Hulp gevraagd bij schrijven condoleance kaart

31-01-2011 15:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen. Een beetje in het kort:

Moeder van vriend van mij is na een kort ziektebed overleden. Ik zit met het schrijven van de kaart.

Ik wilde oa schrijven: hopelijk hebben jullie nog een mooi afscheid kunnen nemen van jullie moeder. Maar dit komt natuurlijk niet over. Ik hoop dus eigenlijk dat ze nog fatsoenlijk afscheid hebben kunnen nemen. Hoe kan ik dit anders omschrijven? Ben hier zo slecht in. Ik loop hier over te malen. Wil een mooie kaart voor ze schrijven.En ik moet echt naar de goede woorden zoeken.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
"Zo onverwacht en snel. Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog waardevolle tijd met elkaar hebben doorgebracht! Ik denk aan je en leef met je mee. Heel veel sterkte in deze moeilijk tijd."



Zoiets?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
In principe is alles in zo'n situatie wel goed. Toen mijn vader overleden was heb ik er helemaal niet op gelet wát de mensen zeiden, maar wel óf ze iets zeiden. Dat maakt het verschil. Dus zet er bijvoorbeeld in:

'' Ik vind het heel erg voor je dat je dat je je moeder verloren hebt. Ik hoop dat het afscheid mooi en waardig is geweest en ik wens je ontzettend veel sterkte toe.''
Alle reacties Link kopieren
schrijf eenst in klad wat er in je op komt , doe ik ook altijd.

Iets in de trend van

"Lieve die en die,

gecondoleerd met het overlijden van jouw moeder. Wat onverwachts snel is dat nog gegaan. Ik hoop dat jullie met elkaar nog de tijd hebben kunnen vinden om er voor elkaar te zijn, elkaar nog hebben kunnen zeggen en laten voelen wat jullie nog kwijt wilden. En wat een verlies moet dit voor jullie zijn!

Ik wens jullie alle kracht om de komende periode door te komen.

Kus, zoen, liefs die en die

Zoiets?? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh super, dankje, stom dat ik gewoon zelf niet op zoiets kan komen. Misschien omdat het me erg raakt dat je dan niet weet wat je moet schrijven.

Bijtje, ben inderdaad in het klad bezig, meteen op de kaart gaat toch mis, dat is met alle kaarten die ik verstuur ;)
Alle reacties Link kopieren
Snap je wel hoor! Je wil in zo'n emotionele situatie niets verkeerd zeggen waardoor je al gaat nadenken of het woordje "en" wel op de goede plek in de zin staat.... En dan geld denk ik wat cici zegt; dat mensen aan je denken is in zo'n situatie belangrijker dan hoe iets geschreven is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is zeker ook zo. Heb de kaart af dus straks even posten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de zin die je zelf had bedacht eigenlijk helemaal niet slecht, maar ik kan me voorstellen dat je over ieder woordje gaat nadenken, of het wel goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven