Opmerkelijke kraamcadeaus

20-12-2010 21:18 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen als kraamcadeau voor onze in 2010 geboren zoon een pyama met het oude oude logo van de Hema erop. Het logo dat verdween rond 1992! Ik vraag me voornamelijk af waar iemand zoiets vandaan haalt. Het is overigens een dikke winterpyama, die onze zoon zal passen rond juni.

Wie kreeg er nog een hoogst opmerkelijk cadeau?

Natuurlijk zijn we blij met alle aandacht voor onze zoon. Dus reacties dat we niet zo ondankbaar moeten zijn zal ik naast me neer leggen.
quote:julia7 schreef op 22 december 2010 @ 01:15:

[...]

Ja het is maar goed dat smaken verschillen!

Die buikbanden vind ik sowieso niks met teksten erop.

Ik had alleen de naam groot erop laten zetten hoor, de andere teksten waren zo klein erop dat je heel erg dichtbij moet staan wil je ze lezen..

Ik ga er maar vanuit dat zij het wel leuk vond aangezien ze het der dochter aangetrokken heeft :-)

Wat ik trouwens niet begrijp is dat sommigen zeggen dat ze juist snakken naar kleertjes in de allerkleinste maat (niet prematuur).

Ik vraag me af hebben jullie dan zelf niet genoeg kleertjes gekocht? Ben je er gewoon vanuit gegaan dat je dat wel zou krijgen? Als ik zwanger zou zijn, zou ik me namelijk helemaal gek shoppen, al die lieve kleine kleertjes.. Mijn hele zwangerschap kreeg ik te horen dat ik een groot en dik kind zou krijgen, getest op zwangerschapssuiker, alle 4 weken echo, steeds hetzelfde, groot kind etc. En toen kwam ze, 5 weken te vroeg en ook nog eens een halve kilo lichter dan het laatste geschatte gewicht... dus ja, toen had ik bijna niets in maat 50 en ze spuugde ook nog eens heeeeeel veel, dus er gingen zo 3 setjes op een dag door.
Ik had juist wel veel in maat 50 en 56. Ook bij mij werd gezegd dat het onnodig was want ik zou erg veel kleren krijgen. Nou ik heb veel gekregen en ook veel kleren, maar dit waren juist de grote maten.
Had zelf twee pakjes maat 50 gekocht, en niet nodig gehad mijn kinderen waren bij geboorte al 56cm en ruim 8 pond, heb er een vriendin blij mee gemaakt, vind die pakjes met voetjes dus een ramp, dat zijn de eerste pakjes waar ze dus uitgroeien, losse broekjes en shirts is makkelijker, doen ze iets langer mee.
Leuk topic!

Het gekste wat wij hebben gekregen was een zelf gebreide pop (soort harlekijn) van iemand van mijn werk. Het was vooral de combinatie van die persoon met dat cadeau.. een vrij afstandelijke collega die ineens iets had geknutseld voor mijn baby (ik was al verbaasd dat ze op bezoek kwam).

Verder kregen we een zelfgebreide trui die geen model had, het waren gewoon twee vierkanten met kokers die aan elkaar waren genaaid. Maar dat vond ik wel heel schattig om te krijgen, ik ben niet zo kritisch op cadeautjes waar mensen zo hun best voor hebben gedaan.

Ik vond maat 86 al groot om te krijgen (kon mijn kind met anderhalf jaar pas aan), maar haha, die schoenen maat 31 en onderbroeken maat 116!

Ik weet niet of ik kraamcadeautjes waar je kind pas wat aan heeft als hij/zij twee of drie jaar is nu wel zo leuk vind.. dat (speelgoed bijv.) kun je toch ook wel op de eerste verjaardag geven denk ik dan. Boeken krijgen is dan toch anders, ik was heel blij met Jip en Janneke!
On topic:

Van een collega kreeg ik een mandje met leuke cadeautjes met 1 opmerkelijk item: kinderpleisters...
Een keukenhanddoek en bijpassende een theedoek. Van mijn schoonmoeder. Mijn man kreeg twee dvd's.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Ik had 1 pakje 50, toen mijn oma op dag 2 belde dat ze bij de prenatal stond en of ik nog iets nodig had, riep ik maat 50!!

Mijn zoon heeft maat 50 tot 7 weken ofzo aangehad. Daarna maat 56 ook heel lang en daarna 2 weken maat 62....
Ideaal om speelgoed op voorraad te hebben voor een oudere leeftijd. Op een dag kom je er achter dat je kind toe is aan ander speelgoed. Heerlijk dat je dat zo van zolder kunt trekken. Tevens kom je er dan achter dat kinderen veel sneller met speelgoed spelen dan de leeftijd op de doos aangeeft.
Ja dat is wel zo natuurlijk, Tuorrebout. Maar toch vond ik die poezelige babypakjes wel erg leuk om te krijgen (en zelf te kopen), bij de eerste moet je zelf nog heel erg in het speelgoed / hele kindgebeuren groeien. Ik keek wel raar op van een blokkenpuzzel omdat ik dat nog zo abstract vond.
quote:Planck schreef op 22 december 2010 @ 22:07:

Een keukenhanddoek en bijpassende een theedoek. Van mijn schoonmoeder. Mijn man kreeg twee dvd's. leuk!! en dat van een oma!
quote:mamameisje25 schreef op 22 december 2010 @ 22:03:

On topic:

Van een collega kreeg ik een mandje met leuke cadeautjes met 1 opmerkelijk item: kinderpleisters...Die kunnen ze beter aan mijn oudste van bijna 11 geven, daar heb ik nog steeds pleisters voor in mijn tas zitten
quote:AlettaJacobs schreef op 22 december 2010 @ 14:46:

[...]

Nee, daar zit je inderdaad niet op te wachten. Mij werd van alle kanten ingepeperd dat ik géén maat 50 moest kopen. Zonde van het geld, kind zou het toch niet passen, maat 50 was echt te klein voor de gemiddelde baby, ik was toch niet zo dom om maatje 50 te kopen? en ik, blue als ik was als verse moeder, dacht: 'okee, zij zullen het wel weten'. Not.

Mijn dochter was 3640 en 53 cm. Groter dan gemiddeld dus, en ze verzoop in maat 56. Ik heb mijn man er in de kraamweek op uitgestuurd om extra kleertjes te gaan kopen. Dus nee, moeders zonder maat 50 zijn geen knieperts die het fijn vinden om in de kraamweek nog babykleertjes te moeten regelen, moeders zonder maat 50 hebben braaf geluisterd naar de onzin die hun omgeving uitkraamde.

Oja, mijn enige tip aan verse moeders is om maat 50 te kopen. En om niet te luisteren naar mensen die menen dat je hiermee zinloos geld uitgeeft.

Dat herken ik ook. Zelfs toen bleek dat mijn oudste een groeiachterstand had en maar erg klein was (ze haalde net de 2 kilo) kreeg ik te horen dat 50 zonde van het geld was, dat ze zó hard groeiden dat dat echt overbodig was, dat zélfs maat 56 al redelijk overbodig was, om daar veel van te kopen, want baby's groeien zó snél, die zijn er zó weer uit.

Dat heb ik altijd geloofd. Met als gevolg dat ik de eerste tijd met totaal niet passende kleertjes heb gerommeld, en maar zat te wachten tot ze hard zou gaan groeien. Maar met een kind dat met 12 maanden nog in maat 68 zat geloofde ik het niet helemaal meer.
hahaha die keukendoeken...zeer opmerkelijk kraampresentje!

Ze zijn altijd handig natuurlijk maar in je kraamperiode zoiets krijgen is wel even wenkbrauwen optrekken geblazen, oke keukendoeken...?
Nou moet ik het wel even eerlijk toelichten: we kregen een kraammand met voor elke dag een cadeau. De eerste dag zaten er ook cadeaus in voor mijn man en mij. Ik kreeg dus die keukendoeken. En hij dvd's.

Mss ondankbaar, maar ik bedoel, net bevallen en ik krijg de toch niet zo subtiele boodschap dat mijn plaats in de keuken is. Mijn man, toch iets minder uitgeput van de bevalling dan ik, kan op de bank gaan zitten en lekker filmpjes kijken.

Voor het kind zaten er wisselende cadeaus in: van leuke speeltjes tot zeer lelijke zelfgebreide truitjes. (Humana-bak, al vrees ik dat ze er daar ook niet blij mee waren.)
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
het meest opmerkelijke kadootje was een boekje van nijntje: lieve oma pluis. gaat over nijntjes oma die dood gaat...

en maat 50 rulez! onddanks dat pups groeide als kool en bij geboorte 3 cm was, was maat 50 geen overbodige luxe.
Tja, zo is het altijd wat .

Voor dochter had ik de meest schattige setjes in maat 50. Echt heel leuk en schattig. Dochter kwam vervolgens 17 dagen te laat, woot 4125 gram en was 54 cm. Die schattige setjes heb ik uiteindelijk weggeven aan mijn buurvrouw die een half jaartje later een dysmatuur geboren dochtertje kreeg. Die was er wel heeeeel blij mee.

Zwanger van zoon dacht ik die fout niet nog een keer te gaan maken. Dus geen kleertjes in maat 50 gekocht. Met 23 weken zwangerschap zag ik er al uit alsof ik moest bevallen en was mijn baarmoeder al een stuk groter dan normaal voor de termijn. Dus suiker testen en groei echo's. Mijn zoontje zou minimaal net zo groot zijn als mijn dochter met de opmerking erbij dat tweede kindjes vaak zwaarder zijn en dat jongetjes ook vaak zwaarder zijn. Ik ging dus uit van een tienponder, minimaal. Aan het eind van mijn zwangerschap groeide mijn buik bijna niet meer en er werd op de uitgerekende datum een heel gemiddeld jongetje geboren van 50cm en 3445 gram. Bij het bellen van mijn moeder en zus om de geboorte aan te kondigen heb ik gelijk gevraagd of ze even naar de winkel konden voor maat 50....

Later kreeg ik van kraamvisite ook bijna alleen maar maat 62 en 68. Ik ben gewoon om maat 50 en 56 gaan vragen. Wat ik heel erg zonde vond was dat we een joggingpak van Ralph Lauren kregen in maat 68 wat mijn zoon pastte tijdens een hittegolf...
Nee! Lieve Oma Pluis als kraamcadeau is wel heel erg. Maar misschien dacht de gever dat het een lief boekje over een oma was?
Planck ( van de constante?), die theedoek in combinatie met de dvd zou ik ook echt niet hebben kunnen waarderen.

Maatje 50: een beetje dezelfde ervaring als TessTan. De eerste woog 7,5 pond en droeg toch direct maat 56. De tweede zou zeker zo groot worden - alleen kwam hij wat eerder en woog een pond minder dan zijn broer. Gelukkig had ik per ongeluk ook 1 shirtje in maat 50 besteld een keer.

Van maat 50 weet je gewoon echt niet of je het nodig gaat hebben.
Mij is vanaf week 23 verteld dat ik een Enorme Baby zou krijgen. Ik durfde dus al amper maat 56 te kopen. Uiteindelijk was mijn zoontje 3800 gram en iets van 52 cm (niet gemeten in het ziekenhuis), dus dat Enorme viel best mee. Maar maat 50 heeft hij maar twee weken gepast, dus ik was wel blij dat we daar niet al te veel van hadden, 50/56 en 56 ging ook al prima.

Afijn, nu on topic. Mijn meest opmerkelijke cadeau: een kraammand met daarin... Een natusan pakketje met daarin een waardebon geldig tot 2007 (ik ben bevallen in april 2010), duidelijk gebruikte spuugdoekjes, weliswaar zonder vlekken maar duidelijk verwassen, een tweedehands badcape, tweedehands slabbetjes, een babymanicuresetje dat duidelijk ook al een tijdje op de plank lag, een wipstoeltje dat 10 jaar oud en door 4 kinderen gebruikt was (en dat was te zien...), een fles zwitsal bodylotion met het oude logo, en een setje kleding dat weliswaar nieuw, maar bijzonder afzichtelijk was, dus ik heb het vermoeden dat dat een doorgeefcadeau was.

Tja...
-
Dat is wel heel erg Anemoon!!!
In het ziekenhuis waar mijn dochter geboren is (12 dagen te laat, 4170 gram) zeiden ze dat ik maat 62 maar tevoorschijn moest halen. Dochter paste echter prima in maat 50/56 en heeft nog tijden maat 56 gedragen... Maar goed, dat was op de couveuse-afdeling waar ze meestal niet van die grote baby's zagen

Er zitten wel hele vreemde kraamcadeau's tussen! Ik kan me er van mezelf geen herinneren eigenlijk... hooguit dat ik de blokkenkar die we van een vriend kregen wat voorbarig vond, maar daar had ze later nog wat aan (en zoon speelt er nu ook nog naar hartelust mee.)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn schoonmoeder wilde maar niet geloven dat ik een dochter zou krijgen. Het was vastgesteld door meerdere echo's maar het ging er niet in. Ze had zelf namelijk alleen maar zoons gehad dus...

Dus ik kreeg toen dochter was geboren een zwaar geëmotioneerde schoonmoeder op bezoek met een donkerblauw pakje en een blauwe teddybeer. Ze bleef maar roepen dat het ongelofelijk was dat het echt een meisje was.

Dat had ik haar al 20 weken lang geprobeerd duidelijk te maken.
Mijn zoontje heeft van mijn collega's een looptractor gekregen bij zijn geboorte. Dat vond ik gelijk al een superleuk cadeau hoor! Voor in het begin krijg je al zoveel, dan is het juist leuk als je wat krijgt voor als ze wat ouder zijn.

Ondanks dat ik zelf twee kinderen heb waarvan de jongste nog maar een baby vind ik het nog steeds lastig om kraamcadeau's te kopen. We hebben weer een vers neefje (Kindeke Jezus volgens Dochter ) in de familie. Ik zag een superleuk Noppies vestje, maar ik heb erg getwijfeld voor ik het kocht. Zou ze al veel vestjes hebben? In welke maat? Uiteindelijk heb ik maat 68 gedaan, omdat het wat dikte betreft een ideaal voorjaarsvestje is. Nu maar hopen dat schoonzus niet hier haar beklag komt doen (Heb ik wéér een vestje gekregen! En wéér in maat 68, hoe haalt ze het in haar hoofd! En dan ook nog eens zo'n vrolijk vestje, mijn zoontje is stoer hóór!').
Ik heb even vluchtig hier en daar wat stukken in dit topic gelezen en wat een herkenning!

Mij is ook verteld dat kleding in maat 50 geldverspilling was, zou de baby toch nooit aan kunnen. Nou onze dochter wel hoor, in ieder geval een maand lang. Dan had ik toch liever wel iets gehad, al zouden het maar 3 setjes geweest zijn. Kleding in maat 68 hebben wij ook veel gekregen. Ook het biefstukje herken ik, al was het bij mij in de vorm van een bon voor een keurslager, maar ik vond dat eigenlijk wel leuk en lekker!

Het meest rare kado dat wij kregen voor onze dochter was een jongensshirt in maat 86. Eentje waar de zoon van mijn vriendin net uitgegroeid was, volgens mij.
Schoonmoeder kwam tijdens zwangerschap met een pakketje aanzetten, ze zei er nog bij dat ons dochtertje het direct na haar geboorte aan moest doen want het waren echt kleine maatjes..

Bleken het kleertjes en kleerhangers voor een Baby Born pop te zijn op. Ze zag het hangen en ze móest het gewoon kopen. We hebben haar maar in de waan gelaten dat het babykleertjes waren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven