welke tekst op een rouwlint rouwboeket?

01-02-2011 17:50 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
De eerste crematie waarvoor ik een bloemstuk moet bestellen.

Met alle vrienden hebben we geld ingezameld om een bloemstuk te bestellen.

Vrienden willen een lint hieraan met een mooie tekst en

"de vrienden van ...(naam zoon van overleden man). Ik vind het persoonlijk raar om dit te schrijven, maar anoniem is misschien juist raar. Ik weet het niet.



Wat is gepast?

Wie heeft een goed idee?

informatie:

man, vader van een hele goede vriend, overleden na kort ziektebed, veel tegenslagen gehad in het leven maar altijd positief gebleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:22:

[...]





Nee, dan deze:



eindelijk rust



klinkt echt in mijn oren als, wat fijn dat je er niet meer bent, dat je eindelijk je kop een keertje houdt.Als je het zó uitlegt is het idd wel een beetje een rare tekst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van het idee om géén lint te doen, maar een kaart aan het boeket te maken?



Ik zie niet echt een zin die ik toepasselijk vind.



Heb wél twee mooie gedichten:



Als er slechte dagen komen, is het kostbaarste bezit

de herinneringen aan de goede dagen

(Godfried Bomans)



Zoals de dag

uit de nacht

treedt het leven uit de dood

er is liefde

die niet sterft.

Toon Hermans



Kan dat, een kaart aan een rouwboeket? Ik ben hier helemaal niet in thuis, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Op het graf van de dichteres Anna Blaman lag er een stuk met de volgende tekst op het rouwlint; 'Ik ben gestorven zonder het te weten / Want anders had ik mij toch wel verzet.'
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de nabestaanden of is de overledene gelovig? Daar moet je ook rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Of het kan, weet ik niet.



Waarom stúúr je die tekst niet gewoon op een condoleance kaart?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 01 februari 2011 @ 18:28:

Zijn de nabestaanden of is de overledene gelovig? Daar moet je ook rekening mee houden.Ja, ze zijn erg gelovig. In hoeverre moet ik daar rekening mee houden? Ik weet niet zo goed hoe je dat bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:26:

Wat vinden jullie van het idee om géén lint te doen, maar een kaart aan het boeket te maken?



Ik zie niet echt een zin die ik toepasselijk vind.



Heb wél twee mooie gedichten:



Als er slechte dagen komen, is het kostbaarste bezit

de herinneringen aan de goede dagen

(Godfried Bomans)



Zoals de dag

uit de nacht

treedt het leven uit de dood

er is liefde

die niet sterft.

Toon Hermans



Kan dat, een kaart aan een rouwboeket? Ik ben hier helemaal niet in thuis, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.





Dat zou ook kunnen Heleen. Het is maar net wat je zelf wilt. Als jullie liever een kaart doen i.p.v. een lint is dat natuurlijk ook goed.



Ik vind het eerste gedicht heel mooi. Het tweede vind ik niet zo. Te poëtisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:30:

[...]





Ja, ze zijn erg gelovig. In hoeverre moet ik daar rekening mee houden? Ik weet niet zo goed hoe je dat bedoelt.





Weet je zeker dat het een crematie is en geen begrafeni?.



Ik zou er rekening mee houden dat je dan geen dingen op de kaart zet als 'Voorgoed uit ons midden' ofzo. Of 'vaarwel, lieve....'

Zij gaan uit van leven na de dood ( neem ik aan).
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:26:

Wat vinden jullie van het idee om géén lint te doen, maar een kaart aan het boeket te maken?

.



Ik heb het beetje het gevoel dat jullie erg veel willen zeggen met een bloemstuk. Persoonlijk denk ik dat het bloemstuk zelf met een eenvoudig lint met rust in vrede , de vrienden van x voldoende boodschap is.



Ik bedoel woorden schieten tekort bij een dergelijk verdriet en het is helemaal lastig om alle gevoelens op een lint/kaart namens 20 man te willen samenvatten.
Alle reacties Link kopieren
Een laatste groet



Een lieve groet



Rust zacht



Rust in vrede



Met liefde gegeven



Met grote dankbaarheid



Tot (weer)ziens



Bedankt voor alles



Bedankt voor de fijne jaren



Voor altijd in onze gedachten



Woorden schieten tekort



De dood kan ons niet scheiden



In onze harten leef je voort



Voor altijd in mijn hart



Diep is onze verslagenheid



Rust nu maar uit



Veel liefs



Wij zullen je nooit vergeten
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe groot het boeket is dat jullie willen geven maar bij een boeket vind ik een lint wat overdone. Een kaartje is dan goed genoeg.



Bij de rouwstuk vind ik een lint heel mooi. Ik heb onlangs wel een rouwstuk gezien met de vrienden van **naam zoon**. Ik vond het juist erg leuk om te zien dat dat de zoon zo gesteund werd door zijn vrienden. Zijn moeder overigens ook, de jongens waren ook kind aan huis. 20 namen vind ik persoonlijk wat veel voor een lint omdat je ook per letter betaald.



Maar een kaart met mooie tekst kan altijd. Mijn moeder keek alle kaarten na de uitvaart nog vaak in. De linten heeft zij ook maar die zitten nog steeds in een envelop.



Het kan dus allemaal en niets is fout (gelukkig) maar ik ken de omgeving van de overledene verder niet maar in mijn omgeving is men altijd erg nieuwsgierig van wie het bloemstuk is.. dan is een lint makkelijker om te lezen dan dat het bezoek in het bloemstuk naar de kaart zit te grabbelen. Dat vond ik zelf heel vervelend op dat moment (en nu wel lachwekkend nu ik het zo weer voor mij zie)
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 01 februari 2011 @ 18:36:

[...]





Ik heb het beetje het gevoel dat jullie erg veel willen zeggen met een bloemstuk. Persoonlijk denk ik dat het bloemstuk zelf met een eenvoudig lint met rust in vrede , de vrienden van x voldoende boodschap is.



Ik bedoel woorden schieten tekort bij een dergelijk verdriet en het is helemaal lastig om alle gevoelens op een lint/kaart namens 20 man te willen samenvatten.



Ik denk dat je gelijk hebt. Ik laat het bloemstuk maken met een mooi lint eraan, met waarschijnlijk deze tekst

Afscheid betekent de geboorte van de herinnering.

Context: uit het gedachtengoed van Salvador Dali (1904 - 1989)

of

een laatste groet

of

veel liefs



en dan

"de vrienden van ..."



Ik stuur zelf nog een kaartje namens mijn man en mijzelf naar zijn vrouw. Het bloemstuk namens de vrienden is door iemand anders in gang gezet en nu bij mij beland. Het is lastig om zoiets voor het eerst te doen en dan gelijk rekening te moeten houden met zoveel mensen.



We hebben het overlijden van zeer dichtbij meegemaakt, de vriend (zoon) is die nacht ook bij ons gebleven en we hebben tot diep in de nacht gepraat, vandaar dat het me zo aan het hart gaat denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien al genoemd ik heb een keer een laatste groet zien staan vond ik ook mooi
Alle reacties Link kopieren
Afscheid betekent de geboorte van de herinnering



is mooi! Je kunt t korter maken door te doen



Afscheid is de geboorte van een herinnering.
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:45:

[...]



Ik denk dat je gelijk hebt. Ik laat het bloemstuk maken met een mooi lint eraan, met waarschijnlijk deze tekst

Afscheid betekent de geboorte van de herinnering.

Context: uit het gedachtengoed van Salvador Dali (1904 - 1989)

of

een laatste groet

of

veel liefs



en dan

"de vrienden van ..."



Ik vind de eerste zin mooi, maar het is misschien niet een zin die iedereen past. Een laatste groet lijkt mij waardig en duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:heleen1234 schreef op 01 februari 2011 @ 18:22:

[...]





Nee, dan deze:



eindelijk rust



klinkt echt in mijn oren als, wat fijn dat je er niet meer bent, dat je eindelijk je kop een keertje houdt.Helaas is het in sommige gevallen wel een welverdiende, langverwachte rust. Mijn oma was daar een van. De laatste paar jaar van haar leven waren gewoon echt heel triest.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je de druk niet 'te groot' moet maken. Het is goed wat jullie doen: jullie zijn er voor jullie vriend, jullie tonen respect voor hem en voor zijn overleden vader, onder andere door middel van het bloemstuk. Wat je ook op het lint en op de kaart zet: het is goed, omdat je het met gevoel doet!
Alle reacties Link kopieren
Afscheid betekent de geboorte van de herinnering.



Deze vind ik heel mooi, zelf zou ik misschien Afscheid is de geboorte van herinneringen er van maken.



Jullie namen kunnen wel allemaal op het lint hoor, alleen wel in kleine lettertjes.



De linten worden door de uitvaartonderneming afgeknipt en in het condoleance register gestopt wat de familie na afloop krijgt.



Ik zou wel rekening houden met de kleur van het bloemstuk, ik weet nog dat er bij het afscheid van mijn moeder een bloemstuk was met heel veel verschillende kleuren. Geel, rood, paars, en het eerste wat in me opkwam was "hebben ze die bij de benzinepomp gekocht?".



De bedoeling was uiteraard lief, maar het heeft geen positieve indruk gemaakt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:vliegvogeltje schreef op 01 februari 2011 @ 17:59:

Allereerst gecondoleerd met het verlies.



Je kunt zeker alle namen erop laten zetten maar het is goed te weten dat je betaald per letter.



Sterkte



Is echt onzin, je betaalt meestal per lint.

Als uitvaartverzorger heb ik bij veeeeeeeeeeeeeeeeel bloemisten bloemen besteld voor nabestaanden, en nog nooit per letter betaald.



TO: zet er op wat je voelt. Het eerste wat in je opkomt is vaak het beste en meest passende. Een bloemstuk met 20 namen..... zou ik niet doen. Het is een bloemstuk met linten, niet linten met een bloemstuk.
Alle reacties Link kopieren
Een laatste groet......



zucht...



Mooi, maar geheid dat er nog minstends 5 andere stukken liggen met de zelfde tekst,
Bij mijn schoonvader alleen een kiststuk, geen lint.



Bij mijn oma's rouwstuk stonden onze namen en de tekst "Veilig in Jezus' armen". We wisten niet dat dat lied ook gezongen ging worden.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie dit doen.:-)

Probeer er wel voor te waken dat jullie bloemstuk te groot en opvallend wordt. Het mag de bloemen van het gezin niet overschaduwen. Dat zou ik zelf niet gepast vinden.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Heleen, hoe was de uitvaart en wat is de uiteindelijke tekst geworden?
Alle reacties Link kopieren
Uitvaart was mooi. meer mensen dan stoelen, mooi eerbetoon voor de overledene en fijn voor de familie. we hadden veel liefs en dan 'de vrienden van...' op het lint en een aparte kaart met de spreuk van godfried bomans. lief dat je er nog naar vraagt. Het was heftig omdat het de eerste keer was dat het geen 'oud' persoon was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven