Help ik ben Stiefouder!

20-12-2007 10:53 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefdochtertje..

Ik kan wel zeggen dat ik de blije stiefvader ben van een héél lief dochtertje. Hier noem ik haar Janneke. Janneke is echt een schatje, ze lijkt tenslotte ook op haar moeder. Ze is nu net 11 en gedraagt zich al als een echte dame. Zo kan ze bijvoorbeeld zomaar een uur voor de spiegel staan draaiend met dat kleine kontje van haar en zeurend dat ze niets meer leuks heeft in haar kast. Ook kan ze zich zomaar 3 keer per dag verkleden zonder dat iemand iets merkt..

Zie hier dus haar moeder in d'r kinderjaren, ineens zie ik hoe haar moeder moest zijn vroeger, draaiend met haar kontje voor de spiegel zeurend dat ze niets leuks meer heeft in de kast...

Dit is een blijvende aandoening heb ik ontdekt, regelmatig hoor ik mijn vriendin, de aanstaande moeder van mijn kind en de moeder van Jip en Janneke klagen dat ze niets meer leuks heeft in de kast en dat het vééél te lang geleden is dat ze iets voor haar zelf gekocht had.. (herkenbaar?)

Beste mannen, trap hier niet in, dit is oplichting en valsheid van het hoogste niveau! Probeer eens door deze aangrijpende woorden en de gewaterde puppy-oogjes heen te kijken en waag een blik in haar kledingkast, haar schoenenmagazijn en haar verzameling make-up waar de gemiddelde DA drogist u tegen zegt!

Dat bedoel ik dus.. waanzin!

Op een bepaald moment voelde ik me als een Neo in de Matrix, en alles werd duidelijk, ik had de dames door. En nu.. tot op het heden doe ik maar als of ik de dames nog steeds niet in de gaten heb en glimlach ik een beetje wanneer ze zegt dat ze al maanden niets nieuws heeft.

DE CAVALERIE

Dingdong!! De bel gaat, voor de deur staat een zwarte bestelbus, en inmiddels staat er een man voor mijn deur met in zin hand drie pakketjes.

Ik doe de deur open en ik zie een brede lach van een bezorger, goedemorgen die pakketjes van de Wehkamp! zegt ie zonder blikken of blozen, op dit moment stond de cavalerie voor mijn deur met zijn handen vol met buskruit gemaakt van textiel en leer. Daar stond ik dan, met in mijn ene hand de drie pakketjes en in mijn andere hand een witte vlag. Ik doe als of ik verslagen ben en nog steeds niets in de gaten heb en glimlach een beetje...

Dit was een gedeelte uit mijn blog, ik hoop dat je het leuk vond.

Mocht je meer willen lezen, kom gerust langs op

[Bewerkt door moderator: spam/reclame]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 20-12-2007 20:31
Reden: spam/reclame
% gewijzigd
Oproepje! Leuk dat je blogt maar oproepjes mogen niet op de vivasite.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 20-12-2007 11:03
Reden: aanvulling op posting
% gewijzigd
hm...
Sinds wanneer rijdt de wehkamp in een zwarte bus?
verwarrend stukje, vd hak op de tak
Hoewel er ongetwijfeld niets mee bedoeld wordt, vind ik 'elfjarige kontjes' nooit zo prettig klinken. Maar dat vind ik.
Hahaha Peper je hebt nog gelijk ook, volgens mij is UPS de enige die met zwarte busjes rijdt.
@ P_P hehe.. eigenlijk was het een busje van de Otto, dat zijn mensen die het komen brengen met eigen vervoer.

@Fleurtje: In Friesland is dit heel normaal ;-)

@Mirjam82: lees het nog eens..

@ all, bedankt voor jullie oprechte meningen
Nah, het nodigt niet uit om verder te lezen. Het is niet zo best geschreven zeg maar. Het begint al met de titel. Die staat in geen enkele relatie tot de tekst.

En ik had hetzelfde als Fleurtje, "draaiend met dat kleine kontje van haar" komt bij mij ook niet fijn over. Je zal er niks mee bedoelen hoor, maar ik zou het anders omschrijven.
Evidenza schreef op 20 december 2007 @ 11:10:

Nah, het nodigt niet uit om verder te lezen. Het is niet zo best geschreven zeg maar. Het begint al met de titel. Die staat in geen enkele relatie tot de tekst.

En ik had hetzelfde als Fleurtje, "draaiend met dat kleine kontje van haar" komt bij mij ook niet fijn over. Je zal er niks mee bedoelen hoor, maar ik zou het anders omschrijven.
Eensch. Er bekroop mij een heel onprettig gevoel bij het lezen, was even bang dat ik een pedofantasie aan het lezen was.
Am Yisrael Chai!
Evidenza schreef op 20 december 2007 @ 11:10:

Ik dacht na de eerste regels dat het verhaal over een stiefvader ging die pedo-achtige trekjes heeft...totdat ik doorlas en niet meer doorhad waarom het nou precies over dat kontje ging en wat de toegevoegde waarde was van dat stukje tov de koopdrang van vrouwen, want volgens mij wil TO daar een punt van maken.

Maar vind het nogal een open deur voor een column en leest gewoon niet prettig...
fashionvictim schreef op 20 december 2007 @ 11:12:

[...]

Eensch. Er bekroop mij een heel onprettig gevoel bij het lezen, was even bang dat ik een pedofantasie aan het lezen was.
Ben gelukkig niet de enige die dat idee had
lamaar
.
Stiefvader schreef op 20 december 2007 @ 10:53:

Mijn stiefdochtertje..

Dit is een blijvende aandoening heb ik ontdekt, regelmatig hoor ik mijn vriendin, de aanstaande moeder van mijn kind en de moeder van Jip en Janneke klagen dat ze niets meer leuks heeft in de kast en dat het vééél te lang geleden is dat ze iets voor haar zelf gekocht had.. (herkenbaar?)

Huh ??? Dus Janneke is het kind van je vriendin en ze heeft ook nog een zoontje Jip ? En jouw vriendin is nu zwanger van jouw kind ? Of begrijp ik dat 'aanstaande' moeder niet goed ?

En wat betreft die kleren. Hoezo intrappen ? Ik bepaal lekker zelf wanneer en of ik kleren koop. En nee, die hoeft niemand voor mij af te rekenen, die betaal ik zelf.
Hij is ook geen colomnist ; het is een weblog op een site voor stiefouders . En daar sterft het hier van............

( goh, wat ben ik mild vandaag .............)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 20 december 2007 @ 11:24:

Hij is ook geen colomnist ; het is een weblog op een site voor stiefouders .

( goh, wat ben ik mild vandaag .............)
Je hebt gelijk... Maar zag eruit als een column en ik heb aangenomen dat het bedoeld was als column..
Mirjam82 schreef op 20 december 2007 @ 11:25:

[...]

Je hebt gelijk... Maar zag eruit als een column en ik heb aangenomen dat het bedoeld was als column..
Zie je wel dat je het nog eens moest lezen :P
Dus stiefvader is hier zieltjes aan het winnen
fleurtje schreef op 20 december 2007 @ 11:03:

Hoewel er ongetwijfeld niets mee bedoeld wordt, vind ik 'elfjarige kontjes' nooit zo prettig klinken. Maar dat vind ik.
ik ook niet. creepy!
Oh, ook voor een weblog, waar je hier ook nog eens reclame voor maakt, is het slecht geschreven hoor. Daar hoeft Mirjam het heus niet nóg eens voor te lezen.

En hoezo is dat in Friesland heel normaal?

En ben je nu alleen de stiefvader van Janneke en niet van Jip?

En wat is nou het doel van dit topic?
Dames bedankt voor jullie commentaar.
Stiefvader, wat was je doel nou eigenlijk?
Zijn doel is neem ik aan om stiefouders op die site voor stiefouders te wijzen.Dat stiefouders daar gaan kijken,meeschrijven en mee discussieren.

Of niet stiefvader?
Brr
Fleurtje, in jouw mottoregel zie ik staan "Welkom fleurtje. Je laatste bezoek was dinsdag 18 december 2007 17.32." Is dat ook je motto of heb ik je nick nu gekraakt? X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven