Actueel
alle pijlers
Vrouwen na bevalling 1 jaar niet werken
vrijdag 21 december 2007 om 14:58
Vandaag dient de staatssecretaris een motie in om dit te bewerkstelligen. De redenen zijn, dat borstvoeding dan een betere kans krijgt en de Christen Unie vindt dat babies onder een jaar niet in een kinderdagverblijf horen. Emancipatie of niet.
Ik ben het er wel mee eens. Ik werk notabene bij het rijk en hier moeten vrouwen in een wc (de voorruimte van een toilet) kolven!
Bovendien is mijn kleine nichtje in het dagverblijf op haar hoofdje geslagen met een dinky toy door een twee jaar oud kind. Mijn nichtje was net 3 maanden oud en bloedde aan haar hoofdje!
Er zijn ook maar 2 leidsters per 9 kinderen, en je weet hoe dat gaat, een kindje moet plassen, een ander geeft over dus die leidsters zien echt niet alles.
Maar goed, dat vind ik dus, geef je mening.
Ik ben het er wel mee eens. Ik werk notabene bij het rijk en hier moeten vrouwen in een wc (de voorruimte van een toilet) kolven!
Bovendien is mijn kleine nichtje in het dagverblijf op haar hoofdje geslagen met een dinky toy door een twee jaar oud kind. Mijn nichtje was net 3 maanden oud en bloedde aan haar hoofdje!
Er zijn ook maar 2 leidsters per 9 kinderen, en je weet hoe dat gaat, een kindje moet plassen, een ander geeft over dus die leidsters zien echt niet alles.
Maar goed, dat vind ik dus, geef je mening.
zaterdag 22 december 2007 om 21:45
Denk dat mannen met minder frustraties zitten, wat betreft dit onderwerp. Ik krijg het gevoel dat het nl frustraties zijn. En waarover? Borstvoeding die mislukt is? Geen kinderen en ervan overtuigd zijn het zelf tzt aaaaaallemaal anders te gaan doen? Stiekem afgunstig om het feit dat... Nee, laat maar. Gaat toch ontkend worden.
zaterdag 22 december 2007 om 21:58
Tja, en juist vanwege dit soort kleinzielig gezeik zeg ik: invoeren, dat lange zwangerschapsverlof, hoppa. Dan is voor alle partijen duidelijk dat kinderen niet uit de lucht komen vallen, dat babies nu eenmaal moeten vreten, dat babies nu eenmaal verzorgd moeten worden en dat ik nog geen enkel gezin ken die daar kabouters voor in dienst hebben.
Wat een afgunstig kleinzielig gelul, zeg. En inderdaad, sterk de indruk dat het pure kift is.
Wat een afgunstig kleinzielig gelul, zeg. En inderdaad, sterk de indruk dat het pure kift is.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 22 december 2007 om 22:02
Zolang mensen als eileen niet normaal kunnen reageren op dit soort onderwerpen (getuige wederom eerdere discussies m.b.t. moeders en werken) zal het mij dus jeuken wat ze vinden. En ga ik me heel flauw - zonodig - beroepen op het feit dat het recht er is en dat ik ervan gebruikmaak.
En overigens; ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat vrouwen die na een maand of 3 bevallingsverlof terugkeren naar hun werk en de moeite gaan doen om daar te kolven voor hun kind (want eerlijk is eerlijk, het is gedoe en het kost je moeite) niet direct de types zijn die de kantjes er op hun werk vervolgens vanaf lopen.
Plus inderdaad, zolang er collega's van me zijn die minimaal 7x per dag een kwartier (en nee, deze aantallen overdrijf ik niet) buiten gaan staan roken, moet er vooral iemand gaan zeiken over dat kolven. Want die 2 uur is een maximaal recht. Als ik aan een uur per dag kwam totaal, was het veel.
En overigens; ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat vrouwen die na een maand of 3 bevallingsverlof terugkeren naar hun werk en de moeite gaan doen om daar te kolven voor hun kind (want eerlijk is eerlijk, het is gedoe en het kost je moeite) niet direct de types zijn die de kantjes er op hun werk vervolgens vanaf lopen.
Plus inderdaad, zolang er collega's van me zijn die minimaal 7x per dag een kwartier (en nee, deze aantallen overdrijf ik niet) buiten gaan staan roken, moet er vooral iemand gaan zeiken over dat kolven. Want die 2 uur is een maximaal recht. Als ik aan een uur per dag kwam totaal, was het veel.
zaterdag 22 december 2007 om 22:08
Fash, dat discussies als deze voorkomen zouden worden door dat jaar verlof is voor mij persoonlijk het enige voordeel dat ik ervan zie. Ook al was kolven mijn hobby niet. Maar ik vond een maand of 4 van het werk weg al zo lang, moet er niet aan denken dat ik er een heel jaar uit zou zijn en vraag me serieus af of dat in mijn vak dan weer op het oude niveau zou kunnen. In elk geval niet zomaar, gok ik nu.
zaterdag 22 december 2007 om 22:11
zaterdag 22 december 2007 om 22:22
zaterdag 22 december 2007 om 22:25
Eileen,
Even serieus: probeer je nu echt de discussie om zeep te helpen, of meen je die onzin?
Het lijkt me dat ik - niet om wat verder - toch echt wel een aantal steekhoudende argumenten heb gegeven waar je óók op in zou kunnen gaan met je eigen argumenten. Waarom moet dat nou weer zo?
De tegenstanders komen niet verder dan allerlei scheldpartijen op moeders en denigrerende opmerkingen over koeien en wijven die op hun luie reet zitten. Is dat omdat er geen rationele argumenten zijn om tegen een langer zwangerschapsverlof te zijn? Of is dat omdat je gewoon per definitie een hekel aan moeders hebt?
Even serieus: probeer je nu echt de discussie om zeep te helpen, of meen je die onzin?
Het lijkt me dat ik - niet om wat verder - toch echt wel een aantal steekhoudende argumenten heb gegeven waar je óók op in zou kunnen gaan met je eigen argumenten. Waarom moet dat nou weer zo?
De tegenstanders komen niet verder dan allerlei scheldpartijen op moeders en denigrerende opmerkingen over koeien en wijven die op hun luie reet zitten. Is dat omdat er geen rationele argumenten zijn om tegen een langer zwangerschapsverlof te zijn? Of is dat omdat je gewoon per definitie een hekel aan moeders hebt?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 22 december 2007 om 22:38
Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat ONDANKS het feit dat kinderdagverblijven alle mogelijke maatregelen nemen, het erop lijkt dat een kinderdagverblijf een risico op wiegendood vormt. En dat hij de verklaring daarvoor zoekt in het niet-krijgen van borstvoeding danwel het gemis van (huid)contact met de ouders.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 22 december 2007 om 22:39
Die tegenstrijdigheid viel me ook al op. En daarbij denken ze wel een heleboel. Als er nou aanwijzingen of onweerlegbare feiten zijn mbt een relatie tussen kdv-wel/niet bv-wiegendood, vind ik het nog wat anders dan een idee.
Bovendien moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ideeen van die Smulders vaak onzinnig vind, dus dat ik eerst wat meer zou willen weten over de achtergrond van die ideeen voordat ik er iets mee kan.
Bovendien moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ideeen van die Smulders vaak onzinnig vind, dus dat ik eerst wat meer zou willen weten over de achtergrond van die ideeen voordat ik er iets mee kan.