Lijf & Lijn alle pijlers

Yvonne Lemmers dieet/leefwijze

04-01-2011 18:36 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ga a.s. Maandag beginnen met het Grip op Koolhydraten dieetachtige leefstijl van Yvonne Lemmers. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Heb nog wel een tip voor je (gekregen van de dieetist) als je wel graag suiker in je thee, koffie of yoghurt doet en dat nu moet laten.

Bij de natuurvoedingswinkel verkopen ze stevia extract poeder

Dit is een natuurlijke zoetstof (gemaakt van de wortel van die plant) die nog zoeter is dan gewone zoetjes. Dit mag je wel gewoon gebruiken en kan overal in. Zo'n potje lijkt heel duur maar je hoeft er echt maar héél weinig van te gebruiken.

Het is een goede vervanger zonder chemische troep en zonder koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
En hoe ga je jezelf dan die leefwijze aanleren als je eigen leefwijze het niet toelaat? Is gezond eten niet gewoon veel gemakkelijker?
Alle reacties Link kopieren
@ Bumble, het dieet valt me inderdaad niet mee...

Heb al vaak bijna huilend in de AH gestaan voor de ijsafdeling, chocoladerepen, koekjes en noem maar op.

Godzijdank is december voorbij!

Ik kan me nu ook bijna niet voorstellen dat je vrijwillig aan een koolhydraatarm dieet gaat beginnen maar wat ik al zei, dat zijn waarschijnlijk die horrormonen...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je dan minder honger hebt. Mogelijk val je daar ook iets mee af; dat moet zich bewijzen. Afhankelijk van de hoeveelheid calorieën die je bij elkaar naar binnen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!

Het klinkt op zich allemaal heel logisch ( heb haar website doorgelezen) en ik voel zelf ook op het moment dat ik heel veel koolhydraten heb gegeten/gedronken, meer zin in brood/pasta/zoet heb. Dus wat dat betreft snap ik het werkt..



Maar ik ben altijd een beetje achterdochtig als iets wordt verboden... of dus bijvoorbeeld dat kh uurtje en verder geen koolhydraten. ' Alles' wat niet mag is per definitie toch aantrekkelijker?



Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Hou je ons op de hoogte? Niet alleen naar de kilo's/centimeters maar vooral naar je hongergevoel en eetzin!
Alle reacties Link kopieren
>> Verder is het aangeraden om geen light producten te eten, vanwege de aspertaam en e nummers die daarin zitten. Je lichaam slaat dit op en verwerkt dit niet, waardoor je bv dikke buik krijgt, opgezwollen gezicht en dit is ook de reden van veel welvaartziektes.



Dit is echt een eigen geloof en niet bewezen. Iedereen heeft zo z'n stokpaardje..

Ik heb nog nooit last gehad van suikervervangers, gelukkig niet!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 3x per dag een goede, gezonde maaltijd en 3 keer een tussendoortje met voldoende beweging door de dag heen lijkt mij het beste.

Iedereen weet wel dat chips en koekjes ongezond zijn dus vervang het door iets wat gezonder is en dat hoeft niet te betekenen dat er geen of bijna geen koolhydraten inzitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh die aspartaam en E-nummers geloof ik wel...

Ik ben nog nooit zo dik geweest dan toen ik alleen maar light producten at.
Bumble, ben je nog begonnen deze week?

Ben wel benieuwd hoe het gaat?
quote:Nammma schreef op 04 januari 2011 @ 18:38:

Nee, maar ik verbaas me elke keer weer als er weer eens een nieuwe dieet-goeroe opstaat. Je ziet door de bomen het bos niet meer!



Ik blijf maar gewoon bij mijn eigen dieet: gezond eten, niet snoepen en veel sporten!Ik ook!Zo ben ik toen ook afgevallen en hou ik mijn gewicht.
quote:bosaapje schreef op 04 januari 2011 @ 20:03:

Gewoon 3x per dag een goede, gezonde maaltijd en 3 keer een tussendoortje met voldoende beweging door de dag heen lijkt mij het beste.

Iedereen weet wel dat chips en koekjes ongezond zijn dus vervang het door iets wat gezonder is en dat hoeft niet te betekenen dat er geen of bijna geen koolhydraten inzitten.Dat zijn ook mijn gedachtes.Eens!
quote:Geraldine schreef op 13 januari 2011 @ 11:49:

[...]



Ik ook!Zo ben ik toen ook afgevallen en hou ik mijn gewicht.

Er zijn ook mensen die zich deze levenswijze aanmeten om zich energieker te voelen en niet zozeer om af te vallen.



Zelf ben ik een paar maanden geleden hiermee begonnen omdat ik me al heel lang futloos en uitgeblust voelde en niet vooruit te branden was. Sinds ik me deze levenswijze heb aangemeten en dus de koolhydraten en suikers drastisch heb teruggeschroefd, voel ik me als herboren. En dat ik er ook nog eens mee afval is dan mooi meegenomen.



Het is trouwens geen dieet, waarbij je aan het handje wordt genomen en allerlei menu's moet volgen. Yvonne Lemmers geeft richtlijnen voor een gezond voedingspatroon, waarbinnen je zelf kunt variëren met allerlei gerechten en ingrediënten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag morgen beginnen met het dieet ( algelopen weekdn goed ingelezen op internet!) maar ik heb absoluut geen geld om het boek aan te schaffen! Wie heeft voor mij de groene/oranje en rode lijst?
quote:sainttropez schreef op 16 januari 2011 @ 20:13:

Ik wil graag morgen beginnen met het dieet ( algelopen weekdn goed ingelezen op internet!) maar ik heb absoluut geen geld om het boek aan te schaffen! Wie heeft voor mij de groene/oranje en rode lijst?

Sainttropez, voordat je je eetpatroon gaat aanpassen aan de richtlijnen van Yvonne Lemmers, moet je toch echt haar boek hebben gelezen. Daarin wordt veel specifiekere informatie gegeven dan op internet is te vinden.



In het boek worden richtlijnen gegeven over hoe om te gaan met koolhydraten binnen het koolhydraten-uur, maar ook daarbuiten tijdens de koolhydraatarme maaltijden en tussendoortjes. Het is niet simpelweg een kwestie van veel produkten eten van de groene lijst, af en toe produkten van de oranje lijst en geen produkten van de rode lijst.



Heb je geen bibliotheek in de buurt, waar je het boek zou kunnen lenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag begonnen met Grip op Koolhydraten. Ik heb de hele dag geen honger gehad. Ik ben erg benieuwd hoe dat morgen is.

Het enige dat ik lastig vind is: Wat drink ik?

Overdag heb ik veel koffie water en thee gedronken. Maar wat drink ik dan nu 's avonds. Ik heb veel zin in een sapje of zo. Maar volgens mij mag ik alleen water. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Thee zonder suiker?
quote:danielle8 schreef op 17 januari 2011 @ 21:01:

Ik ben vandaag begonnen met Grip op Koolhydraten. Ik heb de hele dag geen honger gehad. Ik ben erg benieuwd hoe dat morgen is.

Het enige dat ik lastig vind is: Wat drink ik?

Overdag heb ik veel koffie water en thee gedronken. Maar wat drink ik dan nu 's avonds. Ik heb veel zin in een sapje of zo. Maar volgens mij mag ik alleen water. Hebben jullie tips?

Lekker is dat hè, om geen honger te hebben?

Ik heb nog nooit zo lekker gegeten als de afgelopen maanden, heb geen honger meer en val nog af ook!



Wat dat drinken betreft, kun je inderdaad beter geen sapje nemen. Aangeraden wordt om fruitsap (en dan geen light) alleen in je koolhydraten-uur te nemen. Heb je toch zin in iets zoets, dan kom je denk ik toch uit bij thee met een smaakje.



Wat ik ook nog wel eens doe, maar dat is niet zoet maar hartig, is een kopje bouillon nemen. Maar dan wel de variant zonder E-nummers/smaakversterkers, want daar krijg je snel weer trek van.



Zit je trouwens ook op het GoK-forum? Daar zou je een dagboek kunnen aanmaken, waarin je dit soort vragen kunt stellen. Je krijgt dan altijd wel tips van ervaren GoK-kers.



Veel succes met GoK-ken!
Alle reacties Link kopieren
Zit je trouwens ook op het GoK-forum? Daar zou je een dagboek kunnen aanmaken, waarin je dit soort vragen kunt stellen. Je krijgt dan altijd wel tips van ervaren GoK-kers.



Veel succes met GoK-ken![/quote]



Ik zit nog niet op het forum. Was erg aan het twijfelen. Het houdt me tegen dat ik er voor moet betalen. Jij zit er wel op? Vind je het fijn om het erbij te hebben?



Vandaag trouwens weer geen honger!

Tot nu toe ben ik erg blij
quote:danielle8 schreef op 18 januari 2011 @ 15:48:

Ik zit nog niet op het forum. Was erg aan het twijfelen. Het houdt me tegen dat ik er voor moet betalen. Jij zit er wel op? Vind je het fijn om het erbij te hebben?



Vandaag trouwens weer geen honger!

Tot nu toe ben ik erg blij

Ja, ik ben lid van het forum. Heb er ook een beetje tegenaan gehikt dat ik moest betalen, maar als ik nu zie hoeveel lekkerder ik (mede dankzij het forum) in mijn vel zit dan een paar maanden geleden, dan heb ik dat bedrag er graag voor over gehad!



Ik heb zeker veel aan het forum gehad. Vooral aan de dagboeken van andere GoK-kers, waar ze dagelijks hun menu's in schrijven, waar dan weer tips en commentaar van andere GoK-kers op volgen. Vooral met ontbijt en lunch vond ik het in het begin best moeilijk om een beetje te variëren. Voorbeelden zijn dan erg handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit boek onlangs ook gekocht en was erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik zie dat een aantal van jullie deze leefwijze ook volgt en ik wil natuurlijk weten hoe het jullie vergaat!

Bumble, niet meer gezien hier? Gaat het goed?



Nachtpauwoog, ook mij staat het een beetje tegen om te betalen voor een forum. Alhoewel ik ook wel erg benieuwd ben naar alle tips en menu's. Dat is eigenlijk de reden dat ik nog niet begonnen ben; ik vind het ook een beetje eentonig en zou wel wat meer variaties willen zien. Eigenlijk zou het mooiste zijn om gewoon standaard weekmenu's te krijgen. Ja, ja, ik ben van de makkelijke!!



Danielle, wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?



Ik ga weer even verder googelen, misschien wordt ik nog iets wijzer....
Alle reacties Link kopieren
Yvonne Lemmers is hetzelfde als GOK Grip op koolhydraten. Er loopt al een draadje hierover
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren het boek binnen gekregen en ben hem vol enthousiastme al door aan het lezen. Ben een enorme fan van koolhydraten en dat nekt me ondanks al dat gesport en idd de crystal clear die ik met liters per week naar binnen tutter. Tooch maar eens mee stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Als je toch trek hebt in zoete dingen, kun je kijken op het forum (gratis) van dr. Frank. Daar staat heel veel recepten, zelfs chocoladecake, die toch koolhydratenvrij zijn. Ze gebruiken dan stevia en amandelmeel.

Mij bevalt het prima, koolhydratenarm. Maar ik heb het geluk dat ik niet zo gek ben op zoete dingen. Heel af en toe neem ik een stukje pure chocola (dat mocht ook van Montignac).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven