Op zoek naar Golden Syrup (gele kandijstroop/-siroop)

29-07-2010 11:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er ligt een recept onder mijn neus voor het maken van chocolade karamelcarrés. 'Helaas' heb ik deze carrés ook al eens geproefd en weet ik dat ze super lekker zijn. Nu wil ik ze maken, maar er moet dus Golden Syrup, oftewel gele kandijstroop/-siroop in. Al een aantal supermarkten bij langs geweest, maar geen Golden Syrup.

Op internet wel een webwinkel gevonden. Kost een flesje 1,79 euro, maar de verzendkosten dik 6 euro. Beter duur dan niet te krijgen, maar toch...

Wie weet waar ik het kan krijgen?

Of is er ook een goed alternatief? Het is voor de karamelvulling van de carrés.
Is Maple Syrup geen vervanger? Veelal verkrijgbaar bij de reformwinkel
In dat soort recepten gebruik ik meestal gewoon stroop :D Smaakt vast niet helemaal hetzelfde, maar toch ook lekker...
Sligro,maar daar moet je wel een pasje voor hebben.
Daar kun je toch tegenwoordig ook dagpasjes voor kopen?

Of is dat voor de Marko?
Is dat een recept met gecondenseerde melk, roomboter, suiker enzo?

Op een bodem die je eerst moet bakken?

Zo ja, daar doe ik gewone stroop in.
Waar woon je? Grotere AH´s (XL) verkopen als het goed is gewoon Lyle´s golden syrup (die bij mij in de buurt in ieder geval wel). Toko´s willen het ook nog wel eens verkopen, maar dan moet je net mazzel hebben.

Reformwinkels hebben ook verschillende stropen, daar kun je ook terecht.

Anders kun je ook gewone stroop gebruiken, hoewel die nog net iets zoeter is.
Oh, maple syrup is trouwens een stuk dunner dan golden syrup, zou ik niet voor kiezen. Je kunt wel corn syrup of rijststroop ofzo bij de reformwinkel halen.
@myranda: ja die is het inderdaad! Gewone stroop dus? Ik ga het proberen. Dank je wel!
Ja, die je op de pannenkoeken gebruikt.

Heerlijk! Succes!

Tip: goed blijven roeren als je de caramel maakt, ik doe het in een koekenpan met anti-aanbaklaag, het brandt nogal snel aan.

En niet je lepel aflikken, is heet!
Er is ook een goudstroop te koop (geweest) maar geen idee of dat er nog is. Goudstroop smaakt wat subtieler en nog zoeter dan gewone, maar is geen wereld van verschil in ieder geval. Ook wel hetzelfde qua dikte!
Oja, misschien ook handig. Die goudstroop was ook van het merk waar de normale schenkstroop van in de super ligt, ik weet even niet welke dat is. Van Gilse?
Via google op een forum met recepten etc. terecht gekomen.

Hier zijn veel tips en aanpassingen te lezen over Golden Syrup.

klik
Klinkt echt té lekker. Wil je het recept plaatsen?

Ik heb een voorraad uit de UK dus daar heb je niets aan helaas.
Gewoon bij de ah! Bij het broodbeleg dacht ik, in een soort van jampotje met een groene deksel volgens mij! Ik heb me ook helemaal lens gezocht en zelfs besteld op internet, en toen zag ik het ineens bij de ah!
Ik ken het als caramel shortbread en gebruik dit recept:

http://www.smulweb.nl/903602/koken/rece ... shortbread
Dat is het recept inderdaad.

Hieronder nog een link naar het recept met de golden syrup:

http://kokenindeberghut.w ... -chocolade-karamelcarres/
Bij de Jumbo!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Gevonden! Bij de Jumbo in het vak bij het beleg. Ga snel aan de slag.
Zucht! Wat heerlijk die chocolade karamelcarrés...

Maar goed dat ik het hardlopen en mountainbiken weer opgepakt heb. ;)

Ik zou zeggen: maak ze niet! Pas op! Doe het niet, hoor.
albert heijn heeft het ook.

let wel op de houdbaarheids datum
Even een oud topic uppen. Ik wil een recept maken waar ik alles voor in huis heb maar niet die golden syrup. En laat ik net vorige week een nieuwe fles gewone stroop weggegeven hebben want die gebruik ik nooit normaal.

Weet iemand of ze het nog verkopen bij AH XL?

Ik ga anders morgen wel even langs maar er werkt bij ons zo weinig personeel en het is mega groot dus waar te zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Volgens mij staat het meestal in de buurt van het broodbeleg, de jumbo heeft het zoiezo, de AH ook wel meen ik.

Ik kwam laatst een recept tegen om het zelf te maken: http://neckredrecipes.blo ... omemade-golden-syrup.html

Maar ik ben er nog niet aan toegekomen, dus geen idee of het echt werkt.
Vorige week nog golden syrup gekocht bij de Jumbo, inderdaad naast de ontbijtspullen. En als je in de Utrechtse binnenstad zoekt dan heeft Toko Centraal het ook (bij de kassa waar ook de maple syrup staat) daar betaal je wel een euro meer dan in de supermarkt.

Ben je nog op zoek naar een recept voor een makkelijke maar onweerstaanbare cake met golden syrup? Check feedingtimeblog.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven