Goedkoop overnachten in Bali

29-12-2010 10:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ga volgende week naar Bali en heb me nog niet zo goed voorbereid, want ik dacht 'ik zie het wel als ik daar ben'. Maar nu wilde ik wel de eerste nacht boeken en merk ik dat het toch niet helemaal is zoals ik dacht. Zijn er Bali kenners die mij willen helpen?



Ik zoek een goedkope plek om te overnachten voor de eerste nacht, vlak bij het vliegveld in Denpasar. Ik schrik alleen van de prijzen en de luxe die ik tegenkom op internet. Ik zoek gewoon iets lokaals en heb geen zwembad en alles nodig. Gewoon een bed. Ik kom namelijk pas na 10 uur aan, en ga de volgende dag vroeg weer weg, omdat ik dan naar Lombok ga. Ik dacht zelf dat ik wel voor 10 - 20 euro kon overnachten, maar ik kan helemaal niet zoiets vinden op internet.



Is het sowieso wel mogelijk om te budget reizen daar?

En kan ik verder makkelijk een taxi nemen vanaf het vliegveld?

Is het nodig om in januari alles vooraf te boeken?



Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Het is goed mogelijk om budget te reizen op Bali/Lombok. Ik weet alleen geen goedkoop hotel in de buurt van het vliegveld.



Taxi is niet duur in Indonesië. Het beste kun je een taxi van blubird nemen, die hebben sowieso een meter, en zijn daardoor veel betrouwbaarder. Taxi genoeg voor het vliegveld.



Veel plezier! Indonesië is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vittel,



Dank je wel voor je snelle reactie en tips. Ik heb inmiddels al iets gevonden dat wat meer in de buurt komt. Gelukkig! En fijn om te weten dat er taxis met meters zijn.



Weet je ook of je op het vliegveld geld kan pinnen? Of kan ik beter in NL geld halen? (dat wordt wel krap misschien)



Groetjes!
Heb je wel gekeken bij hostels (bijv. hostelworld.com?)?

Ik ben nog niet op vliegveld Bali geweest maar ik ga er vanuit dat je daar wel aan geld kunt komen hoor!
Alle reacties Link kopieren
er staat een pinautomaat op denpasar.

Dus pinnen wordt geen probleem let wel op eerst komt je geld en daarna pas je pinpas.

En sorry over de overnachting geen tips.Wij hebben daar een over de top huwelijksreis gehad.



Geniet ervan
Dit hotel zit in het centrum van Denpasar, niet ver van het vliegveld, zoek op POP! Harris Hotel Denpasar Teuku Umar.

Is goedkoop en heeft wel airco en warm water, niet heel onbelangrijk toch? Pinnen kan op het vliegveld Denpasar, je moet tenslotte ook je visum contant betalen bij aankomst, bij de douane staan dan ook al pinautomaten.

Taxi's in overvloed, ze zullen allemaal al om je aandacht schreeuwen als je daar aankomt, geef aan dat je met de meter aan wilt rijden, voorafgesproken prijzen zijn pas handig als je al een tijdje daar bent zodat je weet wat een redelijke prijs is.



Heel veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hostels op Bali voor een prikkie.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige week terug gekomen van onze huwelijksreis en hebben in verschillende hotels geslapen. In een homestay hebben we inderdaad voor ongeveer 18 euro geslapen, inclusief ontbijt. Was goed, was schoon, warm water en airco. We hebben in andere hotels geslapen ( met zwembad ) voor ongeveer 25 euro per nacht met ontbijt. Kijk anders eens op vakantiereiswijzer.nl bij de hotels / homestays. Daar staan recensies op van mensen die er geweest zijn. Heb je ook meteen info over wat een beetje een goed hotel is en waar je het kan boeken. Pinautomaat staat inderdaad op het vliegveld. Het visum om Bali in te komen kost je 20 euro, en om weer van Bali af te mogen moet je 150.000 roepia betalen. Taxi`s zat voor de deur, maar ik zou inderdaad kijken voor een bluebird taxi. Veel plezier!
Hostel van 10 euro of minder staan gewoon niet op internet, zo simpel is het. Er is genoeg. Misschien moet je voor de 1e avond íets duurder gaan zitten, zodat je niet om elf uur nog moet gaan zoeken naar een slaapplek? Maar er is meer dan genoeg budget te vinden op Bali en Lombok, helemaal als je geen airco en warm water hoeft (vind ik persoonlijk niet nodig).
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt allemaal voor jullie reacties. Echt fijn om te horen dat goedkope dingen gewoon moeilijker op internet te vinden zijn.

Dat hotel POP! Harris Hotel Denpasar Teuku Umar ziet er echt prima uit voor de eerste nacht en dat voor 26 dollar. Echt wel wat anders dan ik vond. Dus dat ga ik straks boeken voor de eerste nacht. En de rest van de vakantie ga ik wel met de Lonely planet en hostelbookers/world doen.

Ben ook blij om te horen dat je daar makkelijk kan pinnen en veel taxis zijn.

Kortom, ik kan dus zorgeloos en zo ongepland mogelijk op vakantie (want daar houd ik van :-))

Nogmaals bedankt!

Stjerna

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven