Mode & Beauty alle pijlers

Snel last van vet haar wat doe je ertegen?

07-12-2007 08:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste 2 jaar wordt mijn haar heel snel vet. Nu dus al binnen 1 dag. "Vroeger" hoefde ik mijn haar maar 2x per week te wassen. Dit werd 3 keer per week, de laatste 2 jaar om de dag en de laatste maanden dus elke dag. Ik heb al van alles geprobeerd: Andere shampoos, shampoos speciaal tegen vet haar (Andrelon o.a.) en de laatste maanden head & shoulders tegen vet haar en roos (die met citroen). Een andere borstel gekocht. Het helpt allemaal niet. Als ik 's ochtends m'n haar heb gewassen is het 's avonds alweer vet. Weten jullie misschien een merk shampoo wat hiertegen goed kan helpen? Of ms. een huishoudelijk middeltje?
Stop met je haar wassen! Bij deze methode moet je wel even doorzetten. Ik denk dat je haar te vet is geworden door te veel wassen. Als je stopt met je haar te wassen heeft het ongeveer 6 weken nodig om de balans weer te herstellen. Je mag je haar gedurende die periode wel met warm water spoelen en eventueel een klein beetje conditioner gebruiken.
vet haar moet je niet zwaar masserend wassen, je moet de hoofdhuid ontzien, want als je die stimuleert met wassen komt er weer talg vrij dat voor vet haar zorgt.

en niet teveel borstelen, kammen, of met je handen doorgaan.

heb zelfs eens ergens gelezen dat je haar spoelen met sterk verdund sodawater zou helpen op www.omaweetraad.nl

succes!
Bah... Mijn haar wordt ook snel vet, maar ik ga echt geen 6 weken met vies haar rondlopen hoor. Dan was ik het maar wat vaker.
vet haar mag overigens zo vaak gewassen worden als jij nodig vindt
Volgens mij helpt talkpoeder wel een beetje.... niet tegen het vette haar, maar wel als je sochtends de deur uit moet, je haar is vet en je hebt geen tijd / zin om het op dat moment te wassen. Beetje talkpoeder erin doen, en het lijkt en voelt minder vet.
alleen maar uitspoelen met lauwwarm water helpt echt, het duurt idd even maar dan ziet je haar er weer glanzend en gezond uit zonder die vette glans!

enne...als je het minimaal 5 minuten uitspoelt is het echt niet meer vies!
Anders probeer je eerst weer even om de dag, volgens mij scheelt dat best wel en went je haar daar snel aan. Zes weken je haar niet wassen is natuurlijk ook wel weer bizar.... Zou het wel graag willen uitproberen, maar ik ga er niet al die tijd als een vette haarbal bijlopen.
Ik las trouwens ooit in een interview met een bekende actrice met erg mooi haar (naam kwijt) dat ze haar haar maar 1x per maand waste. Daardoor was het ook zo'n mooi haar, zei ze.
Het haar droog fohnen helpt bij mij wel goed, kan ik een dag langer door zonder te wassen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat bij mij helpt: NIET met een shampoo tegen vet haar wassen: je haar/hoofdhuid droogt er van uit en gaat als natuurlijke reactie het weer vet maken. (eigen theorie, maar bij mij klopt het). Ik heb ook jaren m'n haar met shampoo tegen vet haar gewassen, en altijd weer heel snel vet haar. Nu was ik het met shampoo voor normaal haar en zelfs voor glans en ik heb veel minder snel vet haar! Wat ook helpt is er zo min mogelijk aan zitten, dus zo min mogelijk borstelen en zo min mogelijk met je handen er door. En 's ochtends je haar wassen en niet 's avonds (slapen (hoofd op kussen) maakt het ook vetter).

O ja, ik was het tegenwoordig om de 2 dagen.
Ik heb van Andrelon shampoo voor haar dat snel vet wordt met watermeloen erin of zo. En verder idd maar 1x per 2 dagen wassen. Ik was het expres 's ochtends. De volgende avond ziet het er dan echt niet meer uit, maar dat ziet dan toch niemand meer en 's nachts maakt het me ook niet uit.

Merk altijd wel dat het na de zomervakantie wat minder snel gaat. Als we kamperen doe ik toch wat minder moeite voor schoon haar en ga je soms wel eens even zwemmen in een meer of zo, waardoor het ook minder gewassen hoeft te worden. Na de vakantie is het dan gelijk ook minder snel vet.
..
anoukske schreef op 07 december 2007 @ 10:00:

Wat bij mij helpt: NIET met een shampoo tegen vet haar wassen: je haar/hoofdhuid droogt er van uit en gaat als natuurlijke reactie het weer vet maken. (eigen theorie, maar bij mij klopt het). Ik heb ook jaren m'n haar met shampoo tegen vet haar gewassen, en altijd weer heel snel vet haar. Nu was ik het met shampoo voor normaal haar en zelfs voor glans en ik heb veel minder snel vet haar! Wat ook helpt is er zo min mogelijk aan zitten, dus zo min mogelijk borstelen en zo min mogelijk met je handen er door. En 's ochtends je haar wassen en niet 's avonds (slapen (hoofd op kussen) maakt het ook vetter).

O ja, ik was het tegenwoordig om de 2 dagen.

dat is precies wat ik wilde zeggen ja. hoe meer jij wast hoe meer vet/talg je hoofdhuid aanmaakt om je te beschermen. en head and shoulders is dan al helemaal funest.

ik zou het wassen afbouwen. ga terug naar om de dag om te beginnen. wat ook wil helpen, ik weet niet of je lang haar hebt, je haar 1 dag vast dragen, dan zit je er minder mee te 'spelen'. elke keer als je met je handen in je haar zit stimuleer je je hoofdhuid, én je handen laten ook eens wat vet achter.
als ik mn haar niet fohn wordt het ook altijd gelijk vet, en als ik het wel fohn kan ik hem om de 2/3 dagen wassen. dus misschien kan je proberen je haar te fohnen, als je dat nog niet deed.. succes ermee
Goede tip van Lotje ook. Als je je haar 's ochtends gelijk vastzet, heb je 's avonds veel minder vet haar. En de dag erna ook dus.
Hee dank je wel allemaal! Heb veel aan jullie tips en... m'n haar is veel minder snel vet! De H&S shampoo ligt nu in de kast en ik gebruik weer m;n 'oude' shampoo voor volume.
Heb je een pony? een tip die ik ergerns gelezen heb is dat las je erg vet haar hebt, je alleen je pony/voorste gedeelte van je haar wast en dan ziet het er gelijk een stuk beter uit.
Niet echt een pony meer een lok maar ik kan dit altijd proberen. Waar ik ook achter ben gekomen is dat mijn haar veel dunner is geworden. Tijdens een lange periode van stress is mijn haar enorm gaan uitvallen en vlgs. mij veel dunner geworden. Ik was eerst ook heel blond en nu heb ik bijna donker haar. Zou het kunnen dat dun haar ook veel sneller vet wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven