Kinderen
alle pijlers
Waarom zet je een baby/kind bloot op de foto?
vrijdag 14 december 2007 om 13:27
Beste Viva,
Ik erger mij enorm aan de achtergrond van deze week. Waarom moet daar een blote baby staan? Waren er geen kleertjes voorradig? Niet eens een onderbroekje zo te zien.
Nee ik vind het ongepast!
Sommige forummers hebben een beetje moeite om goed te lezen.
In mijn eerste posting schreef ik dat ergeren een groot woord was. Maar dat ik persoonlijk vind dat je het niet moet doen (kinderen bloot op de foto en dan op internet, prive foto's heb ik het niet over gehad).
Geen woord van mijn kant dat ik het vies of eng vind wat er gezegd/gelezen wordt. Ik zie baby's alleen liever aangekleed.
Zo hopelijk is het nu makkelijker leesbaar.
Ik erger mij enorm aan de achtergrond van deze week. Waarom moet daar een blote baby staan? Waren er geen kleertjes voorradig? Niet eens een onderbroekje zo te zien.
Nee ik vind het ongepast!
Sommige forummers hebben een beetje moeite om goed te lezen.
In mijn eerste posting schreef ik dat ergeren een groot woord was. Maar dat ik persoonlijk vind dat je het niet moet doen (kinderen bloot op de foto en dan op internet, prive foto's heb ik het niet over gehad).
Geen woord van mijn kant dat ik het vies of eng vind wat er gezegd/gelezen wordt. Ik zie baby's alleen liever aangekleed.
Zo hopelijk is het nu makkelijker leesbaar.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 14-12-2007 15:04
Reden: Ja soms moet je de woorden letterlijk spellen voordat mensen het LE-ZEN!
Reden: Ja soms moet je de woorden letterlijk spellen voordat mensen het LE-ZEN!
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 15 december 2007 om 14:30
Blote baies op het strand zijn minof meer in een natuurlijke omgeving. heb ik geen enkel probleem mee. ik vind wel dat zodra een kind de kleuterleeftijd bereikt heeft dat bloot niet meer zo gepast op een gekleed strand. Niet vanwege eventuele pedofelen ofzo, maar omdat bloot niet gepast is, ik ga op een gekleed strand ook niet in mijn blote tovus liggen, dan krijg ik een bekeuring en wordt ik weggestuurd.
In deze foto vind ik de combinatie vrouw in avondjurk met bloot kind een beetje raar. Bij elke gelegenheid waarbij je een avondjurk draagt is bloot zijn ongepast, ook voor je baby. ( op het starnd draag je geen avondjurk, die draag je in een sjiek restaurant, of naar het theater of een galafeest, en niemand neemt een baby bloot mee naar die gelegenheden.
Deze foto is op zich best mooi en va mij mag ie blijven staan, maar ik zou nooit mijn eigen kind bloot op internet zetten.
In de reglementen van miss-verkiezingen staat dat je nooit naakt geposeerd mag hebben, zou dat dan ook voor babyfoto's gelden. Zou wel lullig zijn als je je miss-titel moet inleveren omdat je moeder je bloot op de voorkant van de viva heeft gezet.)
In deze foto vind ik de combinatie vrouw in avondjurk met bloot kind een beetje raar. Bij elke gelegenheid waarbij je een avondjurk draagt is bloot zijn ongepast, ook voor je baby. ( op het starnd draag je geen avondjurk, die draag je in een sjiek restaurant, of naar het theater of een galafeest, en niemand neemt een baby bloot mee naar die gelegenheden.
Deze foto is op zich best mooi en va mij mag ie blijven staan, maar ik zou nooit mijn eigen kind bloot op internet zetten.
In de reglementen van miss-verkiezingen staat dat je nooit naakt geposeerd mag hebben, zou dat dan ook voor babyfoto's gelden. Zou wel lullig zijn als je je miss-titel moet inleveren omdat je moeder je bloot op de voorkant van de viva heeft gezet.)
zaterdag 15 december 2007 om 14:30
Ik weet niet meer of ik vroeger graag bloot wilde lopen. Hopelijk heeft mijn moeder dan gezegt wat ze altijd deed, nee=nee, ja=ja. Ik zou denken, ze kunnen zoveel willen, dat bepaal ik.
Ik ga er van tussen dus niet gaan steigeren als ik even niet terug kan reageren.
Laters.
Ik ga er van tussen dus niet gaan steigeren als ik even niet terug kan reageren.
Laters.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 15 december 2007 om 14:47
Hoe doe je dat dan Boompje? Rekening houden met de mogelijkheid dat een pedofiel zijn pijlen niet op jouw kind gaat richten?
Ervaring leert, dat bijv. juist een leuke kwebbel van een kind aanstootgevend kan zijn voor een pedofiel of een kind wat alleen terugfiets van de hockeyclub. Er zijn talloze praktijkvoorbeelden. Maar er is er niet één waarvan een pedofiel zei, ik zag een naaktfoto van de kleine en toen ging ik overstag.
Ervaring leert, dat bijv. juist een leuke kwebbel van een kind aanstootgevend kan zijn voor een pedofiel of een kind wat alleen terugfiets van de hockeyclub. Er zijn talloze praktijkvoorbeelden. Maar er is er niet één waarvan een pedofiel zei, ik zag een naaktfoto van de kleine en toen ging ik overstag.
zaterdag 15 december 2007 om 14:48
MV, je lult jezelf vast, en dat besef jezelf maar al te goed. Wie gaat er nu blootfoto's van vroeger van bekende mensen vergelijken met een onschuldige blootfoto van een baby? Sorry hoor, maar je argumenten raken kant nog wal. Jij hebt moeite met blote mensen én baby's, en dat is dus echt jouw mening en gevoel, niet die van vele anderen zoals je kunt lezen. Ik zie de onschuld, jij niet. Ik zie een moeder met een kind, jij pedofielen die hele andere gedachten bij de foto hebben. Paranoia en internet gaan niet echt samen.
zaterdag 15 december 2007 om 14:53
zaterdag 15 december 2007 om 14:59
zaterdag 15 december 2007 om 15:04
Dat hoor ik wel vaker ja, dat ik vermoeiend ben Ik heb trouwens geen idee over welke foto van weken geleden je het hebt hoor.
En die laatste vraag is inderdaad wel interessant ja!
Maar wil je me nu werkelijk vertellen dat je de andere kant opkijkt als een vriendin haar kind in bad doet? Nee toch? Echt, ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen: zo'n puur, schattig, naakt babietje in bad, das toch het mooiste wat er is?
Maar goed, blijkbaar denk jij heeeel anders dan ik (ik ga ook graag naar de sauna ja!)
zaterdag 15 december 2007 om 15:04
dames misschien is het beter om hier een nieuw topic over te openen? aangezien het onderwerp nogal verschoven is van "kan dit of niet" naar pedofielen en viezerikken.
ik vind het daarbij schandalig hoe mv wordt aangevallen op haar mening en dat, wat ze ook doet om het onderwerp weer bij haar uitgangsstandpunt te brengen, jullie het interessanter vinden om door te zagen over pedofilie, verkrachting en viezerikken....
ik vind het daarbij schandalig hoe mv wordt aangevallen op haar mening en dat, wat ze ook doet om het onderwerp weer bij haar uitgangsstandpunt te brengen, jullie het interessanter vinden om door te zagen over pedofilie, verkrachting en viezerikken....
zaterdag 15 december 2007 om 15:07
zaterdag 15 december 2007 om 15:14
Ik lees wel goed hoor Jaschensa. Je zegt dat ze moeite heeft met blote mensen en baby's. Ik lees alleen nergens dat ze moeite heeft met blote mensen. Jij wel? Vind het ook nogal een vreemde conclusie. Net zoals ik het een vreemde conclusie vind ( of vraag) dat MV zeker wel iets heeft meegemaakt waardoor ze er moeite mee heeft.Weet niet van wie die vraag afkomstig is hoor.
zaterdag 15 december 2007 om 15:20
deze post bedoel ik en slaat dus echt nergens op. Als ze liever geen foto's van een blote baby ziet is ze dús heel ouderwets, moet ze dus maar rond het Ijsselmeer gaan wonen,zal ze dus wel niet van bevallingsfoto's houden, zal ze dus wel iets ergs mee hebben gemaakt in haar leven, gaat ze op een feestavond apart van de mannen zitten enz enz enz. Wat bedoel je met o-ver-dre-ven?
Wat een 'aparte' conclusie.
zaterdag 15 december 2007 om 15:30
Jaschenka, mv haalt een algemeen onderwerp van zorg aan dat elke ouder misschien wel eens heeft, maar nogmaals, dat is NIET de rede geweest voor haar om dit topic te openen
En als dat WEL zo zou zijn of is, waarom haar woorden in de mond leggen en in het nauw drijven met jullie eigen meningen en overtuigingen?
Het is een superinteressante discussie die hier gevoerd wordt, maar open er dan even een ander topic over en laat mv er verder lekker buiten
En als dat WEL zo zou zijn of is, waarom haar woorden in de mond leggen en in het nauw drijven met jullie eigen meningen en overtuigingen?
Het is een superinteressante discussie die hier gevoerd wordt, maar open er dan even een ander topic over en laat mv er verder lekker buiten
zaterdag 15 december 2007 om 15:33
Misschien een beetje een impertinete vraag...maar de mensen die problemen hebben met wat ik zie als een mooie foto met een prachtig bloot babytje, hebben die ook problemen met hun eigen lichaam? Ik bedoel, op de een of andere manier komt het nogal gefrustreerd op me over. Ik snap er echt helemaal niks van. Maar ik ben dan ook schaamteloos blij met mezelf
zaterdag 15 december 2007 om 15:39
Waarom een zelfde discussie openen? Want MV geeft in haar gewijzigde posting toch zelf aan dat ze het wil hebben over blootfoto's wel of niet op het internet plaatsen? Nee hoor, de discussie loopt inhoudelijk zoals MV hem voor ogen heeft, dat de reacties niet zo lopen zoals MV wil is een ander verhaal. De reacties dat MV zelf iets mee moet hebben gemaakt of dat er wel iets met haar aan de hand moet zijn ondersteun ik niet, dat vind ik aannames en op de persoon spelen. En dat doe ik niet, ik ga met MV de discussie aan, niet meer en minder.
zaterdag 15 december 2007 om 15:43
Het heeft even geduurd, maar nu snap ik het.
Het is een foto van ''onze'' Marokkaanse Maria. De baby is dan natuurlijk een Marokkaanse Jezus. Zeer benieuwd of het een joodse, christelijke of Islamitische Jezus is, maar dit terzijde.
Goed, we hebben Maria en Jezus, maar waar is Jozef? Als je dan weet dat Jozef op alle afbeeldingen veel en veel ouder is dan Maria, dan is het simpel: Leo is Jozef!
Zodra ik doorheb wie de Vader en de Heilige Geest zijn, kom ik bij jullie terug.
Het is een foto van ''onze'' Marokkaanse Maria. De baby is dan natuurlijk een Marokkaanse Jezus. Zeer benieuwd of het een joodse, christelijke of Islamitische Jezus is, maar dit terzijde.
Goed, we hebben Maria en Jezus, maar waar is Jozef? Als je dan weet dat Jozef op alle afbeeldingen veel en veel ouder is dan Maria, dan is het simpel: Leo is Jozef!
Zodra ik doorheb wie de Vader en de Heilige Geest zijn, kom ik bij jullie terug.
zaterdag 15 december 2007 om 15:55
De discussie die in dit topic gevoerd wordt en de wendingen die de discussie neemt, zijn voor een overgroot deel toch door MV zelf veroorzaakt. Zij heeft de discussie gaande gehouden. Dat velen het hier niet mee eens zijn is iets wat kan gebeuren. Ik vind het zelf nogal vreemd wanneer iemand zo'n enorm punt maakt van een blote baby. Als MV geen deel meer wil nemen aan deze discussie, dan is dat haar beslissing, maar jammer is het wel, want zij is wel de animator van de discussie.