Mode & Beauty alle pijlers

De fashionista's zijn mutsen #44

30-12-2010 17:25 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren




De fashionista's hebben hun pumps en frivole jurkjes voorlopig aan de besneeuwde wilgen gehangen. Op zevenmijlslaarzen en met warme muts op leuteren ze hier verder over alles wat er (in meer of mindere mate) toe doet.



Link naar het vorige topic: #43
Alle reacties Link kopieren
*Zet koffie op tafel*



Alle reacties Link kopieren
*En Italiaanserige koekjes, zodat GB kan acclimatiseren*



Was leuk, maar vermoeiend. Maar dat is niets nieuws. Alleen het opstaan vanmorgen om kwart voor vijf, terwijl ik (ik denk door een caffeïne shot te laat op de avond) van 2 tot kwart voor 4 heb wakker gelegen was killing. Verder was het gezellig en ook inspirerend. Niets gekocht. Had al genoeg besteld.



Mijn tas is bezorgd, maar wordt in gijzeling gehouden door de buren. Was even bang dat hij weg was, maar de ene buren hadden 'm afgegeven (waarschijnlijk... Ik hoop het iig) bij de andere buren.



Wie praat me even bij over de afgelopen dagen?
Thanx Elynn, moet idd mijn cafeïne gehalte nog op peil brengen. Veel koffie gedronken (want héél lekker) en moet langzaam weer afkicken.



Heb trouwens in het hotel waar dame van Stockholm Streetstyle logeerde koffie gedronken gisteravond. Logeren kunnen we ons niet permitteren, maar koffie natuurlijk wel. Even voor jullie beeldvorming, ik zat bij deze open haard (gelukkig hadden ze de kerstversiering inmiddels verwijderd en lag er een mooi boek over Jacky Kennedy daarvoor in de plaats):







En kregen wij onze Latte Macchiato ook met deze koekjes + die van Elynn.



anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 12:10
Reden: plaatje vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk maar vermoeiend. Lekker gegeten ook daar, las ik.



Volgens mij heb je geen belangrijke dingen gemist. Sops moet hard bikkelen qua studie komende week, vanwege tentamens. Bij de meet is alles achter de rug en kan ze rijkelijk aan de borrel om het te vieren. Doortje kwam nog even langs. Alles goed met haar en Spruitje.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n setting zou ik ook heel goed koffie kunnen drinken.



Sfeervol.
Met eten zit het altijd wel goed.



Het kwam nu zo uit dat we op de laatste beursdag gingen (normaal altijd de 1e), maar dat doen we niet meer volgende keer. We lopen altijd tot 6 uur over die beurs te rennen, maar nu gingen ze vanaf 3 uur al opruimen en hadden we eigenlijk te weinig tijd. Jammer!



Leuk dat Doortje langskwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 15 januari 2011 @ 12:00:

[...]









Ik bezit niet eens tien jurken, bij lange na niet...

Maar goed, jij bent ook ons jurkenmeisje. Ik heb maar 2-3 goedzittende broeken he, trekt dat de boel in balans?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel hectisch, GB, in één dag over zo'n enorme beurs rennen en je dan ook nog vreselijk moeten haasten omdat de tent in de loop van de middag al leegstroomt. Wel goede dingen gezien en veel inspiratie opgedaan?



Nou vooruit, Ceci, dan mag het.
Er was weinig nieuws onder de modezon, maar ik heb wel leuke en goede dingen gezien.
Alle reacties Link kopieren
GB, ik las dat je met textielverf in de weer was geweest om een kledingstuk weer mooi zwart te maken. Is dat goed gelukt? Welke verf heb je gebruikt? En kreeg je de zwarte derrie makkelijk uit je wasmachine? Heb hier een mooie zwarte jeans die ik maar weinig draag omdat hij nogal vaal is. Wil 'm eigenlijk wel verven maar heb dat nog nooit gedaan.
Op de beurs staat altijd iemand met prachtige sierraden. We hadden nu wel de gelegenheid om met de eigenaar/designer te praten en hem te vragen naar verkoopadressen. We zijn later nog in een winkel geweest (lang leven de Italiaanse openingstijden ) en we hebben het wel gezien. Was helaas ietsjes boven budget.
Alle reacties Link kopieren
Je tripje klinkt leuk maar erg vermoeiend GB!



Poetsen is klaar, nu mezelf even oppoetsen en dan ga ik naar vriend. Eens kijken of hij zijn slagschip verkocht heeft
Alle reacties Link kopieren
Elynn, ik heb laatst een beige shirtje antraciet geverfd. Is goed gelukt, alleen nu zit er op de trommel (we hebben een bovenlader) een paarsige waas en die krijg ik er niet af.

Heb daarna de wasmachine doorgespoeld met de spoel functie en daarna zwarte handdoeken gewassen.



Dáárna heeft mijn moeder haar witte uniformen gewassen (die durft) en dat ging goed. Maar die paarsige waas zit nog aan de buitenkant van de trommel.
Ik verf wel vaker dingen Elynn. Gaat heel simpel. Zolang het ding dat je wil verven tenminste katoen of linnen is.



Ik gebruik gewoon deze verf voor in de wasmachine:



Niet die kleine tinnetjes kopen, die zijn voor kleine hoeveelheden en dat moet je met de hand doen. Deze pakjes gaan per 500 gram te verven stof en dit kan in de wasmachine.



Verder doe je gewoon wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Nooit problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
O, dat lijkt me écht leuk, sieraden in aanwezigheid van de ontwerper/maker bekijken. Denk dat ik niet eens wil weten wat ze kosten.



Na één keer spoelen was de verf dus uit de trommel, Roz? Wij hebben geen bovenlader, trouwens. Gat zit gewoon aan de voorkant. Met links bovenaan zo'n bakje voor wasmiddel en wasverzachter. Zoiets:



Alle reacties Link kopieren
Waar koop je dat Dylon-spul? Gewoon bij een drogist? Enne, wat weegt een spijkerbroek eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Drogist kun je het kopen Elynn.

Na 1x spoelen was het er denk ik wel uit, maar voor de zekerheid toch nog maar even donkere handdoeken gewassen, je weet maar nooit.



Ik had geloof ik 1 pakje op 1 shirtje Maar of dat goed was weet ik niet
Je 'wast' eerst met de verf + 500 gram zout (niet vergeten dus een pak zout te kopen als je wil verven), daarna een keer met zeep en dan nog een keer met bleekwater. Ik had geen bleekwater (past niet meer in mijn schoonmaak visie, want niet eco), dus ik heb gewoon nog een keer extra een lege trommel laten draaien. De eerstkomende was die ik ga doen wordt nu een donkere en dan zit 't daarna wel goed. Als ik wèl met bleekwater waste, deed ik als eerste daarna altijd een witte was. Ik heb geen vlekken of wat dan ook op mijn wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus ook niet met bleekwater gewassen, misschien dat ik daarom die waas aan de buitenkant van de trommel heb. Aan de binnenkant van de trommel zit geen waas.
Alle reacties Link kopieren
Oké, thanx voor de info. Dan ga ik vanmiddag even Dylon en zout halen.



Ga nu even douchen en aankleden anders red ik het allemaal niet. Textielverf, zout, bril uitzoeken en in de namiddag borrel met vriendin.



Fijne dag. Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik aan moet... Heb al wel mijn zwarte legging aan
Verf moet niet in bakje (!) maar in trommel. Met het zout. Het staat allemaal heel duidelijk beschreven. Met 1 pakje kun je wel 1 broek doen. Ik had ook 1 pakje, maar mijn broek was alleen vaal en hoefde niet van kleur te veranderen, of echt donkerder te worden. Ik heb mijn gilet er ook nog bij gedaan.
Kinky setje Roz!
Alle reacties Link kopieren
Las het nog net. Niet in het bakje dus. Zal de gebruiksaanwijzing goed doornemen en me er keurig aan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven