Is dit normaal?

18-12-2007 17:11 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste forumleden,

ik loop al een hele tijd met een rot gevoel over mijn relatie, de ene keer is het erger dan de andere keer maar ik blijf met het gevoel lopen "is dit normaal"

Laat ik even met wat feiten beginnen. Mijn meisje en ik kennen elkaar nu 7 jaar. Ze is echt een lieverdje en ik heb eigenlijk niks te klagen. Toen we net verkering kregen hadden we een zeer heftig sexleven want sex was voor ons allebei belangrijk!!! We deden het vaak en in alle hoeken en gaten, we gebruikte af en toe een jointje en de sexartikelen werden gretig besteld, we hadden nog heel veel wilde plannen wat we zouden gaan doen.

Binnen een jaar was ze ongepland zwanger, het mooiste wat me ooit overkomen is!!! De sex werd natuurlijk snel anders, ik dacht dat komt wel weer goed. Maar dat kwam het niet echt, het werd wel langzaam aan steeds minder minder minder totdat het was wat het nu is. We hebben hooguit 1 keer per maand (als ik geluk heb) een kwartiertje fantasieloze recht toe recht aan sex. Ik dacht eerst het komt door het weer, ze is aan vakantie toe, we hebben het te druk maar na een aantal jaar weet ik dat dit er niet toe doet want ook als we momenten het samen rustig hebben gebeurt er niks

Ik heb hier inmiddels al vanalles geprobeerd aan te doen, zo gaat die kleine regelmatig een paar dagen logeen maar dan komt het er ook niet van. Mijn vrouw werkt bijna fulltime en we hebben een druk sociaal leven, ze wil dit soort weekeinde bijtanken op bed met een boek of voor de tv. Als ik de kaarsje romantisch aansteek en een lekker drankje aansteek krijg ik al de opmerking, Nee he niet zo voorspelbaar ik heb er echt geen zin in hoor. Ik heb al aantal keren aangegeven dat ik er echt verdriet om heb, ze zei laatst nog "maar we hebben 3 weken geleden nog gesext dus je bent heus niet zielig". Laatst nog hele discussie en er werd mij verteld "zo gaan dat soort dingen in een relatie, het wordt nu eenmaal niet meer zoals vroeger leg je daar maar bij neer, en je moet niet zo pushen" Daar kon ik het mee doen.

Ik vindt sex leuk om te doen en het is bovenal iets waardoor je je met elkaar verbonden voelt. Vroeger liep ik een week met een bigsmile als we een wild weekend hadden gehad nu ben ik vooral verdrietig. Sex is net zoiets als eten, je werk en je relatie, je moet het bijhouden en er in groeien. Ik hou zielsveel van mijn vrouw en mijn kind en ik zal er ook voor willen knokken maar ik zie gewoon geen oplossing.

Wat me meest frustreerd is dat ik uitweg zie, ik vindt dat als je samen een kind heb je dit een gelukkige stabielle jeugd moet kunnen geven. Alleen daarom al zal ik me verbijten op wat er gebeurd. Ik weet het gewoon niet meer, mijn vrouw neemt me niet serieus ik heb al zo vaak gezegd dat ik het jammer vindt en dat het me verdriet doet. Ik merk aan alles dat ze het als mijn probleem ziet. Ik ben ook heel erg aan mezelf gaan twijfelen, ben ik nog wel aantrekkelijk, heeft ze een ander. Als iemand je niet wil knuffelen etc zegt toch wel iets of ben ik gek?

Ik wil dus graag weten of het normaal is dat na 7 jaar je sexleven uitgebloeid is een normale relatie. Of ik idd maar niet moet zeuren want ik heb toch af en toe sex. Zit nu weer in een depri periode over alles, dan geeft ik er maar weer paar keer zelf een slinger aan ;) en dan gaat het wel weer maar zo loop ik al meer dan een jaar en ik merk dat het steeds moeilijker word om me er bij neer te leggen. Voel me soms alleen staan binnen me relatie.

Help!!!!!!!!!
owja en de pil slikt ze al niet dus die tip gaat niet op ;) Waarom denk je dat ze zo snel zwanger was.
Antonio, mijn vraag is niet zo raar als het lijkt. Ik heb een aantal zwagers, vroeger best leuke kerels. Nu echt niet meer te pruimen, bierbuiken, zappen, boeren en scheten laten in bijzijn van gezin en vrienden. Gewoon sociaal infantiel gedrag. En dan er zelf nog om lachen. Hun vrouwen generen zich dood. Snappie.
Zie je ; zo gaan die dingen dus.................. dus nee; hele keuken soppen hoeft niet , afstandsbediening laten liggen en je bord wegzetten is een múst .

Blijfgewoonbianca, je zit redelijk op mijn lijn, Maar de hele keuken soppen hoeft wel. Tenzij je lekker met je kleintje thuis zit en de rol van huishoudster/nanny op je hebt genomen. Dan niet. En dat meen ik serieus. Neem dan ook de consequenties voor lief. MI hebben alle acties, reacties. Slachtoffer spelen is zo gemakkelijjk. Wat Minny schetst is dan de vrouw haar eigen schuld. Infantiele mannen daar kies je zelf voor. Ik heb overigens makkelijk praten, heb geen kinderen en ben uit mijn relatie van12 jaar gestapt. (heb wel een fantastische nieuwe). B)
Eens met Quadesh. En ik snap ook niet zo goed waarom de boel eerst aan kant moet eer er geneukt kan worden?

En wat betreft het gebrek aan aandacht: moet je man werkelijk iedere keer de hele avond de romanticus uithangen als ie met je wil vrijen? Daar gaat de lol toch ook vanaf?

En vergeten we onze eigen rol daarin niet? Als jij het zo belangrijk vindt dat ik aan al je eisen voldoe wil ik sex met je hebben dan hoeft het niet meer. Sex is geen gunst die je verleent.

En mss vindt je man juist wel dat het euvel bij jou ligt. Hoelang geleden is het dat je je speciaal voor hem opmaakte en wat leuks aantrok ipv in je joggingpak op de bank te hangen? Hoelang geleden is het dat je hem op een onverwacht moment hebt verleid?

Een leuk sexleven, daar heb je 2 mensen voor nodig. (of meer, maar dat is dan niet mijn definitie van leuk ;-) )
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik word er een beetje iebel van dat veel van de posters hier het probleem en de oplossing bij de man neerleggen.

Je vrouw is moe, neem eens wat taken over, focus niet op het neuken, ze moet al zoveel.

Draai het eens om;

Je man is moe, laat hem ff lekker uitrusten ipv hem meteen aan het werk te zetten als ie een vrij weekend heeft, focus eens niet zo op de kids, gun die man eens wat.

Dat klinkt toch net zo krom?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Zuss schreef op 24 december 2007 @ 08:22:

Ik word er een beetje iebel van dat veel van de posters hier het probleem en de oplossing bij de man neerleggen.

Je vrouw is moe, neem eens wat taken over, focus niet op het neuken, ze moet al zoveel.

Draai het eens om;

Je man is moe, laat hem ff lekker uitrusten ipv hem meteen aan het werk te zetten als ie een vrij weekend heeft, focus eens niet zo op de kids, gun die man eens wat.

Dat klinkt toch net zo krom?

Je hebt gelijk. Het probleem is een gezamenlijk probleem en ook voor de oplossing zijn er twee nodig.

Maar de vragensteller is nu eenmaal een man. En de oplossing voor hem is dus niet: 'Ik doe alles goed, maar mijn vrouw moet veranderen.' Om de relatie te verbeteren is verandering nodig en het enige middel dat je daarbij in handen hebt, dat ben je zelf.

Dus even terug naar jouw voorbeeld. Die man neemt de tips ter harte, hij is attent, hij gaat als een dolle het huis schoonmaken en weet weer een gezellige en ontspannen sfeer neer te zetten. Die vrouw is helemaal verbaasd en opgelucht en voor je het weet doet ze precies die dingen, waarvoor ze anders altijd te moe was. Gewoon, omdat ze er zin in heeft.
Nu echt niet meer te pruimen, bierbuiken, zappen, boeren en scheten laten in bijzijn van gezin en vrienden. Gewoon sociaal infantiel gedrag. En dan er zelf nog om lachen. Hun vrouwen generen zich dood. Snappie.

Geen kerel vind het leuk om een dikke buik te hebben. De mijne zit in het feit dat ik een niet aflatende gezichtspijn heb, en dat ik savonds snak naar een biertje om de pijn te verzachten (en gisteravond liet ik ze staan hoi hoi hoi). Zappen is toch geen misdaad?

Boeren en scheten laten? Waarschijnlijk voelt die man zich op zijn gemak bij zijn familie. Hij lacht erom, hij weet ook wel dat het niet hoort. Laten vrouwen nooit boeren en scheten? Gisteravond pakte ik Bertje (katertje) op en hij liet een vette scheet. We blijven maar schepsels van vlees en bloed hoor. Maar als je het banaal vindt, vraag dan even of hij ze buiten laat.
Zuss, in het geval van een van mijn vriendinnen had DIE aanpak gewerkt ( uit het werk komen en meehelpen ) .

Ik zeg ook nergens dat het DE aanpak is , er zal ook niet altijd dezelfde reden zijn waarom iemand uitgeblust is of lijkt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Antonio schreef op 24 december 2007 @ 10:13:

Geen kerel vind het leuk om een dikke buik te hebben.

Als je man vroeger veel aandacht had voor zijn lichaam en je het idee hebt dat hij zich laat versloffen kán dat wel meespelen

. Zappen is toch geen misdaad? Nee hoor . Het gaat om het feit dat er na het eten tot aan het naar bed gaat geen drie zinnen zijn gezegd behalve " hebben we nog bier " ofzo .

.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In de stellen die ik als voorbeeld kan noemen, uitgebluste vrouw die geen zin in sex heeft, zien de vrouwen er best nog leuk en goedverzorgd uit. De mannen daarentegen zijn echt niet (meer) lekker om te zien. Onverzorgd, maar wel van hun vrouwen de nodige sex eisen.

(Oké, en op het schoolplein zie ik legio van die superhuisvrouwen, waar ik me bij kan voorstellen dat je acuut geen zin meer hebt, maar daar heeft TO geen last van)
Neuken hoort er gewoon net zo bij als afwassen,kinderen verzorgen en een diepgaand goed geweldig gesprek met de nodige tranen.....amen.

En zin of geen zin.....ik heb nooit zin in afwassen of stofzuigen maar soms moet het ff he?

En sex zonder zin? Nee dat hoeft niet maar doe er wat aan als het langdurig zo blijft gaan( Dat moet wel om een relatie goed te houden denk ik).Hoe zou een vrouw zich voelen als ze eerst de auto moet wassen voor ze geneukt wordt?

Of het vuil buiten zetten? En iedere keer weer de kous op je kop krijgen? Zou je dan ook niet denken..de groeten zoek het uit? Ik neuk wel buiten de deur?

(Hierbij praat ik dan wel over langere tijd geen sex he? Niet als je eens een keer gewoon ff geen zin hebt)
Zuss schreef op 24 december 2007 @ 08:13:

En wat betreft het gebrek aan aandacht: moet je man werkelijk iedere keer de hele avond de romanticus uithangen als ie met je wil vrijen? Daar gaat de lol toch ook vanaf?

)
Waarom ik dit aandraag is omdat hij van haar toch ook verwacht dat ze de hele avond de sexpoes is die ze ooit was? Als dan de zin weggaat kun je je ook afvragen of jij nog wel die man was met al die aandacht en romantiek in de betere tijden. Het kan net haar zin hebben gemaakt waar ze het nu kwijt is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Je eet toch ook niet elke avond een 3 gangen diner? Dat bedoel ik eigenlijk. Ik vind onverwachte snelle sex net zo leuk als sex met alles erop en eraan. Juist de afwisseling maakt het leuk.
Als je het topic leest wil TO weer de heftige langdurige sex van vroeger en baalt hij juist dat het nu maar hooguit een kwartier fantasieloze sex is.

Nou als je de wilde nachten van toen wil en dus ook van je vrouw verwacht dat ze is zoals toen dan kun je je afvragen wat jij kan doen om haar het gevoel van toen weer te geven. Misschien ben je als man ook wel niet meer de man die haar zo geil maakte of zo week.
ps en dan bedoel ik niet in hoe je eruit ziet want ook zij is ouder geworden, maar wel in je houding voor je aan sex begint. En ik kan me voorstellen als je met elkaar in huis woont dat dat in de tijd ook veranderd is.

Dat je als man vroeger er meer werk van maakte dan nu. En dat kan (het zijn allemaal maar mogelijkheden) dus zorgen dat zij niet meer in de stemming van toen komt.

Maar ik denk dat er buiten dit nog wel ontelbare oorzaken kunnen zijn.

Ik ben ook heel benieuwd wat klokkenluider herkenbaar vind en waar hij mee aan de slag wil gaan.
Mijn man heeft overigens niets met vluggertjes, hij kan dat niet. En juist daarom had ik geen zin in sex. Even snel had ik prima gevonden maar ik wist dat het minstens een lang voorspel werd. En juist van dat voorspel werd ik niet geil maar lekker loom en hangerig. Heerlijk om juist op te gaan slapen.
Ik denk dat meestal beide partijen er minder (of anders) werk van maken dan vroeger. Je kent elkaar nu eenmaal door en door, je hebt elkaar allebei in situaties gezien die genant waren, het is verleidelijk om na je werk in een joggingbroek rond te lopen, je weet 'op welke knopjes je moet drukken' om de ander blij / geil / boos te maken. Sleur dus en daar moeten beide partijen voor waken.
doddie schreef op 24 december 2007 @ 16:22:

Mijn man heeft overigens niets met vluggertjes, hij kan dat niet. En juist daarom had ik geen zin in sex. Even snel had ik prima gevonden maar ik wist dat het minstens een lang voorspel werd. En juist van dat voorspel werd ik niet geil maar lekker loom en hangerig. Heerlijk om juist op te gaan slapen.
Hahahaha herkenbaar. Dat je eigenlijk niet meer verder wil, maar gewoon omdraaien en slapen X-D
Zucht......hoeveel vrouwen klagen dat ze te weinig aandacht krijgen? Dat ze niet ff vlug genomen willen worden? Dat mannen niet alleen op het orgasme gericht moeten zijn maar dat vrouwen een langere aanloop nodig hebben om warm te draaien? Ikzelf ben blij geen vent te zijn hoor. Ik zou de gebruiksaanwijzing der vrouwen maar lastig en onbegrijplijk vinden.

Arme mannen. Dus ff samenvatten: Geen lang voorspel maar ook niet te vlug.

Wel knuffelen en troosten maar geen sex. Niet zeuren als ze ongesteld,moe,verkouden is of als de favoriete serie op tv is.

Euh....niet tijdens het met de kindeen bezig zijn,niet tijdens of ipv het huishouden en ook niet sávonds want dan zijn we moe.

Met andere woorden?????/ Gewoon sex afschaffen.;-)

Zoiets?
nee simpel dat vrouwen net als mannen kunnen verschillen. Mijn man past ook niet in het stereotype man.

EN dat dingen in de loop der jaren ook kunnen veranderen. Je blijft niet de gene die je was toen je 20 was en wat je toen lekker vond of leuk kan nu wel niet meer je ding zijn.

Kijk wij weten ook niet wat het is met TO zijn vrouw. We dragen dus maar aan wat er allemaal KAN spelen. Zij zal het antwoord moeten vinden. Het zegt niet dat al deze dingen die genoemd worden aan de hand zijn maar het is wel voor sommige herkenbaar en dan kun je hooguit wat opties noemen. Als dat dan weer verwarring geeft dan denk ik dat je de goede bedoelingen van vele verkeerd begrijpt.

Maar ik denk dat klokkenluider die wel begrijpt als hij aangeeft al wat herenbaars te hebben gelezen en zelfs aangeeft dat ook bij hem wel iets mag veranderen.

En inderdaad sweety juist omdat veel vrouwen inderdaad die lange aanloop nodig hebben had ik ook geen enkel idee toen dat het dus daaraan kon liggen. Ik had voor veel vrouwen de man uit het boekje. Maar wist ik veel dat ik (met hooguit twee andere ervaringen voor hem) veel meer geil wordt van inderdaad wat meer begeerte en passie? Daar is nog steeds geen schuldige want mijn man hoeft helemaal niet mijn kant op te gaan, hij moet net zo goed plezier hebben als we sexen. Maar je weet dan wel waar het door komt en waar het vandaan kwam.

Het woord frigide is zelfs wel gevallen maar achteraf (zeker nu we swingen) is hij juist meer de gene die moeite heeft met zomaar sexen en puur uit lust een vrouw nemen. Ik ben eerder het sexbeest waar ik juist jaren dacht dat ik er niets mee had. Dan denk je dus in die tijd in heel verkeerde richting. Zoek je het in een totaal verkeerde hoek. Maar daar ben ik ook pas door ervaren achter gekomen. Zonder swingen had ik het nooit geweten en wist ik niet beter dat er bij mij een probleem lag. We hebben beide geen probleem, we zijn gewoon heel anders op sexgebied. Maar dat neemt niet weg dat we juist door het te weten daar veel beter mee om kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven