Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Goedemorgen allemaal. Ik had gisteren moeder en schoonouders op bezoek dus ik moest jullie even missen:)



Hasse, ik heb misschien een leuke tip voor een boek als je toevallig van het Engelse Victoriaanse tijdperk houdt in Engeland. De titel is: lelieblank en scharlaken rood. Er is hier ook een topic over en iedereen is razend enthousiast, inclusief ikzelf. Een zeer dikke pil, maar de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Goeoeoeoeooeoeoeoeoedemorgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariejan schreef op 24 november 2010 @ 21:19:

Hallo iedereen!

Ik schrijf hier ook weleens over iets dat ik in een ander topic lees. Om twee redenen; ik wil dat bewuste topic niet onnodig vervuilen of een vuurtje opstoken, of omdat ik het leuker vind om het met de mensen hier te bespreken. Net zo goed als ik iets op de radio gehoord zou hebben dat ik wil bespreken.



Ik vind het niet veel toegevoegde waarde hebben om in een topic over zwangerschapsafbreking mijn mening te gaan verkondigen, terwijl ik weet dat ik daar mensen mee kan kwetsen. Mijn verbazing en verwondering spreek ik dan hier uit. Dat meelezers zich daar aan ergeren, tja, dat kan. Precies, dat doe ik dus ook (loop een beetje achter met lezen vandaar dat ik nu pas reageer). Als mijn mening in het betreffende topic voor de TO niet ter zake doet, wijk ik uit naar hier. Of ik noem hier een topic dat leuk is om te volgen. Of is dat ook al verboden?



Er mag hier blijkbaar niet veel, maar wie bepaalt dat?
Goedemorgen allemaal!
quote:okapi73 schreef op 25 november 2010 @ 11:29:

Of ik noem hier een topic dat leuk is om te volgen. Ik kijk altijd wel even op topics die hier genoemd worden, al reageer ik zeker niet altijd. Dit forum is zo groot dat de kans groot is dat je een en ander over het hoofd ziet. Zo kom je via hier nog wel eens op interessante discussies terecht die je anders gemist zou hebben.



Ik vind dat hier napraten met gelijkgestemden over een bepaald topic of het hier noemen van een bepaald topic gewoon moet kunnen. Er zit immers geen slechte gedachtengang achter, het is in mijn ogen net zoiets als het bespreken van een boek of film ofzo.
Leuk om te volgen is die topic over 'n vrouw met extreme smetvrees die schrijft dat ze graag 'n kind wil.
Brr, ril, bibber. Hier zijn ze sinds 8 uur bezig met het plaatsen van een nieuwe cv ketel. Men, ik ben verkleumd en hoop dat ze snel klaar zijn. Geen warmte, geen water, geen wc.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosje4 schreef op 25 november 2010 @ 10:13:

Goedemorgen allemaal. Ik had gisteren moeder en schoonouders op bezoek dus ik moest jullie even missen:)



Hasse, ik heb misschien een leuke tip voor een boek als je toevallig van het Engelse Victoriaanse tijdperk houdt in Engeland. De titel is: lelieblank en scharlaken rood. Er is hier ook een topic over en iedereen is razend enthousiast, inclusief ikzelf. Een zeer dikke pil, maar de moeite waard.Orginele titel: The crimson petal and the white? Over een prostituee in Victoriaans Engeland? Got it and read it. Het is inderdaad een geweldig mooi boek!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 25 november 2010 @ 11:33:

[...]

Ik kijk altijd wel even op topics die hier genoemd worden, al reageer ik zeker niet altijd. Dit forum is zo groot dat de kans groot is dat je een en ander over het hoofd ziet. Zo kom je via hier nog wel eens op interessante discussies terecht die je anders gemist zou hebben.



Ik vind dat hier napraten met gelijkgestemden over een bepaald topic of het hier noemen van een bepaald topic gewoon moet kunnen. Er zit immers geen slechte gedachtengang achter, het is in mijn ogen net zoiets als het bespreken van een boek of film ofzo. He-le-maal mee eens. Wat mij betreft gaan we er dus gewoon mee door. Zolang het bespreken van andere topics hier op een vriendelijke manier gebeurt, moet het kunnen vind ik.

Kritiek leggen we maar weer eens naast ons neer.

En dan ga ik nu even kijken op het topic dat Eninjoo noemt.
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 11:36:

Brr, ril, bibber. Hier zijn ze sinds 8 uur bezig met het plaatsen van een nieuwe cv ketel. Men, ik ben verkleumd en hoop dat ze snel klaar zijn. Geen warmte, geen water, geen wc. Ai, dat is naar. Vervelende flinke kostenpost trouwens ook. Hier flikkerde gisteren een regenpijp naar beneden en de vaatwasser is stuk. De cv ketel vertoonde vorige week ook een aantal keer kuren (maar er zijn 2 dikke stroomstoringen van een aantal uur geweest en het water is er ook zeker 2x afgeweest, misschien was 'ie daardoor gewoon van slag) maar die lijkt het nu weer gewoon te doen (even afkloppen). Ik haat het als allerlei dingen in huis het tegelijkertijd laten afweten, vooral als er een monteur voor moet komen en het dus veel geld gaat kosten.
Alle reacties Link kopieren
IBA! Ik heb medelijden met je! Schiet het al op?
Alle reacties Link kopieren
Oh Mieshka: zo herkenbaar! Het lijkt altijd wel alsof alles tegelijk stuk gaat.. Hier ook: Hasseman wilde de knip op de balkondeur doen, breekt de knip af... de knop van een van de dimmers flikkerde zomaar opeens naar beneden, afgebroken.... de doucheslang scheurde spontaan bij het schoonmaken van de badkamer (au heet water over m'n blote benen).... Nou ja, je kent het wel... En deze keer goddank alleen maar kleine dingen.

Vorig jaar hadden we achter elkaar een kapotte ketel, een enorme lekkage op zolder en de afwasmachine die ermee ophield... De afwasmachine is nog niet vervangen, doe tegenwoordig de afwas weer op de hand... Maar eigenlijk willen we gewoon een nieuwe keuken...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Waar is dat topic Nien? Okapi?
Ik ben ook een bewust kinderloze/kindervrije. Eigenlijk raar dat we ons zo aanduiden, alsof het lijkt dat 'kinderen krijgen' de normale/vanzelfsprekende situatie is en het niet-hebben-van-kinderen de uitzondering, die je specifiek moet toelichten. Zo ben ik ook een auto-loze, kat-loze, hond-loze.

Soms doen mensen een beetje of ze het niet kunnen voorstellen dat je geen kinderen wil, of denken ze dat dat later nog wel ooit komt... Ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel kinderen willen, maar heb dat gevoel zelf niet. Het is wel jammer dat er vaak zoveel onbegrip is. Ik heb niet dit hele topic gelezen maar in het topic over 'spijt van kind' vind ik dat er zelfs een beetje vijandig ten opzichte van elkaar gedaan wordt (mensen met kinderen, mensen zonder kinderen). Waarom is dat zo?
quote:Confiture schreef op 25 november 2010 @ 12:00:

Waar is dat topic Nien? Okapi?Elke dag schoonmaken!
@Mieshka: de woningbouw betaalt de ketel (het voordeel van een huurhuis); rot is dat hé, als dingen achter elkaar kapot gaan. In mijn vorige huis hadden we achter elkaar een verrotte bergingvloer en een lekkage onder het bad.



@Confi: het water schijnt er weer op te zitten, dat lijkt me een positief teken.



@NYC: welkom hier.



@Nien: dat is het topic van die poets TO?
Alle reacties Link kopieren
Nou IBA kachel op sambal en op temperatuur komen jij!



Nien, ik geloof het topic niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 25 november 2010 @ 12:22:

Nou IBA kachel op sambal en op temperatuur komen jij!



Nien, ik geloof het topic niet.Waarom geloof je het niet? OCS komt best veel voor, en ik zie niets dat niet overeen komt met een OCS....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wij hebben wel eens een jaar gehad, dat we de dakbedekking van het platte dak op de aanbouw moesten vervangen, de dakgoten moesten vervangen, een nieuwe wasmachine moesten kopen en de cv ketel moesten laten repareren. Allemaal onverwachts, behalve dat je weet dat die dingen ooit wel moeten. Dan heb je echt het idee dat je alleen voor je huis werkt. Een "eigen huis", het heeft voor- en nadelen.
quote:NYC schreef op 25 november 2010 @ 12:01:

Eigenlijk raar dat we ons zo aanduiden, alsof het lijkt dat 'kinderen krijgen' de normale/vanzelfsprekende situatie is en het niet-hebben-van-kinderen de uitzondering, die je specifiek moet toelichten.

Kinderen hebben/willen is ook de norm hoor NYC. In die zin wijken wij af van wat gangbaar is.Als het een troost is: er komen wel steeds meer van "ons soort".
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 25 november 2010 @ 12:30:

[...]





Waarom geloof je het niet? OCS komt best veel voor, en ik zie niets dat niet overeen komt met een OCS....



Nee ik ben er al op terug gekomen, ik weet niet meer welk berichtje het was, maar ik dacht even dat het een troll was.



Neenee, aan de ziekte OCS (of aandoening whatsoever) twijfel ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en NYC, leuk dat je mee doet! Welkom!
NYC, welkom hier.



IBA, kruip lekker onder je dekbedden!



Has:) ik dacht al dat je het gelezen had.



Mieska, heb je andere avatar? Of ben ik geworden. Jij had toch een oog?
Goedemiddag dames, ik kom weer even lekker studie-ontwijkend gedrag vertonen (ben al de hele morgen bezig, dus dan mag het wel, toch? toch?).



Weer een nieuwe zag ik. Leuk en van harte welkom!



Ik ben blij dat we zo'n populair clubje aan het worden zijn, we zijn the talk of the town, haha. En wat die vijandigheid betreft: trek het je niet aan, het went vanzelf .
quote:roosje4 schreef op 25 november 2010 @ 13:05:

Mieska, heb je andere avatar? Of ben ik geworden. Jij had toch een oog?Ja, klopt, ik heb het paarse oog ingeruild voor de figuurtjes van South Park. Zo af en toe wil ik weer eens een andere avatar omdat ik de oude dan zat ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven