Hoe krijg ik mijn boek terug??

17-12-2007 13:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zaterdag ben ik naar een groot feest geweest, super avond gehad voornamenlijk omdat ik vanaf het begin met een jongen heb staan praten waar het super mee klikte. Veel gepraat, gedanst en op het einde heerlijk gezoend. Topavond dus, want hij vroeg ook nog mijn nummer. Meteen de volgende dag smsen, en ook op msn verder gepraat. Donderdag vroeg hij of ik wat wilde gaan drinken dus wij afgesproken, eerst wat gedronken en toen bij mij thuis nog verder gehangen. Niets sexueels gebeurd, we spraken ook allebei uit dat we niet meer op zoek zijn naar 1nightstands dus we hebben veel gepraat en gelachen. Klikte echt super goed! Uiteindelijk ging hij naar huis en nam een boek van me mee die hij graag wilde lezen en sprak af die volgende week terug te komen brengen. Ik natuurlijk erg blij, als je een boek leent van iemand weet je dat je nog terug wil komen, dacht ik.. De volgende dag kreeg ik nog 1 smsje dat hij het leuk vond en daarna helemaal niets meer gehoord. Ik heb hem nog gesmst, ook de dag erna maar helemaal geen reactie meer gehad. Ook op msn is ie niet meer online geweest, kan me niet voorstellen dat hij helemaal niet meer op msn zit (zat ie nml wel veel) dus denk dat hij me uit zn lijst heeft gezet.

Snap er echt helemaal niets van, begrijp ik mannen dan zo slecht? Je neemt toch geen boek mee bij iemand als je het niets vindt?? Of zal het een jongen zijn die steeds dates maakt om zo zijn boekenkast te vullen?!?! Hoe pak ik dit aan? Ik ga nu niet meer smsen anders lijk ik ook zo opdringerig maar als ik niets meer hoor wil ik eigenlijk wel weten waarom en mijn boek terug natuurlijk!! Hoe zouden jullie dit doen???
Feliciaatje schreef op 17 december 2007 @ 14:44:

[...]

Dit zou ik dan wel weer opwindend vinden of zo. Veel tegenstrijdige signalen. Iig verleidelijk om op terug te sms'en.
He, pffffffffff , gelukkig .......... ik kán het wel :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
gewoon even wachten of een sms als:

yo ik wordt helemaal para zonder boek terugbrengen nu
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
anders krijg je terror
:rofl:
Geachte Hondenlul

Indien u niet binnen vier en twintig uur mijn door u ontvreemdde boek retourneert ziek ik mij genoodzaakt gewelddadige represailles te nemen.
weet je hoe je kan kijken of hij je nog in zijn lijst heeft staan:

Ok hier komt het in stappen:

1. op de (hoofd)pagina van de messenger ga je helemaal naar boven en klik je op 'extra'

2. Vervolgens krijg je aantal keuzes...maar jij gaat voor de laatste/ onderste ''opties''

3. Daar aangekomen zie je een nieuw schermpje verschijnen. Aan de linkerkant zie je verschillende opties: JIj kiest voor optie ''privacy''

4. Hier kun je dan zien welke personen jij hebt geaccpeteerd en welke geblokkeerd. dat zijn twee schermpjes naast elkaar.

Dan zie je pal daaronder een kopje staan '' andere gebruikers'' ''wie heeft mij toegevoegd als contactpersoon?''

5. Klik je op het knopje ''bekijk'' --> daarna zie je alle personen door wie jij nog bent toegevoegd en die je niet hebben verwijderd. (Het is niet mogelijk om te zien of iemand je heeft geblocked''

Succes!

PS. Misschien kan het een geruststelling zijn als je nog wel als ''geaccepteerd'' staat!
hahahaha badmeester en dan ga je de boel opblazen

owww ik zou ook zo nijdig zijn. al mijn 320 boeken zijn mij heilig als toch iemand die niet terug zou brengen
Bij de bieb moet je boete betalen als je een boek langer dan 21 dagen houdt. Ideetje?
Always look for the silver lining
Willen alle mensen die geen boeken in hun boekenkast hebben staan die ze eigenlijk van iemand geleend hebben en nooit teruggegeven, en alle mensen die nooit een boek hebben uitgeleend en nooit meer teruggekregen nu opstaan?.

Eigenlijk moet je boeken nooit uitlenen. gewoon weggeven of persoon doorverwijzen naar de bieb. het risico op nooit meer terugzien is enorm.
badmeester schreef op 17 december 2007 @ 15:16:

Geachte Hondenlul

Indien u niet binnen vier en twintig uur mijn door u ontvreemdde boek retourneert ziek ik mij genoodzaakt gewelddadige represailles te nemen.
Ik zou terug smsen als ik dit zou krijgen; "wanneer u mij foutloos kan smsen dan neem ik u serieus". X-D
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ik leen ook echt serieus bijna niets uit en ik heb een heel computerprogramma waarin staat aan wie ik wat heb uitgeleend. (dit is wel heel ernstig eigenlijk).

Boeken die ik leen liggen op een vaste plek "de leenplek" en gaan nadat ik het gelezen heb meteen terug.
Ik ben zoveel kleding, cd's, dvd's, boeken kwijtgeraakt omdat ik te makkelijk uitleen. En zelf leen ik eigenlijk nooit. Maar eigen schuld dikke bult. Ik neem me ook voor niet zomaar aan iedereen meer uit te lenen. Zonde gewoon.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou er een paar Joego´s op af sturen.

Dit is overigens een van de redenen waarom ik geen boeken (meer) uitleen.
blijfgewoonbianca schreef op 17 december 2007 @ 14:48:

[...]

He, pffffffffff , gelukkig .......... ik kán het wel :)

Moest ff kind ophalen maar kan nu gepast reageren.

BGB je bent briljant, als Eleonora je niet al gevangen had, zat ik nu op 1 knie voor je met hartjesketting met naam ingegraveerd. En vroeg ik je daarna om brommers met me te gaan kijken.

Helaas, 't mocht niet zo zijn...
Een praktijkvoorbeeld > in juli heb ik een cd geleend aan een vriend. We zijn eerst op vakantie geweest. In oktober heb ik heerlijk bij hem gegeten en helemaal de cd vergeten. Omdat ik terug uitgenodigd heb voor mijn heerlijke kookkunsten voor over 2 weken komt dat wel goed. Maar nu, de afspraak hebben we in begin november gepland toen we elkaar weer zagen op een feestje. Voor de zekerheid hem een mailtje gestuurd met de datum. Wat denk je, hoor ik pas afgelopen zaterdag wat van hem !! 6 weken later. Met excuses dat hij druk is en of ik nog wel wil dat hij komt eten. Hij begrijpt dat ik na zo'n lange tijd niets gehoord te hebben er helemaal geen zin meer in heb om hem te ontvangen en de cd kan hij naar me toe sturen. Kijk dan is iemand helemaal welkom bij mij en ga ik me enorm uitsloven in de keuken.

Moraal van het verhaal.... uiteindelijk komt het heus wel goed. Geef die jongen even de tijd om het boek te laten lezen.
Een keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie
Jongens wat een geweldige reacties!! Heb echt in een scheur gelegen. Alle mogelijke smsjes vast opgeslagen en dan kijk ik eind van de week welke het wordt! Tuurlijk mag ik niet te snel oordelen en zal ik echt nog wel een week wachten voor ik hem bestook met enge mails of smsjes maar t blijft een raar verhaal!! lepa_ana bedankt voor het msn verhaal, ik sta nog wel in zijn lijst maar goed weet dan nog niet of ik geblokkeerd ben. Wel zeker een handige tip!!

Als ik echt nooit meer iets hoor ga ik gewoon hetzelfde doen, elke keer als ik iets nieuws wil: een dvd, boek of wat dan ook ga ik op jacht! Ach gelukkig kan ik het nu relativeren door jullie leuke reacties maar tis wel jammer als je denkt dat het echt iets kan worden met iemand, elke dag contact hebt en dan is het opeens over.. Maar goed ik ga lekker op de bank een (ander) boek lezen!! X-D
Daan,maar pas wel op hoor want voor je het weet staat je boekenkast vol Donald Duck pockets.. X-D
:duckie: Zal er zeker op letten!! ;-]
Maar waarom nou een smsje? Waarom niet gewoon bellen? Aan het eind van de week dan he.....

Dan hoef je ook niet af te gaan wachten of hij wel terug smst Of je op te vreten omdat hij niet direct reageert, en dat hij misschien in het ziekenhuis ligt, zijn telefoon verloren is, aan geheugenverlies lijdt, zijn doodzieke achterneef in Spanje morele steun is gaan verlenen etc etc etc
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja je hebt gelijk Poezewoes, bellen is misschien beter maar ja wat zeg je dan? Heej alles goed, geen inbraak, brand of zieke familie? Nee? Nou dan wil ik mijn boek terug! Zoiets?
Of gewoon:

Hee, heb je mijn boek al uit? Wat vond je ervan? Je zou hem deze week terugkomen brengen maar ik hoorde niks meer van je. Dus ik dacht; ik bel even om te vragen of je hem al uit hebt.

En als hij dan vervelend doet:

Joh, niet vervelend/persoonlijk bedoeld hoor. Ik ben gewoon zuinig op mijn boeken en heb helaas de ervaring dat als je het op z'n beloop laat, je soms je boeken nooit meer terug ziet. That's it, no offence.

Zo moeilijk is dat toch niet?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Feliciaatje schreef op 17 december 2007 @ 15:54:

[...]

Moest ff kind ophalen maar kan nu gepast reageren.

BGB je bent briljant, als Eleonora je niet al gevangen had, zat ik nu op 1 knie voor je met hartjesketting met naam ingegraveerd. En vroeg ik je daarna om brommers met me te gaan kijken.

Helaas, 't mocht niet zo zijn...
Wij doen aan "veelwijverij " :)
Daantje98 schreef op 17 december 2007 @ 18:54:

Ja je hebt gelijk Poezewoes, bellen is misschien beter maar ja wat zeg je dan? Heej alles goed, geen inbraak, brand of zieke familie? Nee? Nou dan wil ik mijn boek terug! Zoiets?
ik zou het toch over de boeg gooien van ik wordt para man zonder boek en als je niet dat boek terug brengt ga ik je terrorisen. Wedden dat ie binnen vijf minuten met dat boek op de stoep staat
blijfgewoonbianca schreef op 17 december 2007 @ 19:43:

[...]

Wij doen aan "veelwijverij " :)

He gezellig, ik voel me vereerd! Heb je daar nog een leuk boek over dat ik mag lenen?

X-D
Waarom leen je uberhaupt boeken uit?? Je bent toch geen bieb..

En de kans dat je zo'n boek terug ziet, is minimaal, tenzij je het gaat halen. Maar dat kan toch ook? Hem bellen en vragen wanneer het schikt om je boek terug te komen halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven