hobby/naaikamer opberg tips & trics

22-12-2010 19:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Momenteel ben ik bezig met opruimen van mijn stoffen, lintjes ed maar ik mis een beetje slimme oplossingen.



Hoe hebben jullie je hobby / naaikamer ingericht. Of heb je een hoekje in de woonkamer?



Ik ben op zoek naar de ideale oplossing voor mijn steeds groter groeiende collectie stofjes lintjes ed. Maar ook waar ik lekker kan werken.



liefs Socks
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik gaan voor doorzichtige boxen die je kunt stapelen. En dan op kleur of soort sorteren.

Zelf zit ik met bolletjes wol en allerhande ronmmeltjes, patroontjes en wikkels, zitten vooralsnog in 2 grote shoppers, maar dat is ook niet echt handig.
Voor mijn stoffen heb ik doorzichtige bakken. Een voor stretch, een voor dunne stevige stoffen en een voor dikke stevige stoffen. Een linnen tas voor 'restlapjes'. Voor alle fournituren heb ik bij Ikea van die metalen opbergblikken met deksel gekocht: grote klosjes, kleine klosjes, lind/band/deco en gereedschap/verf /scharen. Ritsen zitten inmetaslen blikken, verdeeld onder groot en klein. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit ideaal vind, ik denk het niet.



Het liefst zou ik van die glazen ladekastjes (hout/glas) zoals ikea die heeft/had/, maar die zijn dan weer niet diep genoeg voor veel spullen. Ikea ad van die houten ladekastjes met 3 a4 laden, dat zou handig zijn, maar die hebben ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen naaihoekje oid dus ik heb het even voorgelegd aan google.















What a nuanced anxiety
Tuche, de meesten hebben niet zoveel plek hoor
Alle reacties Link kopieren
Zo'n stangetje voor die rolletjes lint ziet er heel handig uit! (laatste foto tyche).
Alle reacties Link kopieren
Ben me ook al helemaa; suf aan het googlen, maar nu ben ik op zoek naar ervaringen en slimme (nl-se) tips & oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder naaide vroeger voor ons heel veel kleding. Helaas heb ik dat talent niet van haar geërfd. Ik weet niet of ze nog bestaan, maar je had toen van die opbergsystemen met laadjes voor schroeven en spijkers. Ook doorzichtig kunststof, die kun je gebruiken om knopen en kleine dingen in te sorteren.
Alle reacties Link kopieren
Kruidenpotjes voor klein spul?



Vakjes bakje volgens mij bij elke bouwmarkt te verkrijgen of anders bij Xenos ofzo





In een letterbak



Plastic foto gordijn



Deksels van een jampotje aan een plank schroeven.



Keukenrolhouder voor lint:

Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een gave ideeën, ik heb dit probleem ook maar die linten aan zo'n stang en potten vastgeschroefd met deksel vind ik erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ikea: opbergbakken niet duur, in allerlei maten, sorteerdozen, alles van doorzichtig plastic, goed stapelbaar. Kijk maar onder samla en glis.
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 22 december 2010 @ 19:41:

Tuche, de meesten hebben niet zoveel plek hoor

Niet alles neemt veel plek in hoor! En TO heeft het over een hobbykamer, dus misschien is zij wel zo'n gelukkige.



Mijn eigen tekenspullen bewaar ik gewoon opgestapeld in de kast; ik zou graag een bureau met een ondiepe, grote lade willen hebben voor papier en een ladekastje aan de zijkant voor potloden, verf, etc.

Zoiets, maar dan mooier:

What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, wordt een oplossing voor midden in de woonkamer

Was het maar waar!!!
Dan zou ik toch een kastje nemen, dat je ook dicht kan doen. Anders wordt het al heel snel rommelig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven