Waarom zet je een baby/kind bloot op de foto?

14-12-2007 13:27 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva,

Ik erger mij enorm aan de achtergrond van deze week. Waarom moet daar een blote baby staan? Waren er geen kleertjes voorradig? Niet eens een onderbroekje zo te zien.

Nee ik vind het ongepast!

Sommige forummers hebben een beetje moeite om goed te lezen.

In mijn eerste posting schreef ik dat ergeren een groot woord was. Maar dat ik persoonlijk vind dat je het niet moet doen (kinderen bloot op de foto en dan op internet, prive foto's heb ik het niet over gehad).

Geen woord van mijn kant dat ik het vies of eng vind wat er gezegd/gelezen wordt. Ik zie baby's alleen liever aangekleed.

Zo hopelijk is het nu makkelijker leesbaar.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 14-12-2007 15:04
Reden: Ja soms moet je de woorden letterlijk spellen voordat mensen het LE-ZEN!
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Blote baies op het strand zijn minof meer in een natuurlijke omgeving. heb ik geen enkel probleem mee. ik vind wel dat zodra een kind de kleuterleeftijd bereikt heeft dat bloot niet meer zo gepast op een gekleed strand. Niet vanwege eventuele pedofelen ofzo, maar omdat bloot niet gepast is, ik ga op een gekleed strand ook niet in mijn blote tovus liggen, dan krijg ik een bekeuring en wordt ik weggestuurd.

In deze foto vind ik de combinatie vrouw in avondjurk met bloot kind een beetje raar. Bij elke gelegenheid waarbij je een avondjurk draagt is bloot zijn ongepast, ook voor je baby. ( op het starnd draag je geen avondjurk, die draag je in een sjiek restaurant, of naar het theater of een galafeest, en niemand neemt een baby bloot mee naar die gelegenheden.

Deze foto is op zich best mooi en va mij mag ie blijven staan, maar ik zou nooit mijn eigen kind bloot op internet zetten.

In de reglementen van miss-verkiezingen staat dat je nooit naakt geposeerd mag hebben, zou dat dan ook voor babyfoto's gelden. Zou wel lullig zijn als je je miss-titel moet inleveren omdat je moeder je bloot op de voorkant van de viva heeft gezet.)
Ik weet niet meer of ik vroeger graag bloot wilde lopen. Hopelijk heeft mijn moeder dan gezegt wat ze altijd deed, nee=nee, ja=ja. Ik zou denken, ze kunnen zoveel willen, dat bepaal ik.

Ik ga er van tussen dus niet gaan steigeren als ik even niet terug kan reageren.

Laters.
Krengiserweer schreef op 15 december 2007 @ 14:30:

Blote baies op het strand zijn minof meer in een natuurlijke omgeving. heb ik geen enkel probleem mee. ik vind wel dat zodra een kind de kleuterleeftijd bereikt heeft dat bloot niet meer zo gepast op een gekleed strand. Niet vanwege eventuele pedofelen ofzo, maar omdat bloot niet gepast is, ik ga op een gekleed strand ook niet in mijn blote tovus liggen, dan krijg ik een bekeuring en wordt ik weggestuurd.

In deze foto vind ik de combinatie vrouw in avondjurk met bloot kind een beetje raar. Bij elke gelegenheid waarbij je een avondjurk draagt is bloot zijn ongepast, ook voor je baby. ( op het starnd draag je geen avondjurk, die draag je in een sjiek restaurant, of naar het theater of een galafeest, en niemand neemt een baby bloot mee naar die gelegenheden.

Deze foto is op zich best mooi en va mij mag ie blijven staan, maar ik zou nooit mijn eigen kind bloot op internet zetten.

In de reglementen van miss-verkiezingen staat dat je nooit naakt geposeerd mag hebben, zou dat dan ook voor babyfoto's gelden. Zou wel lullig zijn als je je miss-titel moet inleveren omdat je moeder je bloot op de voorkant van de viva heeft gezet.)
Zo waar. En vergeet niet de "bekende" mensen die later ook niet blij zijn/waren met blootfoto's van vroeger.
boompje schreef op 15 december 2007 @ 12:30:

Nou Jaschenca, jammer dat je er zo fel op reageert. Ik kijk niet met het brein van een pedofiel naar een blote baby, ik houd het in mijn achterhoofd wanneer ik foto's van mijn kinderen plaats. (dus niet op het internet) En hoe kan het aanstootgevend zijn? Ja dat snappen jij en ik niet, maar het IS wel zo, voor bepaalde mensen. Dan kan je je kop in het zand steken, het is er gewoon.

Dat betekent niet dat je kind niet meer naar buiten kan, dat betekent dat je er (ik in ieder geval) op een bepaalde manier rekening mee houd.
Het kan aanstootgevend zijn... Jij en ik kunnen, voor sommige freaks, ook aanstootgevend zijn als we in een rokje over straat lopen. Dat doe je dan dus ook niet meer?
Star schreef op 15 december 2007 @ 13:59:

Ik denk dat het een pedofiel geen fuck uitmaakt of een kind wel of geen kleren draagt.
:worship:
mylenevalerie schreef op 15 december 2007 @ 14:30:

Ik weet niet meer of ik vroeger graag bloot wilde lopen. Hopelijk heeft mijn moeder dan gezegt wat ze altijd deed, nee=nee, ja=ja. Ik zou denken, ze kunnen zoveel willen, dat bepaal ik.

Ik ga er van tussen dus niet gaan steigeren als ik even niet terug kan reageren.

Laters.
Als mijn kinderen thuis of in mijn eigen achtertuin bloot willen lopen vind ik dat prima. Zodra ze onze tuin uit willen naar de buren toe, gaat er een broekje aan. Op het strand mogen ze ook bloot lopen alleen dochter (4) doet het daar weer liever niet. Ook prima.
Hoe doe je dat dan Boompje? Rekening houden met de mogelijkheid dat een pedofiel zijn pijlen niet op jouw kind gaat richten?

Ervaring leert, dat bijv. juist een leuke kwebbel van een kind aanstootgevend kan zijn voor een pedofiel of een kind wat alleen terugfiets van de hockeyclub. Er zijn talloze praktijkvoorbeelden. Maar er is er niet één waarvan een pedofiel zei, ik zag een naaktfoto van de kleine en toen ging ik overstag.
MV, je lult jezelf vast, en dat besef jezelf maar al te goed. Wie gaat er nu blootfoto's van vroeger van bekende mensen vergelijken met een onschuldige blootfoto van een baby? Sorry hoor, maar je argumenten raken kant nog wal. Jij hebt moeite met blote mensen én baby's, en dat is dus echt jouw mening en gevoel, niet die van vele anderen zoals je kunt lezen. Ik zie de onschuld, jij niet. Ik zie een moeder met een kind, jij pedofielen die hele andere gedachten bij de foto hebben. Paranoia en internet gaan niet echt samen.
En dat bedoel ik.

Of voed jij je kinderen op à la Michael Jackson, Boompje?
Ik vind het ergens niet kloppen dat je met de ogen van een pedofiel naar een blote baby kunt kijken. Maw: dat het al in je opkomt dat er zó naar gekeken wordt...
Jaschenca schreef op 15 december 2007 @ 14:48:

Sorry hoor, maar je argumenten raken kant nog wal. Jij hebt moeite met blote mensen én baby's,
Nu heeft ze inmiddels moeite met baby's in het algemeen? Kom op zeg, overdrijf niet zo vreselijk. MV heeft moeite met deze foto, dat mag gelukkig nog altijd. Maar om nou te zeggen dat ze moeite heeft met blote mensen en met baby's raakt helemaal kant nog wal om maar even in jouw termen te spreken.
Ik heb er trouwens helemaal geen problemen mee. Ik vind het onnatuurlijk om een klein meisje in een bikini te zien of een zwempakje. Gewoon bloot rond laten lopen, zou ik zeker doen als ik kinderen had. Wel op het strand of in de tuin dan.
Vivamod schreef op 15 december 2007 @ 10:06:

Deze achtergrondplaat blijft dan ook gewoon staan tot en met volgende week vrijdag.

Nathalie
Dat was de vraag toch niet, of hij weggehaald mocht worden? MV is gewoon bezig met een opiniepeiling, meer niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
mylenevalerie schreef op 15 december 2007 @ 14:13:

[...]

Liv, je wilt de discussie overhevelen naar andere onderwerpen en ik heb daar geen zin in. Verkrachtingen omdat een vrouw een kort rokje aan heeft is natuurlijk uit den boze. Bedoel ALLE verkrachtingen maar dat vrouwen het zouden uitlokken met kleding dat is de grootste onzin die je maar kan bedenken. Al sta je naakt voor een man of je eigen man, nee is nee. Voor mij einde discussie. Het heeft hier niets mee te maken namelijk.

En dame hiernaast staat toch ook niet bloot (met bepaalde gebieden afgedekt?)
Ik hevel niks over, jij haalt er zelf een gestoorde buurman bij hoor! Dat doe je helemaal zelf nav een blote baby. Dus wijs nu niet met je vinger naar mij, jij haalt er van alles bij wat er niet bij hoeft. (lees je eigen posting nog maar es, jij roept zelf olie op het vuur...)
mylenevalerie schreef op 15 december 2007 @ 14:18:

[...]

Je bent heel vermoeiend Liv, ik schrijf toch dat ik geen probleem heb als een vriendin haar kind verschoont, en als ze die in bad doet ook niet. Ik hoef toch niet te kijken? Als ik wil kijk ik wel een andere kant op. Hier op het forum gaat het moeilijk, ik heb een blote baby in een kader van 6 cm vast in mijn beeld. Bloot op (internet) foto's hoeft van mij niet, bloot rond laten rennen zou ik zeker niet doen als ouder. Prive foto's prima zolang je ze prive weet te houden.

Goh, dat forummers weken geleden de foto van het meisje op het forum niet leuk vonden gaf minder reacties zeg.

Je volgende vraag is hopelijk niet wat ik ervan vind als een collega het kind de borst geeft op het werk he?

Dat hoor ik wel vaker ja, dat ik vermoeiend ben ;-) Ik heb trouwens geen idee over welke foto van weken geleden je het hebt hoor.

En die laatste vraag is inderdaad wel interessant ja! ;-)

Maar wil je me nu werkelijk vertellen dat je de andere kant opkijkt als een vriendin haar kind in bad doet? Nee toch? Echt, ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen: zo'n puur, schattig, naakt babietje in bad, das toch het mooiste wat er is?

Maar goed, blijkbaar denk jij heeeel anders dan ik (ik ga ook graag naar de sauna ja!)
dames misschien is het beter om hier een nieuw topic over te openen? aangezien het onderwerp nogal verschoven is van "kan dit of niet" naar pedofielen en viezerikken.

ik vind het daarbij schandalig hoe mv wordt aangevallen op haar mening en dat, wat ze ook doet om het onderwerp weer bij haar uitgangsstandpunt te brengen, jullie het interessanter vinden om door te zagen over pedofilie, verkrachting en viezerikken....
shining schreef op 15 december 2007 @ 14:53:

[...]

Nu heeft ze inmiddels moeite met baby's in het algemeen? Kom op zeg, overdrijf niet zo vreselijk. MV heeft moeite met deze foto, dat mag gelukkig nog altijd. Maar om nou te zeggen dat ze moeite heeft met blote mensen en met baby's raakt helemaal kant nog wal om maar even in jouw termen te spreken.
MV zegt zelf dat ze baby's liever gekleed ziet en als haar vriendin de baby in bad doet ze de andere kant op kan kijken. Wat is daar niet algemeen aan? En ik zeg nergens dat MV moeite heeft met baby's in het algemeen, maar met blote baby's, lezen Shining.
Lalein schreef op 15 december 2007 @ 15:04:

dames misschien is het beter om hier een nieuw topic over te openen? aangezien het onderwerp nogal verschoven is van "kan dit of niet" naar pedofielen en viezerikken.

ik vind het daarbij schandalig hoe mv wordt aangevallen op haar mening en dat, wat ze ook doet om het onderwerp weer bij haar uitgangsstandpunt te brengen, jullie het interessanter vinden om door te zagen over pedofilie, verkrachting en viezerikken....
Lalein, MV begint hiermee als eerste hoor, niemand heeft het op dat moment over pedo's en viezeriken:
Ja irritatie is misschien wel een groot woord maar het stoort me wel. Net als blote kinderen op het strand of elders. Je weet in deze zieke wereld niet wie er mee kijkt. Ik vind het ook onnodig. Ja leuke foto's voor thuis maar niet op internet of irl.
Ik lees wel goed hoor Jaschensa. Je zegt dat ze moeite heeft met blote mensen en baby's. Ik lees alleen nergens dat ze moeite heeft met blote mensen. Jij wel? Vind het ook nogal een vreemde conclusie. Net zoals ik het een vreemde conclusie vind ( of vraag) dat MV zeker wel iets heeft meegemaakt waardoor ze er moeite mee heeft.Weet niet van wie die vraag afkomstig is hoor.
neele schreef op 15 december 2007 @ 11:35:

[...]

Volgens mij is het geen hormonen kwestie maar meer een "wat hoort en wat hoort niet" discussie.

Je stoort je ook al aan een blote vriendin lees ik net, die wil je ook niet zien.

Je vindt het erg dat iemand anders je aanraad in Amerika te gaan wonen maar volgens mij is dat voor jou helemaal nog niet eens zo'n slecht plan.

Voor iemand die een bloot mens en sexualiteit door elkaar haalt, die niet durft te zeggen dat ze niet gesteld is op bevallingsfoto's, die het normaal vindt dat "de jongens in de keuken zitten" is de algemene moraal van dit land volgens mij te vrij.

Al heb je rond het IJsselmeer ook hele leuke dorpjes waar je echt geen bloot tegenkomt en mannen en vrouwen in verschillende ruimtes van een "gezellige" avond genieten.

Het verbaast mij echt oprecht dat er mensen zijn die denken zoals jij. Zijn er rare dingen voorgevallen in je leven dat je zo denkt?

Ben het helemaal met de moderator eens. Over zo iets puurs als een (blote) baby valt niet te twisten.

Misschien is er ook een forum van het reformatorisch dagblad?

deze post bedoel ik en slaat dus echt nergens op. Als ze liever geen foto's van een blote baby ziet is ze dús heel ouderwets, moet ze dus maar rond het Ijsselmeer gaan wonen,zal ze dus wel niet van bevallingsfoto's houden, zal ze dus wel iets ergs mee hebben gemaakt in haar leven, gaat ze op een feestavond apart van de mannen zitten enz enz enz. Wat bedoel je met o-ver-dre-ven?

Wat een 'aparte' conclusie.
Jaschenka, mv haalt een algemeen onderwerp van zorg aan dat elke ouder misschien wel eens heeft, maar nogmaals, dat is NIET de rede geweest voor haar om dit topic te openen

En als dat WEL zo zou zijn of is, waarom haar woorden in de mond leggen en in het nauw drijven met jullie eigen meningen en overtuigingen?

Het is een superinteressante discussie die hier gevoerd wordt, maar open er dan even een ander topic over en laat mv er verder lekker buiten
Misschien een beetje een impertinete vraag...maar de mensen die problemen hebben met wat ik zie als een mooie foto met een prachtig bloot babytje, hebben die ook problemen met hun eigen lichaam? Ik bedoel, op de een of andere manier komt het nogal gefrustreerd op me over. Ik snap er echt helemaal niks van. Maar ik ben dan ook schaamteloos blij met mezelf ;-)
Lalein schreef op 15 december 2007 @ 15:30:

Jaschenka, mv haalt een algemeen onderwerp van zorg aan dat elke ouder misschien wel eens heeft, maar nogmaals, dat is NIET de rede geweest voor haar om dit topic te openen

En als dat WEL zo zou zijn of is, waarom haar woorden in de mond leggen en in het nauw drijven met jullie eigen meningen en overtuigingen?

Het is een superinteressante discussie die hier gevoerd wordt, maar open er dan even een ander topic over en laat mv er verder lekker buiten
Waarom een zelfde discussie openen? Want MV geeft in haar gewijzigde posting toch zelf aan dat ze het wil hebben over blootfoto's wel of niet op het internet plaatsen? Nee hoor, de discussie loopt inhoudelijk zoals MV hem voor ogen heeft, dat de reacties niet zo lopen zoals MV wil is een ander verhaal. De reacties dat MV zelf iets mee moet hebben gemaakt of dat er wel iets met haar aan de hand moet zijn ondersteun ik niet, dat vind ik aannames en op de persoon spelen. En dat doe ik niet, ik ga met MV de discussie aan, niet meer en minder.
Het heeft even geduurd, maar nu snap ik het.

Het is een foto van ''onze'' Marokkaanse Maria. De baby is dan natuurlijk een Marokkaanse Jezus. Zeer benieuwd of het een joodse, christelijke of Islamitische Jezus is, maar dit terzijde.

Goed, we hebben Maria en Jezus, maar waar is Jozef? Als je dan weet dat Jozef op alle afbeeldingen veel en veel ouder is dan Maria, dan is het simpel: Leo is Jozef!

Zodra ik doorheb wie de Vader en de Heilige Geest zijn, kom ik bij jullie terug.
Lalein schreef op 15 december 2007 @ 15:30:

De discussie die in dit topic gevoerd wordt en de wendingen die de discussie neemt, zijn voor een overgroot deel toch door MV zelf veroorzaakt. Zij heeft de discussie gaande gehouden. Dat velen het hier niet mee eens zijn is iets wat kan gebeuren. Ik vind het zelf nogal vreemd wanneer iemand zo'n enorm punt maakt van een blote baby. Als MV geen deel meer wil nemen aan deze discussie, dan is dat haar beslissing, maar jammer is het wel, want zij is wel de animator van de discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven