China & Tibet met welke organisatie?
maandag 20 december 2010 om 11:45
Ik heb hier al eerder goede tips gekregen over reizen en daarom wil ik om jullie advies en mening vragen.
Wij willen komende zomer een groepsreis maken door China & Tibet. Ik heb goed rondgekeken en de enige rondreizen die aan alle eisen voldoen (qua reisduur, route, datum etc) zijn:
- Shoestring 22 dagen of,
- Fox 18 dagen.
Qua prijs doet het elkaar niet zoveel (fox heeft wel het ontbijt erbij zitten (overige maaltijden niet) en is iets goedkoper qua excursies). De route van Shoestring spreekt mij iets meer aan omdat ze ook naar Yangshuo gaan. Qua excursies zijn ze iets duurder en de maaltijden zitten er niet bij.
Wie heeft er ervaring met deze organisaties in China en Tibet (zowel positief als negatief). En klopt het dat je bij Fox meer vastzit een de reisleider en de groep?
Wij willen komende zomer een groepsreis maken door China & Tibet. Ik heb goed rondgekeken en de enige rondreizen die aan alle eisen voldoen (qua reisduur, route, datum etc) zijn:
- Shoestring 22 dagen of,
- Fox 18 dagen.
Qua prijs doet het elkaar niet zoveel (fox heeft wel het ontbijt erbij zitten (overige maaltijden niet) en is iets goedkoper qua excursies). De route van Shoestring spreekt mij iets meer aan omdat ze ook naar Yangshuo gaan. Qua excursies zijn ze iets duurder en de maaltijden zitten er niet bij.
Wie heeft er ervaring met deze organisaties in China en Tibet (zowel positief als negatief). En klopt het dat je bij Fox meer vastzit een de reisleider en de groep?

maandag 20 december 2010 om 12:02
Fox vind ik overgeorganiseerd en geen fijne organisatie. Shoestring ben ik zelf nooit mee op reis geweest omdat het me te primitief overkomt.
Positieve ervaringen heb ik met Djoser, Baobab en Summum.
Met Djoser ben ik naar China geweest (zonder Tibet) en vond dat 'n prima reis qua bezochte locaties.
Positieve ervaringen heb ik met Djoser, Baobab en Summum.
Met Djoser ben ik naar China geweest (zonder Tibet) en vond dat 'n prima reis qua bezochte locaties.

maandag 20 december 2010 om 12:04
maandag 20 december 2010 om 12:06
Wil je per se een groepsreis?
Wij hebben een stukje van onze Chinareis afgelopen najaar laten organiseren door Koning Aap Individueel. Ze bieden kant en klare reizen aan, evenals bouwstenen waarmee je zelf aan de slag kunt en die ook weer aan te passen zijn als je zelf andere wensen hebt.
Ze hebben goed meegedacht over wat bij ons paste (alleen vervoer en accommodatie geregeld) zonder de rest erbij te willen verkopen. Je kunt het zo georganiseerd maken als je zelf wilt volgens mij.
Wij hebben een stukje van onze Chinareis afgelopen najaar laten organiseren door Koning Aap Individueel. Ze bieden kant en klare reizen aan, evenals bouwstenen waarmee je zelf aan de slag kunt en die ook weer aan te passen zijn als je zelf andere wensen hebt.
Ze hebben goed meegedacht over wat bij ons paste (alleen vervoer en accommodatie geregeld) zonder de rest erbij te willen verkopen. Je kunt het zo georganiseerd maken als je zelf wilt volgens mij.

maandag 20 december 2010 om 12:19
Riksja-online werkt ook met bouwstenen voor China: http://www.chinaonline.nl/

maandag 20 december 2010 om 12:25
Wij hebben met SNP een groepsreis door China gemaakt, was geweldig. Wij hebben voor SNP gekozen omdat SNP wandelreizen organiseert en wij graag een wat actievere vakantie wilden dan standaard.
Op 2 plaatsen kwamen wij Fox en Shoestring tegen en die groepen waren niet te vergelijken met onze SNP groep, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
Op 2 plaatsen kwamen wij Fox en Shoestring tegen en die groepen waren niet te vergelijken met onze SNP groep, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
maandag 20 december 2010 om 12:34
Bedankt voor de reacties. Onze voorkeur gaat uit naar een groepsreis omdat het een wat langere periode is. Met een groepsreis heb je dan wat meer aanspraak. Wij hebben trouwens ervaring met zowel groepsreizen als indviduele rondreizen. Wel heb ik bij Fox enige angst dat je teveel vast zit aan de groep (terwijl dat bij Shoestring niet zo is denk ik).
Chinaonline zal ik gaan bekijken bedankt.
De overige organisaties heb ik ook bekeken (spreken mij ook wel aan). Maar vaak hebben ze wel veel reizen naar China maar dan zonder Tibet of juist met Nepal of de reisduur is erg lang.
Chinaonline zal ik gaan bekijken bedankt.
De overige organisaties heb ik ook bekeken (spreken mij ook wel aan). Maar vaak hebben ze wel veel reizen naar China maar dan zonder Tibet of juist met Nepal of de reisduur is erg lang.
maandag 20 december 2010 om 12:56
Succes met uitzoeken flowerxxx!
Wij zijn in Pingyao twee Nederlandse groepen tegengekomen, ik vond ze allebei redelijk dramatisch helaas. Eentje was van Kras Reizen en veel te oud gemiddeld, de ander weet ik niet maar die mensen hebben alleen maar op het terras gezeten met heel veel bier (het stadje is niet zo groot dus we zijn er een keer of drie langs gelopen) en een wedstrijdje gedaan wie er de sterkste reisverhalen kon vertellen.
Wij zijn in Pingyao twee Nederlandse groepen tegengekomen, ik vond ze allebei redelijk dramatisch helaas. Eentje was van Kras Reizen en veel te oud gemiddeld, de ander weet ik niet maar die mensen hebben alleen maar op het terras gezeten met heel veel bier (het stadje is niet zo groot dus we zijn er een keer of drie langs gelopen) en een wedstrijdje gedaan wie er de sterkste reisverhalen kon vertellen.

maandag 20 december 2010 om 13:23
maandag 20 december 2010 om 16:28
Wij zijn met de transmongolie express geweest en daarna een reis door china van 3 weken. Dit was met tiaratours. Dit is heel erg goed bevallen. Het is geen groepsreis maar bestaat uit losse individueel in te vullen stukken. Het begin waren er wel veel mensen die hetzelfde hadden gekozen dus toen waren we wel een groep en aan het eind waren we lekker met z'n tweeen. Erg goed geregeld en niet te groeperig!
dinsdag 21 december 2010 om 21:50

dinsdag 21 december 2010 om 22:20
Ben zelf met Koning Aap in China geweest (inclusief Transsiberie expres) en dat is erg goed bevallen. Ze hebben ook China en Tibet, maar of kort 16 dagen of lang 29 dagen. Waarschijnlijk willen jullie iets er tussen in, denk ik?
Als je inderdaad de keus hebt tussen alleen die organisaties, zou ik persoonlijk voor Shoestring kiezen omdat Yangshuo wel erg leuk is!!!
Als je inderdaad de keus hebt tussen alleen die organisaties, zou ik persoonlijk voor Shoestring kiezen omdat Yangshuo wel erg leuk is!!!
dinsdag 21 december 2010 om 22:24
quote:elninjoo schreef op 20 december 2010 @ 12:19:
Riksja-online werkt ook met bouwstenen voor China: http://www.chinaonline.nl/Ik ben met Riksja-online naar India geweest.. Super georganiseerd, en alles van dag tot dag zelf samen te stellen (we waren met 8 personen en dat was voldoende om een groep te zijn )
Riksja-online werkt ook met bouwstenen voor China: http://www.chinaonline.nl/Ik ben met Riksja-online naar India geweest.. Super georganiseerd, en alles van dag tot dag zelf samen te stellen (we waren met 8 personen en dat was voldoende om een groep te zijn )