Steranijs - waar te koop?

20-12-2010 11:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op kerstavond is het mijn beurt om te koken en ik heb een recept gevonden voor wat een overheerlijk toetje lijkt (witte chocolademousse met anijs) dat ik graag wil uitproberen.

Dit wordt gemaakt van room met steranijs. Maar waar kan ik de steranijs vinden? Heb hier gezocht in de supermarkt, maar niet gevonden.
Bij "De Tuinen"verkopen ze steranijs en de turkse kraam op de markt heeft het hier ook.
Kan je daar dan niet ook van die blokjes voor gebruiken, die liggen gewoon in de supermarkt dacht ik.

@ Noa: dat lijkt me op een of andere manier toch minder lekker. En die steranijs vis je er aan het einde van de bereiding uit, die is alleen om smaak af te geven. Dit soort blokjes lossen helemaal op.

Of wat denken jullie, kan ik het oplossen met anijsblokjes? Nou begin ik te twijfelen....
Hoe is het recept?

Ik moest alleen meteen aan de nostalgische anijsmelk denken en dacht dat je dat misschien wel kon gebruiken .

Bij twijfel zou ik dan zelf niet voor de blokjes gaan, beide varianten uitproberen en de beste doorlaten is nu een beetje tijdrovend vermoed ik.
In de meeste grote supermarkten kun je bij de kruiden en specerijen ook gewoon steranijs vinden hoor (AH XL heeft ze zeker)
Bij de turk hebben ze het meestal wel, en daar is het ook vrij goedkoop, ik haal het ook altijd daar vandaan!
Bij de toko kun je steranijs halen.
Hmmm, we hebben hier (middle of nowhere, i know) geen grote AH en ook geen toko of turk. Maar denk dat ik wel bij de Tuinen langs kan deze week, tnx!

Ga wel voor de 'echte' steranijs. Hmmmm, jam jam heb er al zin in.
Natuurvoedingswinkel?
Ik maak wel eens panna cotta met anijs en die maak ik met gestampte muisjes. Ik vervang de suiker uit het originele recept voor de helft gestampte muisjes en de helft gewone suiker. En als laatste leg ik er zo'n steranijsje op ter decoratie...
Ohh thanx! Vorig jaar heb ik tevergeefs stad en land afgelopen voor steranijs. Ik ga in ieder geval even bij de tuinen kijken.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
In een gewone supermarkt hebben ze het zelden. Je zult echt naar een toko moeten of een XL supermarkt.
Ik heb ze bij Dille en Kamille gekocht.
Wij hebben ze hier ook liggen. Gekocht bij de Tuinen of bij Rozemarijn en Thijm..

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het recept
AH. En anijsblokjes hebben totaal een ander effect als steranijs.
Ok! Ik heb nog tot vrijdag, dus dan weet ik al beter waar ik ongeveer kan gaan zoeken.

Dan waar het allemaal om gaat, het recept voor de liefhebbers: (staat in de Margriet van deze week)

Witte chocolade steranijsmousse

4 dl slagroom

12 steranijsjes

250 gr witte chocolade in kleine blokjes

Laat 2 dl van de slagroom met zes steranijsjes op zacht vuur 15 min. trekken. Draai het vuur uit. Laat de chocolade in de hete room smelten. Zeef de chocolade-anijsroom en laat afkoelen tot lauwwarm. Roer af en toe door. Klop de rest van de slagroom stijf. Schep de chocolade-anijsroom erdoor en giet het mengsel in glaasjes. Laat minstens vier uur opstijven in de koelkast.

Nog niet gemaakt, dus geen smaakgarantie. Maar het lijkt mij in ieder geval erg lekker en niet al te moeilijk!
Goede vraag, ben ook al een tijdje opzoek. Voor witte chocolade melk mmm! Bij de tuinen hadden ze het niet trouwens.
Ik heb geen aandelen hoor. Maar deze webwinkel lijkt me erg handig als je speciale kruiden zoekt

www.peperbol.nl

Steranijs kun je vinden onder het tabje kruiden op de eerste blz: Anijs ster

Ik ga zelf altijd naar een toko voor mijn kruiden en specerijen, maar die moet je maar net in de buurt hebben zitten he.
Update voor eventuele mede-zoekenden: bij de Tuinen hadden ze geen steranijs, maar ze konden het wel bestellen (normaal gesproken zouden ze het dus idd hebben!). Ze verwezen me naar een soortgelijke winkel waar het wel voorradig was. Bedankt voor het meedenken!

Nu dat toetje nog....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven