Werk & Studie alle pijlers

Wat nu? Opleiding logopedie.

15-01-2011 23:48 12 berichten
Hallo,

-
Alle reacties Link kopieren
Bij een andere hogeschool aanmelden, is dat een optie ?
Alle reacties Link kopieren
De selectie is nu minder streng dan 'in mijn tijd' , lees 1996, toen werd maar 1 vd 6 toegelaten en was afgewezen afgewezen. Beetje dom van je ook; als de opdracht is "schreeuw hard" dan schreeuw je hard; bij de opleiding logopedie kun je geen schaamte gebruiken. Maar antwoord op je vraag: niet geschoten is altijd mis. En de opleiding is de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
De screening is juist nu weer wat strenger geworden dan zon 6 jaar geleden (ik had net nog geluk hihi) omdat er teveel studenten kwamen en het nivo lager werd (daar kun je al n hele discussie over houden hoe dat komt enz enz,maar ok).



Als ik jou was, zou ik bellen naar de opleiding en vragen of je een 'herkansing' mag doen en dat je aangeeft dat je in de tussentijd naar een logopedist gaat. Je kunt dan kijken of dit'probleem'' schoolbaar is. Lijkt me wel de moeite waard om te onderzoeken als logopedie is wat je echt wilt
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met die opleiding om te zeggen dat je erg graag de studie wilt doen zou ik zeker doen.



Toch vraag ik me af of je geschikt bent voor deze opleiding. Zelf een te zacht en beperkt stemgebruik hebben en daarbij je ongemakkelijk voelen bij maar 3 andere studenten, is net hetgeen je niet kunt gebruiken bij deze studie.



Kijk ondertussen ook naar andere studies die je interessant lijken.
Mocht het je echt niet lukken in NL, en je wil toch perse logopedie doen, kun je ook nog in het buitenland kijken. Weet niet hoe het in Duitsland of Belgie werkt, maar in Engeland hoef je geen stem of-spraaktest te doen voor deze opleiding, vinden ze totaal onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
De deeltijd HBO opleiding logopedie (1 dag per week) is een studie van 4 jaar inclusief 1,5 jaar stage van 20 uur per week.

De opleiding van NCOI is 12 maanden en je kan deze ook op afstand volgen dmv E-learning. Geen enkele praktijkoefening dus. Uit de site maak ik ook op dat het meer is voor mensen die wat meer kennis willen hebben mbt logopedie maar je wordt niet een erkent logopedist. Belangrijke afweging bij de keuze voor je opleiding.



Groeten Caroline
Alle reacties Link kopieren
Las hier net dat de opleiding logopedie via NCOI niet leidt tot een diploma als erkend logopediste. Dit is echter NIET het geval!

Ik heb me ingeschreven voor de 4 jarige opleiding van NCOI (dus niet 12 maanden) en via deze variant ben je dus wel degelijk erkend logopediste na afronding omdat het om een volledigie bachelor gaat. Ideaal, omdat je maar 1 keer per 2 weken school hebt!

Allen heeeeeeeeel veel succes die zich ook hebben aangemeld voor de opleiding!
Alle reacties Link kopieren
hallo flower 88 en andere mensen die logopedie volgen bij NCOI



ik wil graag logopedie in deeltijd studeren. liefst met mijn lerarenbeurs, dan moet de opleiding wel geacrrediteerd zijn. deze accreditatie vind ik zowiezo wel handig want dan weet je ook echt dat je diploma waard is wat het waard moet zijn.

hoe gaat het nu flower 88? bevalt het? loop je ook stage? en hoe vaak ga je naar de opleiding? krijg je ook echt colleges?

groningen heeft ook een deeltijd opleiding maar helaas....dat is te ver voor mij. Ik hoop op reacties!!!

en natuurlijk hoop ik snel te horen dat de LOGOPEDIE een accreditatie heeft bij de NCOI

Grt enb succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
Over kwaliteit van net afgestudeerde studenten gesproken.. Hoe is het mogelijk dat deze opleiding in deeltijd bij een dergelijk instituut kan leiden tot een volwaardige diploma voor logopedist??? Ongelooflijk!

Als het al inderdaad zo is, zou het voor mij niet goed op je cv staan als ik je sollicitatiebrief zou ontvangen en zou je per definitie op de stapel 'nee' komen te liggen, maar dat terzijde.



TO, zoals al meer mensen hier zeggen, is het niet handig dat je je niet volledig hebt gegeven tijdens je toelatingstest. Als je al zenuwachtig wordt van 3 mensen en je dan dus niet naar behoren presteert is de opleiding waarschijnlijk niets voor jou. Heb je je eigenlijk wel voldoende verdiept in deze studie? Bijv deelgenomen aan een meeloopdag op de opleiding of een dagje mee gekeken bij een logopedist?

Je kan het proberen bij een andere opleiding, wat overigens niet hoeft te betekenen dat je ook daar je opleiding gaat volgen als je wordt toegelaten.



Ik ga nu zelf toch eens op onderzoek uit wb de opleiding bij de ncoi...
Alle reacties Link kopieren
flower 88:



hoe bevalt de opleiding logopedie bij NCOI?



Ben erg benieuwd! Hoop snel een reactie te ontvangen op dit forum,

grt K

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven