Hong Kong Airport

22-11-2010 17:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat als ik op reis ga ik een tussenstop heb in Hong Kong van 7 uur. Nu heb ik nog zo'n 10 HK$ liggen (1 euro ofzo omgerekend) maar ik heb van mijn China reis ook nog zo'n 20 euro aan Chinees geld. Nu vroeg ik me dus af of ik ook daarmee kan betalen op de luchthaven. Wellicht maak ik dan wat verlies maar om nu voor die 7 uur weer geld te gaan wisselen. Nu weet ik dat het in Hong Kong over het algemeen niet kan maar wellicht is het op de luchthaven anders?



Heb eens op de site van de luchthaven gekeken maar kan het daar niet vinden. Zat er ook aan te denken om dan van het vliegveld af te gaan en Hong Kong zelf in te gaan maar ik vraag me af of dat wel zo slim is en of dat kan aangezien je dan weer een visum nodig hebt.
Voor Hongkong heb je geen visum nodig, da's alleen voor China. Je kunt makkelijk het vliegveld af en 'n citytour doen als je zo'n lange stopover hebt. Op het vliegveld (en daarbuiten) kun je gewoon met je cc betalen, dus hoef je niet moeilijk te doen met dat beetje cash wat je nog hebt.
Waar vlieg je mee en waar ga je naartoe? Toen ik vorig jaar met Cathay via HK naar Australie vloog werd mijn koffer in A'dam gewoon doorgelabeld dus daar had ik op HK geen omkijken naar.
Volgens mij kun je in het vliegtuig kun je een visumkaart invullen, waarmee je een visum krijgt voor je overstap. (Is een tijd geleden dat ik een overstap had in Hong Kong). Met de trein duurt het een half uur voor je van het vliegveld in het centrum bent.



Op het vliegveld kun je overal met je CC betalen, dus dan hoef je niet geld te wisselen. Volgens mij kun je er niet met Chinees geld betalen.





Edit: Elninjoo heeft al geantwoord dat je geen visum nodig hebt, dan is het vast een aankomstkaart.
Misschien heb je hier nog iets aan:

klik
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 november 2010 @ 17:54:

Voor Hongkong heb je geen visum nodig, da's alleen voor China. Je kunt makkelijk het vliegveld af en 'n citytour doen als je zo'n lange stopover hebt. Op het vliegveld (en daarbuiten) kun je gewoon met je cc betalen, dus hoef je niet moeilijk te doen met dat beetje cash wat je nog hebt.





Precies!!! Ik heb mijn cc gebruikt, idd ook geen visum nodig.

Ik was trouwens ook op doorreis naar Australië, had nog genoeg tijd over om de stad aan te doen. Dan pik je toch wel weer wat mee.



Vlieg ze!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op HK Airport met allerlei valuta betalen, ook met Euros.



Gedurende die tussenstop zou ik niet HK zelf in gaan.

Daar is eerder een topic over geweest. Ik zal proberen 'm even te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg met Cathay Pacific naar Japan.

Met creditcard betalen is inderdaad ook een optie en nog makkelijker. Maar ik dacht misschien kan het en dan hoef ik niet naar het GWK om het om te wisselen, wat ik steeds vergeet.



En ja ik was even vergeten dat dat visum inderdaad alleen voor China was.
Alle reacties Link kopieren
Dagkamer Hong Kong
Van 7 uur hangen op 'n vliegveld word ik geestelijk veel moeier dan nog even 'n snuifje stad mee pakken. Je kunt overigens ook op Lantau blijven en daar naar de big buddha gaan. Vermijd je de hectiek van de stad, maar komt er toch even uit. (Het vliegveld ligt op Lantau)
Alle reacties Link kopieren
Hey dat is een goed idee. De vorige keer in Hong Kong was ik alleen in het centrum maar ik ben nu niet van plan om te gaan shoppen daar hoewel ik wel een paar DVD's hoop te vinden maar dat kan waarschijnlijk ook wel op het vliegveld. Ik vond het de vorige keer jammer dat ik die Big Buddha niet heb gezien dus als het mogelijk is wil ik die wel even zien. Lijkt me zowiezo wel fijn om even buiten te zijn voor de nodige frisse lucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 november 2010 @ 18:30:

Van 7 uur hangen op 'n vliegveld word ik geestelijk veel moeier dan nog even 'n snuifje stad mee pakken. Je kunt overigens ook op Lantau blijven en daar naar de big buddha gaan. Vermijd je de hectiek van de stad, maar komt er toch even uit. (Het vliegveld ligt op Lantau)Oh ja, Lantau is leuk! D'r is daar best wel wat te zien, daar kan je wel een paar uur doorbrengen! :-) Ik wist helemaal niet dat het vliegveld op Lantau lag .
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 november 2010 @ 18:30:

Van 7 uur hangen op 'n vliegveld word ik geestelijk veel moeier dan nog even 'n snuifje stad mee pakken. Je kunt overigens ook op Lantau blijven en daar naar de big buddha gaan. Vermijd je de hectiek van de stad, maar komt er toch even uit. (Het vliegveld ligt op Lantau)



Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan inderdaad. Vlogen met Cathay van Amsterdam via HK naar Auckland, en tussenstop was een uurtje of 8. We hebben heel relaxed eerst even ontbeten, toen naar de Big Buddha en daar een beetje rondgewandeld, bij het klooster gekeken. Even iets gegeten in dat enorm toeristische dorpje en toen weer rustig aan terug naar het vliegveld. Heerlijk om er even uit te zijn en we pikten nog mooi weer mee ook (NZ was het bijna winter, dus die 35 graden in HK was nog eventjes lekker). Op de terugweg hadden we maar drie uur (nog niet eens) en zijn we wel op het vliegveld gebleven, maar daar werd ik dus veel moeier van dan van door HK slenteren.



Je kunt met heel veel soorten geld betalen trouwens, ik had geen chinees geld, dus niet op gelet, maar neem het mee, wie weet kun je het kwijt. En anders betaal je met euro's of CC.
Alle reacties Link kopieren
3 weken terug op vakantie gegaan en nog een tussenstop gemaakt op Hong Kong en kon gewoon in Euro's betalen...dus als je nou zorgt dat je b.v. een briefje van 5,00 euro hebt. En heb zelf op de terug weg kunnen betalen met euro muntstukken! dus geen cc nodig...
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die toevallig nog een goede HK hoteltip heeft? Wensen: centraal gelegen, netjes en schoon, ca. 100 euro per nacht, mag iets meer (of iets minder, dat nog liever ) en, eventueel indien mogelijk, uitzicht op haven.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik zat er in 't Renaissance hotel in Kowloon recht aan de Boulevard of Stars (aan de haven waar 't elke avond lasershow is) Prima hotel en erg lekker ontbijtbuffet (en rooftop zwembad!)



http://www.hong-kong-hotels.ws/renaissa ... oon-hotel/
Alle reacties Link kopieren
Thanks Elninjoo. Alleen die zit wel wat ruimer boven de 100 euro p.n. Vind ik wat veel worden.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 26 november 2010 @ 13:17:

Is er iemand die toevallig nog een goede HK hoteltip heeft? Wensen: centraal gelegen, netjes en schoon, ca. 100 euro per nacht, mag iets meer (of iets minder, dat nog liever ) en, eventueel indien mogelijk, uitzicht op haven.



Vanzelfsprekend zijn de hotels met uitzicht op de haven duurder.

Holiday Inn Golden Mile zit op 5 minuten lopen van de Star Ferry, erg centraal, aan Nathan Road. En een metrostation om de hoek.

Alleen geen idee wat 't kost, want de rekening gaat altijd naar m'n baas
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens googlen Viva1973, thanks. Inmiddels heb ik wel al een paar leuke hotels gezien die allemaal rond de 100 euro liggen. Zelfs met harbourview! Moet lukken dus.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Trap niet in de harbourview die Royal Park Hotel zegt te hebben. Je hebt daar wel harbour view, maar waar je op uitkijkt is niet een mooi deel van de haven.

Verder is het Royal Park Hotel een tamelijk doolhof; bestaande uit meerdere torens/ingangen/liften e.d.
Ik verdwaalde in Renaissance ook regelmatig in 't begin. Je komt daar namelijk binnen door 'n winkelcentrum. Je wordt echt compleet gestoord van alle shops overal.

Geen idee meer wat ik er vorig jaar december voor betaalde, maar denk toch niet meer dan 120 euro per nacht (vond ik overigens ook al duur zat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven