Hoe voorkom je dat je via facebook te vinden bent op google?

21-12-2010 13:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je mijn naam intypt op google kom je oa op mijn facebookaccount uit. Ik vind dat erg vervelend, maar kan nergens vinden hoe je dat kunt voorkomen. Is facebook opdoeken de enige manier of...??
Alle reacties Link kopieren
Je kan jezelf onvindbaar maken, maar je staat dan nog steeds op de faceboek van je vrienden die misschien niet onvindbaar zijn. Dus als je echt niet te vinden wilt zijn dan zul je moeten opdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Enige manier: een emailadres die niet gerelateerd is aan jouw naam en lijst van contacten (een nieuwe aanmaken dus) en niet je eigen naam vermelden op FB zelf.
Alle reacties Link kopieren
Als je je privéinstellingen enigszins wijzigt dan kunnen vreemden niet in je accout komen. Ze zien dan hooguit dat je op facebook zit. Is dat geen optie?



Ik moet altijd een beetje glimlachen als ik hoor van mensen die bezorgd zijn om hun privacy op facebook. Ik bedoel...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zit er ook over te denken om mijn account op te zeggen. Maar ik merk dat het ook wel handig is om op facebook te zitten: mensen (collega's bv) kunnen snel met je in contact komen. Maar aan de andere kant: als ze per se contact willen kan dat ook zonder facebook.

Vreemden kunnen sowieso al niet meer in mijn profiel kijken en ook niet zijn wie mijn vrienden zijn, maar andersom natuurlijk wel.

Misschien toch maar een andere naam aanmaken dan.
FB staat hierom bekend! Als je echt niet gevonden wil worden moet je er niet op zitten.



Je bent bij FB altijd te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Als vrienden/collega's met je in contact willen komen dan weten ze je echt wel te vinden, ook zonder facebook.
Alle reacties Link kopieren
vreemd dat je zelf niet kunt aangeven of je wel of niet via google gevonden wilt worden.

Account wordt binnenkort opgezegd denk ik. Moet me wel mentaal nog even daarop voorbereiden
Alle reacties Link kopieren
Ow my god, als je je account wilt deactiveren krijg je een lijstje met allerlei mensen die je zullen gaan missen.
Alle reacties Link kopieren
Maar das toch juist de hele "joepie daarom ga ik op FB gedachte"



Dan ben ik te vinden voor iedereen die ook maar iets van me wil weten?

Of ben ik nou gek?



Mensen zien dat ik op FB zit en op hyves, maar verder zien ze niets hoor



Vraag me af Boebele waarom het zo'n probleem is dat "men" weet dat je een FB account hebt?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het heeft te maken met een stalker die via internet het een en ander van me te weten is gekomen en waardoor ik een beetje klaar ben met dat openbare internetgedoe.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze zien dan toch alleen:



Boebele is lid vab FB, laat een bericht achter

(of wil je dat ook niet? want dan moet je inderdaad de boel opdoeken)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op netwerksite onder een andere naam ingeschreven. Gewoon een nicknaam die klinkt als mijn eigen naam, maar die je anders schrijft. Hierdoor ben onvindbaar via google.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, dat is op zich niet erg. Maar diegene kan dan wellicht via vrienden toch weer bij me terecht komen ofzo.

Kweetniet, ben een beetje para geworden en zie het nut van die sites niet meer zo in. Het is wel grappig, maar ik merk wel dat het me een beetje tegen gaat staan.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die andere naam is wel een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we allemaal wel door zo'n fase gaan. In het begin pleur je al je foto's en roddels op FB. Een tijdje later realiseer je je dat de hele wereld meekijkt en haal je al die rotzooimer weer af, totdat je een sterk vermagerde maar nog steeds leuke FB account hebt. Al mijn albums zijn op slot. Meer dan mijn opleiding, werk en woonplaats zie je niet. Af en toe een roddel.
Alle reacties Link kopieren
Jammer zeg, ik heb mezelf via google enz. onvindbaar gemaakt op hyves. Maar op de een of andere manier weten mensen, waarvan je niet wil dat ze je vinden, je toch wel te vinden. Kijken bij "vrienden" van je en zien je dan staan.

Ik scherm ook alles af, dat vrienden van vrienden geen foto's kunnen zien, krabbels lezen enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 21 december 2010 @ 13:32:

Ja klopt, dat is op zich niet erg. Maar diegene kan dan wellicht via vrienden toch weer bij me terecht komen ofzo.

Kweetniet, ben een beetje para geworden en zie het nut van die sites niet meer zo in. Het is wel grappig, maar ik merk wel dat het me een beetje tegen gaat staan.

Maar als het je tegenstaat dan gewoon opheffen toch?

Persoonlijk vind ik het leuk om zo af en toe een berichtje te krijgen van iemand die ik bijvoorbeeld allang vergeten was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Geen FB, geen Hyves, geen Twitter: geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waldorf114 schreef op 21 december 2010 @ 13:42:

Geen FB, geen Hyves, geen Twitter: geen probleem.Maar wel Vivaforum!
Alle reacties Link kopieren
Dat schaar ik niet in het "kijk mij eens een ontzettend leuk leven hebben dat ik graag met de hele hele hele wereld wil delen" rijtje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waldorf114 schreef op 21 december 2010 @ 14:16:

Dat schaar ik niet in het "kijk mij eens een ontzettend leuk leven hebben dat ik graag met de hele hele hele wereld wil delen" rijtje.Het ging hier over privacy, niet over de standaardkritiek op facebook, die overigens de plank volledig misslaat.
Alle reacties Link kopieren
In welk opzicht komt mijn privacy in gevaar door gebruik van het viva forum?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hier op Viva meer info over mij kunt vinden dan alle Hyves en Facebooks bij elkaar opgeteld! Dat geldt voor heel veel forummers. Getuige ook het feit dat TO's vaak in paniek hun OP verwijderen wegens herkenbaarheid. Getuige het feit dat heel wat forummers in blinde paniek onlangs van nickname veranderd zijn en dat er rellen ontstonden over 'knopjes'.
Alle reacties Link kopieren
dat kun je niet voorkomen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven