uit vet bestaat en voor 13% uit koolhydraten "vooral koolhydraten" is, dan ben je voor geen enkel cijfer vatbaar. Dan is discussie verder zinloos.



En die 53 calorien, dat is geen percentage he, dat zijn calorien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 17 november 2010 @ 04:37:Maar je kunt toch eigenlijk gewoon op je vingers natellen wat de waarschijnlijke gevolgen zijn van een low-carb-dieet? En als je niet kunt tellen, kijk dan eens gewoon om je heen.



Vlinder, ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb nadrukkelijk gezegd in dit topic dat ik géén lowcarbdieet promoot. Ik heb op pagina 1 gezegd dat ik het heb over géén drastisch dieet maar een kleine verschuiving van je eetpatroon.



Meds wil mij dolgraag in de mond leggen dat ik Atkins en dergelijke promoot, en verzint er vervolgens van alles bij wat zij en ik al eerder zouden hebben bediscussieerd, en komt als klap op de vuurpijl met een kolderverhaal over noten en koolhydraten.



Meds heeft de náám zo veel te weten van sport en voeding, maar af en toe kletst ze echt onzin. Maar mensen checken dat niet meer omdat "Meds wel gelijk zal hebben". . Lees bijvoorbeeld dit http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=6578 .
Alle reacties Link kopieren
Zodra je zegt "minder koolhydraten" word je verketterd en er van beschuldigd dat je mensen een dieet aan raadt van alleen maar vlees, ei en vet.



Minder koolhydraten, is niet meer dan, minder koolhydraten.

Dus niet boterhammen, aardappelen, rijst of pasta als hoofdbestanddeel van je maaltijd nemen.



Wel gewoon groente, fruit, zaden en noten eten.

Je kan ook gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta eten.

Maar niet iedere maaltijd en niet als hoofdbestanddeel.



Zo drastisch is dat allemaal niet.

En je nieren gaan er echt niet van kapot als je luncht met een salade in plaats van 4 boterhammen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met Vlinder eens. Die theoretische discussie kan me echt niet boeien. Ik hou van lekker eten. Maar dan echt lekker. En ervan genieten. Niet gedachteloos een zak wokkels weghakken, maar liever een lekkere salade maken en die met aandacht opeten. En soms een lekker saucijzenbroodje, moet ook kunnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al gezegd is, maar mijn diëtiste heeft mij aangeraden om meer eiwitten te eten (bij elke maaltijd) en minder (snelle) koolhydraten. Van eiwitten krijg je sneller een voldaan gevoel, dus je zal minder eten of minder snoepen.

Dus ook goed ontbijten, met bv. fruit en yoghurt, tussen de middag een broodje met eiwitrijk beleg en 's avonds een normale maaltijd. Eet ipv wit brood, witte rijst en witte pasta volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst.



Als je je moe voelt na het eten eet je misschien te veel. Verspreid die maaltijd dan over twee eetmomenten.



Hongeren heeft geen zin, want je verbranding gaat dan op de spaarstand, waardoor je alleen maar meer vet gaat opslaan.

Daarom is sporten ook zo belangrijk, om de stofwisseling op gang te houden en te voorkomen dat je spiermassa gaat afbreken.
Alle reacties Link kopieren
Die reactie van Vlinder mag ingelijst worden! Bevalt mij al mijn hele leven heel erg goed. Op die manier zit je heel erg lekker in je vel en blijf je ook nog eens heerlijk slank!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kreeg van de diëtiste het advies om minder koolhydraten te eten. In de laatste zes jaar ben ik met een koolhydraatbeperkt dieet zo'n vijftien kilo afgevallen.



Taart of snoep eet ik bijna nooit, ook bijna geen brood of pasta, wel veel groente, vlees, vis, noten, peulvruchten, eigerechten en dergelijke. En dat kan lekker zijn hoor



Dus tegen TO zou ik zeggen: praat eens met een diëtiste, die kan ook praktische suggesties geven over wat je dan wél zou moeten eten, wanneer je de (meeste) koolhydraten laat staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 17 november 2010 @ 09:31:

[...]





Ben je nou echt zo dom?

Ik ben in ieder geval niet zo dom dat ik me in een discussie moet verlagen tot dergelijke goedkope uitspraken

Die notenmelange bestaat uit 61% vet, en 13,4 % koolhydraten. En dat noem jij "vooral koolhydraten"?

Jij bent selectief aan het citeren, noten zijn een gemengd product, jij beweerde dat mensen koolhydraatarm aten van oorsprong ik ontkrachtte dat omdat mensen van oorsprong veel fruit (koolhydraten) groente (koolhydraten) noten en zaden (gemengd maar zeker koolhydraten) knollen (koolhydraten) granen (koolhydraten) en peulvruchten (koolhydraten) aten. Proteine stond slechts af en toe op het menu. Dat is dus een andere boodschap dan de jouwe, jij beweerde dat de oorspronkelijke mens vooral eiwitten at



Sorry, maar ik houd hier op. Dit is zo kansloos. Als je zelfs volhoudt dat iets wat voor 61% uit vet bestaat en voor 13% uit koolhydraten "vooral koolhydraten" is, dan ben je voor geen enkel cijfer vatbaar. Dan is discussie verder zinloos.

13% koolhydraten en 61% goede vetten, hoort dus niet thuis in een koolhydraatarm dieet. Ik heb niks gezegd over de vetten trouwens, jij beweerde dat er geen koolhydraten inzaten en dat heb ik hiermee ontkracht.

En die 53 calorien, dat is geen percentage he, dat zijn calorien.

D

Goh?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 17 november 2010 @ 04:37:

Ik ben het eens met Meds. Al heb ik totaal geen notie van de percentages koolydraten die wel of niet goed genoeg zouden zijn.



Maar je kunt toch eigenlijk gewoon op je vingers natellen wat de waarschijnlijke gevolgen zijn van een low-carb-dieet? En als je niet kunt tellen, kijk dan eens gewoon om je heen.



Juist door de boel goed op gang te houden en door veel te bewegen hou je een gezond lijf.



Maar ik hang eigenlijk nog iets anders aan:



Je kunt je beter als doel stellen goed, gevarieerd en lekker eten, en dat dan vaak genoeg. Ik ben zelf niet zo'n sporter als Meds, maar ik heb zelf van nature een hoog energieniveau en heb daardoor ook genoeg energietoevoer nodig.



Ik blijf vrij slank vooral doordat ik eisen stel aan wat ik eet, maakt niet uit wat. Ik eet alleen taart als iemand het zelf heeft gemaakt, geen supermarkt of bakkersmeuk. Ik eet alleen een toastje met wat dan ook als ik geen taart heb gegeten en als het een gezellig feestje betreft. Ik drink alleen alcohol als het ook leuk is zonder te zuipen. Ik eet ook wel eens pastasaus uit zakjes en bakjes maar dan eet ik meestal wel een stuk minder dan wanneer ik (of een ander natuurlijk) echt iets heerlijks heeft gemaakt. Dat komt dan meestal vooral omdat ik de salade ernaast wel zelf gemaakt heb en eigenlijk lekkerder is.



Het is helemaal niet erg om je een keertje kogelrond te eten aan iets wat echt superlekker is. Het is wel een beetje plat en goedkoop om je kogelrond te eten aan iets wat eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, dat vind ik zonde en doe ik ook niet.



Als je van chocola houdt, koop dan lekkere en geniet ervan, prop je niet vol met wannabemeuk. Als je van pasta met kaas houdt, maak dan de beste pasta met de lekkerste kaas en geniet ervan.



Ik zeg altijd maar: het is helemaal niet erg om er dik van te worden maar het moet het wel waard zijn.



Iets in me zegt me dat Meds liever niet in deze post aangevuld zou willen worden......

Ik vul jouw aan Vlinder want je hebt helemaal gelijk. En dat wordt ook breed ondersteund door onderzoek. Dieten helpen niet, zodra je voedingsmiddelen die je nodig hebt gaat verminderen of zelfs verbieden loopt je gezondheid gevaar en slanker wordt je er niet van.

Hoewel ik niet zal ontkennen dat een koolhydraatarmdieet in eerste instantie gewichtsverlies kan opleveren. Dit komt echter omdat proteine veel verzadigender is en mensen krijgen dus zo minder calorieen binnen. En dat is de truc, minder eten en meer bewegen (voor de rest van je leven)
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 17 november 2010 @ 10:11:

Zodra je zegt "minder koolhydraten" word je verketterd en er van beschuldigd dat je mensen een dieet aan raadt van alleen maar vlees, ei en vet.



Minder koolhydraten, is niet meer dan, minder koolhydraten.

Dus niet boterhammen, aardappelen, rijst of pasta als hoofdbestanddeel van je maaltijd nemen.

Er is helemaal niks mis met aardappelen, rijst of brood, mits het volkoren is. Koek en snoep vallen ook onder de koolhydraten en daar zit het echte probleem



Wel gewoon groente, fruit, zaden en noten eten.

Je kan ook gewoon brood, aardappelen, rijst en pasta eten.

Maar niet iedere maaltijd en niet als hoofdbestanddeel.



Zo drastisch is dat allemaal niet.

En je nieren gaan er echt niet van kapot als je luncht met een salade in plaats van 4 boterhammen.4 boterhammen heb je nodig voor je vezels, je ijzer, jodium, foliumzuur etc. (zit niet in een salade)

Je nieren kunnen schade oplopen van teveel eiwit. Een vrouw heeft ongeveer 50-55 gram per dag nodig aan eiwit. Een stukje vlees, een plakje kaas en een beker yogurt, dan zit je al aan je tax.

Daarnaast is het probleem dat het vervangen van koolhydraten geschiedt door vet en eiwit teveel vet is slecht voor je bloedvaten. Een ander probleem is dat snelle brandstof essentieel is voor de werking van je hersenen.
@Meds: als ik koolhydraatbeperkt eet, wil dat bij mij zeggen dat ik zo 1500-2000 kcal per dag aan chips, friet, broodproducten schrap. maar blijven er nog steeds koolhydraten in mijn menu aanwezig.

Als ik niet dieet eet ik ook dat gebakken ei (misschien zelfs wel 2) en ca. 150 gram vis/vlees per dag, dat doe ik als ik wel lijn ook (maar dan uiteraard maar 1 ei gebakken)

Als ik dieet eet ik slechts 'n boterham of 4 per dag ipv een veelvoud daarvan inclusief lekkere pistolets.

De verhoudingen qua inname komen dan enkel anders te liggen omdat ik de slechte dingen drastisch minder.
Alle reacties Link kopieren
Meds,

Ik zeg NERGENS dat er iets mis is met aardappelen, rijst, brood of pasta.

Nergens.



Net zo min als er iets mis is met vlees, vis, vet, boter of olie.



Ik zeg alleen dat veel mensen te veel aardappelen, rijst, brood of pasta eten. En dat dat nergens voor nodig is als je geen hard lichamelijk werk doet, of duursport.

En dat we pas zo veel koolhydraten zijn gaan eten, sinds de agrarische revolutie. Dat zijn we gaan doen, omdat het makkelijker was dan buiten achter een beest aan gaan rennen of bessen zoeken. Niet omdat het gezonder is.



Waarom chargeer je alles wat ik schrijf?

Is dat de enige manier om aan te tonen dat jij de enige bent die gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je boterham tussen de middag vervangen door sla en je aardappel 's avonds door meer groente.

Geen idee wat daar zo ontzettend ongezond aan is.



Niemand zegt hier dat je brood of aardappelen met vet en vlees moet vervangen.



Overigens zijn er hele continenten die geen brood eten. Zeggen dat dat moet is nogal eurocentrisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 18 november 2010 @ 09:06:

Overigens zijn er hele continenten die geen brood eten. Zeggen dat dat moet is nogal eurocentrisch.



Maar die eten rijst of bananen.



Ik denk dat de meesten teveel koolhydraten eten, dus dan is wat minder niet slecht. Minder koolhydraten betekent niet helemaal geen koolhydraten.



En in noten zitten inderdaad veel eiwitten.



Sorry, ik heb geen bronnen/bewijzen/percentages.
Alle reacties Link kopieren
http://www.calorietabel.nl/



Hier staan ook de koolhydraten per voedingsmiddel.
verba volant, scripta manent.
Voor mij was het gewoon vanaf het begin al duidelijk wat er bedoeld werd,namelijk niet ''geen koolhydraten'' maar ''koolhydratarm'' net als dat je ook ''vetarm'' kunt eten door

magere en halfvolle producten te eten in plaats van volle.Dus

''vetarm'' staat ook niet gelijk aan ''geen vet''.



Verder lees ik ook niet dat men rijst,aardappelen,pasta en brood helemaal moet weglaten maar gewoon ermee moet minderen als het nodig is of als degene zich daar prettiger bij voelt.Ik eet dan b.v.ook geen wit brood maar volkornbrood,witbrood is wel lekker maar het is gewoon troep.Witbrood eet ik in het weekend als ik uit eten ga,wit stokbrood met kruidenboter...jummie.En je kunt toch ook gewoon silvervlieesrijst eten in plaats van gewone rijst en ik las ook iets over koolhydratarm brood ''lijnzaadbrood of sojabrood''.



Dus stel als jij minder koolhydraten wilt eten maar ook brood niet helemaal weg wilt/kunt laten dan zou je toch voor deze opties kunnen kiezen of niet soms?



Ik denk dus dat er niet maar een manier van eten is of dat alleen een weg goed is maar dat er meerdere opties zijn.Als je op een bepaald dieet moet i.v.m. een bepaalde ziekte b.v. zoals diabetes moet je dan niet ook op de koolhydraten letten?Niet dat je ze helemaal niet meer moet eten maar dat je gewoon moet minderen en als je toch extra neemt,moet je dan niet bijspuiten aan insuline?Of als je leverklachten hebt dan wordt je op een vetarm dieet gezet.Als je nierproblemen hebt dan mag je ook maar weinig zout.



En tja,verder vind ik dat je moet doen waarbij jij je het beste voelt.Ik eet volgends de schijf van vijf en voel me daar lekker bij.

Ik ga dus ook niet tegen een andere zeggen hoe hij/zij moet eten.Geef dus hooguit advies.



Verder,iedereen zijn eigen mening!Ik vind dit ook iedere keer

weer een interessante discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 18 november 2010 @ 09:03:

Meds,

Ik zeg NERGENS dat er iets mis is met aardappelen, rijst, brood of pasta.

Nergens.

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik zeg dat er niks mis mee is. Le-zen

Net zo min als er iets mis is met vlees, vis, vet, boter of olie.



Ik zeg alleen dat veel mensen te veel aardappelen, rijst, brood of pasta eten. En dat dat nergens voor nodig is als je geen hard lichamelijk werk doet, of duursport.

En dat is behoorlijke onzin. Je kan rustig veel brood en aardappelen en rijst eten, als je maar van de chips de saus en de chocolade afblijft.

En dat we pas zo veel koolhydraten zijn gaan eten, sinds de agrarische revolutie. Dat zijn we gaan doen, omdat het makkelijker was dan buiten achter een beest aan gaan rennen of bessen zoeken. Niet omdat het gezonder is.

Ook voor de opkomst van de landbouw aten we granen en fruit en knollen. De allereerste mensen waren geen vleeseters.



Waarom chargeer je alles wat ik schrijf?

Is dat de enige manier om aan te tonen dat jij de enige bent die gelijk heeft?Waarom verdenk jij mij van chargeren als je dingen leest die er niet zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 18 november 2010 @ 09:06:

Je kunt je boterham tussen de middag vervangen door sla en je aardappel 's avonds door meer groente.

Geen idee wat daar zo ontzettend ongezond aan is.

Simpel! Je krijgt zo geen brandstoffen binnen.



Niemand zegt hier dat je brood of aardappelen met vet en vlees moet vervangen.



Overigens zijn er hele continenten die geen brood eten. Zeggen dat dat moet is nogal eurocentrisch.Wat is dat nu voor kromme redenatie, de meeste wereldbewoners eten rijst of andere granen, bulgur, couscous, milliepap, als basisvoedsel. Koolhydaten zijn de basis of je nu in azie woont of in finland
Al zijn chips en chocolatjes troep zo is het toch aan de andere

kant lekker... Morgenavond is natuurlijk vrijdagavond en dan staat er altijd een schaaltje chips gereed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven