Het Vaticaan: welke kleding is gepast?

18-12-2010 19:44 18 berichten
Binnenkort ga ik voor een paar dagen naar Rome, en ik ga ook naar Vaticaanstad. Ik weet dat ze daar strenge eisen stellen wat kleding betreft. De laatste tijd draag ik vooral jurkjes en rokjes, wel tot over de knie, en ook met een maillot. Maar kom kom je daar Vaticaanstad mee binnen, of moet je perse een pantalon aan?
Alle reacties Link kopieren
Tip: Kleren aan in het VaticaanGepaste kleding is vereist voor de Vaticaanse musea. Geen blote knieën (vrouwen), geen korte broeken (mannen), geen blote schouders en, ook al is het hoog zomer, geen slippers. Talloze opzichters houden het in de gaten en kunnen u naar eigen goeddunken de toegang weigeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is volgens mij geen probleem.

Ik weet nog van Rome dat je je schouders moet bedekken als je een kerk in gaat en dat je ook niet met té korte rokjes binnen komt, maar verder zijn ze niet zo moeilijk geloof ik.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Handige link - lijkt mij - :



http://www.stedentrippers.nl/rome/dosdonts.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Aries75 schreef op 18 december 2010 @ 19:44:

Binnenkort ga ik voor een paar dagen naar Rome, en ik ga ook naar Vaticaanstad. Ik weet dat ze daar strenge eisen stellen wat kleding betreft.

Is dat zo? Ik ben er vorig jaar geweest, en ik heb er niks van gemerkt/gezien/gelezen.



Ik droeg dan wel geen rokjes/jurkjes, maar gewoon zomerkleding (hemdjes e.d) en er is niemand naar me toegekomen of wat dan ook. En er zijn daar zoveel toeristen, kan me niet voorstellen dat iedereen er supernetjes gekleed is.



Maar het is er nu toch koud? Dan is blote kleding toch sowieso geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch echt dat je dit aan moet trekken hoor:





Alle reacties Link kopieren
De kleding die je beschrijft is prima. Schouders bedekt inderdaad en een rok-jurk-broek tot over de knie. Maillot of panty zal bij kortere rok of jurk volgens mij geen probleem zijn.

Veel plezier, het is daar prachtig.
Ik ben daar gewoon op mn slippers geweest hoor. Twee keer.
Alle reacties Link kopieren
simpel, lijkt me:







Met dit weer voldoe je trouwens altijd aan de voorschriften volgens mij. Neem niet aan dat je in je minirok over straat gaat nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je minstens op audientie bij de paus ging ;)

Nee hoor vaticaanstad is net als alle andere plaatsen waar touristen komen. Hou een sjaaltje bij de hand voor als je in een kerk toch wat bedekter moet zijn dan je bent.Verder is er geen kledingprotocol. (of je moet echt bij Benedictus op de thee genodigd worden, dan moet je toch minstens n hoed op)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Webs
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in hotpaints of bikini, net als de meeste toeristen in islamitische landen doen.



De outfit van webs is super!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch echt gezien dat een aantal mensen in de zomer werden weggestuurd omdat ze een hemdje of korte broek aanhadden, dus als je toch door bent gekomen, heb je enkel geluk gehad. Snap alleen niet dat je zelf geen respect hebt wat dat betreft. Slippers vind ik nog oke, maar tenminste een sjaaltje voor om je schouders....



Maillot en jurkje nu is geen enkel probleem, is toch bedekt.
Lijkt me niet dat 't daar nu zo warm is dat je uberhaupt in rokjes of jurkjes zou gaan lopen. Gewoon lekker je jeans met wandelschoenen en 'n warme trui als je midden in de winter gaat lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Eerder deze week was Rome nog in het nieuws omdat het er gesneeuwd had.



Maar goed, om op je vraag te antwoorden; op weg naar binnen hangen er bordjes waarop staat dat blote schouders en korte broeken verboden zijn. Meer niet.



Edit: deze dus

Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Klopt, en dat checken ze ook echt, voor je naar binnen gaat.

Maar inderdaad meer een zomers probleem.



(Ik ga altijd met leerlingen in april, die instrueren we dan om niet té zomers gekleed te gaan en dus knieën en schouders te bedekken)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Het gaat om Vaticaanstad hè. Verbaast me dat daar kennelijk zoveel forummers zijn geweest. Ik weet niet wat daar gepast is, maar met dit weer lijkt me dat je daar nu sowieso al niet te bloot heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat als je naar Vaticaanstad gaat, je ook naar de Sint Pieter of de Sixtijnse Kapel gaat. En daar gelden deze regels.



Overigens lag ik een keer een half uurtje op het Sint Pietersplein onder die colonnade, beetje uitrusten, dutje doen. Komt er een agent, die mij vraagt gewoon te gaan zitten en dat dit aanstootgevend is... Ik ga zitten en wanneer de agent zich omdraait ga ik weer liggen. Komt 'ie later terug en dreigt me uit Vaticaanstad te zetten...
Everytime you make a typo, the errorists win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven