Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens laarzen verzorgen met wat?

19-11-2010 08:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele mooie Dr. Martens laarzen gekocht, deze: en nu vraag ik me af hoe ik ze moet verzorgen? Dat kan ik eigenlijk nergens vinden op internet op waar ik ze besteld heb. Mijn vorige Dr. Martens moest ik met kleurloos leervet behandelen, maar bij deze trekt dat vet helemaal in de laars, en wordt het leer donkerder (vorige laarzen waren glad leer). Iemand ervaring met het verzorgen van deze laarzen?
Alle reacties Link kopieren
Je moet hiermee even langs de schoenmaker gaan, verzorging is superbelangrijk.



Ik zou zelf denken.

Als ik het zie is het een matte glans?. Matte glans moet met vet behandeld worden, lichtere kleuren worden altijd wat donkerder na een behandeling met vet. Dit trekt binnen 24 uur behoorlijk weg. Gebruik alleen geen blik vet (voor bijv. bergschoenen) maar bijv. een tube rustical.
Alle reacties Link kopieren
Bwoah ik dacht bij het lezen van topictitel aan van die zwarte met hele dikke zolen en stalen plakken erop. Ik dacht: Die kun je het best behandelen met zoutzuur.
Alle reacties Link kopieren
I love dr Martens! Heb de bovenstaande laarzen in het zwart besteld. Ben benieuwd ......
quote:Confiture schreef op 19 november 2010 @ 09:09:

Bwoah ik dacht bij het lezen van topictitel aan van die zwarte met hele dikke zolen en stalen plakken erop. Ik dacht: Die kun je het best behandelen met zoutzuur.



ik dacht: duh, met schoenpoets natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh, ze zijn zoooo leuk! Helaas pasten mijn kuiten er niet in. (Nog even liposuctie overwogen, maar dan werden het toch wel héle dure laarzen )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook en was me dat vanmorgen ook af aan het vragen...ik ga het aan mijn moeder, aka schoenpoetsfee vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik zag deze week die laarzen toevallig op internet en dacht 'ikwilzeikwilzeikwilze' en nu komen ze hier ook voorbij. Dat móet wel een teken zijn. Toch?

Financieel gezien zou het goed zijn als mijn kuiten er ook niet in passen
Ik heb anderhalve week geleden ook Dr. Martens gekocht (een ander model), maar die heb ik gewoon ingespoten met een spray speciaal voor leer. Ze zien er prima uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat mijn kuiten er wèl in passen . Ik vind ze prachtig, maar in het kader van de dure donkere maanden geen verstandige aanschaf.
Alle reacties Link kopieren
TO, waar heb je ze gekocht?
Alle reacties Link kopieren
je kunt ze vinden op wehkamp.nl (mocht je uitgelubberde laarzen ontvangen, sorry, dat zijn mijn teruggestuurde...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 19 november 2010 @ 10:50:

Ik heb ze ook en was me dat vanmorgen ook af aan het vragen...ik ga het aan mijn moeder, aka schoenpoetsfee vragen.Als ze echt een schoenpoetsfee is hoef je ze alleen maar op een krantje neer te zetten en een momentje je ogen te sluiten en tadaaa, klaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Friezin71 schreef op 20 november 2010 @ 10:12:

je kunt ze vinden op wehkamp.nl (mocht je uitgelubberde laarzen ontvangen, sorry, dat zijn mijn teruggestuurde... haha Friezin. Welke maat heb je? Ik heb vanmorgen mijn laarzen ontvangen van Wehkamp. (welke kleur had je dan?)
Alle reacties Link kopieren
Gekocht via wehkamp.nl ja. En wel prijzig maar zulke laarzen gaan bij mij toch wel 2 tot 3 jaar (als het niet langer is) mee. Ik loop er binnenkort wel even mee langs de schoenmaker, wil het niet verprutsen natuurlijk. Maar bedankt voor alle reacties.



Ik heb trouwens normaal gesproken maat 41 in schoenen, maar in Dr. Martens altijd maat 40.



Ze lopen echt zalig en ik kan ze iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntjexxxx schreef op 20 november 2010 @ 11:42:

[...]





haha Friezin. Welke maat heb je? Ik heb vanmorgen mijn laarzen ontvangen van Wehkamp. (welke kleur had je dan?)Die blauwe, in maat 40
Alle reacties Link kopieren
Eens per week inspuiten tegen water en vuil en pas met vet aan de slag als je voelt dat het leer begint uit te drogen of als de kleur achteruit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij Ddmusastorepuntcom bij accesoires verkopen ze wonderbalsam voor 9 dollar. Misschien is er in NL iets vergelijkbaars te koop. Ik poets mijn zwarte dr.Martens altijd gewoon ouderwets met schoenpoets. Nou ja, altijd............Ze knappen er wel van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven