Actueel
alle pijlers
Vrouwen na bevalling 1 jaar niet werken
vrijdag 21 december 2007 om 14:58
Vandaag dient de staatssecretaris een motie in om dit te bewerkstelligen. De redenen zijn, dat borstvoeding dan een betere kans krijgt en de Christen Unie vindt dat babies onder een jaar niet in een kinderdagverblijf horen. Emancipatie of niet.
Ik ben het er wel mee eens. Ik werk notabene bij het rijk en hier moeten vrouwen in een wc (de voorruimte van een toilet) kolven!
Bovendien is mijn kleine nichtje in het dagverblijf op haar hoofdje geslagen met een dinky toy door een twee jaar oud kind. Mijn nichtje was net 3 maanden oud en bloedde aan haar hoofdje!
Er zijn ook maar 2 leidsters per 9 kinderen, en je weet hoe dat gaat, een kindje moet plassen, een ander geeft over dus die leidsters zien echt niet alles.
Maar goed, dat vind ik dus, geef je mening.
Ik ben het er wel mee eens. Ik werk notabene bij het rijk en hier moeten vrouwen in een wc (de voorruimte van een toilet) kolven!
Bovendien is mijn kleine nichtje in het dagverblijf op haar hoofdje geslagen met een dinky toy door een twee jaar oud kind. Mijn nichtje was net 3 maanden oud en bloedde aan haar hoofdje!
Er zijn ook maar 2 leidsters per 9 kinderen, en je weet hoe dat gaat, een kindje moet plassen, een ander geeft over dus die leidsters zien echt niet alles.
Maar goed, dat vind ik dus, geef je mening.
zaterdag 22 december 2007 om 21:06
De kamers kunnen niet op slot, dus plakte ik een groot plakkaat op de deur dat hier niet gestoord mocht worden.
X zal dat wel geschokt geconstateerd hebben en dat vervolgens hebben doorgegeven aan Y en Z die vervolgens op hoge poten hun beklag moeten doen ???? Maar moet er geheimzinnig over worden gedaan ofzo ? Laat dan de borstvoedende mama's maar lekker thuis en stuur af en toe de borstencontroledienst langs.
(Had ik nóg drie jaar thuis kunnen blijven, hormoonafwijking waardoor ik jarenlang nog melk kon produceren -ook al drie jaar vóórdat ik zwanger werd-. Ik weet inmiddels dat ik niet de enige ben, gelukkig.)
zaterdag 22 december 2007 om 21:08
En bij mij werd wel in het begin een paar keer gezeken over het feit dat ik kolfde. Zelfs mijn vrouwelijke leidinggevende vond het een keer nodig om lachend booh-geluiden te gaan zitten maken. Een andere collega kon er maar niet over uit dat er zoiets bestond als kolfrecht, dat vond hij toch zo belachelijk.
Het dreigement om na de eerstvolgende opmerking koffie met moedermelk voor hem te halen bij mijn koffieronde hielp gelukkig.
Het dreigement om na de eerstvolgende opmerking koffie met moedermelk voor hem te halen bij mijn koffieronde hielp gelukkig.
zaterdag 22 december 2007 om 21:12
zaterdag 22 december 2007 om 21:21
Kan me hierin heel erg vinden!
Wat dacht je van deze (collega bij het Rijk)??
Collega kondigt aan langer te willen werken, nl. vier uur per week. Amper ingegaan kondigt ze aan dat ze haar resterende ouderschapsverlof wil gaan opnemen en wel vier uur per week. Na bijna een jaar is het verlof op en zij kondigt vervolgens aan vier uur minder te willen werken en beroept zich daarbij op de WAA. Resultaat: één jaar lang vier uur extra betaald krijgen zonder er ooit voor te hebben gewerkt, en dat terwijl de regeling ooit in het leven is geroepen om meer tijd voor de kinderen vrij te kunnen maken. Dat gaat in dit geval dus niet op, het is puur een financiële prikkel en niets anders.
En ontopic: voor langere sabbaticals is de levensloopregeling in het leven geroepen. Uitstekend geschikt voor diegenen die een jaar lang bij hun kind wensen te zijn en het grootste voordeel: de werknemer financiert het tenminste zelf. De CU slaat dus zoals altijd weer de plank mis.
zaterdag 22 december 2007 om 21:22
Van dat kolfrecht hoorde ik ook een paar weken geleden: 2 uur per dag! Dan nog even je sociale contacten onderhouden, er blijft weinig over qua werk. In dat opzicht is het een goede zaak om werkende moeders een jaar thuis te houden, (wel met een minimum uitkering), zodat je een enthousiaste werknemer er voor terug kan krijgen die full time inzetbaar is. Ik neem aan dat de overheid dit plan gaat betalen? De werkgevers doen al genoeg voor ze.
zaterdag 22 december 2007 om 21:25
Wat doen de werkgevers dan voor ze, Eileen?
En waar baseer je dat 'sociale contacten-gedoetje' op?
Valt me altijd op dat het júist vrouwen zijn die zo zuur doen en een ander niets gunnen. "Gunnen" is natuurlijk een compleet verkeerd woord. Je gunt iemand een nieuwe auto, opslag, een leuke vriendin...Niet kolven. Dat zou zó normaal moeten zijn, dat het woord 'gunnen' nieteens in frage zou moeten zijn; net als dat je niet zegt dat je iemand zuurstof gunt.
En waar baseer je dat 'sociale contacten-gedoetje' op?
Valt me altijd op dat het júist vrouwen zijn die zo zuur doen en een ander niets gunnen. "Gunnen" is natuurlijk een compleet verkeerd woord. Je gunt iemand een nieuwe auto, opslag, een leuke vriendin...Niet kolven. Dat zou zó normaal moeten zijn, dat het woord 'gunnen' nieteens in frage zou moeten zijn; net als dat je niet zegt dat je iemand zuurstof gunt.
zaterdag 22 december 2007 om 21:29
Eh, nee, kolvende moeders zijn inderdaad niet enthousiast??? Ik ben blij dat jij mijn leidinggevende niet bent. Ik heb net weer een uitstekende beoordeling binnen, ondanks kolven... Ik besteed dan ook weinig tijd aan 'mijn sociale contacten onderhouden' of roken of... Ik ben 6 uur per dag WEL beschikbaar (en meestal meer, omdat het kolven meestal sneller gaat, en die 2 uur per dag is een maximum) en doe in die tijd gewoon prima mijn werk.
zaterdag 22 december 2007 om 21:30
Ik word niet goed van een aantal collega's die ik de hele dag alleen maar op de gang zie (in groepsverband), richting fietsenhok, of terugkomend van het fietsenhok en dat -tig keer per dag, gezellig met een hele groep om te staan smoken.
Kan me niet voorstellen dat dat "werkoverleg" is.
Fijn voor de niet-rokende collega's, die mogen de telefoontjes ondertussen aannemen. Dit duurt niet één jaar, maar 40 jaar !!!!! Plus ze zijn vaker ziek (kou gevat )
Kan me niet voorstellen dat dat "werkoverleg" is.
Fijn voor de niet-rokende collega's, die mogen de telefoontjes ondertussen aannemen. Dit duurt niet één jaar, maar 40 jaar !!!!! Plus ze zijn vaker ziek (kou gevat )
zaterdag 22 december 2007 om 21:41
tja, de maatschappij draait wel op voor meer dingen, is een beetje de definitie van een maatschappij, dat je met elkaar en voor elkaar zorgt. Al het belasting geld wat ik betaal, al mijn verzekeringspremies, komt echt niet allemaal ten goede aan dingen waar ik van profiteer. Hoort er een beetje bij he, als je in een maatschappij woont en profiteert van dingen waar je zelf niet altijd aan mee betaalt.