toiletverbouwing

24-02-2010 15:22 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ons toilet aanpakken en zijn nu aan het bedenken hoe en wat. Het liefst willen we een neutrale toiletruimte met een moderne, luxe uitstraling (zonder daar bakken met geld aan uit te geven).



We hebben de volgende wensen / ideeen:

- zwevend wandcloset

- glazende tegels in een wat groter formaat (bijvoorbeeld 20x40 cm), liggend geplaatst

- eventueel in combinatie met lichtgrijze tegels / strips

- matte (licht)grijze vloertegels (natuursteen?)

- zo'n leuk vierkant / rechthoekig fonteintje

- geen afwerkprofielen

- tegelwerk tot 1.20-1.40 cm



Heeft er nog iemand tips? Waar moet je aan denken? Leuke plaatjes? Websites? etc. Liefst foto's om ideeen op te doen.



Gek genoeg kan ik niet zoveel afbeeldingen van toiletten vinden. Bij deze een indruk van wat we zelf op het internet vonden en mooi vonden:



zo, maar dan uiteraard achter / rondom het toilet:





deze uitstraling zouden we ook mooi vinden op het toilet:

Alle reacties Link kopieren
Ik vind ons toilet nog steeds de allermooiste! Ik hou van zeer strak en eenvoudig. Wij hebben een zwart/witte tegelvloer, tegels van 40x40 cm. Op de wand hebben wij prachtige witte tegels 40 x 60 cm (in de breedte geplaatst). Een mooi wit hangtoilet (wel een merk genomen). Een klein wasbakje met een superstrakke kraan erop. En dan... op het plafond een sterrenhemel. Ik vind het na 3 jaar nog steeds zo leuk!



Veel plezier met het uitzoeken.



http://www.badendesign.nl ... 04/toilet-verbouwen-2.jpg



Ons toilet heeft een beetje hiervan weg qua kleur en strakheid.
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
wat doe je qua verwarming? of is er geen verwarming nodig? wij hebben vloerverwarming in de badkamer (bad / douche / wc), echt een aanrader als je toch de vloer gaat vervangen!
Alle reacties Link kopieren
Oeh Pink, klinkt goed! Wij houden ook van zeer strak en eenvoudig. Qua vloertegel denken wij alleen aan een lichtgrijze matte (natuursteen?) tegel (dus niet zwart).



Zou je me eventueel een kiekje willen mailen? Of ben ik dan te vrijpostig? Mijn mailadres is in ieder geval: mrsjones@live.nl
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een stevige kraan! Vaak genoeg gemerkt dat mensen daar op bezuinigen en deze daardoor niet stevig in het wasbakje zit.

Mijn ouders hadden ook niet goed opgelet, kraan te laag voor het wasbakje, je kan daar nu heel moeilijk je handen wassen.

De muren van onze wc zijn felgekleurd, omdat ik mij alleen daar mocht uitleven . Ik heb wel een lichte strakke basis gehouden, verkooptechnisch gezien zeg maar.

Succes, en veel plezier met uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn toilet heb ik eenvoudig gepimpt.

Er zaten al grijze glimtegeltjes (standaard bij de bouw) op de wand tot halverwege. Ik heb daar een leuk (duur) barok behangetje boven geplakt. Bovenaan sierlijsten geplakt, en netjes afgewerkt. Aangezien ik geen zin had in hakken en breken heb ik de standaard pot laten staan, en boven de stortbak een rvs plank op van die zwarte dragers met een mooie krul erin gezet. Op die plank wat kaarsen, altijd een vaasje bloemen, en een mandje met wat wc rollen etc.

Nou ga ik volgende week de pot er uit halen om 4 grote tegels op de grond te plakken, en een mooie plint van tegels rondom te maken. En klaar is het toilet.

Kosten 250,- incl. een mooie zwarte kraan van marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Hm, bij googlen op de trefwoorden modern toilet kom ik toch ineens bij heel andere zaken uit:

Modern toilet
Alle reacties Link kopieren
quote:littlemissvixen schreef op 24 februari 2010 @ 15:28:

wat doe je qua verwarming? of is er geen verwarming nodig? wij hebben vloerverwarming in de badkamer (bad / douche / wc), echt een aanrader als je toch de vloer gaat vervangen!Hihi, verwarming op het toilet, ik wist niet dat dat ook gedaan werd. Is bij ons niet nodig trouwens. Wel een mooi plaatje:





en voor wie wat aparters wil:

Alle reacties Link kopieren
ook ok:

Alle reacties Link kopieren
Tip: niet iedere wc is berekent op een zwevend toilet, in een standaard ruimte heb je dan kans dat iets langere mensen met hun knieeen strak tegen de muur komen te zitten. Goed meten dus!
Alle reacties Link kopieren
Wij laten ook van de week onze toilet boven en benee doen. Allebei krijgen grote witte rechthoekige tegels op de muur, en dan liggend en de tegels zijn mat wit. Ik houd niet zo van dat glanzende.

En dan een zwevend toilet benee en gewone boven. Boven ook een fontientje benee niet, dat past niet omdat t een zwevend toilet word en dan zit je met je gezicht/schouder tegen t fonteintje aan.



Dan op de vloer grote zwarte tegels met een reliefstructuur, en benee liggen er zwarte natuurstenen tegels op de vloer.

En ook een kleine radiator beneden. En mat rvs toiletrolhouder etc. Dus heel erg basic maar ja met allemaal nieuwe spullen ziet t er wel chic, neutraal en netjes uit. Makkelijk te combineren ook met alles.



Beetje zoals de foto van mrs Jones om 15.53 zo word t ongeveer wel.



Je kan ook nog een lamp uitzoeken met een bepaalde look, kroonluchter dan word of iets van rvs, maar net wat je mooi vindt.



Of een muur naast de pot of de deur met magneetverf beschilderen met een krijte ernaast of allemaal fotos. Of allemaal chice fotolijstjes ophangen met zwart wit fotos erin ofzo.

Succes ermee!!
Alle reacties Link kopieren
Zelf hou ik meer van tot boven tegelen en iets grotere tegels. Ons nieuwe toilet heeft witte glanzende tegels op de muren, kleinere zwart matte tegels op de ombouw en een licht grijze gietvloer. Sanitair van Sphinx en kraan van Grohe. Verder hangt/ staat op de ombouw een groot zwart/grijs schilderij van ongeveer 80x80 schat ik. De lamp is een met alleen een peertje van Artemide.
Grappig! Ik heb mijn toilet precies zoals de foto's die je hebt geplaatst, incl. het fonteintje! Enige verschil is dat mijn toiletpot rond is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 24 februari 2010 @ 16:31:

Tip: niet iedere wc is berekent op een zwevend toilet, in een standaard ruimte heb je dan kans dat iets langere mensen met hun knieeen strak tegen de muur komen te zitten. Goed meten dus!Er zijn speciale toiletten hiervoor te koop. Vraag maar eens na. En niet bezuinigen op een goedkope 'pot' Daar is de glazuurlaag minder goed van, hierdoor blijft er vuil/kalk aan zitten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:elianne69 schreef op 25 februari 2010 @ 10:14:

Vind je tot het plafond tegelen niet luxer? Kost meer maar zou het veel schelen? Zeker met één wand in een andere kleur geeft het ruimte doordat je een langere baan de hoogte in hebt.Nee, ik vind het zo'n "opgesloten" gevoel geven als het gehele toilet betegeld is... Vind het er dan sowieso niet luxer uitzien. Heb over de badkamer ook flink getwijfeld, maar die is nu wel tot het plafond betegeld. Vind tot 1.20-1.40 en daarboven stucwerk zóveel mooier (maar voor de badkaner niet praktisch, voor het toilet kan het gelukkig wel).
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsJones schreef op 27 februari 2010 @ 15:38:

[...]





Nee, ik vind het zo'n "opgesloten" gevoel geven als het gehele toilet betegeld is... Vind het er dan sowieso niet luxer uitzien. Heb over de badkamer ook flink getwijfeld, maar die is nu wel tot het plafond betegeld. Vind tot 1.20-1.40 en daarboven stucwerk zóveel mooier (maar voor de badkaner niet praktisch, voor het toilet kan het gelukkig wel).Vind ik ook, krijg bij tot het plafond tegelen vaak een slachthuis-associatie. Wij hebben in onze badkamer (met uitzondering van het douchegedeelte) ook maar tot 1.20m getegeld.
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden is de verbouwing met een jaar uitgesteld. Nu willen we weer langzaamaan rond gaan kijken. Iemand nieuwe tips / afbeeldingen?



Wie weet mooie showrooms in de randstad in de stijl die ik in het openingtopic heb laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug opende iemand een topic over een vierkante afwasbak. In de hoeken bleef allemaal kalk/vuil achter.

Dus rond is wel beter schoon te houden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 november 2010 @ 14:01:

Een tijdje terug opende iemand een topic over een vierkante afwasbak. In de hoeken bleef allemaal kalk/vuil achter.

Dus rond is wel beter schoon te houden.

En vooral niet te grote tegels nemen in zo'n kleine ruimte... niets lelijkers dan slechts 1.5 tegel in de breedte.



En neem geen natuursteen... elk waterspetje op de tegel geeft vlekken en bijt erin.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 november 2010 @ 14:01:

Een tijdje terug opende iemand een topic over een vierkante afwasbak. In de hoeken bleef allemaal kalk/vuil achter.

Dus rond is wel beter schoon te houden.We hebben al een vierkante wasbak, bevalt prima! Geen problemen met schoonmaken. Bovendien wordt in een fonteintje vaak alleen maar water en zeep gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 24 november 2010 @ 15:03:

[...]



En vooral niet te grote tegels nemen in zo'n kleine ruimte... niets lelijkers dan slechts 1.5 tegel in de breedte.mee eensquote:En neem geen natuursteen... elk waterspetje op de tegel geeft vlekken en bijt erin.Is dat zo?
En natuursteen kan vaak niet tegen antikalkproducten en andere zuren, fijn als je kalkaanslag op je tegels hebt....boenen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven