Uit de kast

24-12-2010 15:43 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om uit de kast te komen en nu een brief aan mijn zus te geven met het verhaal dat ik waarschijnlijk op vrouwen val.. maar ik ben zo bang!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je bang? Wat is het ergste dat er kan gebeuren denk je?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie.. Het scenario dat steeds in mijn hoofd afspeelt is dat ze het echt heel erg zal vinden en doet alsof ik niks heb gezegd
Alle reacties Link kopieren
Is zij iemand die hier fel op tegen is?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst maar voor jezelf nagaan of je op vrouwen valt. Als je weet dat ze er moeite mee heeft is het voor haar verwarrender als je zegt dat je "waarschijnlijk" op vrouwen valt
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik dus eigenlijk echt niet. Maar ik ben zo bang dat zij er gewoon niet mee om kan gaan en niet meer weet hoe ze zich tegenover mij moet gedragen o.i.d. En dat is juist waar ik bang voor ben. Ik mag dan misschien wel lesbisch zijn, maar ik ben nog steeds dezelfde persoon. Dat houdt me zo tegen in het vertellen ervan.
Alle reacties Link kopieren
quote:RoyalExp schreef op 24 december 2010 @ 15:49:

Ik zou eerst maar voor jezelf nagaan of je op vrouwen valt. Als je weet dat ze er moeite mee heeft is het voor haar verwarrender als je zegt dat je "waarschijnlijk" op vrouwen valtJa oké, maar ik weet al een paar jaar dat ik op vrouwen val. Alleen ik durf het nooit met zekerheid te zeggen, misschien uit zelfbescherming.
Alle reacties Link kopieren
En praten met je zus waarin je je eventuele twijfels en je angsten bespreekt is geen mogelijkheid? Dan wordt het meer een gesprek ipv dat je haar iets vertelt...?
Alle reacties Link kopieren
Waarom een brief schrijven dat je lesbisch bent, als je daar zelf nog niet eens achter bent.



En als je geen brief durft te schrijven, ga je met haar praten.

Nouja beetje mosterd ben ik wel, maar waarom wil je dit nu vertellen dmv. een brief.



Is je zus streng gelovig ofzo??
Alle reacties Link kopieren
Is je zus de eerste die je het verteld?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus dacht zoals jij. Ik vond dat een belediging. Toen ze het uiteindelijk vertelde, (ze zal toen een jaar of 27 zijn geweest en ik 17), had ik er geen enkel probleem mee. Ze werd er echt niet anders van als persoon. Ik wilde alleen maar dat ze gelukkig zou worden. En later was haar vriendin van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het wel eens meer in het algemeen met haar gehad over homo of lesbisch zijn?

Al is het maar naar aanleiding van Geer en Goor op tv?

Zodat je een beetje weet hoe zij er tegenover staat?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb heel vaak gezien dat degene die uit de kast kwam er vreselijk tegenop zag, en dat de omgeving heel nuchter reageerde met 'oh joh, dat wisten we al lang!'. Zou dat bij jou ook niet kunnen gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Probleem is; wij kennen je zus niet dus we weten niet hoe ze zal reageren. Maar om eerlijk naar jezelf te blijven, moet je het haar wel vertellen. Sterkte daarmee en hopenlijk valt het mee en reageert ze er gewoon op (misschien wist/vermoedde ze het allang bijvoorbeeld).
Hee Spring, kan me heel goed voorstellen dat je dit eng vindt hoor

Maar het lijkt me wel de beste stap die je kunt zetten. Je moet kunnen zijn wie je bent. Als jij het (vrijwel) zeker weet, zou ik er ook niet meer mee wachten. Mijn beste vriend heeft het tot zijn 25e voor zich gehouden, terwijl hij het op zijn 14e al wist. Was ook bang dat zijn omgeving slecht zou reageren. Bleek niets van waar. Kom je uit een milieu waarvan je bang bent dat het slecht begrepen wordt?
Alle reacties Link kopieren
waarom durf je het amper aan jezelf toe te geven dat je op vrouwen valt, daar is toch niets mis mee.



(het past alleen niet in een conservatief plaatje)
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 24 december 2010 @ 15:58:

waarom durf je het amper aan jezelf toe te geven dat je op vrouwen valt, daar is toch niets mis mee.



(het past alleen niet in een conservatief plaatje)

Tadaaah!

Bijna iedereen groeit op met het idee trouwen en kinderen te krijgen. En ineens voldoe je niet aan je eigen toekomstbeeld. Mensen die er op latere leeftijd achter komen, moeten ook vaak door een acceptatieproces. Bovendien zijn mensen kuddedieren die niet willen afwijken. Ze zijn dan bang dat ze iets mislopen t.o.v. de rest, of dat ze er niet bij horen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Kom op! Geef haar die brief en wacht rustig af terwijl ze hem leest. Grote kans dat ze je gelijk om je nek vliegt! (uit liefde, hè!)



Alle reacties Link kopieren
Ik val op zowel vrouwen als mannen, ontdekte ik in mijn pubertijd, en heb er ook jaren mee rond gelopen zonder dit te delen met mijn ouders en zus.

Na een aantal jaren was ik het gedraai en excusses zoeken zat en ben er mee naar buiten gekomen.

Ten eerste viel er een last van mijn schouders af.

Gelukkig reagerden ze best positief, ergens hadden ze het waarschijnlijk toch wel ergens gemerkt.

Ergens proefde ik wel iets van teleurstelling, maar ik ben en blijf toch hun dochter/zus, ze houden even veel van me.

En willen ook graag dat ik gelukkig ben.



Inmiddels heb ik een aantal (korte) relatie met zowel vrouwen als mannen gehad, maar nu weer (happy) single.

Het is bij ons thuis gelukkig nooit een probleen geweest en partner was altijd welkom



Ik wens je veel wijsheid en sterkte in de keuses die je gaat maken Spring19.



ps ik zou het pers. vertellen ipv per brief



Greetz Merel
Alle reacties Link kopieren
Hee Spring!



Moest even terugzoeken voor de zekerheid, maar je bent het! "Ken" je nog van je vorige topic...en volgens mij is dit al een stapje verder dan waar je toen was. Super toch! Maar dat het hartstikke spannend blijft dat is een feit. Ik vind een brief niet zo raar, zo heb ik het ook lang willen doen. Dus als dat voor jou goed voelt, doen! Waarschijnlijk heb je heel lang nagedacht over wat je wilde zeggen en hoe je het wilde zeggen en soms is dat makkelijker dan het persoonlijk zeggen door alle emoties die erbij komen kijken.



Je was toch naar het buitenland geweest trouwens? Heb je daar deze beslissing genomen? En is er ook iemand waarover je graag wil vertellen misschien?



Heel veel groetjes en succes! Echt, wat ik in dat andere topic ook al zei....het lucht echt enorm op als je het vertelt...zelfs als je ouders (of in jouw geval misschien je zus) niet zo heel positief reageren...
Alle reacties Link kopieren
Ojee....en nu lees ik dat je allerlei verschillende tips krijgt over de brief dat is niet handig he!!



Doe wat je zelf wil, voor alles is wat te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat dit spannend is. Maar ik denk dat het ook een kwestie is van door de zure appel heen bijten en dat het uiteindelijk enorm zal opluchten. Vroeg of laat zal je het toch een keer moeten vertellen. Dan beter vroeg dan laat. Misschien zal ze even schrikken en tijd nodig hebben om aan het idee te wennen, maar ze zal ook snel genoeg merken dat je nog steeds precies dezelfde zus bent als daarvoor.



Sterkte!
En mocht je zus nu in het ergste geval niet direct heel positief reageren, bedenk je dan het volgende. Jij hebt zelf jaren nodig gehad om aan het idee te wennen (en vindt het nog moeiijk) dus jouw zus mag daar ook best wat tijd voor nemen.
Alle reacties Link kopieren
Spring: succes!

Maar doe het persoonlijk, of geef de brief als je er niet uitkomt maar zorg wel dat je er bij zit. Dan kan je haar reactie zien en kan ze het er met jou over hebben, in plaats van dingen voor jou invullen.

Laat je ook weten hoe het is gegaan? *knuffel*
Alle reacties Link kopieren
Hai Spring,

ik snap juist wel dat je een brief geeft, hierin kun je alles kwijt en is de confrontatie niet zo ongemakkelijk.

Je moet nu de moed verzamelen en em aan haar geven! ik denk dat zij vooral een gelukkige zus wilt en het dus gewoon zal accepteren! en ik denk dat het zo'n grote opluchting zal zijn dat je ook tegen jezelf kan zeggen zonder twijfel: ik ben lesbisch! ik hoop dat je je na deze overwinning goed voelt en je leven kan leiden zoals ie bedoelt is voor jou!

succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven