Gezondheid alle pijlers

(Roze) Bloedverlies na sex

12-12-2010 15:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden merkte ik ineens dat ik (een dag na de sex) bloedverlies had. Het was niet heel veel, maar na het afvegen zag ik een soort roze bloed. Dit duurde 2 dagen en daarna was het over. De keer daarna dat ik sex had gebeurde dus precies hetzelfde. Op het moment geen bloed, de dag of ochtend erna vond ik weer een paar druppeltjes in mijn ondergoed. En afgelopen vrijdag heb ik weer sex gehad en zaterdagochtend weer tijdens het afvegen roze bloed. Ook nu na het plassen nog wat bloed. Ik hoef niet ongesteld te worden, maar heb nu wel ongesteldheidbuikpijn. Ik maak me zorgen, omdat ik dit nu 3x achter elkaar gebeurt, terwijl ik daarvoor nooit bloed verloor. Iemand een idee wat het kan zijn?



p.s Ik heb wel sex met dezelfde persoon, maar wel in verschillende weken van mijn cyclus geweest (hij was nl in buitenland voor z'n werk)
Alle reacties Link kopieren
Denk niks ernstigs, een beetje gescheurd/beschadigd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie.... Ik denk zelf ook dat er misschien een beschadiging is omdat ik verder niet tussentijds bloedverlies Echt alleen na de sex en dan gaat het over een beetje gedurende 2 dagen. Maar blijf het vreemd vinden dat ik nu ineens 3x achter elkaar bloed en daarvoor nooit...

Er heeft namelijk ook 3 weken tussen de 2e en laatste keer sex gezeten, dan zou je toch zeggen dat zo'n wondje wel geheeld is?
Alle reacties Link kopieren
Contactbloedingen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel even naar de huisarts gaan. Ik heb dit jaar voor het eerst een uitstrijkje gehad omdat ik dertig ben geworden en bij de uitslag stond dat ik bij tussentijds bloedverlies (ook na het vrijen) contact moest opnemen met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de zekerheid naar de huisarts hoor.
Ik heb ook een tijdlang bloedverlies gehad en bleek een ontsteking te hebben in mn baarmoedermond.



Dusse... even naar de dokter voor een uitstrijkje!
Alle reacties Link kopieren
Dat het bloed roze is komt door de vermenging met sperma.

Mijn huisarts zegt dat je altijd langs moet komen als je last krijgt, of blijft houden van contactbloedingen.



Het kan ook een poliepje op je baarmoedermond zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties... Ik twijfelde of ik naar de huisarts moest, maar ga morgen meteen bellen. Beter het zeker voor het onzekere!
Alle reacties Link kopieren
quote:dannemae schreef op 12 december 2010 @ 15:24:

Bedankt voor jullie reacties... Ik twijfelde of ik naar de huisarts moest, maar ga morgen meteen bellen. Beter het zeker voor het onzekere!Verstandig. En voor als je er tegenop ziet.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb ook bloedverlies na de seks en heb eens gekeken bij de klachten bij chlamydia



"70 procent van de vrouwen met chlamydia heeft geen klachten. Hierdoor kan iemand zonder het te weten jarenlang met chlamydia rondlopen en anderen infecteren. Als er wel klachten zijn, dan gaat het meestal om toegenomen vaginale afscheiding of een branderig gevoel bij het plassen. Soms is er vaginaal bloedverlies tussen menstruaties door, bloederige afscheiding na het vrijen of pijn in de onderbuik. Als de infectie in de anus zit, dan kan dat klachten geven van jeuk, pijn of slijmerige afscheiding uit de anus"



maar daar kan je dus niet zoveel mee omdat 70% er niks van merkt.



Ik heb een paar maanden terug mij laten testen op soa's vanwege een nieuwe sekspartner en toen was er niks aan de hand en hij heeft dat ook laten doen (zegt hij, niet dat ik het niet geloof maar ik was er niet bij ) en hij had ook niks. Nu hebben wij ook wel ruwe seks waarbij er soms ook tegen mijn baarmoeder gestoten wordt (per ongeluk hoor, au!) en dat kan misschien wel zorgen voor dat bloedverlies maar uitwendig is er iig niks te zien qua wondjes.



Ik zit nu dus in dubio of ik voor een soa test weer moet gaan of dat er ik van uit kan gaan dat het door de ruwe seks komt. Mijn glazen bol geeft vooralsnog geen antwoord Maar ik vind het wel even een vervelend probleem.
Alle reacties Link kopieren
Quote

Ksenija, 1 uur geleden

Denk niks ernstigs, een beetje gescheurd/beschadigd.



Kan.

Bij mij was het Pap3A. Dus ik zeg in dit soort gevallen, even naar de HA.
Alle reacties Link kopieren
Elizaar ik denk ook dat het verstandig is dat je naar je HA gaat. Leg je verhaal uit en dan kan hij/zij beslissen welke stappen er genomen kunnen worden.



Ik zit er ook niet echt op te wachten om met m'n benen wijd te gaan liggen (gek he ..) maar ik wil graag zekerheid, dus ik hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niks te zeggen, maar het kan wel.

Ik heb me ook laten testen op Chlamydia toen ik er een tijdje lang vaker last van had. Bij mijn eerste vriend heb ik het nooit gehad, toch 6 jaar mee geweest. Mijn vriendje daarna was groter geschapen en bij hem kwam het opeens vaker voor...vond het wel een beetje eng en naar de huisarts gegaan. Bleek geen chlamydia te hebben, gelukkig.

De huisarts heeft vervolgens wel een inwendig onderzoek gedaan en zag dat er een beetje weefsel uit mijn baarmoedermond naar buiten komt. Dat weefsel is veel kwetsbaarder dan de vaginawand of de buitenkant van de baarmoedermond. Als dat plekje iets te vaak/te hard tegen de penis komt, dan krijg je wel eens een lichte (roze) bloeding, maar is ook zo over en voelde ik ook niets van. Ik was toen erg gerustgesteld en af en toe heb ik er nog wel eens last van.



Gewoon even langs je huisarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Nouja lichte roze bloeding, bij mij lijkt het soms wel alsof er gewoon helder bloed naar buiten komt. Ik heb helemaal geen zin in de dokter, pff ze ziet me weer aankomen Nou kan me dat natuurlijk niks schelen als het gaat om gezondheid, maar toch voel ik me een beetje stom.
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen stom als je daar langs gaat voor een brood. Maar voor vragen over je gezondheid kun je daar prima voor naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
3 weken is niet zo heel lang en zeker als je minder vaak seks hebt zal het het wat gevoeliger zijn. Eigenlijk moet je een langere pauze inlassen
Alle reacties Link kopieren
quote:daydream schreef op 12 december 2010 @ 17:18:

Het is alleen stom als je daar langs gaat voor een brood. Maar voor vragen over je gezondheid kun je daar prima voor naar de huisarts.wat een heerlijke opmerking. Die ga ik onthouden om alles te relativeren
Alle reacties Link kopieren
ik had ook altijd vage klachten eene x wel andere x niet

heb uistrijkje laten nemen en daar kwam pap3b uit



dus voor je zekerheid en je geruststelling gewoon

langs ha gaan



succes
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dus ook tegelijkertijd met die soa test een paar maanden terug een uitstrijkje laten maken (had vage klachten, verwachtte geen soa's maar daarom toen allebei laten doen) en daar kwam helemaal niks uit. Alles was goed, geen pap oid en geen soa dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag om 15 uur een afspraak, dus hopelijk krijg ik duidelijkheid en valt het allemaal mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven