Verloop miskraam voorbode voor bevalling?

18-01-2011 13:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat iets over de bevalling zeggen? Het is toch een totaal andere kwestie.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dat veel met elkaar te maken heeft.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zegt niets over de bevalling. Ik heb een miskraam gehad en 4 bevallingen. Ze leken stuk voor stuk niets op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is geen voorbode. Mijn miskraam en bevalling waren totaal verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste zwangerschap was een BBZ en uiteindelijk een spoedoperatie, maar mijn kinderen zijn daarna natuurlijk geboren.



Een MK heeft niets te maken met hoe de bevalling zal verlopen. Ligt aan het kindje, hoe groot het is, of het eruit wil en kan etc.

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je doelt op hoe je lichaam op de hormonen reageert? Dat is nl op zich inderdaad wel van invloed op het verloop van je bevalling (ontsluiting ed). Ik heb een abortus, een miskraam en een bevalling gehad, alle 3 totaal andere ervaringen. e kunt het verloop ervan niet voorspellen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Heb meerdere miskramen gehad, twee kwamen vanzelf op gang zonder meer pijn dan wat krampen, een kwam pas deels op gang na medicatie (veel krampen), uiteindelijk curretage nog erachteraan gehad. Mijn bevalling was eigenlijk best wel een makkie... snel, bijna geen pijn.



Afwachten, afwachten, afwachten!
Zoveel vrouwen zoveel ervaringen.....



Bij miskraam moest ik gecurreteerd worden en bij beiden bevallingen moest de placenta er op de OK uitgehaald worden. Dus in die zin heb ik wel hulp nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij niks zeggen, het is toch een andere zwangerschap? Mijn eerste bevalling was ook geen voorbode van de tweede.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
3 totaal verschillende bevallingen achter de rug ...

Het zegt allemaal niet zoveel denk ik
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Alle reacties Link kopieren
Omdat er tegenwoordig veel eerder in de zwangerschap geconstateerd kan worden dat een zwangerschap in een miskraam zal eindigen hoor je veel vaker over een miskraam die niet spontaan komt. Maar vrijwel alle miskramen komen spontaan, als je maar lang genoeg wacht. En dat wachten, dat gebeurt niet. Als een zwangerschap in een vroeg stadium misgaat kan het behoorlijk lang duren voordat de hormoonproductie zodanig laag is geworden dat het lichaam het afstoot.



Het feit dat jouw miskraam dus niet vanzelf op gang kwam zegt alleen maar dat je niet lang genoeg gewacht hebt. De hormonen in je lijf vertelden je lijf blijkbaar nog dat je zwanger was. Je moest zelfs 2x medicatie krijgen voordat je lijf het doorhad.



Aan het eind van je zwangerschap regelen hormonen dat de bevalling op een gegeven moment begint, net zoals hormonen (of het gemis daaraan) zorgen dat een miskraam op gang komt. Moet je wel je lijf de kans geven om zover te komen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 18 januari 2011 @ 16:55:





Het feit dat jouw miskraam dus niet vanzelf op gang kwam zegt alleen maar dat je niet lang genoeg gewacht hebt. De hormonen in je lijf vertelden je lijf blijkbaar nog dat je zwanger was. Je moest zelfs 2x medicatie krijgen voordat je lijf het doorhad.Vind je dit zelf niet een beetje cru klinken? Vaak heb je in het ziekenhuis maar een week af te wachten en daarna doen ze een curretage. Een miskraam is al erg genoeg zonder dat daar een waardeoordeel over gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Julie, ik heb nu 2 miskramen gehad die allebei niet vanzelf op gang kwamen en een bevalling waarbij het even duurde voor de placenta kwam, maar die kwam wel gelukkig. Hoe een miskraam verloopt heeft denk ik geen invloed op je bevalling. Succes met bevallen!
Alle reacties Link kopieren
sorry dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:doggie75 schreef op 18 januari 2011 @ 17:02:

[...]





Vind je dit zelf niet een beetje cru klinken? Vaak heb je in het ziekenhuis maar een week af te wachten en daarna doen ze een curretage. Een miskraam is al erg genoeg zonder dat daar een waardeoordeel over gegeven wordt.Ja, het klinkt cru, maar ik vind het ook belangrijk dat mensen weten waar ze over praten. Als het goed is krijg je in het ziekenhuis uitleg over de mogelijkheden en 1 van die mogelijkheden is afwachten. En dat kan lang duren en veel vrouwen willen dat niet. Prima, maar je hebt een keus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Miskraam bij 10 wk, zelf op gang gekomen met weeën en uiteindelijk weeënstorm. Niet te harden.



Bevalling bij 40 wk, hevige beenweeën, ook niet te harden.



Al vond ik mijn bevalling makkelijker ondanks de 18 uur, vreselijk veel pijn, vacuümpomp en knip. Maar dat ervaarde ik toch meer als 'hoera ik zie straks mijn zoontje'.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:doggie75 schreef op 18 januari 2011 @ 17:02:

[...]





Vind je dit zelf niet een beetje cru klinken? Vaak heb je in het ziekenhuis maar een week af te wachten en daarna doen ze een curretage. Een miskraam is al erg genoeg zonder dat daar een waardeoordeel over gegeven wordt.



Maar het is toch zo? Ik zie ook geen waardeordeel in wat ze schrijft hoor.Mijn vruchtje was met 6 weken al opgehouden met groeien, met 11 weken kreeg ik bloedverlies, toen een echo gekregen waar ze dat op zagen van die 6 weken.

Ik mocht een paar dagen afwachten of het vanzelf kwam en dat kwam het ook.

Maar na 5 weken is het dus vanzelf er uit gekomen, terwijl een vriendin van mij een goede echo had en diezelfde avond bloedverlies en nog een echo zonder hartje, die mocht na 3 dagen al laten curetteren.



Ik snap heel goed dat mensen het meteen laten curetteren hoor, maar dan is het niet het geval dat je lichaam het zelf niet kon, want dat weet je niet.
Alle reacties Link kopieren
Miskraam met 8 weken, kwam niet op gang, uiteindelijk met 11,5 week gecurreteerd.

Zwangerschap: met 42 weken ingeleid want bevalling kwam ook niet op gang. Geen idee of er verband tussen is, maar opvallend is het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven