Gezondheid alle pijlers

muisarm?

04-01-2011 17:50 22 berichten
Ik vrees dat ik een muisarm heb.. heb nu sinds een paar weken last van voornamelijk m'n rechterarm bij het computeren. Heb ook het gevoel dat ik minder kracht in mijn handen heb.



Wie heeft er ervaring met een muisarm?



Heb nu onstekingsremmers en moet deze nog een week slikken. Merk alleen nog geen verschil (heb er al 3 dagen opzitten). Volgende week maar weer eens langs de dokter (is deze week op vakantie en ga toch liever naar m'n eigen dokter).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad in lichte vorm. Ik muis nu links, is even wennen, maar scheelt een stuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wat ik mezelf heb aangeleerd, ik muis ook links, in elk geval tot de muisarm is genezen. Je kunt ook je ''zit'' zo optimaal mogelijk maken, je moet zó hoog zitten dat je je arm niet op hoeft te tillen, hij moet ontspannen op het bureaublad rusten. Verder is het handig om wat oefeningen te doen. http://muisarm.info/rsi-oefeningen.php
Fysiotherapie / manuele therapie helpt ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Of, een wat praktischere en lange termijn oplossing; schaf een wacom (of vergelijkbaar) tablet aan. Hoeft niet duur te zijn. Via marktplaats bijvoorbeeld?

Verder bestaan er geloof ik ook muizen met zo'n bal die je moet bewegen.



Ik zou zelf voor zo'n oplossing gaan (i.c.m. bijvoorbeeld fysiotherapie om nú van de muisarm af te komen) Zou echt niet kunnen wennen aan links muizen...!
Alle reacties Link kopieren
Waarom slik je daar ontstekingremmers voor?

Ik heb volgens mij al een geruime tijd een muisarm, steekjes aan de binnenkant van mn bovenarm, stijve hand, pijn aan mn pols. En ik ben vaak heel moe.
Ik heb ontstekingsremmers van de huisarts gehad. Maar heb totaal niet het idee dat het wrkt. Pijn word er namelijk niet minder door.
quote:twentythree schreef op 04 januari 2011 @ 18:15:

Waarom slik je daar ontstekingremmers voor?

Ik heb volgens mij al een geruime tijd een muisarm, steekjes aan de binnenkant van mn bovenarm, stijve hand, pijn aan mn pols. En ik ben vaak heel moe.Daar moet je echt wat aan doen, anders kan je straks helemaal niks meer. Ik ken iemand die op een gegeven moment niet meer kon afwassen, dus die at van plastic borden die ze weg kon gooien. Echt, dat wil je niet.
quote:Chantal6547 schreef op 04 januari 2011 @ 18:17:

Ik heb ontstekingsremmers van de huisarts gehad. Maar heb totaal niet het idee dat het wrkt. Pijn word er namelijk niet minder door.Als het geen ontsteking is, dan zal het ook niet echt helpen inderdaad.
nee en aangezien ze dus niet werken/niet aanslaan denk ik ook niet dat het een ontsteking is maar een muisarm.. vandaar mijn vraag... balen want ik ben echt heeeeeeeeeeel erg rechts.. met links kan ik niets!
quote:Chantal6547 schreef op 04 januari 2011 @ 18:32:

nee en aangezien ze dus niet werken/niet aanslaan denk ik ook niet dat het een ontsteking is maar een muisarm.. vandaar mijn vraag... balen want ik ben echt heeeeeeeeeeel erg rechts.. met links kan ik niets!Ik zou dit echt-echt-echt niet onderschatten. Als je je spieren en zenuwen echt beschadigt ben je maanden bezig met revalideren (en dan kom je dus in de ziektewet, want je kunt niet werken).
Nee ik baal er nu al van laat staan als ik straks niet meer kan werken oid.. Ik ga maandag gelijk terug naar de huisarts en als de pijn te erg word ga ik naar de vervangende arts!
Maak anders ook meteen even een afspraak met een fysiotherapeut/manueel therapeut. Daar hoef je niet voor naar de huisarts.
Een muisarm komt - naast veelzijdig dezelfde beweging maken - ook door de manier waarop je typt en zit. Vaak gaat dit gepaard met een gespannen houding en dit kan bijv. komen door een hoge concentratie op het onderwerp of stress.



I|k heb natuurlijk geen idee of je nu stress in je leven hebt en ik weet ook niet hoe je typt, maar dit kan dus meespelen.
Iris heeft gelijk
Alle reacties Link kopieren
Ervaring (nu ook overigens) zelf tot fase 3 laten komen.

Gelijk minderen/stoppen met het werken met de pc.

Pillen helpen niet, het verdooft alleen de pijn.

Je blijft het belaste van kwaad tot erger, totdat je geen kop koffie kunt vasthouden, het kan echt hard gaan!

Rust (huisarts kan er verder ook niks mee)
Eens, ik kwam tot fase 2 en een vriendin tot fase 3. Die heeft een jaar thuis gezeten en kon niets meer met haar arm.
Alle reacties Link kopieren
Hee hee, ook ik heb er last van gehad. Helaas na het omzetten van de muis zowel links als rechts :(



Bij mij lag dat aan een korte periode van enorm repeterende bewegingen (cijfertjes invoeren) en daarna, toen ik nog maar weinig computerwerk had, ging het vanzelf over.

Wat wel hielp: oefeningen met een theraband, een programmaatje installeren dat je verplicht pauzes te nemen (moet je even op googelen, ik weet niet meer hoe het heet), werkplaats goed inrichten.



Heb je een arbo-arts? Die weet als het goed is hier veel vanaf. Een vriendin van mij had op 't werk een secretaresse en die mocht een tijdje alles inspreken en dan werd het voor haar uitgetypt. Ik weet niet of jij die luxe ook hebt, had ik in ieder geval niet...



Sterkte ermee!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Hallo Anoniem, en alle anderen met muisarm, nek en schouderklachten,



Ik heb ervaring met een muisarm. Heel erg zelfs.

2 jaar geleden dacht ik zelfs dat ik nooit meer achter een pc zou kunnen werken.

Ik las hier ook een reactie van "wissel van rechtshandig naar linkshandig gebruik van de mui". Maar dat is helaas het meest slechte wat je kunt doen. Je gaat je gezonde arm hetzelfde belasten en voor je het weet zit je met 2 muisarmen.



Ik kan alleen voor mezelf praten, maar voor mijn was de oplossing vrij simpel: Ik heb mijn normale muis ingeruild voor een (voor mij toen heel vreemde muis) RollerMouse van Contour.



Na 2 weken begon ik te merken dat ik inderdaad veel relaxer werkte en dat mijn houding ook gecorrigeerd werd. 2 vliegen in 1 klap.



Het is een investering, maar meer dan de moeite waard.

Je kunt bij je fysiotherapeut advies vragen, of je arboarts.



check deze link maar: www.rollermouse.com



Ik hoop dat je hier verder mee komt...



Succes en beterschap.



Gr. Fleur
Fleur, werk je toevallig op de afdeling sales van de rollermouse?
Alle reacties Link kopieren
Nee ikje86,



ik werk als Art Director, freelance in de mode-industrie.

Ja ik lees net mijn reactie terug, en inderdaad het klink misschien wel zo.

Maar dat is waarschijnlijk omdat het voor mij zo'n redding is geweest, dat ik het wil doorgeven aan andere mensen die in dezelfde situatie zitten zoals ik een tijd geleden....



Anderzijds vind ik het wel een vreemde reactie van jou, kan het niet zo zijn dat iemand gewoon heel "happy" is met iets wat een positieve verandering in het leven heeft gebracht en dat wil delen met anderen???

Werk jij voor een concurrerend product ofzo??



Gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
Ja. Helaas ook ervaring mee. Niet mee door blijven lopen!



Advies: bij pijn direct stoppen met computergebruik en even minderen.

Daarnaast: fysio- of manuele therapie.

Pauzeprogrammaatje installeren. Ik ben een groot voorstander van mijn schaap Workrave. Gratis en je kan er zowel minipauzes als rustpauzes als daglimiet op instellen. Ook vraagt hij vriendelijk te stoppen en wordt pas irritant als je hem negeert, in tegenstelling tot de meeste pauzeprogramma's die direct irritant zijn.



Zelf heb ik ook baat gehad bij het aanschaffen van een ergonomische muis en gebroken toetsenbord en ben ik dvorak in plaats van qwerty gaan typen. Ik kan het iedereen aanraden. Ik typ sneller en met minder belasting voor mijn armen!

Ondertussen heb ik ook een tekentablet in plaats van een muis en dat is ook heel fijn.



Ik was er gelukkig in een half jaar ongeveer van af, omdat ik direct 4 weken geen computer meer had aangeraakt bij de klachten en daarna heel rustig aan weer opgebouwd heb in combinatie met fysiotherapie. Nog steeds is het opletten, maar ik kan nu weer hele dagen computeren/laptoppen zonder pijn.
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven