wie werd er verliefd op een vader van haar leerling?

23-12-2007 17:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik ben een juf, en ik ben verliefd geworden op een vader van een leerling van me. hij ligt in scheiding en als ik me niet vergis vindt hij mij ook interessant. er wordt heel wat afgeflird en we hebben echt wel een klik. dat hij 10 jaar ouder is is nog niet eens het probleem. dat hij al kinderen heeft waarschijnlijk ook niet. maar ik vind het dood eng om verder actie te ondernemen omdat ik bang ben voor de reacties op mn werk...

iemand ervaring en/of tips?
Ik zit me ineens af te vragen of jij die juf bent.
Oh, sorry hoor TO, dat ik je geflirt met een nog niet gescheiden vader van een leerling niet toejuich. Volgens mij was mijn posting toch behoorlijk relevant en geen gezeur naar jou toe.

Maar ok, ik kan ook best zeuren en korter door de bocht hoor:

Als je de juf van mijn kind zou zijn en je zou gaan flirten met de vader van mijn kind, zou ik, ondanks dat we al 4 jaar uit elkaar zijn en goed met elkaar omgaan, linea directa naar je directeur toestappen dat ik dat gedrag niet wens van de lerares van mijn kind en zeker niet in bijzijn van mijn kind, en dat ik in mijn priveleven niet met juf te maken wil krijgen als de nieuwe vriendin van pappa. Of de directeur dat even op wil lossen. Ik vrees dat je dan op non-actief gaat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
muzze, maak je niet ongerust: ik ben die juf niet! er is hier niet echt sprake van flirten eigenlijk. bovendien doe ik mijn werk wel professioneel dus heb ik 's morgens alleen maar oog voor mijn leerlingen!

zoals al eerder klonk: ik doe voorlopig helemaal niets, juist omdat het zo eng is!
euh,

alles lezende, waar blijft het belang van jouw leerling!

Lekker hoor, zo'n juf die alleen aan zichzelf denkt en voor haar pleziertjes wil gaan.

Jouw sympathie hoort te liggen bij het kind dat te maken heeft met ouders die gaan scheiden en niet bij de papa die er nu misschien zo leuk uitziet en weer beschikbaar komt.
Pff.. dus TO moet haar vlinders negeren, alleen maar omdat het de vader van een van de kinderen betreft? Jee, wat bekrompen.. Zij is een professional, als het goed is, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze niets met die vader kan beginnen, als dat echt klikt. Zolang zij professioneel tegenover dat kind blijft, is er niets aan de hand, in mijn ogen. En het is haar werk, ze is er voor opgeleid, dus kan me niet voorstellen dat daarin iets zou veranderen.

En die redenaties vanuit die moeder begrijp ik al helemaal niet, alsjeblieft zeg, ze zijn gescheiden of gaan dit op korte termijn doen. Dat betekent dat de liefde over is, ze niet meer samen wonen, ze niet meer in 1 bed slapen en wie weet of die moeder ook al iemand anders heeft. Die man is vrij om te flirten met wie hij wil en voor TO is het gevaarlijk terrein, maar zeker niet onmogelijk.

MITS TO 'de juf' blijft en het kind niet gaat benadelen oid, zou het mij persoonlijk echt niet boeien. Er zijn toch ook ouders die hun eigen kind lesgeven?

Mijn ex heeft ook een nieuwe vriendin. Ze is dan wel niet de juf van ons kind, maar ook al was ze dat wel, het gaat er toch om of ze leuk en lief voor ons kind is? En waarschijnlijk, als het een leuke meid is, zal ze in de klas alleen maar liever voor ons kind worden! Nu kan ik me er wel druk om maken en zeggen dat ze hem niet mag zien etc om wat voor reden dan ook. Maar dat slaat toch nergens op? De vader heeft toch ook een eigen verantwoordelijkheid? En als de vader die meid leuk vindt, dan is dat zijn zaak verder. Daar heb ik werkelijk niet veel over te zeggen, behalve als mijn kind ineens hele slechte cijfers ofzo zou halen.

TO, als je slim bent, zou ik wel zo vroeg mogelijk de directeur inlichten. Dan weet hij ervan, kan hij je nooit achteraf beschuldigen van stiekem scharrelen met een vader en komt hij niet voor vervelende verrassingen te staan. Bovendien weet je dan ook beter waar je staat en of het uberhaupt op school geaccepteerd zal worden. Ik weet niet wat voor type de moeder is en ik kan me niet voorstellen dat ze zo vervelend zou reageren, maar je weet het nooit. Het zou vervelend zijn als zij eerder bij de directeur staat dan jij.

Kinderen betrek je in mijn ogen sowieso niet meteen in een prille relatie. Het handigst is inderdaad om te wachten tot het schooljaar (bijna) voorbij is. Dan krijg je ook geen kletspraat achter je rug om.
Ine

bekrompen??

heb je enig idee wat een scheiding met kinderen doet?

heb je enig idee wat een nieuwe relatie van 1 van beide expartners met kinderen doet?

Bovendien is hier nog geen eens sprake van expartners!

Weten wij veel, misschien weet het kind nog wel niet eens goed dat de ouders gaan scheiden omdat de woonsituatie nog niet opgelost is voor de expartners.

Natuurlijk kan ze verliefd worden maar het is wel aan haar wat ze ermee doet en flirten vind ik in deze situatie al helemaal ongepast! En reken maar dat het wel opvalt dat er geflirt word. En hoe hard er dan ook ontkend word, het levert ongemakkelijke situaties op waar dit kind dus direkt bij betrokken is.
Als er sprake zou zijn van echte liefde kunnen ze ook wel ff wachten tot de scheiding fatsoenlijk is afgerond en het schooljaar afgelopen is.
Ine schreef op 25 december 2007 @ 10:21:

Zolang zij professioneel tegenover dat kind blijft, is er niets aan de hand, in mijn ogen. En het is haar werk, ze is er voor opgeleid, dus kan me niet voorstellen dat daarin iets zou veranderen.

Hoe kan je je professioneel gedragen aan de ontbijttafel? En moet het kind haar Juf Saskia blijven noemen daar?

Verder kan je je opleiding wel uit het raam gooien als het gaat om de liefde: meestal vertroebelt dat je blikveld nogal... (Plus: bij de loodgieter lekt de kraan nogal eens, maar da's weer een andere discussie X-D)

MITS TO 'de juf' blijft en het kind niet gaat benadelen oid, zou het mij persoonlijk echt niet boeien. Er zijn toch ook ouders die hun eigen kind lesgeven?

Nogmaals: als juf ineens vriendin van pappa wordt, kan het moeilijk helemaal de juf blijven! En dan is bevoor- of benadelen nogal moeilijk meer vast te stellen. De vergelijking met een ouder die een kind lesgeeft, gaat wat mij betreft daarnaast nogal mank. Ten eerste gaat het om de eigen ouder: die kent het kind al jaren en het kind beschouwt de ouder van nature als zijn ouder. Ten tweede is dat in heel veel gevallen dan niet in een klassikaal verband zoals in dit geval. De meeste juffen en meesters met kinderen spreken af niet hun eigen kind les te geven.

En waarschijnlijk, als het een leuke meid is, zal ze in de klas alleen maar liever voor ons kind worden! [...] En als de vader die meid leuk vindt, dan is dat zijn zaak verder. Daar heb ik werkelijk niet veel over te zeggen, behalve als mijn kind ineens hele slechte cijfers ofzo zou halen.

Je mag het kind niet benadelen, maar wel bevoordelen door liever te worden? Nogal onevenwichtig gedrag lijkt me.

In het geval van de juf-leerling relatie en de door elkaar heen lopende rollen als dienstverlener lijkt het me juist niet dat alleen pappa er iets over te zeggen heeft in dit geval...

Merry Christmas!

TD
"En die redenaties vanuit die moeder begrijp ik al helemaal niet, alsjeblieft zeg, ze zijn gescheiden of gaan dit op korte termijn doen. Dat betekent dat de liefde over is, ze niet meer samen wonen, ze niet meer in 1 bed slapen en wie weet of die moeder ook al iemand anders heeft. Die man is vrij om te flirten met wie hij wil en voor TO is het gevaarlijk terrein, maar zeker niet onmogelijk."

Hoe weet jij nou dat de liefde over is? Misschien zit die moeder wel met een gebroken hart thuis. Die man is helemaal niet vrij om te flirten met wie hij wil, dat heet fatsoen...

Oh enne, er zijn niet zoveel ouders die hun eigen kind lesgeven hoor. Dat is namelijk niet echt handig (schijn van belangenverstrengeling)

Verder helemaal eens met poezewoes: wees voorzichtig, het belang van het kind gaat voorop.
Stel dat TO zich inderdaad professioneel weet te blijven gedragen in de klas en tegenover het kind. Maar we mogen toch niet van een kind verwachten dat het zich in dat soort omstandigheden ook als een professional gaat gedragen?

En al denk je het geheim te kunnen houden, je hebt ook nog minimaal de vader die misschien zich tegenover iemand wat laat ontvallen waardoor alles ineen stort. Hoe goed ken je hem om in te schatten of hij dit geheim kan houden, zelfs tegenover zijn kinderen?
Je bent pas echt professioneel als je wacht tot je zijn kind niet meer in de klas hebt (en totdat hij écht is gescheiden).

Ja kan nog zo professioneel zijn, maar je moet er ook nog eens op bedacht zijn dat er misschien wel situaties kunnen ontstaan waar je twee rollen ineens overlappen. Want hoe pak je het aan als blijkt dat dat kind problemen heeft op school? Stel, het kind moet naar een speciale school of moet worden onderzocht voor het één of ander, dan is het allesbehalve makkelijk om die professionele juffrouw te zijn, terwijl je thuis de meevoelende vriendin bent.
Wat ik maar wil zeggen; ik zie maar weinig mensen met bijvoorbeeld relaties op het werk die écht professioneel zijn en blijven. Laat staan in periodes dat er nog meer van hen wordt verwacht professioneel te blijven. Maar goed, daar zullen de meningen wellicht over verschillen.
muzze schreef op 24 december 2007 @ 11:51:

Het doet me denken aan die film van Kim van Kooten " Alles is liefde" is het toch?

Ken je die?

Ik heb hem gister gezien en ik moest ook aan dit topic denken.

Excuus over mijn opmerking over spelfout. Het was gewoon iets wat me opviel, had niet de bedoeling om te zieken.
Ine schreef op 25 december 2007 @ 10:21:Er zijn toch ook ouders die hun eigen kind lesgeven?

Ik heb les gehad van mijn vader op de middelbare school. Niet ideaal, hoor. Je medeleerlingen weten je behoorlijk onder druk te zetten of belachelijk te maken met wat je vader doet.

Op diezelfde school werd er altijd stevig geroddeld over docenten die gingen scheiden. En het was echt geen rotschool - ik kan me voorstellen dat het op ander scholen nog veel beroerder kan uitpakken.

Dus zelfs als alles in goede verstandhouding geregeld is met ex, ik zou een kind van mij niet in de klas willen hebben bij een juf die flirt met ex.

(Nou heb ik geen kinderen en geen exen, dus dat scheelt alweer.)
Ik weet niet of ik zou willen dat iemand die dergelijke gedragingen vertoont, in bijzijn van leerlingen nog wel (!), lesgeeft aan mijn kinderen. Liever niet...

Wat je buiten de school doet met iemand die niks met de school te maken heeft, prima. Maar dit kan natuurlijk gewoon niet.
Liv schreef op 25 december 2007 @ 10:34:

"En die redenaties vanuit die moeder begrijp ik al helemaal niet, alsjeblieft zeg, ze zijn gescheiden of gaan dit op korte termijn doen. Dat betekent dat de liefde over is, ze niet meer samen wonen, ze niet meer in 1 bed slapen en wie weet of die moeder ook al iemand anders heeft. Die man is vrij om te flirten met wie hij wil en voor TO is het gevaarlijk terrein, maar zeker niet onmogelijk."

Hoe weet jij nou dat de liefde over is? Misschien zit die moeder wel met een gebroken hart thuis. Die man is helemaal niet vrij om te flirten met wie hij wil, dat heet fatsoen...

Oh enne, er zijn niet zoveel ouders die hun eigen kind lesgeven hoor. Dat is namelijk niet echt handig (schijn van belangenverstrengeling)

En al zou de liefde over zijn, dan is scheiden nog steeds een pijnlijk proces waarin alle partijen, de kinderen voorop, behoorlijk wat verdriet en pijn hebben. Je kan niet verwachten van een moeder dat ze direct na de scheiding het prima vindt om dagelijks geconfronteerd te worden met pappa's nieuwe vriendin in de vorm van de juf van haar kind. Waar is dan je objectiviteit als juf? De moeder doet er niet toe want de vader is een lekker ding? Het gaat niet zozeer om de gevoelens van moeder over het hebben van een nieuwe vriendin, wel om het feit dat jij een professionele werkrelatie laat ontploffen omdat je een relatie begint met vader. Met alle gevolgen vandien en het kind is de dupe.

Overigens vind ik les krijgen van je eigen ouder, of stiefouder, niet te vergelijken met de situatie waarin de juf een relatie krijgt met je vader. Dat is (nog) geen stabiele relatie, eerder een slangenkuil.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes schreef op 24 december 2007 @ 13:20:

Oh, sorry hoor TO, dat ik je geflirt met een nog niet gescheiden vader van een leerling niet toejuich. Volgens mij was mijn posting toch behoorlijk relevant en geen gezeur naar jou toe.

Maar ok, ik kan ook best zeuren en korter door de bocht hoor:

Als je de juf van mijn kind zou zijn en je zou gaan flirten met de vader van mijn kind, zou ik, ondanks dat we al 4 jaar uit elkaar zijn en goed met elkaar omgaan, linea directa naar je directeur toestappen dat ik dat gedrag niet wens van de lerares van mijn kind en zeker niet in bijzijn van mijn kind, en dat ik in mijn priveleven niet met juf te maken wil krijgen als de nieuwe vriendin van pappa. Of de directeur dat even op wil lossen. Ik vrees dat je dan op non-actief gaat.
Eensch!!!!
Wellicht barst de oorlog wel los tussen mama en papa, wat dan?

In het belang van de leerling, school, de ouder en jezelf is er maar een juist advies: niet doen.
Ik krijg een nare bijsmaak van een juf die wil profiteren van iets wat haar leerling ongetwijfeld veel verdriet doet. "Oh wat erg voor je dat je ouders gaan scheiden!" (lees: Yessssss!!!!).
Mijn partner is medewerker basisonderwijs. Weliswaar staat hij niet rechtstreeks voor de klas, maar toch...

Ik ben de 'moeder die in scheiding lag'. En die ook een paar uurtjes in de week op school aan het werk is.

En: wij hebben elkaar dus op de school van mijn zoon leren kennen.

Wij verwachten dit voorjaar een kleintje erbij en we gaan volgende maand trouwen. Er is niemand die er moeilijk over doet (helemáál niet op school) en we genieten van elke dag die wij samen hebben.

Ik kan mij voorstellen dat het lastig kan zijn als je wél voor de klas staat. Wij hebben eerst eens bekeken of wij elkaar écht wel zo leuk vonden als we dachten en pas daarna hebben we anderen (lees: school) ingelicht. Want of je nou 'voetballer' of 'juf' of 'moeder' bent, ieder heeft recht op een privéleven.

Wees voorzichtig met de kinderen, wees voorzichtig met hoe je met dingen om gaat. Als je laat zien dat je er zelf met goed fatsoen, respect en vertrouwen mee om kan gaan dan zal een ander daar waarschijnlijk ook respectvol mee om kunnen gaan.

Groetjes,

Carrrie.
Ik ken een leerkracht die de stap wel gezet heeft. Dat heeft me toch een hoop ellende opgeleverd! Zelfs al zou je er zelf professioneel mee om kunnen gaan (wat volgens mij heel erg lastig is in dit geval!) dan reageren andere ouders en collega's vaak niet zo! Het voelt toch voor velen als een grens die je overgaat.

Ik zou op z'n minst wachten tot de het kind niet meer bij jou in de klas zit, de scheiding fatsoenlijk geregeld is én er wat meer rust is in het leven van vader en kind. alle argumenten zijn hier al gegeven. En dan ook nog: zo'n prille liefde kan ook nog fout gaan. Wat dan, als dat kind nog in jouw klas zit? Hoe professioneel kun jij vader dan tegemoet treden als hij zijn kind komt halen/ brengen, of als hij tegenover je zit bij een ouderavond?

Even geduld hebben dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven