Lijf & Lijn alle pijlers

XLS medical eetlustremmers

05-01-2011 18:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik ben vandaag begonnen met eetlusteremmers van XLS, kort gezegd komt het er op neer dat de capsules oplosbare voedingsvezels bevatten die tot 50x hun oorspronkelijke grootte kunnen opzwellen.Ik kreeg inderdaad een vol gevoel. Nu was ik op zoek naar ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden al eens gedaan, 1 pil is opengegaan in mijn slokdarm, was er bijna geweest..ik zeg: nee, dankuwel.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Zie dat voor me als een soort rijst of popcorn die je maag van binnenuit oprekt als het 'opengaat'. Lijkt me niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Vivalda, welk merk had je toen? Lijkt me inderdaad wel eng ja!
Alle reacties Link kopieren
Zorgen voor bulk in je buik, is dat alles wat die pillen doen? Dat gepatenteerde 'redusure' doet toch wel wat meer mag ik hopen. Naja voor dat geld gooi ik liever wat vlozaad/psyllium/haverzemelen door mn yoghurt
Alle reacties Link kopieren
O boy, de maagkrampen en de verstopping en overloop diarree die volgde....... De herinneringen achtervolgen me nog.

Voor mij geen "opvul" pillen meer. Mijn darmstelsel heeft het me nog niet helemaal vergeven.

Ik kan je helaas niet meer vertellen welk merk het was. Waren capsules die je met een groot glas water 10 minuten voor de maaltijd moest innemen.



Je kunt beter jezelf aanwennen om steeds kleiner porties te nemen of een kwartier voor de maaltijd een fikse portie rauwkost zonder saus te eten. Dit in combinatie met meer bewegen leverden mij een blijvend gewichtsverlies op van 20 kilo. Duurde wel 10 maanden maar ik ben ze nu nog (5 jaar later) nog steeds kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Dat spul is behoorlijk gevaarlijk!



Liever gezond eten en genoeg sporten dan dat spul gebruiken.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
50x zn volume, jemig dan mag je er wel n paar enorme glazen water extra bij drinken, anders lijkt het me idd best riskant.
Overloop diarree?? Wil ik weten wat dat is???
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 05 januari 2011 @ 18:46:

Overloop diarree?? Wil ik weten wat dat is???



Nou nee. maar eigenlijk is het een dikke drol die de boel verstopt en je krijgt diarree die er langs gaat lopen.



Dat in het kort
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
Dom. Heb er geen andere woorden voor.
Alle reacties Link kopieren
Als hulpmiddel zal het best n functie kunnen hebben maar zonder bloed zweet en tranen afvallen...? Naja het gaat iig nooit vanzelf, dus n afslankpil gaat wat mij betreft om 1 ding en dat is geld verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je bent nu in ieder geval vast wat geld lichter.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog mensen die iets positiefs te mensen hebben? Op m'n eten letten, sporten e.d. doe ik allemaal. Heb alleen zo'n grote eetlust.
Probeer eens Havermout te gaan eten, zie topic bij eten 'heerlijk met havermout'. Havermout vult goed!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik in het verleden al eens geproefd.... Yuk! Het is echt niet dat ik er niks voor wil doen, tuurlijk moet je op je eten letten, maar dit is voor mij nu een goede ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Hier een heleboel dieten:

http://www.dieetwijzer.com/



Ik ken iemand die een half jaar elke week een ander dieet heeft gevolgd en zo op haar streefgewicht is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
het cookie dieet lijkt me wel wat :-)
Alle reacties Link kopieren
Tikal, ik ben wel benieuwd naar het na-effect van de pillen. Tijdelijk heb je een vol gevoel in je maag, maar als je ermee stopt dan? Moet je dan niet heel veel eten om dat gevoel weer te krijgen? Het lijkt me gezonder om je maag te laten wennen aan kleinere porties (maar dat wil je niet horen).

Hoe groot zijn die capsules als je ze inneemt en hoeveel water moet je erbij drinken?
Alle reacties Link kopieren
Nou eigenlijk houdt dat gevoel zo'n 4 uur aan... tegen de tijd dat je honger krijgt "moet" je de volgende pillen slikken.

Het is... denk ik... vooral tegen het snaaien na de maaltijd en tegen de tussendoortjes die je "uit gewoonte" neemt.

De pillen zijn lang met een soort plastic omhulsel, dus makkelijk weg te spoelen. Ik schat dat ze 1,7 cm lang zijn.



Ben na vele pogingen ook met pillen gestopt met roken. Zyban, staan ook als gevaarlijk bekend. Ik ben er echter verantwoordelijk mee omgegaan. Dwz minder pillen nemen dan voor geschreven omdat ik de werking bij de halve dosering al genoeg voelde, en heb afgebouwd, terwijl dit volgens de apotheker niet hoefde.



Dus als ik hiermee de komende 4 maanden mezelf mee ondersteun om zo verder te gaan (ik begrijp echt wel dat je dit spul geen jaar moet slikken) en zo langzaam een gezond eetpatroon leer te creëren snap ik de negatieve commentaren niet.



Vind me maar dom, ik neem dan aan dat degene die zoiets zegt geen 30 kg overgewicht heeft.



Ik pretendeer niet dat dit een wondermiddel is, maar zie het als ondersteuning. Net zoals Zyban mij de ondersteuning gaf om te stoppen met roken.



Pop1980, had vanochtend wel meer honger dan normaal, maar heb dan ook niets meer gegeten na de avondmaaltijd en dat is mijn maag niet meer gewend.
Alle reacties Link kopieren
speel niet met je gezondheid
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 07 januari 2011 @ 00:34:

speel niet met je gezondheidHelemaal met deze wijze woorden eens!!!!
quote:tikal schreef op 05 januari 2011 @ 20:00:

Zijn er ook nog mensen die iets positiefs te mensen hebben? Op m'n eten letten, sporten e.d. doe ik allemaal. Heb alleen zo'n grote eetlust.Dat zit in je hoofd, niet in je maag.
quote:tikal schreef op 05 januari 2011 @ 20:06:

Heb ik in het verleden al eens geproefd.... Yuk! Het is echt niet dat ik er niks voor wil doen, tuurlijk moet je op je eten letten, maar dit is voor mij nu een goede ondersteuning.Op je eten letten is niet voldoende als je af wilt vallen. In de meeste gevallen is het een kwestie van het eet- en leefpatroon drastisch wijzigen. Anders eten en meer bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Naja, ghreline, leptine en noem al die lijfeigen toestanden maar op die je eetlust/verzadiging reguleren; in hoeverre je hormoonhuishouding 'tussen de oren zit' kun je je afvragen.

Feit is wel dat op gewicht blijven de een meer moeite kost dan de ander. Als 20 jarige gaat het ook net even makkelijker dan als je 40 bent bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven