Schijnzwanger??

09-12-2007 14:08 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben eind juni gestopt met de pil en sinds die tijd altijd een cyclus van 28 dagen. Eind november voor het '' eggie'' gesext, maw precies rond de eisprong. Ben nu 5 dagen overtijd en voel me zwanger. Voor zover dat kan, want heb het nooit eerder meegemaakt.

Ben iig niet ongesteld en mijn borsten voelen vervelend gespannen en groter. Verder erg moe en af en toe een lichte misselijkheid.

Nu heb ik gisteravond een test gedaan, meer als bevestiging, want ik ''wist'' dat ik zwanger zou zijn.

En toen... een duidelijk liggend streepje en geen kruisje, wat heel duidelijk NIET ZWANGER aangeeft..

Begrijp er niks van.

Nu moet volgens de gebruiksaanwijzing over 3 dagen weer testen.

Maar ik vind het eigenlijk raar dat de test negatief is.

Nog steeds niet ongesteld namelijk.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Francine77 schreef op 09 december 2007 @ 16:08:

Moet alleen zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet zo bezig ben met zwanger worden, sex wel op de juiste tijd,

Je koopt een ovulatietest

Je gebruikt de ovulatietest

Je hebt seks op de dagen dat je een eisprong hebt

Je doet een zwangerschapstest

Je opent een topic omdat die test negatief is terwijl je je wel zwanger voelt...

Nee, dan ben je idd niet echt bezig met zwanger worden ;-)
Francine77 schreef op 09 december 2007 @ 14:49:

Ja Remma, volgens de test ben ik inderdaad niet zwanger. Ben alleen nog steeds niet ongesteld en dat is vreemd in mijn geval. Mijn vraag is of meerder mensen dat hebben meegemaakt en wat dat betekent. Het een klopt niet met het ander. Op een antwoord als ''dan ben je dus niet zwanger'' zit ik niet te wachten.
Wat verwacht je van ons te horen? Hoe kunnen wij nu beoordelen/bepalen wat er met je lichaam aan de hand is? Als de test zegt dat je niet zwanger bent, zal dat wel zo zijn. Als je te vroeg getest denkt te hebben, moet je over 3 dagen nog eens testen. En ook door er teveel mee bezig te zijn (je zegt dat niet te zijn, maar ik heb een andere mening) blijft je menstruatie ook uit soms. Het enige wat je kunt doen is afwachten. En later nog es testen. Wij hebben geen glazen bol. (alhoewel... volgens mij was er iemand op het forum met zo'n ding....)
Een zwangerschap test voor mensen die geen geld hebben om een zwangerschapstest te kopen:

Je moet niet vies van jezelf zijn.

Was je handen, en ga met je middelvinger je vagina in en voel je baarmoedermond.

Is hij hard en gesloten: je bent niet zwanger

voelt hij zacht aan en wat afgeplatter dan normaal? kun je met een vingertopje een beetje naar binnen? Grote kans dat je zwanger bent (of vruchtbaar!!)

Gek dat je daar altijd zo weinig over leest. Onder invloed van hormonen van de zwangerschap (of vruchtbare dagen) wordt de baarmoedermond zachter.

De natuur zit zooo mooi in elkaar eigenlijk. Leer je lichaam zo kennen, je weet dan sneller dan tests kunnen uitwijzen of je wel of niet zwanger bent.

Oh ja, was daarna je handen weer!, Succes.
Hoi Francine,

Ja, dat kan! Ik heb het ook gehad. 3 dagen overtijd, terwijl ik normaal altijd te vroeg was. Het kon dus niet anders dan datik zwanger was, maar volgens de test niet. Na 4 dagen nog een keer getest en toen was ik wel zwanger volgens de test. Naderhand nog eens gevraagd aan de huisarts en het blijkt wel vaker te gebeuren. Ik weet niet meer precies hoe het zit (is alweer 8 jaar geleden :-$ ), maar het heeft ermee te maken dat je in de periode dat je ongesteld moet worden ook een bepaald soort hormonen aanmaakt, die pas minder worden nadat je zogenaamde ongesteldsheidsperiode voorbij zou moeten zijn. Als die hormonen sterk genoeg zijn, kunnen ze de zwangerschapshormonen overstemmen. Zoiets....
hoi....

tuurlijk kan het zo zijn dat je te vroeg getest heb, maarr alsjeblieft maak jezelf niet gek...

Ik heb zelf ook altijd een mega strakke cyclus.... 28 dgn en op de dag dat ik ongesteld moet worden word ik dit ook tussen 10 en 11 uur in de morgen... dus echt heel strak zeg maar... ( isisVG kan dit beamen, toch isis??)

Deze periode echter heeft mijn lichaam me goed voor de gek gehouden... ik was er ook van overtuigd zwanger te zijn... een week over tijd, onwijs moe en steeds misselijke vlagen...

ook bij mij was de test negatief, maar werd me verteld, wie weet heb je te vroeg getest.... maar nee hoor... vanmorgen toch ongesteld geworden... dikke tranen, en uiteraard voel ik me onwijs rot.... maar doe mezelf dit ook iedere keer weer aan.... dus vandaar mijn: maak jezelf niet gek....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb bovenstaande precies zo meegemaakt: altijd exact op de dag ongesteld, ruim week over tijd, misselijk etc. Voor de 'zekerheid' een test gehaald, want ik wist eigenlijk toch wel zeker dat ik zwanger was, maar helaas wees de test anders uit. De dag daarna ook ongesteld geworden. Nu ruim een half jaar later nog steeds niet zwanger...

Maar misschien heb jij meer geluk. Succes!
Ik weet het getal niet uit mijn hoofd, maar heel veel vrouwen krijgen een miskraam voordat ze weten dat ze zwanger zijn, ik dacht 30 tot 40%.Als ik mijn vroedvrouw van destijds mag geloven belanden maar 40% van de geslaagde bevruchtingen in de wieg. Eigenlijk nog een hoog getal, daar kan een doorsnee boom niet tegenop, die laat wel miljoenen bevruchte zaadjes vallen met soms nul opbrengst aan nageslacht.

De natuur werkt verspillend en dat heeft een functie. Als het een baby lukt om geboren te worden is de kans heel groot dat ie gezond is.

Maar ja, daar heb je weinig aan als je verdriet hebt als het niet lukt om zwanger te worden.

Een paar tips van een ouwe rot (vier kinderen en een aantal miskramen):

Leer je lichaam kennen, weet wanneer je vruchtbaar bent. (daar is literatuur over, de katholieken wisten het al eeuwen, dat heet natuurlijke geboortebeperking (maar dezelfde principes kun je omgekeerd ook aanwenden om sneller zwanger te worden))

Rook en drink niet, eet gezond, beweeg, leef regelmatig (kan nooit kwaad eigenlijk, ook als je geen kinderen wilt) en zorg dat je het gezellig hebt met je partner, ook in je niet-vruchtbare dagen.

Veel succes!
Ik persoonlijk vind het altijd grappig dat mensen zeggen dat ze zwanger zijn ondanks een negatieve test, en dan nog eigenlijk met de test in discussie willen gaan, omdat de test niet aangeeft waar ze zo absoluut zeker van denken te zijn.

Wat ik van een 2e, 3e of 4e zwangerschap kan begrijpen, maar van een eerste niet. Je hoort de symptomen van horen zeggen, maar hoe het voelt weet je niet. Ik had ook altijd last van mijn borsten voor mijn menstruatie, dus dacht ook elke keer dat het eindelijk raak was, maar nee hoor. Toen ik wel zwanger was, was het voor mij echt een hele andere pijn.

Alles is PMS totdat je een positieve test hebt of ongesteld wordt. PMS symptomen kan je ook als zwangerschapssymptomen zien. De ene maand heb je er last van en de andere maand niet. Je lijf kan uit zichzelf ook een keertje een wat langere cyclus geven. Een hick-up zeg maar.

Dus inderdaad over 3 dagen nog maar eens testen en anders accepteren dat het gewoon niet raak is.
heel herkenbaar, dat had ik ook toen ik in 2006 zwanger wilde worden. Gewoon 5 dagen of nog later pas ongesteld worden dan normaal. Ik heb dat ook 2 keer gehad voor dat ik de derde keer dus wel zwanger bleek te zijn. Alleen geloofde ik dat toen dus niet en heb ik pas na ruim een week getest toen het wel heel lang ging duren.

En dat terwijl ik dus de eerste tijd nadat ik de Mirena had laten verwijderen de klok er bijna op gelijk kon zetten, zo regelmatig was het.

Succes met wachten
nell schreef op 09 december 2007 @ 18:48:

Een zwangerschap test voor mensen die geen geld hebben om een zwangerschapstest te kopen:

Je moet niet vies van jezelf zijn.

Was je handen, en ga met je middelvinger je vagina in en voel je baarmoedermond.

voelt hij zacht aan en wat afgeplatter dan normaal? kun je met een vingertopje een beetje naar binnen? Grote kans dat je zwanger bent (of vruchtbaar!!)

Gek dat je daar altijd zo weinig over leest. Onder invloed van hormonen van de zwangerschap (of vruchtbare dagen) wordt de baarmoedermond zachter.

De natuur zit zooo mooi in elkaar eigenlijk. Leer je lichaam zo kennen, je weet dan sneller dan tests kunnen uitwijzen of je wel of niet zwanger bent.

Oh ja, was daarna je handen weer!, Succes.
Ik geloof eerlijk gezegd dat dit een zeer onbetrouwbare methode is en dat verloskundigen en gyneacologen hier niet blij mee zijn (zeer onhygienisch), ga alsjeblieft niet zelf aan de hobby...
:rofl:

Sarcasme herkennen is ook een vak.
jetje31 schreef op 10 december 2007 @ 09:16:

[...]

Ik geloof eerlijk gezegd dat dit een zeer onbetrouwbare methode is en dat verloskundigen en gyneacologen hier niet blij mee zijn (zeer onhygienisch), ga alsjeblieft niet zelf aan de hobby...
onbetrouwbaar ok, dat geloof ik, maar onhygienisch? tja, als ik sex heb met vriend gaat hij toch ook echt niet eerst zijn pielemuis in de sterilisator hangen, dus wat dat betreft komen er wel vaker iets daar binnen om het zo maar te zeggen...
Dus Jeltje, jij hebt nooit aan masturbatie gedaan? Nooit een tampon ingebracht?

Sorry voor off topic, maar ik vind dat eerst dit misverstand uit de wereld geholpen moet worden.

Ja, als de vliezen uiteindelijk gebroken zijn, dán zou ik dit ook niet doen.
juist wel fleur, dan kan je goed voelen hoeveel ontsluiting je hebt...
Woehahhahhahahahahaaaaaaa X-D
Ik schrob altjd eerst ff de pielemans, bah moet je toch niet aan denken zo onhygienisch :whoops:

Aan TO bij mij bleek dat ik geen eisprong had..

Probeer je ajb niet zo gek te maken over wel of niet zwanger.
nell schreef op 09 december 2007 @ 18:48:

Ik geloof niet dat dit helemaal klopt. Bij zwangerschap zit de baarmoedermond hartstikke dicht. Echt dicht. Om infecties te voorkomen en het kind op zijn plaats te houden. Dit in tegenstelling tot je vruchtbare periode, waarin hij inderdaad heel zacht en een beetje open is.
jetje31 schreef op 10 december 2007 @ 09:16:

[...]

Jetje, als voorbehoedsmiddel is het onbetrouwbaar en zeker niet aan te raden, maar als je toch zwanger wilt worden is het een aardige methode erbij om je kansen te vergroten, of om te checken of je zwanger bent (naast andere methoden, als extraatje)

Onhygiënisch is het zeker niet als je je handen goed wast. Ik krijg soms de kriebels van dingen die vrouwen in hun vagina stoppen in het kader van sex die ab-so-luut slechter en kankerverwekkender zijn dan een gewone natuurlijke schone goed gewassen vinger. Die is misschien wel zeker schoner dan een doorsnee penis van een doorsnee man die zich doorsnee wast.
Moet ik toch die nagellak eens van mijn vingers halen.
Doeska, het klopt dat de baarmoedermond zich sluit bij een zwangerschap, maar niet door middel van een stopje erop of zoiets, of een deurtje wat dicht gaat. Het gangetje wordt gesloten door zeer taai en flexibel slijm waar niets meer doorheen komt. De opening van de baarmoeder blijft gewoon open, en zal per vrouw een ander aanzien/gevoel geven. Veel vrouwen hebben na een bevalling een groter gaatje, zelfs gescheurd spleetje in de baarmoedermond en ook die sluit zich prima af met taai slijm bij een volgende zwangerschap. Tijdens de zwangerschap wordt ook de baarmoedermond onder invloed van hormonen in stelling gebracht voor de passage van dat enorme hoofdje en dat gebeurt echt niet alleen maar op het laatst, het is een proces wat al vanaf het begin van de zwangerschap wordt ingezet. De baarmoeder is geen statisch ding wat altijd hetzelfde is, het 'leeft' mee met de vrouw, en onder invloed van haar hormonen zal zij daar direct op reageren.
Juist in het begin van een zwangerschap zou ik niet met mijn vingers gaan zitten roeren, wondjes zijn zo gemaakt.
TO, koop nou maar gewoon nog een test of ga naar je ha.

Dat gepoer lijkt me niet aan te raden.
Als je lange nagels hebt lijkt me dat niet echt aan te raden Mooncatcher. Verder lijkt het me nooit een probleem, sex is ook niet verboden in de begintijd van een zwangerschap. Trouwens, een eendebek van de gynaecoloog is veel erger en pijnlijker dan één vinger.

Ik zeg ook niet dat alle vrouwen nu massaal hun vinger naar binnen moeten prutten, maar voor een aantal kan deze kennis over haar lichaam een uitkomst zijn. Wij vrouwen geven alles op het gebied van zwangerschap uit handen aan dokters, vroedvrouwen, gynaecologen, testen, meetapparatuur. Het is zo fijn om los van alle medische rompslomp, te weten te kunnen komen of je zwanger of vruchtbaar bent. Het geeft een bepaald gevoel van macht over je eigen lichaam. Ik heb het altijd als prettig ervaren, heb er nooit nadelen van ondervonden.
nell schreef op 10 december 2007 @ 11:47:

Doeska, het klopt dat de baarmoedermond zich sluit bij een zwangerschap, maar niet door middel van een stopje erop of zoiets, of een deurtje wat dicht gaat. Het gangetje wordt gesloten door zeer taai en flexibel slijm waar niets meer doorheen komt. De opening van de baarmoeder blijft gewoon open, en zal per vrouw een ander aanzien/gevoel geven. Veel vrouwen hebben na een bevalling een groter gaatje, zelfs gescheurd spleetje in de baarmoedermond en ook die sluit zich prima af met taai slijm bij een volgende zwangerschap. Tijdens de zwangerschap wordt ook de baarmoedermond onder invloed van hormonen in stelling gebracht voor de passage van dat enorme hoofdje en dat gebeurt echt niet alleen maar op het laatst, het is een proces wat al vanaf het begin van de zwangerschap wordt ingezet. De baarmoeder is geen statisch ding wat altijd hetzelfde is, het 'leeft' mee met de vrouw, en onder invloed van haar hormonen zal zij daar direct op reageren.

Mijn ervaring ermee is dat bij een zwangerschap de baarmoedermond niet zacht en open blijft zoals bij een ovulatie, maar (na verloop van tijd) gaat aanvoelen als het puntje van je neus, heel stevig. Hij gaat wel hoog zitten, dat wel. De toegang tot de baarmoeder wordt tijdens zwangerschap niet alleen afgesloten door de slijmprop, de portio gaat ook gewoon dichter zitten.

En in het prille begin van een zwangerschap is er echt helemaal nog geen pijl op te trekken. Bij mij niet althans. Dan weer hard, dan weer zacht. Met een test was het wat duidelijker.

Wat jij bedoelt van het effect van hormonen op je lichaam heb je natuurlijk gelijk in, maar... zwanger zijn of een vruchtbare periode hebben, dat zijn wel verschillende dingen, de betrokken hormonen zijn niet allemaal hetzelfde en de hoeveelheden zijn ook anders.

Jij zei dat de stand van zaken mbt je cervix je een duidelijke indicatie geeft of je zwanger bent of niet en je noemde de symptomen die bij een ovulatie horen (met name het openstaan van de portio), niet bij een zwangerschap. Daar bedoelde ik op te reageren, was eerst niet zo duidelijk, sorry!
Een eendenbek is niet pijnlijk, en mijn gyn zegt dat gepoer met je vinges niet echt gezond is voor je vagina en bbm.

Als het gepoer 100% zou kunnen zeggen of je zwanger bent dan lagen er wel vingers in de schappen ipv zwangerschapstesten. Zelfs zonder lange nagels kan je het slijmvlies in je vagina en bbm kapotmaken, het is ontzettend dun met veel bloedvaatjes. Een wondje en infectie zijn zo gemaakt, ook met schone handen want in je vagina leven ook bacteriën die infecties kunnen veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven