Schijnzwanger??

09-12-2007 14:08 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben eind juni gestopt met de pil en sinds die tijd altijd een cyclus van 28 dagen. Eind november voor het '' eggie'' gesext, maw precies rond de eisprong. Ben nu 5 dagen overtijd en voel me zwanger. Voor zover dat kan, want heb het nooit eerder meegemaakt.

Ben iig niet ongesteld en mijn borsten voelen vervelend gespannen en groter. Verder erg moe en af en toe een lichte misselijkheid.

Nu heb ik gisteravond een test gedaan, meer als bevestiging, want ik ''wist'' dat ik zwanger zou zijn.

En toen... een duidelijk liggend streepje en geen kruisje, wat heel duidelijk NIET ZWANGER aangeeft..

Begrijp er niks van.

Nu moet volgens de gebruiksaanwijzing over 3 dagen weer testen.

Maar ik vind het eigenlijk raar dat de test negatief is.

Nog steeds niet ongesteld namelijk.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Misschien gewoon nog even geduld hebben? Volgende week nog een keer proberen. En gewoon denken dat je NIET zwanger bent, dan kan het alleen maar meevallen! Succes..
En trouwens, ik weet niet wanneer je precies eind november gesext hebt. Maar als dit bijv 29 of 30 nov was. Dan kan je toch nog niet overtijd zijn? Een eisprong is ongeveer 14 dagen voor de verwacht menstruatie. Dus dan zou je volgens mijn rekenschema pas woensdag ofzo ongesteld moeten worden? En dan kan je nu ook nog niet overtijd zijn. Toch?
Heb zo'.n eisprong test gehaald en die gaf aan dat ik mn eisprong had. Toen hebben we ook meerdere malen gesext, dat was rond 20 november. 4 december zou ik ongesteld moeten worden en het is nu de 9e. Vijf dagen overtijd dus. En ik ben altijd op tijd, precies 28 dagen..Duss
Uh, volgens mij ben je nu niet 5 dagen over tijd als je eind november een eisprong had.
Oh. Goh. Ik reken 20 november nog tot het midden van een maand.
Wil/moet uiteraard gewoon afwachten, vind het alleen erg vreemd en snap niet helemaal dat ik met al die symptomen een negatieve test heb. Heb ook niet te vroeg getest, want op de gebruiksaanwijzing staat dat je kan testen op de dag dat je ongesteld had moeten worden. Ben gewoon benieuwd of anderen dat ook hebben meegemaakt en wat dat precies betekent.
Dan ben je volgens de test niet zwanger. Dussss.
Ok, de 20ste is inderdaad niet eind van de maand. Verkeerde woordkeuze.
Ja Remma, volgens de test ben ik inderdaad niet zwanger. Ben alleen nog steeds niet ongesteld en dat is vreemd in mijn geval. Mijn vraag is of meerder mensen dat hebben meegemaakt en wat dat betekent. Het een klopt niet met het ander. Op een antwoord als ''dan ben je dus niet zwanger'' zit ik niet te wachten.
Je kunt wel niet op zo'n antwoord zitten te wachten. Maar in de meeste gevallen is het zo dat een zwangerschap zo'n 4 dagen voor de verwachte menstruatie al te meten is in de urine. Dan is het HCG hormoon al te meten. En hoe langer je zwanger bent hoe minder geconcentreerd dit hormoon is. Maar ik denk dus dat als je een hele strakke cyclus hebt je waarschijnlijk niet zwanger bent. Of je daar nu op zit te wachten of niet. Sorry.
Het is niet zo dat ik alleen maar wil horen dat ik zwanger ben, ik wil alleen graag weten hoe het kan dat ik wel\de symptomen heb (niet ongesteld, pijnlijke borsten en moe) en dat de test toch negatief aangeeft. Ik ken mn lichaam en dit voelt anders dan anders. Heb verder geen ervaring met zwanger zijn, dus zit ik met wat vragen. Wil weten of er meer mensen zijn die dat hebben (gehad).
Test over een paar dagen nog een keer. Vorig jaar testte ik eerst negatief en een week later positief! Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik echt niet meer weet wanneer ik overtijd was...
En test met ochtendurine, dit is namelijk geconcentreerder dan de urine op de rest van de dag.
Symptonen kan je je ook inbeelden.
Hai Francine,

Ik heb het ook wel eens gedacht: zeker te weten dat ik zwanger was. Ik herkende alle symptomen. Negatief getest en uiteindelijk na veel wachten toch ongesteld. De test zou dus gelijk kunnen hebben, weet ik uit ervaring. Ook ik had een regelmatige cyclus. Maar net die keer niet dus. Gevalletje `Star` dus, achteraf gezien.

Succes met afwachten.

groetjes Anouk
Gevalletje Star :rofl:

Heb het zelf ook wel eens gehad, dat ik het echt zeker wist. Mooi niet dus. Je lijf kan je zo voor de gek houden.
Dank voor jullie reacties. Waarschijnlijk dan inderdaad een gevalletje ''Star'' als ik jullie reacties zo lees. Moet alleen zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet zo bezig ben met zwanger worden, sex wel op de juiste tijd, ben er alleen niet ''desperate'' mee bezig, dat ik bijvoorbeeld aan niks anders kan denken, Vriend wil liever vader worden dan ik moeder bijvoorbeeld. Ik zie nog wel ''bezwaren'' en sta niet kwijlend boven een wieg ofzo. Zou het daarom raar vinden dat ik mezelf in zou beelden dat ik zwanger ben. Ik wacht maar af..
Misschien heb je, zonder dat je het weet, een miskraam gehad?
Het is mij in de 2 jaar dat we bezig zijn ook 2 keer gebeurd: bijna een week overtijd terwijl ik altijd keurig op 26-28 dagen zit en alleen al van het feit dat ik overtijd was, kreeg ik al die verschijnselen. Soms helpt een negatieve test je menstruatie op gang, maar bij mij ook niet. Wacht gewoon ff die drie dagen af en test dan nog eens met ochtendurine. Wie weet! Maar een lichaam kan je ook vervelend foppen, hoor! Zo wist ik inmiddels dat het er op de natuurlijke manier eigenlijk niet in zit, en dan toch, als je 5 dagen over tijd bent....voel je van alles.
Francine, als je schijnzwanger bent krijg je een positieve test. In principe nestelt er dan een leeg vruchtzakje in je baarmoeder. Je lichaam denkt dus dat je zwanger bent en alle hormonen als bij een zwangerschap worden afgegeven. Je wordt misselijk, pijnlijke borsten, buik zwelt op etc. Maar dus ook een positieve test.

Mijn nichtje is schijnzwanger geweest, vandaar dat ik ervan af weet, daarvoor dacht ik dat dat alleen bij honden gebeurde (duh)

Misschien heb je inderdaad te vroeg getest.
Francine77 schreef op 09 december 2007 @ 14:49:

Ja Remma, volgens de test ben ik inderdaad niet zwanger. Ben alleen nog steeds niet ongesteld en dat is vreemd in mijn geval. Mijn vraag is of meerder mensen dat hebben meegemaakt en wat dat betekent. Het een klopt niet met het ander. Op een antwoord als ''dan ben je dus niet zwanger'' zit ik niet te wachten.
Tja, misschien de volgende keer een lijstje meeleveren met antwoorden die je niet wilt horen/hebben?
:rolling:
Ik heb het ook een keer gehad, ik was ruim 8 dagen overtijd en heb al snel een test gedaan die negatief was, een dag na die test werd ik gewoon ongesteld. Misschien is het idd wel iets tussen je oren, ook al wil je het misschien niet heel erg graag. Je bent wel gefocust op alle symptomen, bewust of onbewust. Ik zou het nog een paar dagen afwachten en dan nog een keer testen.
Er zijn veel factoren die de lengte van je cyclus kunnen bepalen, ook als je normaal gesproken heel regelmatig bent. Ben je afgelopen weken grieperig geweest, veel stress gehad, of juist niet, of zijn er andere dingen anders dan anders geweest?

Vrees voor je dat negatieve test toch echt betekent dat je niet zwanger bent omdat je waarschijnlijk niet te vroeg hebt getest gezien je ovulatietest.
anoniem_10553 wijzigde dit bericht op 09-12-2007 17:14
Reden: Typfoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven