Nieuw bankstel, garantie erbij kopen?

15-01-2011 13:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuw stoffen bankstel gekocht. Nu biedt de meubelzaak een all in service van 3 jaar aan. Dan zit er dus extra garantie op je meubel en krijg je een professioneel textielbeschermingsproduct, zodat het bankstel vlekvrij blijft.

Dit geintje zou ons 169 euro. Heeft iemand hier goede ervaringen mee, of is dit een verkooppraatje? Ik zit er sterk aan te denken om het wel te doen ivm kind, hond en kat. Het gaat mij met name om de vlekken, is er een spray die ook goed werkt?
Alle reacties Link kopieren
TMC 520 VLEKKENFORMULE..



Kost nog geen tientje haal je alles mee uit je textiel.



Heb er zelf al heel wat vlekken mee uitgehaald. Van viltstift, verf tot hondenbraaksel aan toe. Mijn bank ziet er nog uit als nieuw en is beige van kleur. Zou die verzekering niet doen btw.



http://www.tmc520.nl/tmc520/?id=informatie



Op deze site kun je zoeken naar verkooppunten.
Alle reacties Link kopieren
"Uitgebreide garantie" is meestal zakkenklopperij. Het dekt namelijk dingen die sowieso niet zouden mogen voorkomen en die dus normaliter onder wanprestatie vallen. Dus voor die extra garantie hoef je het niet te doen. Blijft de vraag of je zo'n textielbeschermingsprodukt voor ¤ 169 wil kopen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dhelia schreef op 15 januari 2011 @ 13:30:

"Uitgebreide garantie" is meestal zakkenklopperij. Het dekt namelijk dingen die sowieso niet zouden mogen voorkomen en die dus normaliter onder wanprestatie vallen. Dus voor die extra garantie hoef je het niet te doen. Blijft de vraag of je zo'n textielbeschermingsprodukt voor ¤ 169 wil kopen...Helemaal eens. Vraag de verkoper eens wat er dan extra onder garantie valt? Wat valt er dan onder de "gewone" garantie? Wil je zeggen bij welke zaak je de bank hebt gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken naar dat vlekkenspul en je kan ook een gratis proefmonster afhalen. Dat ga ik doen, die kan ik dan mooi nog even testen op ons oude bankstel.

We hebben de bank bij Pronto Wonen gekocht. Ze zijn aangesloten bij CBW. Achter de bon van de aanbetaling zitten de voorwaarden, Er zit dus 3 jaar garantie op de geleverde zaak, wat men bij normaal gebruik mag verwachten.
Ik verkoop banken, en niet zo'n garantiesetje. Ik vind het echt een beetje geld-uit-de-zak-klopperij. Leuke extra omzet, maar je hebt er niks extra's voor.



Gewoon je bank zelf behandelen met zo'n scotchguard-spuitbus, en dit ieder half jaar herhalen, is zeker zo effectief. Voor de scotchguard wel even goed schoonmaken, anders leg je een scothguard-film over de vlekken.



Vlekken verwijder je met James, www,james.eu of met dat TMC-spullie van Luna.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Het is gewoon geldklopperij.

De consumentenbond heeft hier onlangs ook nog iets over geschreven. Bij normaal gebruik mag je er vanuit gaan dat je bank langer meegaat dan 3 jaar. Dus als er binnen die 3 jaar wat is, moeten ze sowieso dit verhelpen omdat jij als consument recht hebt op een deuglijk product. Bovendien zullen zal iets wat veroorzaakt wordt door hond of kat toch niet onder de garantie vallen (dat noemen ze dan nl geen normaal gebruik. Idem dito als je kinderen erop gaan staat springen oid). Kortom: zonde van je geld.



En een goed reinigingsmiddel kun je ook wel voor minder kopen dan 169....
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen van een verkoopster. Zo'n preventieve spray wil ik dus en idd met de CBW garantie en die TMC vlekkenverwijderaar, kunnen we beter die 169 euro in onze zak houden. Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt sowieso wettelijke garantie op een product, dus waarom bijkopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven