Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen met newfysic? ervaringen?

21-11-2010 19:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het afvallen onder begeleiding van een newfysic kliniek? Ik weet dat Mascha (?) Van Beautygloss het een tijdje gedaan heeft maar kon niet uit haar verhalen op maken of ze de afgevallen kilo's ook echt kwijt is nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:sainttropez schreef op 21 november 2010 @ 19:54:

Wie heeft er ervaring met het afvallen onder begeleiding van een newfysic kliniek? Ik weet dat Mascha (?) Van Beautygloss het een tijdje gedaan heeft maar kon niet uit haar verhalen op maken of ze de afgevallen kilo's ook echt kwijt is nog steeds.Ik lees beautygloss ook weleens en had eigenlijk het idee dat ze nauwelijks afviel (op de eerste week na). Heb er nooit meer iets over gelezen dus waarschijnlijk vond ze het niet zo`n succes.
Alle reacties Link kopieren
ik heb even elk artikel doorgelezen en logisch dat je niet afvalt als je je er niet aan houd(t)(?) met die etentjes enzo.. Dus ik moet zeggen dat ik weinig aan haar verhaal heb. Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die er helemaal voor gegaan zijn:)
Alle reacties Link kopieren
ik las net bij de snackbar de privé, en daarin stond dat ons aller maxima haar koninklijke lovehandels wegwerkt bij die club.



Thuisgekomen heb ik mijn frietjes (zonder mayo) weggewerkt en bedacht dat ik me ook maar eens in new physic moest verdiepen. Kortom: ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
haha ok! ach zo affentoe een patatje is niet erg toch? Al eet ik het niet omdat ik het niet lust:P Trauma van vroeger haha
Alle reacties Link kopieren
Een patattrauma? Klinkt goed! Kan je daar iets meer over vertellen?

Alle reacties Link kopieren
Vroeg een keer als kind heel ziek geweest van patat. Dus ik hoef het gewoon niet meer. Zoals alles uit de frituur trouwens. Bah:P
Alle reacties Link kopieren
niemand meer ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,



Ik ben zelf 4,5 week geleden begonnen met New Fysic. Ik wil er zo'n 17 kilo mee afvallen. Ik zit inmiddels op 7 kilo, dus dat gaat lekker! Het valt mij echt ontzettend mee. Ik ben best een grote eter, maar door de voedingssupplementen is het heel goed vol te houden. Je hebt gewoon een licht en gezond eetpatroon. Als je daarbij zoals ik 3 keer per week sport, vliegen de kilo's eraf en voel je je er fit bij.

Heb dus helaas nog geen ervaring met het eraf houden van het gewicht... eerst die 10 kilo nog eraf!
Alle reacties Link kopieren
Ha Sacha,



Wat is dan de achterliggende gedachte? Zijn ze bijvoorbeeld tegen koolhydraten of vet? Of eet je gewoon volgens de richtlijnen van het voedingscentrum maar dan wat minder (à la sonja bakker). En op wat voor manier is het persoonlijk op je aangepast?



En waar bestaat de begeleiding uit?



Goed zeg, dat je al 7 kilo kwijt bent. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
En (sorry hoor, nu ga ik los met mijn vragen) kun je eens opschrijven wat je ongeveer eet op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
even een upje dan maar, ben erg benieuwd naar de antwoorden:D
Alle reacties Link kopieren
Als je voor de intake komt, wordt je BMR bepaald. Dat is voilgens mij het aantal calorieën dat je met je basisstofwisseling verbruikt. Daarop wordt je eetplan aangepast. Dat is gericht op weinig vet en suiker. In plaats van brood eet je crackers, en tussendoor mag je fruit of zuivel. 's Avonds eet je mager vlees, veel groente en zilvervliesrijst of volkorenpasta. Het is even wennen, maar je kan er best lekker mee koken. Mijn vriend eet 's avonds ook gewoon mee :-)

Daarnaast neem je de supplementen, die zijn erg belangrijk, want die zorgen ervoor dat je je fit voelt, minder trek hebt en je vetmassa aanspreekt in plaats van je spieren.

Je mag ook 2 keer per week een appeldag doen, je eet dan tot de middag 5 tot 7 appels, en vanaf eind van de middag volg je het programma weer. Ik probeer dat eens in de week te doen. En het gaat nog steeds prima, inmiddels al bijna 9 eraf :-)
Alle reacties Link kopieren
oke dan! dankjewel. Ik ben vegetarisch en heb een traag werkende schildklier, wordt daar allemaal rekening mee gehouden? Krijg je kant en klare menu's mee per week trouwens?



Wauuw al 9 kilo! Wat knap:D
Alle reacties Link kopieren
Vantevoren moet je op een lijst aangeven of je medische aandoeningen hebt en/of medicijnen gebruikt, en ze vragen ook of je vegetariër bent, dus ik neem aan dat daar allemaal rekening mee kan worden gehouden.

Je krijgt geen menu's mee, maar een boodschappenlijst met de producten die je mag hebben, en een dagmenu dat aangaaft wat je op een dag mag eten (moment, soort en hoeveelheid). Op de website staan wel wat recepten, maar je moet er zelf ook een beetje creatief mee worden.



Heb net sinterklaas gevierd op m'n werk, dan is het toch wel even slikken om alle pepernoten, chocolade en marsepein aan je voorbij te laten gaan.... maar ja, ik weet waar ik het voor doe. Ik ga namelijk volgend jaar trouwen, dat is toch wel een goed excuus om een einde te maken aan de overtollige kilo's :-)
Een collegaatje van mij heeft het ook gedaan zo vlak voor haar vakantie.. 8 kilo eraf.. na haar vakantie is ze wel weer brood e.d. gaan eten en tot nu toe nog maar 2 kilo er bij aan (vanaf juni)... Ik lees graag mee.



Heeft iemand misschien de lijst van wat je wel/niet mag..
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik ben maar even zelf op onderzoek uitgegaan, en ben vooor een intakegesprek geweest, afgelopen zaterdag.



Hulde aan iedereen die er wel mee afvalt, maar mij viel het vies tegen.



Je krijgt een lijst met dingen die je mag eten: dat zijn grofweg crackers, (geen brood) groente, 2 x fruit, volkorenpasta of zilvervliesrijst (geen aardappels) en mager vlees en beleg.



Helemaal niets nieuws onder de zon.



De juffrouw begon me vrolijk te vertellen dat er supplementen zijn voor mensen met hartkwalen, hoge bloeddruk etc. En ze noemde een hele rits fabeltjes op over afvallen. (zoals, na 8 uur mag je niet meer eten want je stofwisseling moet rust hebben). Je moet weten, ik heb erg veel ervaring met dieten, en ben een jaar in behandeling bij het ziekenhuis geweest waar ze me veel geleerd hebben over eten.



Anyway, ik vroeg aan haar wat je in godsnaam aan een hartpatient voor vitaminen geeft, ze kon er geen antwoord op geven. Ik slik prozac, en ze wist zeker dat alle suppelementen daar wel bij konden. Dat er Sint Janskruid in een van de suppelementen zit wist ze niet, en laat dat nou net een hele slechte combinatie zijn met Prozac.



Mijn gewicht werd en lichaamsanalyse werd gemeten. Daaruit bleek dat ik bv 50 procent vet had, 70 procent weefsel en 40 procent water. Dit was ook nog eens omgezet in kilo's. Een kind ziet al heel snel dat ik toch echt geen 160 procent van mezelf ben, en een verklaring daarvoor kon ze niet geven, ze vond het ook een beetje vreemd.



Ik heb haar gevraagd naar haar achtergrond, ze had niet eens een LOI cursus voeding gedaan. Je hebt dus te maken met een sales dame, en niet met een voedingsdeskundige.



Waar het op neerkomt; je hebt te maken met mensen die je zoveel mogelijk pillen willen verkopen, ze beginnen met multivitaminen (a 20 euro per pot geloof ik) en aminozuur tabletten. De exacte werking kon ze me niet uitleggen, maar het schijnt dat het het hongergevoel onderdrukt. Deze pillen kun je ook voor een fractie van de prijs bij de Tuinen kopen.



Daarnaast maken ze gebruik van Vetblockers, een medicijn dat je ook gewoon voorgeschreven krijgt door de huisarts, zoals xenical. Dit is een variant die zij me gewoon kan meegeven, ik weet niet hoe de werking verschilt. Ik heb later gelezen dat dit desbetreffende medicijn ook de werking van andere geneesmiddelen kan beinvloeden, omdat je darmen dan minder stoffen opnemen. Ook hiervan wist de dame niets.



Kortom: ga hier niet heen. Voor ieder die wil, je kunt het gemakkelijk zelf doen met het lijstje (kan het hier wel even neerzetten indien gewenst), een pot aminotabletten van de Tuinen, multivitaminen, een weegschaal en bijvoorbeeld een eetdagboek op www.valtaf.nl



Nu was ik alleen 22 euro kwijt voor het intakegesprek, maar mmet de benodigde vitaminen zou ik nog eens 60 euro lichter zijn aan deze onzin.
@Sjakieafhakie: Nee dit is iig niet wat ik zoek. Maar ik ben ook niet voor afvallen met pillen etc. Het laatste wat ik wil is ervoor betalen. Maar ik geloof wel in het eten van crackers, fruit, volkorenpasta etc. Dus die lijst zo ik wel graag willen ontvangen van je van wat je wel/niet mag eten.
Alle reacties Link kopieren
wauw, dat valt even tegen!!! als het op deze manier is dan is het ook niet de manier voor mij. Maar die pillen zitten er toch elke week bij in begrepen bij het gesprek zeg maar? Vreemd dat je er nu voor moet betalen. Mag ik vragen welk filiaal je geweest ben??
Alle reacties Link kopieren
even een upjjee voor mijn vragen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu overigens op de website dat het intake nu gratis is. Ik heb al wel afspraak gemaakt, eens even mailen of ik ook nog in aanmerking kom voor die gratis intake. dat zou me even wat beter uitkomen zo na New York.. Overigens staat er op de website dat er ook een persoonlijk menu samen gesteld wordt? Is dat dus alleen dat lijstje met wat je wel en niet mag eten? Wat een onzin! Ik wil gewoon kant en klare recepten. Dat maakt het al zoo veel makkelijker, ook omdat ik nog thuis woon. Nu moet ik mn ouders vragen zich in allerlei bochten te wringen en helemaal apart te koken voor mij. (doen ze al gedeeltelijk, i.v.m dat ik geen vlees/vis eet)
Alle reacties Link kopieren
SjakieAfhakie vertell nou! Ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
klinkt als een echt dieet met veel dingen die je niet 'mag'. niet vol te houden en werkt dus niet op de lange termijn. het enige dat echt werkt op de lange termijn is het voedingspatroon aanpassen. dus een intake kan je ook 'zelf' doen. maak een lijstje enkele dagen of weken met alles dat je eet op welke momenten, hoeveel, wat etc etc. kijk daar kritisch naar. zijn er momenten waarop je teveel eet? te weinig eet? kook je normaal en combineer je zodat je een volledige gezonde maaltijd krijgt? allemaal belangrijke dingen. ik ben ruim 28 kilo lichter en al bijna een jaar nu. ik eét en kook en kan ook gerust uit eten, snoepen etc. het is een kwestie van het vinden van een balans tussen intake en verbruik en dan niet via een dieet met lijstje en boekjes en dingen die je niet mag.



heeel veel sterkte. het is en blijft lastig maar kritisch kijken naar wat je eet is stap 1.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, sorry, ik had het topic even over het hoofd gezien.



Hier komt ie dan:



Ik was in de vestiging in Utrecht.

Er zijn een aantal soorten pillen. De aminotabletten zitten inbegrepen bij het wekelijkse consult à 22 euro, maar niet bij het intakegesprek.

Daarnaast zijn er multivitaminen, vetblockers en weet ik wat allemaal nog meer, hier moet je apart voor betalen.



Wat betreft het eten, je mag 3 hoofdmaaltijden, 2 à 3 tussendoortjes. Maar, allemaal heel mager, heel karig. Je mag geen brood, wel crackers. Alleen mager vleesbeleg, geen vette kaas, geen aardappelen, alleen zuivel met 0% vet, alleen suikerarme fruitsoorten (dus geen druiven, bananen, ananas of mango) En ook moet je groeten met veel suikers, zoals wortelen of mais, laten staan.



Als tussendoortje mag je 1 volkoren rijstewafel, 1 soepstengel, magere yoghurt, komkommer, radijs, tomaat, bleekselderij.



Waar het op neerkomt is dus de hele dag crackers, droge volkorenproducten, groente en gegrild vlees. Ammehoela, zo val je inderdaad af. Je krijgt geen recepten, maar gewoon een boodschappenlijstje en een lijst met de hoeveelheden. De hoeveelheden zijn een beetje per persoon verschillend, want afhankelijk van gewicht en activiteitenniveau. Maar ongeveer:

o: 2 crackers, vruchtensap, mager beleg

Iets tussendoor uit het lijstje

l: 3 crackers, mager beleg, rauwkost

Iets tussendoor uit het lijstje

d: volkorenpasta of zilvervliesrijst met groente en 100 gram vlees.



Echt, deze hele business is alleen maar opgezet om zoveel mogelijk suppelementen te verkopen, die ook elders te krijgen zijn voor een fractie van de prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven