Seks
alle pijlers
vaste stellen om mee te swingen??
vrijdag 7 december 2007 om 14:04
Hoi, hoi!
Ik lees al een heel tijdje mee op dit forum en zit nu even met een vraag, hoop dat ik hier antwoord kan krijgen!
Mijn man en ik swingen sinds een klein jaartje, we hebben een aantal keren clubs bezocht en dates gehad, maar we merken nu dat we eigenlijk het liefst een vast stel willen om mee te swingen. We willen liever niet van de één naar de ander wippen, haha, om het zo maar even aan te duiden. Wie heeft hier ervaring mee? Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang er met een stel geswingd wordt voordat er wordt overgestapt naar een ander stel.
Ik vraag me eigenlijk ook af of het in de praktijk wel werkt met een vast stel. Waarschijnlijk zal het zo zijn dat na een aantal dates de spanning weg is???
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik lees al een heel tijdje mee op dit forum en zit nu even met een vraag, hoop dat ik hier antwoord kan krijgen!
Mijn man en ik swingen sinds een klein jaartje, we hebben een aantal keren clubs bezocht en dates gehad, maar we merken nu dat we eigenlijk het liefst een vast stel willen om mee te swingen. We willen liever niet van de één naar de ander wippen, haha, om het zo maar even aan te duiden. Wie heeft hier ervaring mee? Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang er met een stel geswingd wordt voordat er wordt overgestapt naar een ander stel.
Ik vraag me eigenlijk ook af of het in de praktijk wel werkt met een vast stel. Waarschijnlijk zal het zo zijn dat na een aantal dates de spanning weg is???
Alvast bedankt voor de reacties!
zaterdag 15 december 2007 om 09:35
nb ik denk ook dat het werkt omdat we het juist niet in gelijke mate voelen en delen met zijn vieren. Mijn man en zijn vrouw hebben een leuke vriendschap maar niet wat ik met mijn vriend heb. Een leuke sexuele klik en het vertrouwde van een vriendschap. Hij beleefd dat weer meer met een soulmate vriendin, heeft ook meer klikjes hier en daar. We gunnen elkaar dat en laten voor elkaar die ruimte maar zijn bereid ook te investeren in deze vriendschappen.
Ik heb met de man van zijn vriendin ook zeker niet zo'n sterkte band maar wel voel ik warmte en genegenheid voor ze.
Het is bij ons dus vanuit swingen meer naar een open relatie gegroeit waarin we met sommige mensen meer delen.
Ik heb met de man van zijn vriendin ook zeker niet zo'n sterkte band maar wel voel ik warmte en genegenheid voor ze.
Het is bij ons dus vanuit swingen meer naar een open relatie gegroeit waarin we met sommige mensen meer delen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
zaterdag 15 december 2007 om 09:41
Op dit moment maak ik mee hoe het bij andere stellen gaat.
1 vrouw kan alleen nog maar van maar minnaar houden en voelt niets meer voor haar man. Ze kan er zelfs niet meer mee sexen. Hij vraagt zich af of hij ooit wel liefde heeft gevoelt voor zijn vrouw. Beide stellen willen geen conclusies trekken en niet kiezen. De ellende duurt al een tijdje voort en leuk kun je de situatie allang niet meer noemen. Twee patijen gaan er dus goed mee om en weten te relativeren en te genieten maar de twee andere zijn zich erin aan het verliezen. Krijgen afkeer van eigen partner enz.
Stellen die hiervoor uit elkaar gingen.
Stellen die elkaar niet meer zien
Geroddel over stellen en de situatie waarin ze zitten. Vraagtekens hoe ze met elkaar omgaan.
Claimgedrag oneerlijkheid en benauwde gevoelens.
afspraken die worden geschonden, stiekem dingen doen omdat een stel zich eigenlijk niet meer aan gemaakte afspraken wil houden maar het ook moeilijk is om ze weer te bespreken en losser te maken omdat je daarmee ook aangeeft dat het niet meer zo voelt als eerst enz.
1 vrouw kan alleen nog maar van maar minnaar houden en voelt niets meer voor haar man. Ze kan er zelfs niet meer mee sexen. Hij vraagt zich af of hij ooit wel liefde heeft gevoelt voor zijn vrouw. Beide stellen willen geen conclusies trekken en niet kiezen. De ellende duurt al een tijdje voort en leuk kun je de situatie allang niet meer noemen. Twee patijen gaan er dus goed mee om en weten te relativeren en te genieten maar de twee andere zijn zich erin aan het verliezen. Krijgen afkeer van eigen partner enz.
Stellen die hiervoor uit elkaar gingen.
Stellen die elkaar niet meer zien
Geroddel over stellen en de situatie waarin ze zitten. Vraagtekens hoe ze met elkaar omgaan.
Claimgedrag oneerlijkheid en benauwde gevoelens.
afspraken die worden geschonden, stiekem dingen doen omdat een stel zich eigenlijk niet meer aan gemaakte afspraken wil houden maar het ook moeilijk is om ze weer te bespreken en losser te maken omdat je daarmee ook aangeeft dat het niet meer zo voelt als eerst enz.
zaterdag 15 december 2007 om 09:51
Ik zit er even met mijn man over te praten. Wat we wel merken is dat stellen die langer in het wereldje zitten op gegeven moment het "gehop" zat kunnen zijn. Ook spanning en nieuw gaat vervelen. Veel willen dan ook meer intimiteit of meer inhoud aan de avond. Maar ze zoeken dat dan meer in vriendengroepen waar ze mee omgaan of clubs waar ze die stellen tegenkomen.
zaterdag 15 december 2007 om 11:54
De stellen die ik ken die met een ander stel iets vasts hadden of meer deelden dan ze met andere stellen deden hebben er allemaal problemen door gekregen . ( niet dat ik mijn swingkennissen nou persé representatief vind , hoor ) Er waren er eigenlijk altijd twee ( twee halve stellen ) die er dan anders mee omgingen dan de andere twee .
Ken jij stellen waarbij het wél goed is blijven gaan , Doddie ?
Waarschijnlijk komen die stellen niet - of minder - in clubs en op feestjes .
Ken jij stellen waarbij het wél goed is blijven gaan , Doddie ?
Waarschijnlijk komen die stellen niet - of minder - in clubs en op feestjes .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 december 2007 om 12:04
Klopt die stellen zie je minder in de club. Maar wat vind jij goed gebleven? Een leven lang?
Vaak zie je dat er normale vriendschappen uit voort komen en dat de erotiek wat minder wordt, of swingt men erbij en heeft men een favourit stel.
Het houd op als het minder leuk wordt maar is dat kun je niet zien als verkeerd afgelopen vind ik als contact daarna prima blijft. Nogmaals het is niet je relatie.
Wat de vier jaar betreft met mijn vriend en z'n vrouw en onze vriendschap al 5 jaar met onze andere vrienden denk ik dat wij ons zelf tot zo'n stel mogen rekenen. Onze vrienden gaan al langer om met een stel wat ze ook via swingen hebben leren kennen. Mijn vriend is nu met de hem van het stel vissen. Maar daar wordt geen erotiek meer mee gedeeld. Daarmee is het allemaal niet verkeerd afgelopen.
Ik zei al wat wij hebben is vrij uniek en vind je dus niet zo vaak en zeker niet zolang. Maar ik kan wat mij betreft zeggen dat het alleen maar leuker wordt met mijn vriend, er juist steeds minder misverstanden en problemen zijn en mijn man met haar die vertrouwdheid heeft waarin hij zich juist meer kan laten gaan lekker relaxt mee kan omgaan. We gaan aankomende zomer al voor de derde keer met elkaar op vakantie. Zelfs zonder erotiek is dat tussen vrienden al vaak lastig. Dat zegt genoeg dat het tot nu toe heel goed verloopt hier.
Vaak zie je dat er normale vriendschappen uit voort komen en dat de erotiek wat minder wordt, of swingt men erbij en heeft men een favourit stel.
Het houd op als het minder leuk wordt maar is dat kun je niet zien als verkeerd afgelopen vind ik als contact daarna prima blijft. Nogmaals het is niet je relatie.
Wat de vier jaar betreft met mijn vriend en z'n vrouw en onze vriendschap al 5 jaar met onze andere vrienden denk ik dat wij ons zelf tot zo'n stel mogen rekenen. Onze vrienden gaan al langer om met een stel wat ze ook via swingen hebben leren kennen. Mijn vriend is nu met de hem van het stel vissen. Maar daar wordt geen erotiek meer mee gedeeld. Daarmee is het allemaal niet verkeerd afgelopen.
Ik zei al wat wij hebben is vrij uniek en vind je dus niet zo vaak en zeker niet zolang. Maar ik kan wat mij betreft zeggen dat het alleen maar leuker wordt met mijn vriend, er juist steeds minder misverstanden en problemen zijn en mijn man met haar die vertrouwdheid heeft waarin hij zich juist meer kan laten gaan lekker relaxt mee kan omgaan. We gaan aankomende zomer al voor de derde keer met elkaar op vakantie. Zelfs zonder erotiek is dat tussen vrienden al vaak lastig. Dat zegt genoeg dat het tot nu toe heel goed verloopt hier.
zaterdag 15 december 2007 om 12:14
Nou dan ken ik toch wel een paar stellen waar het goed bij is blijven gaan. Soms met wat afkoeling van beide kanten (weer even van het zeer intense naar normale omgang) maar ik heb dan wel wat voorbeelden dat men gewoon bij elkaar bleef en met het andere stel een normale omgang kon hebben.
zaterdag 15 december 2007 om 13:11
Met het eerste stel waar we dit mee hebben beleefd is het toen goed mis gegaan, er was een elastiekje geknapt, je accepteerd veel teleurstellingen gaat toch weer verder tot er iets gebeurd waardoor je niet meer verder kan. Ging bij ons om een afspraak om iets met zijn vieren voor het eerst te doen, een afspraak die van hen afkwam, (wij zelf hadden niet zo heel veel dingen die we exclusief wilde houden) Ze kwamen een weekeind en mijn man voelde dat er iets was. Na heel veel aandringen kwam het er bij haar uit. Met twee andere stellen hadden ze wat ze met ons wilde doen al eens geprobeerd. Niet erg, maar hou ons dan niet aan een afspraak, want wij hielden steeds bij andere de boot af. En dat terwijl je elkaar zo vaak belt zo vaak spreekt en alles verteld wat je gedaan hebt en beleefd hebt, en DIT vertel je niet? Achteraf beweerde hij dat er geen afspraak over gemaakt was, (dan snap ik al helemaal niet waarom ze het niet verteld zouden hebben dus dat zegt al genoeg over een wel degelijke afspraak)
Het was voor mijn man de druppel, want wat stelde de vriendschap dan voor? Wat hadden we elkaar te vertellen als zo iets wezelijks niet aan elkaar verteld werd? Niet omdat het moest ze waren ons niets verplicht en niets verschuldigd. maar hou ons dan ook niet aan een lijntje.
Het heeft voor verwijdering gezorgd. Maar nu kunnen we elkaar weer gewoon spreken en met elkaar omgaan. We hebben ook leuke dingen met elkaar meegemaakt. Die vergeet ik ook niet. Maar zoals toen zal het nooit meer worden. En .. wij hebben er van geleerd hoe we het in vervolg niet meer willen.Waar we voor willen waken en vooral hoe het dus niet moet.
Het was voor mijn man de druppel, want wat stelde de vriendschap dan voor? Wat hadden we elkaar te vertellen als zo iets wezelijks niet aan elkaar verteld werd? Niet omdat het moest ze waren ons niets verplicht en niets verschuldigd. maar hou ons dan ook niet aan een lijntje.
Het heeft voor verwijdering gezorgd. Maar nu kunnen we elkaar weer gewoon spreken en met elkaar omgaan. We hebben ook leuke dingen met elkaar meegemaakt. Die vergeet ik ook niet. Maar zoals toen zal het nooit meer worden. En .. wij hebben er van geleerd hoe we het in vervolg niet meer willen.Waar we voor willen waken en vooral hoe het dus niet moet.
zaterdag 15 december 2007 om 15:49
Tja... Wat zal ik ervan zeggen?
Ook bij ons en het betreffende stel loopt het écht niet altijd even soepeltjes en gladjes. Voor allen van ons is het de eerste keer, dat we op deze manier daten en de weg zit vol hobbels. Dat kán gewoon ook niet anders, denk ik.
De kunst zit 'm erin dat je ondanks strubbelingen tóch met zijn allen in gesprek blijft. Dingen met elkaar uitpraat, opnieuw afspraken maakt c.q. bijstelt over hoe verder te gaan. Boosheid op elkaar lost niets op, daar willen we onze energie niet eens instoppen. Liever kijken we hoe we problemen op een dusdanige manier kunnen oplossen, dat we er allevier mee kunnen leven en gelukkig is dat tot nu toe altijd weer gelukt!
Mijn man is en blijft mijn nummer 1, daar is geen enkele twijfel over mogelijk! Sterker nog: ik kom er nu zelfs pas achter hoe speciaal en bijzonder mijn man eigenlijk is. Als je (zoals wij) al ruim 20 jaar samen bent, ga je elkaar min of meer vanzelfsprekend voor lief nemen. Nou, de vanzelfsprekendheid is er compleet af inmiddels. Ik zie dingen in mijn minnaar, waarvan ik zeker weet dat ik er bij "dagelijks gebruik" enorm op af zou knappen... Ik waardeer de positieve eigenschappen in mijn man nu des te meer!
En wat Lieverdtie ook al zei: de passie/hartstocht/spanning van je minnaar én het vertrouwde van je eigen man, waarmee je alles deelt!
Maar goed... we zullen zien wat de toekomst brengt...
Ook bij ons en het betreffende stel loopt het écht niet altijd even soepeltjes en gladjes. Voor allen van ons is het de eerste keer, dat we op deze manier daten en de weg zit vol hobbels. Dat kán gewoon ook niet anders, denk ik.
De kunst zit 'm erin dat je ondanks strubbelingen tóch met zijn allen in gesprek blijft. Dingen met elkaar uitpraat, opnieuw afspraken maakt c.q. bijstelt over hoe verder te gaan. Boosheid op elkaar lost niets op, daar willen we onze energie niet eens instoppen. Liever kijken we hoe we problemen op een dusdanige manier kunnen oplossen, dat we er allevier mee kunnen leven en gelukkig is dat tot nu toe altijd weer gelukt!
Mijn man is en blijft mijn nummer 1, daar is geen enkele twijfel over mogelijk! Sterker nog: ik kom er nu zelfs pas achter hoe speciaal en bijzonder mijn man eigenlijk is. Als je (zoals wij) al ruim 20 jaar samen bent, ga je elkaar min of meer vanzelfsprekend voor lief nemen. Nou, de vanzelfsprekendheid is er compleet af inmiddels. Ik zie dingen in mijn minnaar, waarvan ik zeker weet dat ik er bij "dagelijks gebruik" enorm op af zou knappen... Ik waardeer de positieve eigenschappen in mijn man nu des te meer!
En wat Lieverdtie ook al zei: de passie/hartstocht/spanning van je minnaar én het vertrouwde van je eigen man, waarmee je alles deelt!
Maar goed... we zullen zien wat de toekomst brengt...
zaterdag 15 december 2007 om 19:08
praktijkvoorbeeld en vraag hoe je daar mee mee om zou gaan. Wat doe je als je iets aan je evt swingvriend beloofd hebt en je man wil iets anders dat tegen die afspraak ingaat.
Kies je dan om er over te praten? (en ben je daarvoor in de gelegenheid want soms sta je voor een situatie die niet besproken is) doe je het maar hou je je mond of laat je het en kies je tegen je man in voor de afspraak met je vriend.
om even een voorbeeld te geven. stel er is afgesproken met julle vrienden dat met elkaar slapen alleen tussen jullie vieren gebeurd of dat apart gaan alleen met jullie gebeurd. Nu ontstaat er zo'n klik met een ander stel dat 1 van de twee spontaan besluit het met het andere stel ook te doen.
Wat is dan belangrijker, wat jullie als stel vinden of de afspraak die een ander stel met je heeft gemaakt?
Ik weet dat jullie het zelf excusief willen houden maar het kan in jullie voorbeeld ook zijn dat jullie hebben gezegt dat jullie alleen met hun daten en niet met anderen. Nu wil bv je man wel ineens met een stel iets afspreken. Ik ken dit uit de praktijk en weet dat het heel lastig is om daarin verstandelijk te weten dat je alleen met je eigen relatie te maken hebt maar gevoel te hebben toch beperkt te worden door afspraken die je hebt gemaakt terwijl je het zelf veel losser en vrijer voelt. het heeft voor ons gemaakt dat we niet meer in gaan op dergelijke regeltjes. Mijn man mocht bv een luchtje alleen bij haar op en slapen mocht alleen met hun.
Kies je dan om er over te praten? (en ben je daarvoor in de gelegenheid want soms sta je voor een situatie die niet besproken is) doe je het maar hou je je mond of laat je het en kies je tegen je man in voor de afspraak met je vriend.
om even een voorbeeld te geven. stel er is afgesproken met julle vrienden dat met elkaar slapen alleen tussen jullie vieren gebeurd of dat apart gaan alleen met jullie gebeurd. Nu ontstaat er zo'n klik met een ander stel dat 1 van de twee spontaan besluit het met het andere stel ook te doen.
Wat is dan belangrijker, wat jullie als stel vinden of de afspraak die een ander stel met je heeft gemaakt?
Ik weet dat jullie het zelf excusief willen houden maar het kan in jullie voorbeeld ook zijn dat jullie hebben gezegt dat jullie alleen met hun daten en niet met anderen. Nu wil bv je man wel ineens met een stel iets afspreken. Ik ken dit uit de praktijk en weet dat het heel lastig is om daarin verstandelijk te weten dat je alleen met je eigen relatie te maken hebt maar gevoel te hebben toch beperkt te worden door afspraken die je hebt gemaakt terwijl je het zelf veel losser en vrijer voelt. het heeft voor ons gemaakt dat we niet meer in gaan op dergelijke regeltjes. Mijn man mocht bv een luchtje alleen bij haar op en slapen mocht alleen met hun.
zaterdag 15 december 2007 om 19:18
Gosupermodel , hoe graag moet je dit willen of dit met dit stel willen om alle hobbels en bobbels voor lief te nemen vraag ik me dan af .... Als je dit al heel lang doet met elkaar en je hebt dán een bobbel of strubbeling, dan kan ik het begrijpen , maar om zo te beginnen .....
zaterdag 15 december 2007 om 19:24
Ik vind het prima wat een ander stel met elkaar afspreekt ( we zoenen alleen met Bianca en d'r man , bijvoorbeeld ) maar mijn grens is ver overschreden als een ánder dan mijn eigen man regels wil bepalen waaraan wij ons zouden moeten houden .
zaterdag 15 december 2007 om 19:31
Da's een lastige... Ik weet eerlijk gezegd nu niet hoe ik daar mee om zou gaan, mocht zich zoiets voordoen. Met het bewuste stel hebben we geen afspraken in de zin dat wij niet met andere stellen mogen daten. Wij willen hen daar ook niet in beperken. Het is op dit moment wél zo dat we allevier genoeg hebben aan elkaar en absoluut geen behoefte hebben aan dates met anderen. Maar hoe dat in de toekomst zal gaan lopen...
Maar om even op de vraag terug te komen: ik denk dat ik tóch zou kiezen voor wat wij als stel willen. De wens van je partner gaat toch vóór op de wensen van een ander stel.
En die laatste regeltjes die je noemt zijn wel wat vreemd... Kan me goed voorstellen dat je dat niet wil, dat soort regels!
zaterdag 15 december 2007 om 19:42
Nou, da's niet zo moeilijk... We willen dit met zijn vieren zó graag omdat over en weer de klik zo heavy is, dat hebben we met een ander stel gewoon nog nooit zo gehad.
Het andere stel heeft hiervoor een aantal keren in een club gedate en dat waren voor de vrouw van het stel teleurstellende ervaringen. Zij wilde dus eigenlijk helemaal niet meer swingen...Gelukkig merkt zij nu dat het swingen ook op een hele andere manier kan en voelen zowel zij als haar man zich hier beter bij!
En tja... het is een beetje de omgekeerde manier om met swingen te beginnen, daar ben ik me heel goed van bewust. Mijn man en ik zijn er onbevangen ingestapt, maar gaandeweg merken we steeds meer dat het ons alléén op deze manier maar goed bevalt.
Mijn man en ik vinden het prettig dat we dit stel nu wat beter kennen en inmiddels ook steeds beter weten op welke manier wij met hen kunnen swingen. Daardoor gaat het ook steeds beter! Ik denk/hoop dat we de grootste hobbels inmiddels gehad hebben, hoewel je dat natuurlijk ook nooit zeker weet...
Bovendien denk ik ook dat het sowieso in het begin met een nieuw stel aftasten is, over en weer. Ik neem niet aan dat elk nieuw swingerscontact meteen vanaf het begin vlekkeloos verloopt, dat geloof ik dus écht niet...
zaterdag 15 december 2007 om 20:01
Ja, zo denk ik er ook over. Als het in het begin niet vlekkeloos verloopt, dan hoef ik niet meer. In het begin ken je elkaar namelijk nog niet zo goed, dat betekent dus dat ergernissen waar je last van hebt al heel dicht aan de oppervlakte liggen. Nou, als er aan de oppervlakte al zoveel ergernissen liggen, dan kun je er vergif op innemen dat je nog veel meer tegen gaat komen naarmate je elkaar beter leert kennen. In de 'wittebroodsweken/maanden' moet het geweldig voelen. Als het daar, met alle nieuwe spanning, gebrek aan kennis van de diepere lagen en -niet te vergeten- met roze bril op al niet goed zit, maak dan je borst maar nat voor heel veel strubbelingen in de toekomst.
Wat maakt dat je ondanks al die strubbelingen toch door wilt gaan met dit vaste stel? Is het angst voor het opnieuw zoeken? de vrees om alleen(met zijn tweeën) over te blijven? Of vind je diep van binnen dat het 'sletterig' is om steeds met vreemden sex te hebben? Dat is overigens geen aanval: ik merk dat sommige swingers toch een diepliggende overtuiging hebben meegekregen waardoor sex om de pure sex toch een negatieve lading heeft. Als het dan binnen een stellenhuwelijk plaatsvindt, is het meer geaccepteerd.
Wij hebben stellen met wie we vaker swingen. Misschien moet ik dat vaste stellen noemen, maar zo zie ik het niet. Voor ons geldt dat als we een erg leuke date hebben gehad, er voor ons best herhaling mag plaatsvinden. En als dat nog steeds bevalt, nog eens, en nog eens. Het kan zijn dat er een jaar tussen de opeenvolgende dates zit en dat we elkaar intussen alleen op msn zien. Als het niet meer leuk is, dan groeten we elkaar af en toe een keer op MSN en dat is het dan.
maandag 17 december 2007 om 06:08
Als het begin al niet goed is dan gaat het over, wij willen lol en plezier geen zorgen en problemen, die heb ik al genoeg die hoef ik echt niet van een ander .:-)
En als dat stel ons regels gaat geven over wat we wel en niet mogen ..nah ook einde oefening dus.
Dit klinkt cru maar is gewoon zo, wij verantwoorden ons echt niet aan een ander stel alleen aan ons zelf en aan elkaar.
En als dat stel ons regels gaat geven over wat we wel en niet mogen ..nah ook einde oefening dus.
Dit klinkt cru maar is gewoon zo, wij verantwoorden ons echt niet aan een ander stel alleen aan ons zelf en aan elkaar.
maandag 17 december 2007 om 21:51
Hetgeen voor ons maakt dat we toch met dit stel door willen gaan is de klik en bovendien ook het feit dat mijn man en ik liever in aparte kamers daten. We merken dat veel swingersstellen dat absoluut niet willen en dat het daardoor veel moeilijker is om stellen te vinden.
Nee, angst voor het opnieuw zoeken is het niet en ook niet de angst om "sletterig" gevonden te worden, het zijn echt puur bovenstaande twee dingen.
Wij en het stel willen allevier graag eerst proberen een probleem op te lossen voordat we het bijltje erbij neer gooien. Tot nu toe is dat altijd gelukt, maar misschien heb je idd wel gelijk dat wanneer het in het begin al moeilijk gaat, dat zo zal blijven. Ik weet 't niet... De tijd zal het leren...
Ik ben in elk geval al erg blij met alle reacties op dit forum, ook híer leren we weer van!
maandag 17 december 2007 om 22:46
Hmmm, dat betekent dus eigenlijk dat je toch genoegen wilt nemen met less omdat het door je eisen moeilijk is om in een grotere vijver te vissen. Misschien een heel andere benadering, maar wat maakt dat je liever in aparte kamers daten? Ik weet dat er een heleboel redenen voor kunnen zijn, maar misschien kun je wel iets veranderen waardoor die eis minder zwaar wordt, waardoor je minder gebonden bent aan een stel waarmee het nogal moeizaam verloopt.
Eigenlijk is het dat wel een beetje, want door je eis zijn er niet zoveel mogelijke stellen. Dan wil je binnen die kleinere groep natuurlijk ook nog dat er een klik is. Dan wordt de groep nog kleiner. Je weet dus heel goed dat als je dit stel afwijst, dat er dan niet zo heel veel vissen in de vijver zijn.
De tijd zal het inderdaad leren, maar het is inderdaad heel goed dat je hierover praat. Het zou namelijk zonde zijn als je heel veel tijd en energie steekt in een relatie die het niet gaat worden. Daarnaast denk ik dat het goed is om heel alert te zijn op mogelijke spanningen die dit in je eigen relatie veroorzaakt. Want het is tamelijk onvermijdelijk dat de meningsverschillen die tussen jullie ontstaan ook effect zullen (gaan) hebben op jullie eigen relatie. Alles waarover een van jullie een knelpunt ervaart met iemand van het andere stel moet namelijk besproken worden. Dat betekent dat je het daar eerst in je eigen relatie over eens moet worden, dus het is voer voor gesprekken. En zoals, ik meen Doddie, eerder al zei: naarmate je loyaliteit naar dit stel groeit, zullen er situaties voorkomen waarbij je moet kiezen tussen loyaal zijn aan je man of loyaal zijn aan heen van beiden van het stel.
Ik heb al een paar keer van nabij meegemaakt dat dit problemen opleverde en dat meestal mensen niet meer scherp hadden waar hun eerste loyaliteit moest liggen. Allemaal food fot thought. Succes.
dinsdag 18 december 2007 om 07:13
Je hebt gelijk als je zegt dat er maar weinig stellen apart willen dat merken wij ook en toch zijn we kritisch wat betreft een ander stel.
Als het niet goed loopt dan gaan wij daar geen tijd insteken al is de klik er op zich wel, misschien kijken we het nog even aan en maken dan een beslissing of we doorgaan of niet.
Soms heb je geluk en vind je een geweldig stel waar het meeklikt maar vaak ook niet, dat vinden we jammer maar we gaan voor alleen "perfecte" stellen en daar bedoel ik mee dat het gewoon goed moet zitten zonder problemen.
Wij zeggen weleens als we geen aparte kamers zouden daten dan hadden we elk weekend wel een date:-) en toch is dat geen reden om het te gaan doen.
Als het niet goed loopt dan gaan wij daar geen tijd insteken al is de klik er op zich wel, misschien kijken we het nog even aan en maken dan een beslissing of we doorgaan of niet.
Soms heb je geluk en vind je een geweldig stel waar het meeklikt maar vaak ook niet, dat vinden we jammer maar we gaan voor alleen "perfecte" stellen en daar bedoel ik mee dat het gewoon goed moet zitten zonder problemen.
Wij zeggen weleens als we geen aparte kamers zouden daten dan hadden we elk weekend wel een date:-) en toch is dat geen reden om het te gaan doen.
dinsdag 18 december 2007 om 08:37
Hé, hallo Doddie, even een vraag aan je.... (Uit belangstelling)
Je hebt het over "mijn vriend en zijn vriendin" en "mijn minnaar". Daar begrijp ik uit dat je een heel bijzondere relatie hebt met deze man. Maar heeft jouw man ook zo'n bijzondere relatie met de vrouw van dit stel of een andere vrouw of is dit exclusief voor jou en je vriend?
En spreek je ook alleen af met je vriend, of is je man en de vriendin er altijd bij?
Je hebt het over "mijn vriend en zijn vriendin" en "mijn minnaar". Daar begrijp ik uit dat je een heel bijzondere relatie hebt met deze man. Maar heeft jouw man ook zo'n bijzondere relatie met de vrouw van dit stel of een andere vrouw of is dit exclusief voor jou en je vriend?
En spreek je ook alleen af met je vriend, of is je man en de vriendin er altijd bij?
dinsdag 18 december 2007 om 12:57
Omdat je apart date krijg je ook dat afspraken en beloftes tussen twee mensen worden gedaan en de andere twee er vaak niet van weten. Dan wordt het loyaal zijn helemaal lastig. Het apart in kamers maakt dat er meer onderonsjes zijn en het met zijn vieren op 1 lijn zitten wel eens lastiger kan verlopen.
Muzze, Zoals we al zeiden zijn we bevriend met twee stellen voor lange tijd. Het stel van 5 jaar daar is meer vriendschap mee en minder erotiek, al komt dat sporadisch nog wel voor. Mijn man heeft met haar zijn soulmate gevonden. Maar we zien elkaar ook heel vaak met zijn vieren. Zij is meer een gewone vriendin geworden sex staat op laag pitje. Maar hij heeft wel eens een date met een andere vriendin, en ik gun hem dat net zo als dat hij mij mijn vriend gunt. Ik weet ook dat ik hem daar in kan vertrouwen.
Met het andere stel heb ik dus vooral een bijzondere klik met de hem van het stel. In begin ging ik wel eens apart met hem weg maar laatste tijd zien we elkaar juist veel vaker met zijn vieren omdat het gewoon zo lekker relaxt en prettig omgaan met ze is. Ze zijn heel spontaan in afspreken, hebben geen kinderen en we zijn al een paar keer met ze op vakantie geweest. Tussen mijn man en mijn vriends vrouw is er een leuke vriendschap ontstaan en ze hebben elkaar ook wel voor de sex gevonden. Maar er is niet het diepgaande of specials wat ik met haar man heb en wat hij met zijn soulmate vriendin heeft.
Omdat we beide weten hoe fijn het is dit te mogen beleven binnen je relatie kunnen we elkaar ook die vrijheid geven en gunnen we dat elkaar.
De mogelijkheid om eens apart af te spreken is er, maar daar maken we niet veel gebruik van.
Muzze, Zoals we al zeiden zijn we bevriend met twee stellen voor lange tijd. Het stel van 5 jaar daar is meer vriendschap mee en minder erotiek, al komt dat sporadisch nog wel voor. Mijn man heeft met haar zijn soulmate gevonden. Maar we zien elkaar ook heel vaak met zijn vieren. Zij is meer een gewone vriendin geworden sex staat op laag pitje. Maar hij heeft wel eens een date met een andere vriendin, en ik gun hem dat net zo als dat hij mij mijn vriend gunt. Ik weet ook dat ik hem daar in kan vertrouwen.
Met het andere stel heb ik dus vooral een bijzondere klik met de hem van het stel. In begin ging ik wel eens apart met hem weg maar laatste tijd zien we elkaar juist veel vaker met zijn vieren omdat het gewoon zo lekker relaxt en prettig omgaan met ze is. Ze zijn heel spontaan in afspreken, hebben geen kinderen en we zijn al een paar keer met ze op vakantie geweest. Tussen mijn man en mijn vriends vrouw is er een leuke vriendschap ontstaan en ze hebben elkaar ook wel voor de sex gevonden. Maar er is niet het diepgaande of specials wat ik met haar man heb en wat hij met zijn soulmate vriendin heeft.
Omdat we beide weten hoe fijn het is dit te mogen beleven binnen je relatie kunnen we elkaar ook die vrijheid geven en gunnen we dat elkaar.
De mogelijkheid om eens apart af te spreken is er, maar daar maken we niet veel gebruik van.
dinsdag 18 december 2007 om 13:07
Het loyaal zijn wordt inderdaad wel eens lastig. Mijn keus is altijd voor mijn man (en hij kiest voor mij) maar we houden ook van onze vriend/vriendin. Die wil je ook geen verdriet doen en ook niet kwetsen, die maak je ook graag blij. En dan is het wel eens schipperen. Gelukkig is het bij ons zo dat het begrip aan andere kant er wel is dat je in die gevallen kiest voor je partner en ook niet anders kan.
Je moet dan niet aan zwaar moedige dingen denken hoor, maar bv dubbele afspraken en een keus moeten maken. Ik hou dan toch eerder rekening met mijn mans wensen wat we gaan doen dan dat ik mijn zin wil doorzetten.
Vroeger gaf dat wel eens dat ik me er tussen in voelde staan. Twee mensen het graag naar de zin wilde maken. Tegenwoordig speelt dat al helemaal niet meer en weten we gewoon dat het toch wel goed zit.
Het is eigenlijk niet anders dan in gewone vriendschappen en je ook op bepaalde momenten bij een vriendin wil zijn of bij je familie maar ook rekenig wil houden met je partner. Je geeft gewoon ook om die mensen.
Je moet dan niet aan zwaar moedige dingen denken hoor, maar bv dubbele afspraken en een keus moeten maken. Ik hou dan toch eerder rekening met mijn mans wensen wat we gaan doen dan dat ik mijn zin wil doorzetten.
Vroeger gaf dat wel eens dat ik me er tussen in voelde staan. Twee mensen het graag naar de zin wilde maken. Tegenwoordig speelt dat al helemaal niet meer en weten we gewoon dat het toch wel goed zit.
Het is eigenlijk niet anders dan in gewone vriendschappen en je ook op bepaalde momenten bij een vriendin wil zijn of bij je familie maar ook rekenig wil houden met je partner. Je geeft gewoon ook om die mensen.