Dagje oppassen op nichtjes, wat gaan we doen?

31-01-2011 22:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag passen we een dagje op op mijn nichtjes van 5 en een baby van ruim een half jaar. Nu vind ik het wel leuk om iets te gaan doen. Met name voor mijn nichtje van 5. Heeft er iemand tips? Thuis iets leuks doen of ergens heen? Wie heeft er leuke tips.
Alle reacties Link kopieren
Is je nichtje een meisjes meisje? Dan zou ik er lekker een tutdagje van maken, beetje badderen en make uppen (je hebt bij hema kindermake upjes), daarna lekker een taart/cupcakes bakken en in de middag lekker naar de kinderboerderij of bij slecht weer een dvd'tje opzetten.
Alle reacties Link kopieren
Kinderboerderij?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
uhm .... volgens mij is sowieso alles wat je doet leuk voor zo'n kleintje? een speeltuin, frietjes/ijsje eten, dierentuin, kinderboerderij, knutselen, spelletje doen, gewoon 'spelen' , naja noem maar op
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje denkt dat ze Pipi Langkous is en wil alleen maar klimmen en klauteren ( ook 5 jaar ) zij is dan ook dol op de Tun Fun in Amsterdam. Daar is ze dan een paar uur zoet. Daarna pannenkoeken eten en thuis lekker kleuren en knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Cupcakes maken die je nichtje als verrassing mee kan nemen voor haar ouders.

Iets knutselen (schilderijtje)

Wandelen in een bos en iets lekkers eten daar.

Naar het zwembad.
Naar de kinderboerderij is altijd goed. Of naar een speeltuin, een (kabouter)bos, noem het maar op. Ook thuis kan je het leuk hebben. Knutselen, tutten, of gewoon spelen. En pannenkoeken bakken of frietjes...
Ik zou met een baby van iemand anders niet zomaar gaan zwemmen! Met je eigen baby is het al een gedoe, laat staan met de baby van een ander. Bovendien moet je ook op vijfjarige letten!
Alle reacties Link kopieren
Je jongste nichtje zal denk ik twee keer per dag slapen ('s ochtends en 's middags), dus:

- 's ochtends tijdens het eerste slaapje cakejes bakken

- daarna lunchen en een wandelingetje naar de kinderboerderij/ dierentuin/ speeltuin en daar wat drinken

- tijdens het tweede slaapje tekenen/ kleien/ knutselen?



Bij de Hema heb je hele leuke knutselspulletjes die niet zo duur zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zwembad zou ik ook niet doen. Ik vind het zelf eigenlijk al niet te doen om met mijn peuter en baby te gaan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen zou ik ook niet doen nee. Ik vind het met mijn 2 eigen kinderen in mijn eentje al een uitdaging.



Cakejes bakken is ook altijd goed denk ik. En dan glazuur erbij en versierselen, is hier altijd een succes bij dochter van bijna 5.



Speeltuin is ook meestal een succes bij een 5-jarige. Moet het wel droog zijn
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
kan je een paar uurtjes iets met nichtje van 5 alleen doen?? Ga dan lekker naar een indoorspeeltuin.. ballorig oid.. vinden ze fantastisch....en je mag als volwassene ongeneerd mee spelen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel erg ongelukkig van Ballorig. Doe dan een dierentuin als het droog is. Kan baby ook mee want slapen in wieg.

Blijdorp is gaaf: aquarium!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst met nichtje van 4 lekker gebrooddeegd. Was heel gezellig en een leuk eindresultaat ook. Speeltuin is altijd goed voor een uurtje vermaak. Je hoeft echt niet naar een pretpark of dierentuin hoor. Ga bij lekker weer fijn stoepkrijten of knutselen of een filmpje kijken. Een stukje wandelen in de buurt naar de bakker waar ze dan iets lekkers mag uitzoeken. Samen koken, samen een spelletje spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke regio je vandaan komt, maar in Leiderdorp (naast Leiden en de A4), is de BubbleJungle
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
We wonen in het Gooi. Zwemmen doet de oudste iedere zondag al (zwemles) en vind ik ook een beetje eng met een baby erbij. Klimparadijs is ze net geweest met haar verjaardag.

Andere ideeen zijn leuk. Zat ook nog te denken aan bowlen. Kan de baby in de wagen mee. Maar weet niet of bowlen te doen is voor een meisje van 5.

Ik moet zeggen dat ze niet heel geduldig is. Knutselen enzo moet niet te lang duren.... Cupcakes is wel een leuk idee! Of zelf een pizza versieren (daar is ze gek op).

Maar meer tips zijn altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Klimmen en klauteren in de bossen: hut bouwen.
Bowlen zou ik denk ik niet doen. Ga dan liever naar Dierenpark Amersfoort ofzo. Veel relaxter.



... En gewoon wandelen op de hei bij Bussum? Kan de oudste even ravotten jij lekker een frisse neus halen. Daarna wat drinken in een 'echt' restaurant, kindvriendelijk natuurlijk! (Hoe heet dat ding ook alweer...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven