Ruit houtkachel dikke laag roet

30-11-2010 07:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik ben hoofdzakelijk een meelezende vrouw maar wil graag een probleem voorleggen.

Oftewel andijvie.

We hadden gehoord dat je best je houtkachel vol kan gooien en dan sochtends een lekker verwarmd huis kan hebben 9 kan ook door verwarming maar dit leek romantisch ).



Nu is dat niet echt gelukt en de ruit is echt mega zwart ( ingebrand?). Ik heb al via google naar oplossingen gezocht en uitgeprobeerd ( met doekje met as schoonmaken, doormidden gesneden aardappel, sopje, afwasmiddel) maar niets helpt.



Wie heeft de ultieme oplossing voor me?

Ik hoop op een reactie.

Alvast bedankt!

Sendil
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Even een up-date: de ruit van de kachel is, door de kachel hoog op te stoken, nagenoeg schoon.

De rest proberen we met papier ( kranten), als hij uit is,weg te halen.



Bedankt voor jullie adviezen,



Sendil
Alle reacties Link kopieren
anders even googlen op kachelreiniger, dan vindt je diverse schoonmaakmiddelen die er speciaal voor gemaakt zijn. Je moet dan wel opletten dat je het niet op je kleding krijgt of inademt!! Spul op de vieze ruitjes sprayen, met een sponsje en doek verder schoonmaken (doek en sponsje niet voor de vaat gebruiken!!). Kan zijn dat je er wel wat zwarte vingers van krijgt.



En een kachel heeft altijd roetvorming!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Volgens mijn vader moet je koude thee gebruiken. Gewoon een pot thee zetten en laten afkoelen en dan dat met een doekje de ruiten ermee schoonvegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven