Werk & Studie alle pijlers

Februari instroom HBO verstandig?

17-11-2010 10:40 18 berichten
Hallo,
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof er in februari een regulier programma opstart. Dat lijkt me positief omdat je dus ook het reguliere programma kunt doorlopen.



Ik zou wel even navragen wat die kwalitatieve verbeteringen in houden en op basis daarvan verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Je stroomt dus niet in in een lopend schooljaar?

Als het een opleiding is die 2x per jaar start zou ik het gewoon doen denk ik. Een vriendin van mij is ooit in februari gestart met een verpleegkundeopleiding en dat beviel haar prima. Je diplomeert dan ook op een ander moment dan 'het gros' en dat kan gunstig zijn mbt het vinden van een baan. Als je hierna nog verder zou willen studeren, moet je natuurlijk dat half jaar nog wel overbruggen, maar als je direct aan de slag wil zie ik niet waarom je het niet zou moeten doen eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook in februari begonnen. Ik vond het perfect, zeker omdat het de eerste keer was dat die opleiding dat deed. We werden goed begeleid en natuurlijk gaan er dingen niet zoals ze anders lopen, maar al met al zou ik zo weer in februari beginnen..



Succes met je keuze..
Alle reacties Link kopieren
quote:hellolove schreef op 17 november 2010 @ 10:40:

Het is natuurlijk een voordeel dat als het niet bevalt ik in september weer een andere studie kan beginnen. Lekkere instelling.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik snap die instelling wel, ik vind het een goed argument hoor. Als het goed voelt, en je hebt er zin in (en er zijn genoeg februari-leerlingen, ook belangrijk!), GA LEKKER DOEN!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring in het in februari starten met een opleiding, maar als het voor jou goed voelt om dan te starten en je vind de opleiding leuk om te doen, waarom zou je het dan niet doen? Scheelt ook weer een half jaar wachten tot september.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet, ik begrijp het probleem niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Is het met februari instromen niet zo dat je dan in verhouding langer collegegeld betaald. Je betaald toch altijd van sept tot juni, ook als je in febr. begint. Of word dat naar verhouding doorbelast?
i
Hoi Boarn,

Dat is ook een goede vraag :p. Daar ga ik even achteraan bellen want het is best wel een groot bedrag :(. Bedankt voor je reactie :D.
Alle reacties Link kopieren
Als je in februari begint, betaal je vanaf februari collegegeld.



Tenzij je je niet hebt uitgeschreven bij je vorige HBO opleiding TO. Dan loopt het collegejaar gewoon door voor je.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen



Ik ben zelf ook van plan in februari weer met een hbo opleiding te gaan starten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hellolove schreef op 17 november 2010 @ 12:40:

En hoi Dippy ;),

Er is op zich geen probleem, ik hoor alleen verhalen van mensen om me heen die zeggen dat het toch minder handig is om te doen. Omdat docenten dan misschien anders met de stof omgaan omdat ze al klassen hebben die verder zijn. Wat wel evt een nadeel zou kunnen zijn is dat ik dan nog les krijg op de “oude”minder goede manier dan wanneer ik in september start.



Vraag dus na wat er verandert en hoeveel gevolgen dit heeft.



En vraag ook of dit nog gevolgen heeft als je eventueel studievertraging oploopt.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook in februari begonnen. Het bevalt mij wel goed, ik hoop komende februari klaar te zijn. Ik begon trouwens wel halverwege het jaar, dus om het half jaar zat ik in een andere klas, behalve de andere studenten die ook in februari begonnen waren. Dit was bij mijn opleiding geen probleem. Ik heb trouwens ook niet mer collegegeld betaald, ik betaal gweoon van februari tot februari.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel heel goed navragen hoe de rest van je studie dan verloopt. Mijn man is in februari gestart met de Pabo, maar de organisatie was daar helemaal niet goed op ingericht. Uiteindelijk kwam het er op neer dat alles heel rommelig verliep, vakken werden niet of in een verkeerd blok gegeven. Hij heeft tenslotte zelf maar de touwtjes in handen genomen en is steeds een beetje gaan versnellen, zodat hij uiteindelijk na 3,5 jaar afstudeerde, tegelijk me de groep die een half jaar voor hem was begonnen.



Zelf heb ik in een experiment gezeten, waarbij je met hoge VWO-cijfers een versnelde HBO studie kon doen. Daar was de organisatie ook niet op ingericht. Het was de bedoeling om een half jaar te versnellen gedurende de studie, maar dat is uiteindelijk een jaar geworden. Ons klasje moest overal zelf achteraan, niks liep volgens het standaardpatroon, docenten wisten niet eens dat ze ons les moesten geven etc. Heel vervelend allemaal. En HEAO-accountancy in 3 jaar kan ik sowieso niemand aanraden......



Aanvulling: mijn eigen ervaring is wel van 12 jaar geleden en het experiment is mislukt, ons groepje van 14 is de enige groep die het ooit zo gedaan heeft op die hogeschool.
..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik start zelf in februari met mijn HBO opleiding fiscale economie. Heb me goed laten informeren, ga de 27ste nog naar de open dag en sta er helemaal achter. Het enige verschil is dat je schooljaar anders loopt qua starten



Succes,

liefs xMadness
Hallo,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven