Afgewezen

05-12-2007 12:12 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me kut! En ik ga het even van me afschrijven..

Vorige week had ik een date via een datingsite. Ik heb dat weleens vaker, maar eigenlijk nooit zo onder de indruk geweest als ik bij deze jongen was. Ik vond hem aantrekkelijk, mysterieus, tikkeltje arrogant en dus heel moeilijk... Maar vooral ook erg grappig en slim.

Toen ik hem zag bleef ik onder de indruk, we hadden een leuke avond, waarin verder niks gebeurde en we 'netjes' beide naar huis zijn gegaan. De dag erna voelde ik het al in mijn hele lijf. Ik was een beetje van slag door hem. Zat me te bedenken hoe het nu verder zou gaan. We spraken elkaar nog op de chat, maar echt heel initiatiefrijk en enthousiast vond ik hem niet. Maar zo was hij ook niet, afstand hield ie altijd al wel. Dus het kon van alles betekenen.

Duidelijk werd het me weer wat dat met mij doet: het wordt alleen maar aantrekkelijker en bedenk allerlei strategieen om hem te bereiken. En oh, wat heb ik een spijt, dat ik niet diezelfde afstand heb bewaard. Want nu is het klaar. We hebben erover gesproken. Ik wilde het mischien ook wel horen. Ik ben geen relatiemateriaal. :-| My God. Dat komt hard aan zeg, als iemand dat zegt waarvan je zo had gehoopt dat er meer zou komen.

:-(
Of het is gewoon het uit willen deuken van je gedeukte ego ............... je wil nu ook niets zien wat minder leuk is van hem ,je zal , je wil en je moet hem hebben .

Grote kans dat als hij meteen geroepen had "meid , kom in mijn armen want jij bent de ware " dat JIJ gillend was weggerend want zó leuk was die nou ook weer niet ........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hm ja Eleonora, ik denk wel dat het daarmee te maken heeft. Dat ik het aantrekkelijk vind als ik moeite moet doen voor iemand ipv dat het duidelijk is dat iemand me leuk vindt. Ik voel me een beetje egoistisch en stom om het uberhaupt te denken, maar bij de mannen waarbij ik dat laatste gevoel krijg, daar knap ik al snel op af. Ik vind het jammer dat het op deze manier werkt voor me, want een kans van slagen van een relatie met een 'betrouwbare' vent lijkt wel steeds kleiner te worden. Al twee jaar lang fladder ik wat rond en breek ik mannenharten. En diegenen die de mijne breken, die zijn interessant. Raar eigenlijk hè.

Maar buiten dit vind ik deze man die mij heeft afgewezen gewoon écht heel leuk; ik zie zoveel overeenkomsten en denk dat een type als hij goed bij me had gepast. Now it's just an illusion..
Lynn1 schreef op 18 december 2007 @ 18:06:

[...]

Heel simpel; de bekende 'elastiekjestheorie' waarschijnlijk.

.
eh...............niet zó bekend , hoor ; leg uit :)
Ja dat is ook wel iets waarover ik heb nagedacht Bianca. Als dat was gebeurd, wat had het inderdaad dán met me gedaan? Dat zal ik nooit weten. Ik denk ook wel dat zijn houding best van invloed kan zijn op zijn aantrekkingskracht op mij ja.
Lynn1 schreef op 18 december 2007 @ 19:12:

. Al twee jaar lang fladder ik wat rond en breek ik mannenharten. En diegenen die de mijne breken, die zijn interessant.

ik zie zoveel overeenkomsten en denk dat een type als hij goed bij me had gepast. Now it's just an illusion..
Tsja , als dát het is en hij lijkt op je ; dan heb je het strategisch niet slim aangepakt en ben je te happig geweest .
blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2007 @ 19:13:

[...]

eh...............niet zó bekend , hoor ; leg uit :)
Dat heb ik vaker hier op het forum gelezen; hoe harder je wordt afgestoten, hoe harder je weer terugkaatst. Of eigenlijk wat ik dus hiervoor uitlegde hoe het nu tussen mij en die jongen werkt..
blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2007 @ 19:18:

[...]

Tsja , als dát het is en hij lijkt op je ; dan heb je het strategisch niet slim aangepakt en ben je te happig geweest .
Dat waren zijn letterlijke woorden ook..
Maar misschien ben je ook meer verliefd/aangetrokken door wie jij denkt (of wilt denken) dat hij is plus dat hij hard to get is, dan om wie hij in werkelijkheid is?

Iemand anders schreef het hier ook al: zij had iets soortgelijks, maar na verloop van tijd kwam ze er achter hoe hij ECHT was en dat beviel haar duidelijk toch niet.

Zou me niks verbazen als het voor jou net zo is. Aan jou de keuze om erin te blijven terwijl je weet dat hij je toch alleen maar gebruikt, of om dit achter je te laten. Het is maar net wat je zelf wilt.
Lynn1 schreef op 18 december 2007 @ 19:21:

[...]

Dat waren zijn letterlijke woorden ook..

Ok.............. ( wat doorzie ik ze toch goed :) ) ....... maar waarom dan nú geen pas op de plaats ...om eventueel héél misschien later het lijntje binnen te halen ? Je bent alleen nóg maar happiger gaan doen . Hij vermaakt zich misschien even met je totdat HIJ moeite voor een vrouw moet gaan doen , dan ben je echt exit .

Ipv lekker voluit ongegeneerd te gaan cybersexen had je toespelingen kunnen maken in de vorm van ; nee, jochie , je hebt de kans op live seks gehad en verspeeld , aan cyberen doet deze leuke dame niet .

prikkel hem maar ; hé, wil jij chatten met deze te happige geen-relatie-materiaal-vrouw ? vertel - wat wou je kwijt ?

Jij wil hem - dat weet hij en daar hoef je niet elke op terug te komen .......jij denkt dat jij precies zijn type bent..........als hij jou de kans maar geeft, toch ? Nou, kan .......wie weet..............maar dan zul je zijn ego minder moeten strelen want dat irriteert/ verveelt hem kennelijk snel .
Hi Lynn,

Er zijn waarschijnlijk 3 keuzes

1 vriendschap

2 vriendschap plus

3 geen contact.

Ik heb lang gerommeld met iemand waarbij ik onbewust toch hoop had dat het meer zou worden alhoewel hij altijd duidelijk was dat ik ook geen relatiemateriaal was. En dat doet toch pijn en je doet jezelf te kort.

En dat je mannen (minder) leuk vindt die jou wel zien zitten, dan is het gewoon ook geen goed match.

Als er echt een klik is wederzijds dan voelt het goed en gaat het vanzelf zonder spelletjes!

gr KK
anoniem_312 wijzigde dit bericht op 18-12-2007 20:11
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Lynn, ik ben toch geintrigeerd door wat je zegt, je zegt eigenlijk: ik val niet op mannen die op mij vallen. Dat moet een reden hebben. Misschien hou je van afwijzing? Of is afwijzing iets wat je herkent? Heb je bijv. altijd moeite moeten doen als kind om bevestiging te krijgen van je ouders, ik noem maar even wat.

Een leuke, gelijkwaardige relatie wordt op deze manier nl. onmogelijk, waarom is dat? Vindt je dat je geen leuke relatie verdient? Of weet je niet wat een leuke relatie inhoudt?
Inderdaad interessant Meds. En dan klopt mijn theorie inderdaad; alleen als iemand niet beschikbaar is, is hij aantrekkelijk voor jou Lynn. Daar moet je echt iets mee meid want je hart weggooien, of eigenlijk aanbieden aan iemand die het helemaal niet wil hebben is heel zonde van alle liefde die je te geven hebt en wat jammer ook voor de mannen die jou hun hart terug willen geven en zuinig op het jouwe willen zijn. Nu laat je het stukmaken en er overheen wandelen. Doodzonde!
Maar misschien is dat juist wat ze wil eleonora?
Misschien wel de spijker op z'n kop..: bevestiging heb ik vroeger voor mijn gevoel nooit voldoende gehad. En nog steeds krijg ik dat niet van diegene waarvan ik dat volgens mijn ideeen wel zou moeten krijgen; mijn moeder.

Misschien is dat wel de theorie die alle dingen die op bepaalde wijze lopen in mijn leven verklaart.. :-|

Moet wel eerlijk zeggen dat het me een beetje pijnlijk raakt als ik lees dat sommigen denken dat ik doelbewust mezelf de nesten inwerk met situaties als deze. Dat het iets is wat ik bewust opzoek en wat ik zou 'willen' ... Natuurlijk wil ik niet afgewezen worden, natuurlijk verdien ik beter, natuurlijk heb ik een bord voor mijn kop. Maar dan nog.. soms zijn woorden zo veel gemakkelijker dan daden..
Ja Lynn dat is zeker waar, maar soms "wil" je iets zonder het je te realiseren. Wat iets anders is dan doelbewust er naar op zoek te zijn. Niemand zoekt denk ik doelbewust naar ellende, maar velen zoeken er wel onbewust naar, en als die ellende er dan is dan wijzen ze naar een ander terwijl de oplossing bij henzelf ligt.

Wat je beschrijft over je moeder is natuurlijk heel pijnlijk en dat heeft zeker invloed op hoe je in het leven en in je relaties staat. Als je je daar bewust van wordt dan kan je de vicieuze cirkel doorbreken en jezelf gelukkig maken.
Sluit me bij Meds aan Lynn, niemand zegt dat je je expres opstelt zoals je doet. Mijn advies is alleen; als je denkt dat je je (onbewust) beschikbaar houdt voor iemand die niet bereikbaar is voor jou, dan zou je daar iets mee kunnen doen, uitzoeken waar dat vandaan komt bijvoorbeeld. Om te zorgen dat je je geen pijn meer doet aan de liefde.
Weer een paar dagen verder. En ik volg mijn gevoel. Ik ben nog steeds even gek op hem. En ik moet eigenlijk bekennen dat het goed voelt. Ik ben wel alert, maar het voelt goed. Hij toont initiatief terwijl ik afstand houd. Hij doorziet me als geen ander. Iets wat ik altijd al zoek in iemand. Hij heeft serieus alles wat ik wil. Ik ben definitief verliefd. En dat het goed voelt, dat ie me kan raken, dat zegt genoeg. Hij confronteert me en slaat de spijker op zijn kop. En hij blijft respectvol. Natuurlijk lijkt het alsof het voortkomt vanuit andere dingen, zoals de gesprekken die we hadden. Maar ik heb me sterk opgesteld, ik heb de afstand gehouden die ik mezelf oplegde. En hij aanvaardde die, hij reageert er adequaat op.

Ik zie hem deze week weer..
Maar is hij nou ook verliefd op jou?
We hebben meer (normaal) contact dan eerder. Het is goed geweest dat ik de boot even heb afgehouden en me nu kwetsbaar naar hem heb opgesteld. Of hij ook verliefd is? Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat het contact nu meer van hem afkomt. Dat híj diegene is die me weer graag wilt zien. En dat is fijn. Wat er dan verder gebeurt zien we dan wel.
Lynn,

Hij speelt met je.

Jij bent de marionet, en hij heeft de touwtjes in handen.

Hij doorziet je omdat jij je laat kennen.

Waar is je trots, je zelfrespect?

Waarom doe je jezelf dit aan.

Hier wordt je zó door teleurgesteld iedere keer weer.

Wat weegt zo'n sprankje hoop (dat ook nog onterecht is, wss) nou op tegen die klap die je weer krijgt als hij de deur weer dichtgooit?

Je mag er dan telkens even naar kijken, maar er niet aan deelnemen.

Kom op meid, maak je sterk.

In je eerste posting las ik iets van arrogant.

Is dat iets wat je zoekt in je partner?

Ik bedoel het niet kwaad, hoor :heart: , ik kan dit alleen niet aanzien.

Perel.
Gedoemd om te mislukken...maar ooh zo moeilijk om te stoppen :-(

Je geeft jezelf weer onnodig hoop Lynn...(tja ik weet er alles van, ik doe het zelf ook regelmatig).
Hey lynn, hoe oud is deze meneer eigenlijk?
Hm. Tja, deze reacties waren voorspelbaar en inderdaad misschien ook wel waar ook. Maar toch zal ik het zelf moeten ontdekken, als dat het geval is, dan kom ik daar alleen achter door hem weer te zien en het te ondergaan. Dan maar op mijn bek, als het moet. :-|

Hij is jonger dan ik zelfs trouwens. Midden twintig.
Maar je bent toch al op je bek gegaan (zie de titel van dit topic) Hoe vaak wil je je hoofd nog stoten dan?
Zo voel ik het niet helemaal eigenlijk, aangezien er in de tussentijd natuurlijk nog best veel is gebeurd. Ik laat 't gewoon gebeuren, wat er ook komt, ik ben er natuurlijk zelf bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven