Lijf & Lijn alle pijlers

XLS medical eetlustremmers

05-01-2011 18:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik ben vandaag begonnen met eetlusteremmers van XLS, kort gezegd komt het er op neer dat de capsules oplosbare voedingsvezels bevatten die tot 50x hun oorspronkelijke grootte kunnen opzwellen.Ik kreeg inderdaad een vol gevoel. Nu was ik op zoek naar ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker Tijgermeisje (thanks :-) ): ik heb ook zo'n hekel aan die reclame waarin ze zeggen: "na je 30ste veranderd je lijf" (met zo'n vrolijk irritant stemmetje)... Ja trien daar ben ik ook achtergekomen na het stoppen met roken (33) en een kind op 34 jaar kun je op je 36ste echt niet meer zo makkelijk de kilootjes kwijtraken!!!



Stoppen met roken zit ook tussen oren, kijk eens hoeveel mensen hiervoor hulpmiddelen gebruiken.
Beste Tikal,

ik weet dat het niet makkelijk is om af te vallen, maar echt; je vol voelen zit tussen je oren.

En ja, na je 30e verandert je lijf. En na een zwangerschap. En de een heeft nu eenmaal meer moeite met afvallen dan een ander, maar feit is gewoon dat je alles wat je in je mond stopt je eigen keus is.

Dus tenzij je medicijnen slikt waarvan je opzet, of tenzij je enorm veel vocht vasthoudt door hormonen, is afvallen echt een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. En zo lang je dat net door hebt en je maag gaat vullen met loze vezels om een vol gevoel te krijgen, gaat er niet veel gebeuren. Ja, op de korte termijn, maar niet op de lange.



Er gaat pas iets veranderen als je een patroon gaat doorbreken en dat patroon blijft in stand als jouw hersenen pas seintjes 'vol' krijgen bij een goed gevulde maag. Want dat doe je in feite als je een pil met loze vezels slikt om jezelf te vullen.



Het heeft geen enkele zin. Geloof me.

Je zou met een aantal kleinere maaltijden per dag je bloedsuikerspiegel op niveau moeten houden en je maag laten wennen aan een mindere vulling. Want je maag rekt uit van veel eten. En dus heb je altijd honger. Want die maag wil meer. En die maag moet wennen aan minder. En dat is vervelend, want de eerste tijd zul je een hongergevoel hebben. Maar als jij per dag 5 kleine maaltijden eet (goed ontbijt, flinke lunch en een lichte avondmaaltijd en twee tussendoortjes ) dan zul je merken dat het snel beter gaat.

Laat je motor ook lekker loeien door eens per dag goed te bewegen. Na de lunch of na het ontbijt een flinke wandeling te maken of te sporten als je daar gelegenheid toe hebt. Kun je dat niet, wissel dan de lunch voor avondeten (dus een lichte lunch en een vroege stevige avondmaaltijd) en ga 's avonds sporten. Je zult je fitter en energieker voelen dan voorheen. Maar het vergt doorzettingsvermogen en karakter.



En ik zeg dit niet om het beter te weten, niet om gelijk te krijgen, maar die pillen zijn gewoon gevaarlijk en ze helpen je niet. Alleen het dratisch omgooien van je leefpatroon helpt. Echt.
By the way; ik ben 15 jaar geleden cold turkey gestopt met roken en ben na mijn bevalling op 37-jarige leeftijd 30 kilo afgevallen in 7 maanden en afgelopen jaar op 41 jarige leeftijd nog eens 10.Alles is er nog steeds af. Niet om te zeggen; kijk mij eens goed zijn, maar om je te laten weten dat ik dus weet waar ik het over heb en nee, het is niet makkelijk. Ik sport 6 keer in de week maar als ik me niet aan mijn gezonde eetpatroon hou dan kom ook ik gewoon aan. Ik kan het me ook niet permitteren te snaaien. En dat is een kwestie van weten, uitvinden en accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Nog even mn favoriete boek over het onderwerp 'eetlust beteugelen' pluggen: Minder Eten, v Gillian nogwat (iig niet McKeith )

Echt n aanrader!
Ik lees dat er verschillende soorten zijn.



Eetlust remmer

Vetblokker

Koolhydraat blokker



Ik begrijp de mensen wel die naar dit soort pillen grijpen. Het is verkrijgbaar bij de apotheek dus denk je dat het goed moet zijn.



En soms ben je al een hele tijd aan het sporten en op je eetgewoontes aan het letten en val je toch niet af, je hoopt dan dat het wel lukt met pillen oid.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik je geen natuurlijke, gezonde producten om hetzelfde effect te bereiken, zoals havermout, grof volkorenbrood, etc.? Stuk gezonder ook.



Al die pillen zijn niets anders dan commercie; geld verdienen aan onzin pillen die je helemaal niet nodig hebt en waar je zelfs maar beter ver vandaan kunt blijven.
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2011 09:23
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd
Heel onverstandig!Het enige wat er slank van wordt is je

portemonnaie.Ik vind al die pilletjes alleen maar chemische rotzooi die gezondheidsklachten veroorzaken.Als je al sport,

gezond eet en met mate snoept dan doe je het al goed genoeg.

En desnoods kan je altijd nog een dietiste inschakelen of

begeleiding gaan zoeken als het niet lukt.En als het resultaat

op zich laat wachten,liever langzaam maar duurzaam afvallen,

een halve tot een kilo per week in plaats van 3.Verder vraag ik me ook serieus af of je naar het stoppen van de pil inname niet weer in gewicht aankomt?



En dit is ook niet als aanval bedoeld,ff voor de duidelijkheid,

maar gewoon goed.Ik snap ook wel dat dit niet bepaald is wat

sommigen willen horen maar dat wilde ik toch ff kwijt.
quote:meds schreef op 07 januari 2011 @ 00:34:

speel niet met je gezondheidWijze woorden Meds!
Geraldine, ze willen het inderdaad niet horen.

Er wordt door TO bedankt voor de post die met haar meepraat, maar als je meedenkt dan is ze er opeens niet meer.

Heel jammer, want ik ben ervan overtuigd dat je je hele binnenwerkje verpest met al die zooi.

En je moet er nog wel wat jaartjes mee voort. Maar niemand is zich er blijkbaar van bewust dat het heel erg lastig is als je op je 75e erachter komt dat het allemaal niet meer werkt omdat je je volgepropt hebt met loze vezels en chemische pillen.
Alle reacties Link kopieren
Tikal en Wesley,

Ik had ook problemen met afvallen. Het zat hem bij mij niet echt in de vette hap, maar eerder eten op verkeerde momenten waardoor het direct op mijn dijen ging zitten. Ik had ook 20kg overgewicht wat ik er niet af kreeg. Ik heb ook naar dergelijke producten gekeken. Maar als je niet beseft wat eten op bepaalde momenten van de dag met je doet, zijn alle pogingen zinloos. Ik at te weinig, op de verkeerde momenten, dus mijn kacheltje ging in de spaarstand. Afvallen..... er gebeurde niks.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Prodimed, het dieet waarmee Erika Terpstra ook zo is afgevallen. Ik ben nu 6 weken bezig, hou me strikt aan het dieet, heb geen honger en ben al 10 kilo kwijt. Ik sport echt niet extra, ik stap alleen een halte eerder uit de bus voor een lekker stukje wandelen.

Je bent baas over je eigen lijf. Maar misschien is een gesprek met een dietist niet zo gek.

Ik hoop dat je ik je hiermee aanzet tot wat meer onderzoek. En geloof me..... als ik kan afvallen, kan iedereen het. Wees zorgzaam voor je lijf, je hebt er maar 1.

Veel wijsheid.
whopper en dat klopt helemaal wat je zegt.Ik wijs ook alleen

maar op de eventuele gezondheidsklachten die men zou

kunnen ondervinden bij het slikken van deze pillen.Als het nou

pillen waren die echt hielpen dan was iedereen slank.En als je

een topic opent dan zal je altijd mensen hebben die het met je

eens zijn of niet en daar is een topic toch voor dat iedereen,

natuurlijk op een normale manier,zijn mening geeft anders is het geen discussie meer en saai.Ja en ik vind mijn gezondheid

ook belangrijk.Je hebt maar een lijf zoals kroepoek al zegt.



Maar ja,ik zal er niemand van weerhouden.Weet-ik-veel wat er

achter mijn rug om gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2016 09:15
Reden: Spam
% gewijzigd
heb je nou gewoon de zin van vivalda, van 5 jaar terug, zitten kopiëren??
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 29 maart 2016 @ 15:07:

heb je nou gewoon de zin van vivalda, van 5 jaar terug, zitten kopiëren??



Ik was het topic aan het lezen..toen zag ik dat het uit 2011 kwam, zag toen iets uit 2013...en was heeeel benieuwd wat er nu geschreven om het onderwerp te uppen
Alle reacties Link kopieren
De website legt perdreventre.fr hier het artikel over ergvaring xlsmedical. Je valt af als je meer calorieën eet dan dat je verbrand, met of zonder honger gevoel, dat heeft er verder niets meet te maken.
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik ben vandaag begonnen met eetlusteremmers van Xls Medical, kort gezegd komt het er op neer dat de capsules oplosbare voedingsvezels bevatten die tot 50x hun oorspronkelijke grootte kunnen opzwellen :hello: :whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven