Steranijs - waar te koop?
maandag 20 december 2010 om 11:44
Op kerstavond is het mijn beurt om te koken en ik heb een recept gevonden voor wat een overheerlijk toetje lijkt (witte chocolademousse met anijs) dat ik graag wil uitproberen.
Dit wordt gemaakt van room met steranijs. Maar waar kan ik de steranijs vinden? Heb hier gezocht in de supermarkt, maar niet gevonden.
Dit wordt gemaakt van room met steranijs. Maar waar kan ik de steranijs vinden? Heb hier gezocht in de supermarkt, maar niet gevonden.
maandag 20 december 2010 om 11:56
maandag 20 december 2010 om 11:59

maandag 20 december 2010 om 12:15
maandag 20 december 2010 om 13:02
Ok! Ik heb nog tot vrijdag, dus dan weet ik al beter waar ik ongeveer kan gaan zoeken.
Dan waar het allemaal om gaat, het recept voor de liefhebbers: (staat in de Margriet van deze week)
Witte chocolade steranijsmousse
4 dl slagroom
12 steranijsjes
250 gr witte chocolade in kleine blokjes
Laat 2 dl van de slagroom met zes steranijsjes op zacht vuur 15 min. trekken. Draai het vuur uit. Laat de chocolade in de hete room smelten. Zeef de chocolade-anijsroom en laat afkoelen tot lauwwarm. Roer af en toe door. Klop de rest van de slagroom stijf. Schep de chocolade-anijsroom erdoor en giet het mengsel in glaasjes. Laat minstens vier uur opstijven in de koelkast.
Nog niet gemaakt, dus geen smaakgarantie. Maar het lijkt mij in ieder geval erg lekker en niet al te moeilijk!
Dan waar het allemaal om gaat, het recept voor de liefhebbers: (staat in de Margriet van deze week)
Witte chocolade steranijsmousse
4 dl slagroom
12 steranijsjes
250 gr witte chocolade in kleine blokjes
Laat 2 dl van de slagroom met zes steranijsjes op zacht vuur 15 min. trekken. Draai het vuur uit. Laat de chocolade in de hete room smelten. Zeef de chocolade-anijsroom en laat afkoelen tot lauwwarm. Roer af en toe door. Klop de rest van de slagroom stijf. Schep de chocolade-anijsroom erdoor en giet het mengsel in glaasjes. Laat minstens vier uur opstijven in de koelkast.
Nog niet gemaakt, dus geen smaakgarantie. Maar het lijkt mij in ieder geval erg lekker en niet al te moeilijk!
maandag 20 december 2010 om 13:56
Ik heb geen aandelen hoor. Maar deze webwinkel lijkt me erg handig als je speciale kruiden zoekt
www.peperbol.nl
Steranijs kun je vinden onder het tabje kruiden op de eerste blz: Anijs ster
Ik ga zelf altijd naar een toko voor mijn kruiden en specerijen, maar die moet je maar net in de buurt hebben zitten he.
www.peperbol.nl
Steranijs kun je vinden onder het tabje kruiden op de eerste blz: Anijs ster
Ik ga zelf altijd naar een toko voor mijn kruiden en specerijen, maar die moet je maar net in de buurt hebben zitten he.
donderdag 23 december 2010 om 17:21