zomerkleren kopen voor kinderen?!?!

17-01-2011 19:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
zie in de winkel nu al zomerkleding hangen.. vind het persoonlijk nogal vroeg om kleding te kopen maar is het zo dat als je te lang wacht alles al weg is??

en hoe weet je nu welke maat je voor over een half jaar moet kopen?
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een tijdje wacht weet je en de maat en je kunt de kleding met korting kopen.
Alle reacties Link kopieren
Alles is over een tijdje heus nog niet weg, zeker in de grote winkelketens niet. Als ik iets heel erg bijzonders zie, koop ik het misschien, maar meestal kijk ik pas naar zomerkleding in april. De maat schat ik gewoon. Koop gewoon iets ruimer dan wat je kinderen nu dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb al heel veel binnen. Ik weet de maat wel zo'n beetje. Oudste groeit niet meer zo hard, jongste is nog een baby maar dat heb ik op goed geluk gegokt. Ik hoef nu alleen nog jassen en evt. schoenen, daar wacht ik nog wel even mee, tenzij ik iets leuks tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
[quote]pomodori schreef op 17 januari 2011 @ 19:21:

Alles is over een tijdje heus nog niet weg, zeker in de grote winkelketens niet. Als ik iets heel erg bijzonders zie, koop ik het misschien, maar meestal kijk ik pas naar zomerkleding in april. De maat schat ik gewoon. Koop gewoon iets ruimer dan wat je kinderen nu dragen.[/quote



goeie! denk dat ik dat ook maar ga doen.



ze zit nu in maat 74 soms 80 dan zou 86 toch wel goed zijn?



@blackdress: ben je dan niet bang dat je straks nog veel meer leuks gaat zien?? het duurt nog een half jaar totdat het zomer is wie weet wat je dan nog allemaal tegen gaat komen
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit te vroeg om te shoppen
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat kinderen wat langzamer gaan groeien naar alle waarschijnlijkheid als ze 1 jaar gepasseerd zijn. Maar als je de lijn van jouw kind op de groeicurve doortrekt dan kun je een redelijke schatting maken denk ik.

Mijn dochter zit nu in 80 (bijna 1) en ik heb op 86 gegokt voor de zomer en 92 voor volgende winter.



-edit-

ik koop voorgaande collecties met korting, geen nieuwe collectie.
Ja belachelijk he, zo vroeg. Het is ook net of het steeds eerder komt. Jassen en schoenen koop ik altijd vrij vroeg, maar t-shirts en broeken worden telkens opnieuw weer aangevuld en vaak ook nog leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar een dochter. Maar wat ik het afgelopen jaar geleerd heb, is dat ze binnen een mum van tijd uit de kleding gegroeid is. Daarom koop ik óf iets in de goede maat dat ze meteen kan dragen óf vast voor later met minimaal 50% korting. Vorig jaar een hele zomercollectie gekocht voor haar met zulke leuke t-shirtjes, binnen twee maanden was ze eruit gegroeid. Sommige dingen heeft ze niet eens aangehad. Mijn ervaring is dat ze sowieso bij zaken als Hema en Prenatal altijd wel wat hebben hangen voor het juiste seizoen, mocht je bang zijn mis te grijpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje zat ook in maat 80 met één jaar, hij is nu 2 jaar en t-shirts heeft hij mt 92 en broeken mt 86. Het is best lastig met die kleintjes om in te schatten hoe hard ze groeien. Zeker na een jaar gaat het niet meer zo snel. Ik zou nog even wachten met kopen.... Er hangt straks zéker nog genoeg (en nog veel meer zelfs)!
Schoenen zijn soms lastiger dan kleertjes......

Welke sukkel heeft bedacht dat er half januari sandaaltjes verkocht moeten worden, en half juli winterschoenen ?



Schoenen ben ik nu makkelijk mee, bij de buitensportwinkel hebben ze hele fijne, die altijd besteld kunnen worden, of nog in het magazijn liggen. zowel sandalen van Keen als wandelschoenen van Meindl.



Ik koop kleertjes in de opruiming, 50-70% korting op Gaastra, Mexx en andere leuke merken kan ik heel blij van worden. Dan zijn ze maar te groot, Moppekind groeit er vanzelf in.

Broeken haal ik altijd op de markt, daar staat een vrouw die spijkerbroeken tot maat 140 verkoopt met elastiek rondom. Het hele jaar.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk koop ik alleen kleding als het nodig is en niet omdat ik iets leuks zie.



Bijvoorbeeld rokjes kun je nu ook al dragen met een maillot of legging. Beetje afhankelijk van de stof. Als ik kleertjes koop, koop ik ze meestal een maatje groter dan de huidige maat.



Het is wel zo dat kleding van de hema en H&M en Zara vaak wat kleiner vallen dan merkkleding. Die zijn over het algemeen wat groter. De bovenmaat is sowieso vaak een maat groter dan de broek/rok maat. Terwijl je rokjes weer makkelijker in een maat groter kunt nemen omdat het vaak niet uitmaakt of ze wat langer zijn.



De verkoopster in de winkel weet vaak wel, wat klein/groot of normaal valt. Ik zou zeggen neem je baby mee en vraag advies aan de verkoopster. En inderdaad alles wat nu in de winkel ligt is in april(als de kinderbijslag wordt gestort) alweer 30% afgeprijsd en dan ligt de zomercollectie er vanaf maart zo'n beetje al. Zomercollectie wordt dan in juni/juli weer afgeprijsd t/m september. En dan aan het eind van de zomervakantie wordt de herfstcollectie alweer gelanceerd.



De meeste kleertjes kun je ook wel doordragen. Shirt met korte mouwen kun je natuurlijk ook dragen met een longsleeve of overhemd eronder.



Wat meestal wel snel gaat zijn schoenen in de allerkleinste maten en jassen. Dus als je daarvan een leuke wilt, moet je er snel bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf een kinderkleding shopverbod opgelegd dus ik ga ook pas in april ofzo.

Daarbij groeit ze zo belachelijk snel dat ik het ook niet aandurf.

Heb deze winter al een paar keer de fout gemaakt iets tot kerst te laten liggen, toen het eindelijk zo ver was paste ze het bijna niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk alleen uitverkoop, outlet, sample sale en korting. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je nu al zou shoppen voor kinderen. Collecties worden voortdurend aangevuld en vernieuwd.

Het is mijn uitdaging/sport om mijn kinderen er voor zo weinig mogelijk geld zo leuk mogelijk bij te laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Het werkt wel heel goed tegen een winterdepressie heb al de hennes spring season leeggekocht heerlijk het word weer lente!!!
Alle reacties Link kopieren
@sosofie:outlet en sample sale... vertel eens... waar???



probeer het mijzelf ook aan te leren voor weinig zo leuk mogelijk alleen ben nog in de leer!!dus tip zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
jacjac, google maar eens op je favo merk in combinatie met het woord outlet... dan kom je op sites terecht die collecties van vorige jaren verkopen. Ideaal.

Kledingzaak in de buurt houdt ook vaak outletsales.

Samplesale via olliewood, vroeger zat oilily hier in de stad met veel samples.
Ik doe nog niet aan zomerkleding, maar ik koop eigenlijk altijd in de uitverkoop. Hoe ouder ze worden hoe makkelijker het wordt, ik kan nu heel redelijk inschatten welke maat ze wanneer dragen en kleding die dochter (bijna 6) nu wat lang, maar wel goed is kan ze volgende herfst nog prima dragen en misschien in de winter ook nog wel. Vandaag de stad in geweest en in de uitverkoop kleding gekocht die ze nu nog de winter uit kunnen dragen en dan in de komende herfst/winter weer/nog aan kunnen. Ik had verdeeld over 2 kinderen 6 broeken, 4 truien, 1 overhemd, 1 jurk, 8 shirtjes en 2 winterjassen voor net geen 175 euro. Ongeveer de helft merk (maxx, didi) en de helft non-merk. Ik vond het geslaagd in elk geval.



Voor komende zomer ben ik al zo goed als klaar, dat heb ik vorig jaar in de uitverkoop gekocht en vul ik rond april/mei aan als het nodig is.
Ik mag geen kleertjes meer kopen, Moppekinds laden kunnen niet meer dicht.
quote:moppetoet schreef op 17 januari 2011 @ 20:35:

Ik mag geen kleertjes meer kopen, Moppekinds laden kunnen niet meer dicht. Dat is het voordeel van 2 kinderen, 2 kasten om te verdelen
Alle reacties Link kopieren
[Ik ,heb voor beide kinderen al een zomerjas gekocht,en schoenen zelfs nog in de wintersale, gewoon een "doordraag"kleur&model.

Heb wel voor beiden al een paar h&m shirtjes besteld, voor maar 4.45 per stuk met de 10% kortingscheque.

Gewoon 1 maat groter dan ze nu dragen,ze zijn 6 en 3.

Korte broeken,singlets,en sandalen koop ik pas in de zomersale die begint tegenwoordig vaak al in juni.
quote:moppetoet schreef op 17 januari 2011 @ 19:49:

Schoenen zijn soms lastiger dan kleertjes......

Welke sukkel heeft bedacht dat er half januari sandaaltjes verkocht moeten worden, en half juli winterschoenen ?



Schoenen ben ik nu makkelijk mee, bij de buitensportwinkel hebben ze hele fijne, die altijd besteld kunnen worden, of nog in het magazijn liggen. zowel sandalen van Keen als wandelschoenen van Meindl.



Ik koop kleertjes in de opruiming, 50-70% korting op Gaastra, Mexx en andere leuke merken kan ik heel blij van worden. Dan zijn ze maar te groot, Moppekind groeit er vanzelf in.

Broeken haal ik altijd op de markt, daar staat een vrouw die spijkerbroeken tot maat 140 verkoopt met elastiek rondom. Het hele jaar.Welke markt is dat?
Alle reacties Link kopieren
Bij H&M heb ik ook al shirtjes besteld. Leuk geprijsd (4 a 5 euro) en die kunnen binnenkort al met en shirtje eronder. Staat wel leuk als je zin hebt in het voorjaar. En als ik nu al wat shirtjes koop, hoef ik over een paar maanden niet in 1x heel veel te betalen.



Verder koop ik in de uitverkoop altijd dingen voor jaar later. Tot nu toe is het me altijd gelukt om het in de juiste maat te kopen.



Ik heb wel geleerd dat schoenen en jassen op tijd gekocht moeten worden. Anders grijp je er gewoon naast. Absurd maar ja. Nou vind ik zelf maart nog mooi op tijd om voor een jas te gaan kijken.



Misschien scheelt het ook wel dat ik geen merken koop, en dat de H&M en HEMA van de zomer zomerkleren verkopen.
quote:Botervliegje schreef op 18 januari 2011 @ 12:06:

[...]





Welke markt is dat?



Grote Markt, Groningen.

Dinsdag en zaterdag.



1 broek 8 euro,

2 broeken 14 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven