Zo'n honger

08-12-2007 13:33 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en een echte hongerlap. Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc (180/6 schepjes) , maar redt hiermee nauwelijks 4 uur tussen de voedingen.

Ik heb al Forte geprobeerd, maar dat lijkt niet te helpen. Hij wordt ook zelf wakker s'avonds tussen 22.00 en 23.00 omdat ie gewoon weer honger heeft. Ik mag ook niet meer in zn flesjes doen, want dan gaat ie over de maximale liter die ze mogen hebben.

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en tips zijn uiteraard welkom

groetjes
Ik dacht trouwens gelezen te hebben, maar misschien was dat subjectief lezen ofzo, dat die reacties (in nieren kijken) gingen over structureel meer dan die liter fv geven en niet over JBPmeel..

Als je afbeeldinggoogled op Pritt krijg je trouwens een foto van Brad Pritt ;-)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Zuigstengel schreef op 08 december 2007 @ 19:07:

[...]

Ik val jou ook niet aan hoor Star, maar iemand anders die nogal last heeft van gierende hormonen X-D
Gelukkig. Zou ik je bijna een knuffel geven, maar da's te mutserig. Ik zeg trouwens ook geen ships \\:-)//
Zuigstengel schreef op 08 december 2007 @ 19:01:

[...]

Niet?? nou dan zou ik het maar eens even terug lezen, want het kwam er op neer, dat als je JBP toevoegt de 1 ltr per dag overschreidt, en toen had je de poppen aan''t dansen! Terwijl ik dit alleen maar als tip gaf, en past die tip toevallig niet in je straatje, reageer dan normaal, en kom dan niet met flut reactie van dat ik een wereldwonder zou zijn, en in het binneste van mijn kind zou kunnen kijken! Bah!!!

Tsss, je kan zelf niet lezen want de weerstand had niet te maken met johannesbroodpitmeel maar met meer dan een liter MELK geven. De poster voor jou had het over gewoon een extra schep geven, deed zij zelf immers ook. Op jouw johannesbroodpitmeel is nauwelijks gereageerd, alleen Tilalia zei daarover dat het weliswaar de voeding zwaarder maakt, maar niks doet voor de bloedsuikerspiegel. En dat laatste is gewoon een feit, het zijn lege calorieën die een vol gevoel geven maar geen voedingswaarde hebben.

En aangezien honger bij babies niet voortkomt uit een lege maag maar uit een daling van de bloedsuikerspiegel, heeft alleen de maag vullen niet zo veel zin. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat flesvoeding geven niet automatisch betekent dat je kind gaat doorslapen, want het hongersignaal waardoor babies wakker worden is een gevolg van een daling van de bloedsuikerspiegel. En wat ook belangrijk is om te weten: als de bloedsuikerspiegel van je kind teveel daalt kan het hele ernstige gevolgen hebben.
Am Yisrael Chai!
Mijn eten is klaar, hongerrrrrrr (even on topic ;-) )
Ha, Fashion is lekker mosterd ;-) Ben ik ook eens sneller :-P
Inad schreef op 08 december 2007 @ 19:08:

Mijn eten is klaar, hongerrrrrrr (even on topic ;-) )
Ja mijn pizza ook. Zit helaas al aan mijn pizzatax van vandaag.
Daan,

Gezien wat ik hierboven schrijf zou ik ook eerder gaan experimenteren met vaker een fles geven maar met minder voeding erin, dan met grotere porties. Ook bij volwassenen wordt aangeraden om honger te vermijden door vaker ipv meer te gaan eten (je houdt daarmee de bloedsuikerspiegel constant) en volgens mij - maar dat weet ik niet zeker - wordt sowieso aangeraden om op de leeftijd van 4 maanden nog aan 6 a 7 voedingen per etmaal te zitten.
Am Yisrael Chai!
Inad schreef op 08 december 2007 @ 19:05:

Zuig, (hmm afkorten wordt beetje vreemd ;-) ), ik denk dat het veel beter is om de bestaande voeding zwaarder te maken, dan om teveel (lees structureel meer dan die liter) flesvoeding te geven. Volgens mij is JBP vrij onschuldig, al is het wel bijvoeding, maar als je toch al flesvoedt maakt dat denk ik niet uit (ivm beschermend laagje dat bij borstvoeding in darmpjes wordt aangelegd en wordt aangetast door bijvoeding of flesvoeding). Ik ben overigens erg maffiaproof met bijvoeden bij 5,5 maanden (niet eens bewust, maar was banaan aan het eten en dochter, die op mijn arm zat, graaide die uit mijn hand en nam een enorme hap, heb nog geprobeerd het eruit te heimlichen en maag leeg te pompen, maar het was al te laat ;-) ) en 2, 3 jaar borstvoeden :angel:

Ik word best tot de Maffia gerekend trouwens, denk ik, door deze en genen, omdat ik wel vaak vertel hoe ik iets zou doen (lees: niet lang laten huilen, niet zonder bv te proberen hop aan de fles vanwege tietenbehoud of dat soort dingen), maar dat kan toch gewoon? Vind ik tenminste. Zoveel mensen, zoveel meningen en een beetje discussie moet kunnen. Tis iets anders al je mensen echt gaat beschimpen of gaat uitschelden of intimideren, maar je kunt wat mij betreft echt wel zeggen wat je mening is. Op de babypijler en waar dan ook.

Dit zei ik al in de 2e reactie!!!

Lees nou eens de 2e reactie van dit hele topic!!!!
Star schreef op 08 december 2007 @ 19:10:

[...]

Ja mijn pizza ook. Zit helaas al aan mijn pizzatax van vandaag.

Hey je brengt mij op een idee..!!

Ik ga ook maar een pizza bakken,lekker makkelijk... :-]
Ja ja wrijf het er maar in X-D
zuig, wat doe je toch gepikeerd, niemand, maar dan ook niemand heeft zitten rekenen en geschreven dat jbpm toevoegen de voeding meer maakt dan een liter, dat ging, alleen maar en ik herhaal, alleen maar over het advies om meer schepjes per fles te geven. Jbpm toevoegen is een keuze, en het advies van jouw kinderarts, en zou best kunnen helpen, maar daar gaat de hele discussie niet over. En Jbpm toevoegen heeft niks te maken met het schadelijke effect op de nieren wat meer flesvoeding toevoegen wel heeft. Begrijp werkelijk niet waarom je zo aangevallen reageert. Zullen je hormonen wel zijn, toch?
Om eerlijk te zijn dacht ik altijd dat johannusbroodpitmeel voor spugende baby's was..
en mijn advies, de derde reactie, over niet zo'n slim advies, ging dus niet over jbpm maar over reactie nummer 1, over meer schepjes toevoegen. Leek mij voor de oplettende lezer wel duidelijk dat ik niet op jouw reactie reageerde zuigstengel, maar tegelijkertijd met jou reageerde.
Oke, Arwen, das duidelijk, verkeerd opgevat! Ook dat kan gebeuren he? en nee, dat zijn niet mijn hormonen :-p
goeie genade zeg, die hele discussie en alle verwijten om een verkeerd gelezen reactie. Maar goed, uit de wereld en duidelijk. Ben blij dat ik de discussie nog eens helemaal overlas, ik begreep ineens waarom je zo aangevallen reageerde. Maar kan gebeuren inderdaad.
Verkeerd gelezen reactie?? Ik vind je posting van 14.16 eveneens behoorlijk aanmatigend en arrogant richting Zuig, en haar "gevoel", maar nogmaals, het kan aan mij en mijn gevoel liggen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
wel ja laten we weer overnieuw beginnen ;-)
Wow, vroeg me al af waar jullie 4 pagina's over vol hadden geschreven terwijl ik de zaterdag boodschapjes deed (mag ik toch wel zeggen op de babypijlerT of is dat te mutserig?) We kunnen iig niet beticht worden van saaiheid hier op de hormoonpijler, een goede rel starten obv niet goed lezen is hier niet vreemd... ;-)
Nee hoor. Dit gaat over een andere posting. Ik kan gewoon niet zo goed tegen schijnheiligheid :-]
punkiepop schreef op 08 december 2007 @ 19:57:

Wow, vroeg me al af waar jullie 4 pagina's over vol hadden geschreven terwijl ik de zaterdag boodschapjes deed (mag ik toch wel zeggen op de babypijlerT of is dat te mutserig?) We kunnen iig niet beticht worden van saaiheid hier op de hormoonpijler, een goede rel starten obv niet goed lezen is hier niet vreemd... ;-)
Het blijkt dat ik het wel goed had gelezen Punk, wel goed lezen he?
En nu taai ik af, hou het hier voor gezien! Adios!!
Die van 14.16 heb je ook gelezen Zuig?
Very Cherry schreef op 08 december 2007 @ 19:44:

Verkeerd gelezen reactie?? Ik vind je posting van 14.16 eveneens behoorlijk aanmatigend en arrogant richting Zuig, en haar "gevoel", maar nogmaals, het kan aan mij en mijn gevoel liggen.
Ook last van je hormonen Cherry? X-D
Very Cherry schreef op 08 december 2007 @ 19:44:

Zuigstengel geeft toe dat ze mijn reactie verkeerd gelezen heeft, ik leg uit dat mijn reactie niet op haar van toepassing was, alles is opgehelderd, en jij komt nog effe langs om de boel op te stoken. Over mutserig gedrag gesproken, en schijnheiligheid is helemaal niet aan de orde.
Jeetje.....wat ik met mijn vraag al niet te weeg heb gebracht.

Maar even voor de duidelijkheid: Ik heb mn zoontje de eerste 3 1/2 maanden borstvoeding gegeven. Daar is hij enorm hard op gegroeid. (met 4 maanden 8600 gram en 67 cm). in de ochtend slaapt hij ongeveer 2 uurtjes en dan de rest van de dag twee keer drie kwartier. Daar heeft hij niet altijd genoeg aan, maar ik krijg hem gewoon niet langer aan het slapen (Heb alles geprobeerd, Ria Blom methode, meteen troosten, lang laten huilen enz.) De tijd naar zn volgende voeding wordt dan ook best lang en ik krijg echt de indruk dat hij na 3 a 3 1/2 uur gewoon weer honger heeft. Al zn flessen gaan ook tot de laatste druppel op en dan moet ik hem daarna nog even "tevreden houden" met een speen. Gezien zn gewicht wil ik hem uiteraard ook niet "overvoeden", maar aan de andere kant heeft hij gewoon veel nodig denk ik.

Cb gaf mij de tip om nutrilon forte te proberen, maar zoals ik al schreef maakt dat helemaal niets uit. Ik mocht wel 1 flesje verhogen naar 240, maar dat helpt ook niet veel. Op zich lijkt het me een goed idee om terug te gaan naar 6 flessen van 150 ipv 5 van 180 cc, maar ik ben bang dat hij dan helemaal niet verzadigd zal zijn na zn fles

Vandaar ook mijn vraag hier en ik ben ook nog steeds benieuwd of er moeders zijn die dit herkennen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven