insteken omslaan doorhalen af laten gaan

26-10-2010 07:47 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie breit er nog meer ?

wat heb je gemaakt (fotoooos )

http://www.ravelry.com/patterns/library ... by-blanket#

Dit babydekentje ben ik aan het breien voor mijn nichtje. Eerst had ik er eentje uitgezocht met kabels, maar dat wil nog niet lukken.

Verder heb ik thuis nog een sjaal en een trui op de pennen staan. En er ligt nog wol voor kussens, een zomertrui en sokken.
heb nog steeds geen tijd om te breien,

heb wel gister voor het eerst wol geverft

Wow, mooi Yamuna!

Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit zal zien als je ermee gaat breien.

Wat ga je ervan maken?

En dat babydekentje vind ik ook heel mooi, Han1987.

Eigenlijk heel simpel, maar misschien juist daarom wel zo mooi.

Mijn handschoenen schieten niet erg op. Heb er nu één bijna af, maar dat is al te laat om nog aan mijn vriendin voor haar verjaardag te geven. En nu die stok achter de deur is weggevallen, vrees ik dat de klad er helemaal in komt. Ik wil ze nog wel afmaken, maar heb me al voorgenomen om daarna nooit meer vingerhandschoenen te breien. Wat een eindeloos gepriegel op de vierkante centimeter is dat!

Mijn volgende breiproject (na de handschoenen en de kabeltas) wordt dan ook weer lekker recht-toe recht-aan:

Wat een leuk effect en knap gedaan dat wol verven. Wat ga je er van maken?

Ben momenteel verslaafd aan breien!
wat een leuk topic ^^

ik heb vandaag wol en breinaalden gehaald. wil in me verlof een sjaaltje breien voor de baby en ook 1 voor mijn oudste zoon.

me mams gaat leren hoe ik moet opzetten en afsteken( als ik dat goed zeg)

en wat een kunstwerken maken jullie. ik kom wel af en toe spieken en dingen vragen (als jullie het goed vinden)

groetjes mb
Afkanten bedoel je

op youtube kun je heeeeel veeeeel vinden

recht averecht opzetten afkanten kabels maken, allerlei geinige steken ...
Ik ben nu deze muts aan het breien:

Het is de patentsteek en ik kom er niet helemaal uit hoe het moet. Iemand een idee? Er staat:

PATENTSTEEK (heen en weer gebreid op de nld):

Nld 1: 1 ribbelst, * 1 st recht, 1 omsl, 1 st av afh, *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn, eindig met 1 st recht en 1 ribbelst.

Nld 2: 1 ribbelst, * 1 omsl, 1 st av afh, Brei de omsl r samen met de afgeh st *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn, eindig met 1 omsl, 1 st r afh, 1 ribbelst.

Nld 3: 1 ribbelst, * brei de omsl r samen met de afgeh st, 1 omsl, 1 st av afh, *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn, brei de omsl samen met de afgeh st, 1 ribbelst. Herhaal nld 2 en 3.

Met omsl wordt neem ik aan omslaan bedoeld? En klopt het dan dat je zoveel steken meerdert elke naald? Av afh is waarschijnlijk gewoon naar de andere naald brengen maar dan averecht? Iemand een idee?
Ik ben nu deze muts aan het breien:

Het is de patentsteek en ik kom er niet helemaal uit hoe het moet. Iemand een idee? Er staat:

PATENTSTEEK (heen en weer gebreid op de nld):

Nld 1: 1 ribbelst, * 1 st recht, 1 omsl, 1 st av afh, *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn, eindig met 1 st recht en 1 ribbelst.

Nld 2: 1 ribbelst, * 1 omsl, 1 st av afh, Brei de omsl r samen met de afgeh st *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn, eindig met 1 omsl, 1 st r afh, 1 ribbelst.

Nld 3: 1 ribbelst, * brei de omsl r samen met de afgeh st, 1 omsl, 1 st av afh, *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn, brei de omsl samen met de afgeh st, 1 ribbelst. Herhaal nld 2 en 3.

Met omsl wordt neem ik aan omslaan bedoeld? En klopt het dan dat je zoveel steken meerdert elke naald? Av afh is waarschijnlijk gewoon naar de andere naald brengen maar dan averecht? Iemand een idee?
Eeka, ik heb nog nooit patentsteek gebreid en kan je niet helpen.

Maar misschien dat je iets hebt aan de instructiefilmpjes op de site van Garnstudio? Met mijn handschoenen ben ik ook een aantal keren vastgelopen, maar met behulp van die filmpjes kwam ik er uiteindelijk steeds toch uit. Er staat ook een aantal filmpjes op over de patentsteek.

Hier staan ze:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php
Op de Drops site bij tips en hulp, handwerkschool, breicursus staat links afkortingen. Omsl.= omslag.

Op zich zou je zeggen dat de sjaal en muts er niet heel ingewikkeld uitzien. Maar het patroon moest ik ook een paar keer lezen voordat ik het een beetje begreep. Flink oefenen en dan pas echt beginnen!
zo dan, me moeder heeft gister de eerste steken erop gezet, en nu ben ik begonnen ^^

straks verder leren afkanten (tnx yamuna) en dan wil ik alles zelf doen hihi. ik zie hier wel leuke dingen voorbij komen. wie weet steek ik wel veel op hier.

brei ze allemaal!
Heeft iemand tips over boeken, sites ed... over sokken breien. Dit voor beginner ... kan wel sjaal breien, opzetten, afkanten .. maar dan houdt het ver op. Heb al paar sjaals gebreid maar dat ben ik nu beu en sokken lijkt me wel leuk om te doen/kunnen. zoek dus een duidelijke uitleg/handleiding over basispatroon sokken breien.
Soonie, ik had nog nooit sokken gebreid, maar met deze site is het me gelukt. Succes!!
...
Hee daar is het breitopic weer. Mijn muts is af. Hij is erg leuk maar hij is mij te klein. Grrrrrrrr. De patentsteek bleek uiteindelijk helemaal niet zo heel moeilijk te zijn. Nu een nieuw project zoeken. Ik heb wat gerommeld met 4 naalden maar daar werd ik helemaal hysterisch van. Ik zou graag sokken breien maar dat met 4 naalden trek ik niet geloof ik. Of heb je dan hele korte naalden?
Wat jammer Eeka, van die te kleine muts. Heb je daar al die moeite voor gedaan.

Voor sokken en handschoenen e.d. bestaan inderdaad kortere naalden. Voor mijn handschoenen (die nog nog steeds niet af zijn ) gebruik ik naalden van 20 cm lang. En dat gaat prima (tot ik aan de vingers kom, aaargh, dan word ik ook hysterisch).

Kleine dingen zoals sokken en handschoenen schijn je trouwens ook op een rondbreinaald te kunnen breien, maar mij is dat met mijn handschoenen niet gelukt.
Rubis ... dank voor je tip ... ik ga vanavond met een 's op die site snuffelen !!!! Wie weet begin ik er in het weekend al wel aan dan !
Ik ben voor het eerst met een rondbreinaald aan het breien. Ik heb besloten dat het maar een theemuts wordt, maar ook daar is ie gigantisch veel te groot voor

Ik heb er een foto van, maar niet online! zooo flauw dat dat de enige manier is!
quote:MissMartine schreef op 02 februari 2011 @ 10:37:

Ik ben voor het eerst met een rondbreinaald aan het breien. Ik heb besloten dat het maar een theemuts wordt, maar ook daar is ie gigantisch veel te groot voor

Ik heb er een foto van, maar niet online! zooo flauw dat dat de enige manier is!

Ik wou alsnog foto's plaatsen maar er gaat wat mis!

Help deze newb!
anoniem_104716 wijzigde dit bericht op 08-02-2011 11:52
Reden: foto niet goed weergegeven
% gewijzigd
Wordt er nog gebreid? Ik heb 2 bolletjes sokkenwol hier naast mij liggen en een rondbreinaald. Ik ga proberen om 2 sokken tegelijk te breien. Iemand dat al eens gedaan? Ik heb het net op Youtube zitten bekijken en het ziet er niet heel erg ingewikkeld uit.
quote:Chatterly schreef op 11 november 2010 @ 12:31:

Kennen jullie dit garen? Leuk om te doen en snel. Sjaal in een paar uurtjes gemaakt.

[afbeelding]

Hoi chatterly, ik heb je hulp nodig!! Ik ken iemand die met dit garen aan de slag wil en niet weet hoe. Heb jij een beschijving voor me??

Die mevrouw zou geweldig geholpen zijn.

Hopelijk lees je dit nog!!!
Hoi flatscreen. Toevallig dat ik hier kijk omdat hij in de lijst rechts stond. Ik heb het online gevonden. Het is heel makkelijk, gewoon door de gaten heensteken.

klik
O wat geweldig dat je het leest! Ik zat zelf al te zoeken maar had nog niks gevonden. Erg fijn dat je een link hebt, dan kan ik het voor die mevrouw uitprinten.

Mijn dank is groot!!!
Ik heb net het babydekentje bijna af voor mijn nichtje. Mijn vraag is nu hoe ik het het beste kan opspannen. Heb dat nl. nog nooit gedaan.

Dank je wel!!!
Ben nu met aan deze begonnen:

Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven