Een hele goede morgen!!!

06-02-2011 05:08 2585 berichten
Alle reacties Link kopieren




Nou ja, dat wens ik mijn lieve (topic)vriendinnetjes dus toe



D2-tje: begin juni

C2-tje: begin september

Luba 2.0 (nu nóg sneller!): begin december
Alle reacties Link kopieren
voor Sproetekind.



voor die gekke K die niet meer wil slapen. Ze maakt het je niet makkelijk he DD.



Hier ook weer een aantal keer drama vannacht. Maar hij is gewoon zo verkouden. Daar slaap ik zelf ook altijd rotter van dus ik vind het gewoon zo sneu voor hem. Gelukkig voel ik mezelf een stuk beter dan gister. Dus gelukkig nog wel redelijk geslapen tussen alle onderbrekingen door.

Oh en DD wij hebben dit soort taferelen natuurlijk ook gehad met Pienmini. En bij ons zat er niks anders op dan op onze tanden bijten. Naar zijn kamertje om te troosten, aaien over zijn ruggetje en hoofdje, speentjes geven. Als de hysterie had toegeslagen of ik dacht dat het pijn zou kunnen zijn heel even uit bed maar bij rust weer terug in zijn bedje. En dit dan dus ook een paar keer per nacht. Maar het ging uiteindelijk altijd vanzelf weer over. Soms duurde het wel 2 weken. Dit is waarschijnlijk niet wat je wilt lezen maar het zal heus vast een fase zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb om 10:30 een afspraak bij HA.
Alle reacties Link kopieren
En DD hoe was het bij de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Toen luba rond een jaar was hebben we ook inderdaad een aardige fase gehad van lastig slapen en 's nachts weer vaak wakker worden. Duurde best een paar weken. daarna was het weer weg en nu is het weer terug sinds een week... (grr.r.. drie keer per nacht er weer uit, hard huilen, niet meer willen gaan slapen, lang wiegen, muziekje aan, maar helaas is ie de hele week ook week voor 7 uur wakker, vanmorgen 5.45 (en d'r werd niet meer geslapen...) Ben net ook weer een half uur bezig geweest met een huilende luba omdat ie niet wilde gaan slapen.



Maar iig goed om wel even uit te sluiten bij de huisarts of er geen medische oorzaak is voor het beroerde slapen van K. En anders, is het wellicht toch weer een (komt ie weer) fase.... Ze sliep anders toch ook best goed of niet?



Ik was met luba vandaag weer bij het CB. Mannetje weegt 11,2 kilo en is 81cm. Volgt keurig zijn eigen lijntje.
Alle reacties Link kopieren
Ja normaal slaapt ze heel goed, vandaar dat ik even wilde laten kijken naar oortjes want het gaat eigenlijk al een week zo. Maar geen ontsteking of infectie. Wel beetje vocht achter het trommelvlies en beetje rood geïrriteerd. Mogelijk doet dat weer als ze langere tijd ligt. En dan in combinatie met die kies die maar niet doorkomt, daar heeft ze ook overdag last van. Dus vervelend, maar niet veel aan te doen behalve wat ik al doe; spul voor tandjes, pcm en neusspray. 2x 120mg pcm kan geen kwaad, als ik denk dat dat verlichting heeft gewoon blijven doen. Verder moeten we er gewoon even doorheen. Nou ja, wel fijn om even bevestigd te krijgen dat wat we doen niet verkeerd is en oortjes verder ok zijn. Dus ik ga vanavond maar weer vroeg maar bed en ook nu nog even bijslapen, meer kan ik niet doen behalve vasthouden aan 'het-is-een-fase...'
Alle reacties Link kopieren


Ik heb nog niks bijgelezen maar ik wilde even zeggen: we zijn tuihuuuiiis! Kleinezus ook dus. Op de groep meer info. Ik kom later terug om bij te lezen.

allemaal
Alle reacties Link kopieren
voor kleinezus!!!! Oh wat van TZ.



DD fijn dat er niks ernstigs met je mopje is. Goed dat je het even na hebt laten kijken. Ik ben daar zelf altijd zo'n twijfelkont in.



Luub ook al aan de nachtbrakerij. Sterkte Luus. Hoe is het met je maag?
Alle reacties Link kopieren
Best goed weer pien. Af en toe nog last van 'niet helemaal op de aarde te zijn', maar dat zijn vlagen.



Jeej voor TZ en kleinezus!
Alle reacties Link kopieren
voor TZ en kleinezus. Reactie op de groep verder.



DD, goed dat je inderdaad even dingen hebt uitgesloten. Aan de ene kant zou het natuurlijk 'fijn' zijn als er een makkelijk op te lossen verklaring was voor het slechte slapen aan de andere kant wil je niet dat je meisje ergens last van heeft. Toch wel een beetje dus waarschijnlijk, hopelijk is het snel over met deze nachten, komt haar tand snel door en kan ze weer lekker slapen. Zat me nog af te vragen; doe je iets van zwangerschapsgym of misschien haptonomie ofzo? Even lekker alleen met je knulletje-op-komst bezig zijn? Heel bewust.

Over jouw visie op de GO en Kimby wil ik nog wel wat zeggen maar eerlijk gezegd vind ik het lastig om in te schatten als buitenstaander puur omdat ik alleen uit jouw woorden kan opmaken hoe het ervoor staat. Jij klinkt toch echt heel tevreden over de GO en dat is wel belangrijk. Dat gevoel moet je dan maar volgen denk ik. misschien dat ik er vanaf de zijlijn wel anders over zou denken maar dat kan ik echt niet beoordelen zo. Ik denk eerlijk gezegd, moeders voelen hun kinderen heel goed aan. Jij ook zéker! Jij ziet dingen bij je dochter die je opmerkelijk vindt, het kan natuurlijk zijn dat er sprake is van een fase maar tegelijkertijd mag je jezelf best serieus nemen in je oordeel. Betekent niet dat je direct naar een psycholoog, pedagoog of wie dan ook hoeft te rennen om een 'diagnose' te stellen maar wel dat je blijft vertrouwen op je gevoel in wat Kimberley nodig heeft. En tegelijk ook: af en toe een stapje opzij doen om haar niet in een gouden kooitje te laten opgroeien en je zorgen zeker niet de overhand laten nemen. Makkelijker gezegd dan gedaan he? (Ik denk dat ik wel dingen van jouw meisje ga herkennen in P's gedrag...)

Dus dat. Vertrouw op jezelf want je doet het super!



Luba weer een APK gehad dus. Grappig dat zijn lengte en gewicht me nu nog niet zoveel zegt, dat heb ik steeds bij jullie kindjes. Maar mooi dat ie zijn eigen lijntje volgt hoor!

Had nog niet gereageerd op je knoflook verhaal, ik wist echt niet dat het zo heftig kon zijn... maar, ik ben ook nogal een royale knoflookbotersmeerster (DOL ben ik erop!) en ik moet zeggen dat ik ook wel eens slechte nachten gehad heb na veel knoflook. Niet zo heftig als jij had maar wel echt last van mezelf hebben, veel boeren, rommelende maag...Gelukkig naar dat het nu weer wat beter gaat.



Mien, wat fijn dat je moeder en je oma (!!!) kwamen schoonmaken zeg. Heerlijk! En de AH bezorgdienst is inderdaad echt top in drukke tijden. Moet zeggen dat wij het al een hele tijd niet meer gedaan hebben maar dat het inderdaad echt fijn is als je veel drinken enzo moet hebben en te druk bent. Nu was ik niet bepaald te druk de laatste maanden dus vond ik het niet echt nodig . Hoe zit het nu met je studie en wanneer moet meis 5 dagen naar het KDV?



Nog bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn nieuwe job. Fijn hoor!! Ik heb inmiddels ontslag ingediend en helaas gaat mijn huidige werkgever me heel formeel aan de opzegtermijn houden. Omdat ik een week na het eind van de maand heb opgezegd betekent het dat ik nog bijna 3 maanden daar moet blijven. Béééétje jammer dat ie me niet daarin tegemoet wilde komen. Maar goed, ik ben ook niet zijn ideale werknemer natuurlijk. Alleen begin ik na de voorjaarsvakantie wel al één dag in de week op mijn nieuwe werk. Betekent dat ik gelijk 4 dagen ga werken op twee plekken en we dus voor 2 maanden een dag in de week extra oppas moeten zien te regelen. Maar ook dat is al bijna rond met de oma's en opa's.
Alle reacties Link kopieren
Crisis, wat een enorm lange opzegtermijn Neem! Dacht dat dat meestal maar een maand was? Maar misschien is het in het onderwijs wel anders. Heb je niet nog vakantiedagen over die je op kunt nemen aan het einde?

Fijn dat je het wel allemaal hebt kunnen regelen met die extra dag oppas. Nog even doorbijten dus, maar daarna een hartstikke leuke baan!



Lieve woorden heb je geschreven voor DD. Ik geloof inderdaad ook dat je met dit soort dingen sterk op je gevoel moet vertrouwen. DD, jij kent K. het allerbeste!



TZ, , wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn en gelukkig eerder dan verwacht! Wat moet dat fijn zijn, met het hele gezin weer samen. Zal zo raar hebben gevoeld, jij en kleinezus in het ziekenhuis en TZman en grotezus thuis. Hoe is grotezus er eigenlijk onder? was ze erg angstig en bezorgd? Ze zal haar kleine zusje nu vast wel weer platknuffelen! Of mag ze dat niet in verband met kans op overdracht van het visrus?
Meiden ik heb een berichtje van VK gehad en het even op de groep gezet voor jullie allemaal.



Verder ben ik totaal niet bijgelezen, laatste paar dagen druk druk en vandaag cursus.



MAAR ik zag wel goed nieuws van TZ's kant Lieverd wat fijn dat jullie weer thuis zijn, ga zo snel even lezen hoe het met kleinezus gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben weer bij. Het is inderdaad heerlijk om weer met allevier thuis te zijn. Grotezus heeft de afgelopen dagen weinig laten merken, maar vandaag vliegen de emoties alle kanten op. Dan is ze binnen vijf minuten dolblij om mij weer te zien, heel boos om iets kleins, heel verdrietig en weer heel boos. Het eerste uur na schooltijd was het echt een achtbaan. De eerste twee dagen was ze logeren trouwens, zondagavond moest wel want toen zat kleinezus nog bij onderzoeken etc, en toen is ze nog een nacht extra bij haar vriendin gebleven. Gisteren is ze ook heel de middag ergens gaan spelen dus ze is weinig thuis geweest. Nu zit ze heel gezellig stripverhalen te tekenen en TZman staat te koken.



DD liefje, wat een gedoe. Ik denk dat de meesten van ons het wel (tot op zekere hoogte) herkennen en iedereen weet hoe heftig het is. Thuisblijfdagen zijn trouwens veel intensiever dan werkdagen, vind ik (maar mijn werk is natuurlijk wel behoorlijk relaxt zonder baas die over mijn schouder meekijkt), al ben ik het zeker met Pien eens, dat dit voor de mannen moeilijk in te schatten is. Af en toe een dag thuis is heel anders dan constant bijna de hele week thuis, en je kunt haast niet weten hoe vermoeiend dat is als je het zelf niet doet. Dan ben je óók nog zwanger en als je dat zelf niet bent geweest kun je ook niet inschatten hoeveel energie dat kost. Dus laat G hier maar eens meelezen en zet hem 's avonds aan het werk met K. En ja: faaaase faaaase (al kunnen sommige fases verdacht lang duren, onze eerst slapeloze fase was toch een maand of acht ). Nou ja, voor ze zestien is, is het wel een keer over, denk ik dan maar.



Neem, ik had je al gefeliciteerd maar hier nog eens: Wat geweldig, je nieuwe baan!! Béétje jammer dat je (ex- )baas niet meewerkt, je had toch al eens laten weten dat je rondkeek?



Oh, kleinezus wordt wakker.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat grotezus uit logeren kon. En volgens mij is het vrij normaal toch, dat kinderen hun emoties pas na afloop van het hele gebeuren uiten? Gelukkig dat TZ man er is, dan kunnen jullie haar ook genoeg aandacht geven, ze kan vast wel een extra knuffel gebruiken.



Krieb Ik ging vol enthousiasme naar de groep toen ik Laal's berichtje las. Hoopte op berichten als "we zitten nu aan de beste roti ooit!", maar niet dus Sterkte meis!



TZ, hoe gaat het eigenlijk met je werk? Ben je met leuke dingen bezig?
Hier even weinig tijd en idem voor energie, maar even voor kleine zus die weer thuis is! Wat een schrik TZ! En wat een bikkel is GZ dat ze alles zo ontspannen heeft ondergaan, voor haar ook gek natuurlijk.



Wat een naar nieuws van Kriebel... Ik hoop dat Kriebeltje snel opknapt, als je kind zo ziek is wil je gewoon naar huis natuurlijk.



En deze is Sproetekind, tenminste iemand die me mist





Dag liefjes
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even stoom afblazen..... Kan wel janken, ben zo enorm pissig! Luba wil voor de zoveelste nacht snachts zelf niet doorslapen. Lag ik net een half uur te slapen wordt ie weer wakker, vervolgens ben ik er een half uur bij geweest, daarna luusman een half uur, toen een half uur laten huilen, daarna ben ik weer naar hem toe gegaan en nu kregen luusman en ik net schreeuwende ruzie, waar Luba trouwens bij was, over het plan... Luusman wilde hem bij ons in bed leggen en ik niet. Luba doet het er gewoon om, het is de hele week, bijna anderhalve week, dat ie pas gaat slapen als je hem in slaap gewiegd hebt en dat kan best een uur duren. Nu dus al bijna twee uur. Ik vind het nogal verwend en wil de spiraal doorbreken door hem te laten huilen. Hij moet zelf weer in slaap vallen. Dat kon hij altijd prima, maar ineens sinds ie ziek is geweest laatst is ie verwend geraakt.



Sorry, maar was echt nog nooit zo boos geweest. Was boos op luusman maar ook op Luba, terwijl hij er misschien niet eens zo veel aan kan doen. Hoe harder ik ging schreeuwen net, hoe harder en hysterischer luba ging huilen en hoe geïrriteerder luusman weer werd dat ik Luba zo hysterisch maakte. Ik weet ook niet waarom ik zo mijn temper verloor net. Misschien het weinige slaap deze week, vanmorgen begon mijn dag ook al om 05.45 en omdat ik morgen veel moet doen op mijn werk, en omdat luusman de laatste tijd sowieso wat meer 'zeurt' tegen me. Schaam me... Ik zou willen dat ik op dit soort momenten wat meer geduld zou hebben. Maargoed, ik moet morgen wel weer presteren op mijn werk en de nacht wordt alleen maar korter.



Ik heb net heel hard het bedje van luba van zijn kamer naar onze kamer geduwd omdat ik niet wilde dat ie in ons bed kwam (dan kan ik net zo goed een boek gaan lezen want slapen doe ik dan toch niet want dan heb ik zo weinig plek).



Nouja, mijn relaas hier heeft natuurlijk ook niet zo veel zin. Ik wil gewoon een goede nacht slaap pakken. Vanaf zatdagochtend heel vroeg sta ik er ok alleen voor want dan vertrekt luusman op vakantie voor een week... Dan moet dit Gé-emmer wel klaar zijn, want dat ga ik gewoon niet trekken dan. Niemand die mij kan afwisselen dan.
Alle reacties Link kopieren
Luus. Wat vervelend dat het net zo uit de hand is gelopen. Dat wil je natuurlijk helemaal niet. Niet midden in de nacht en niet in het bijzijn van Luba. Maar het is gewoon onwijs lastig als je op het moment zelf een strategie moet gaan bepalen en je bent het niet met elkaar eens. En als je dan ook nog eens allebei moe bent...



Wij hadden trouwens laatst precies zo'n nacht, maar daarin was ik de Luusman en reageerde Sproetman zoals jij. Ik heb toen Sproetman uit Sproetekinds kamertje gestuurd omdat ik dus geen ruzie wil in zijn bijzijn (niet dat dat nooit voor zou komen hoor, maar als hij zelf al over z'n toeren is, slaat het natuurlijk nergens op om te gaan bekvechten). Weet dus dat jullie niet de enigen zijn bij wie het dan fout gaat op zo'n moment.



Ik hoop dat jullie Luba inmiddels zo ver hebben gekregen dat hij is gaan slapen en dat jullie het nog hebben bij kunnen leggen. Want slapen met ruzie is ook niet fijn.



En misschien is het niet eens zo slecht als je er straks alleen voor staat. Het zal een vermoeiende week worden, maar je kunt ook precies doen waarvan jij denkt dat het beste is.



Speaking of slecht slapende kinderen: Sproetekind ligt ook al 1 1/2 uur af en aan te jammeren. Ben net ook al bij hem gaan kijken, boekje voorgelezen, maar nu is hij toch weer begonnen. Was al 2 keer eerder deze week. Vraag me af of hij misschien bang in het donker aan het worden is???
Alle reacties Link kopieren
Oh, en thanks Mard voor de aardbeien! Je hebt Sproetekind er een groot plezier mee gedaan! (Het is dat ik het belachelijk vind om aardbeien te kopen als het 's nachts 12 graden vriest, maar anders had ik hem vandaag een enorme bak gegeven!)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! De vogeltjes fluiten buiten, wat een heerlijk geluid! Geen verkeer meer, alleen vogeltjes en af en toe een hondje.



Gatsie Luus, wat vervelend! Als Meis 's nachts wel eens huilt, verliest Man ook zijn geduld hoor. Dat kan toch als je moe bent en je wil gewoon heel erg graag slapen?

Ze heeft pas weer 4 dagen gehad dat het 6 uur was, dat trekken we ook slecht. Ik word daar altijd zo stoffig van de rest van de dag, en Man heeft gewoon een enorm ochtendhumeur. Gelukkig heeft ze me gister en vandaag uit laten slapen. Beetje jammer dat Man me wakker maakte, maar Meis slaapt nu nog.



Vandaag mijn één na laatste les, hierna nog 1 en dan heb ik geen VO's meer. Volgens mij ook geen colleges meer, en thank heavens zeker geen deadlinecasussen meer!



Ik ga even douchen, is waaaaay makkelijker als Meis slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Krieb Hopelijk kunnen jullie snel deze kant op komen. Doen jullie voorzichtig?



TZ, wat heerlijk! Fijn dat je al je schaapjes weer thuis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Luus . Wat een nacht. Bah!

En stoom afblazen is juist even goed joh. Dan krijg je het ook wat helderder in je hoofd en wie weet heb je daarna nog even iets relaxter met Luusman kunnen praten.



Mien wat omschrijf je je nieuwe buurt landelijk.

Waar ga je nu ook alweer mee beginnen studiewijs? Onderzoek of co schappen? Of weer iets totaal anders?



voor de aardbeien voor Sproetekind van Mard. En wat schattig toch dat hij daar zo blij van wordt.

Sproet slimme aanpak om Sproetman weg te sturen. Die ga ik onthouden want ook hier loopt het wel eens mis in het bijzijn van Pienmini.



VK hier nog maar even hele dikke want die hebben we niet op de groep. En ik vind het zo vervelend voor jullie.



Nou ik moet opschieten, straks een belangrijke afspraak.

Tot later!!
Alle reacties Link kopieren
Hele goedemorgen! Nou ja, matig goede morgen TZman had wel kleinezus-dienst (omdat ik de vorige vier nachten had natuurlijk) maar we hadden haar bij ons op de kamer gezet omdat ze sms ging spugen van het hoesten en we bang waren dat ze er in zou stikken als we haar niet hoorden. Dan hoefde ik er niet uit, maar hoorde natuurlijk wel alles. Nou ja, voor TZman was het allemaal een stuk zwaarder.



Luus heel herkenbaar (ik ben bij ons meestal degene die het geduld verliest). TZman vindt het ook vréselijk als ik me laat gaan waar een kind bij is, maar ik kan me soms echt niet beheersen. Geen ruzie maken waar het kind bij is vind ik trouwens nogal een overschatte regel, ik denk dat kinderen er wel bij gebaat zijn te zien dat ruzie kan bestaan in een liefdevolle relatie, en dat het ook weer bijgelegd wordt (dat moet dan eigenlijk ook in bijzijn van het kind), net zoals je soms boos bent op het kind en het daarna weer goedmaakt. Maargoed, geen tirades midden in de nacht natuurlijk, dat snap ik ook wel.

Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen, want slaaptekort is slopend en ik snap heel goed dat je ook tegen komende week opziet en dat dat een beetje meespeelt in je wanhoop.



voor je vrolijke ochtendconstatering over de vogeltjes mien.



ook voor jou Sproet, met niet-goed-slapende Sproetekind. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer dat kan beginnen, angst voor het donker. Beginnen ze niet rond deze leeftijd ongeveer te dromen / nachtmerries te krijgen?



Met mijn werk gaat het goed! Ik heb voor 1 opdrachtgever meer uren gekregen vanaf januari (de enige waarvoor ik per uur werk), en da's nog hard werken. Losse dingen komen er dus iets minder van nu, maar ik wil ook meer voor mezelf werken aan dat ene grote (ik ben wel heel cryptisch, misschien moet ik het even op de groep zetten).
Alle reacties Link kopieren
Misschien ten overvloede, maar met 'goedmaken waar het kind bij is' bedoel ik geen goedmaakseks natuurlijk.

Er stond trouwens een heel boeiend artikel in Trouw van de week, woensdag geloof ik (ik heb een paar dagen elke dag alle kranten gelezen, kleinezus lag toch vooral te slapen), over opvoedadviezen. De strekking was: ze veranderen zo vaak en snel, en ze zijn vaak gebaseerd op een aanname/de tijdgeest en niet op onderzoek, daarom is het vreemd dat consultatiebureaus zo stellig zijn in hun adviezen. Antwoorden op wat je moet doen bij een huilbaby bijvoorbeeld zijn er gewoon niet, niet gebaseerd op onderzoek in elk geval. Ouders moeten dus gewoon altijd doen wat henzelf het beste lijkt (nadat ze verschillende adviezen gehoord/gelezen hebben), en niet al teveel waarde hechten aan 'de adviezen' van deze tijd.
Goedemorgen!



TZ fijn dat je hele gezin weer bij elkaar is En ik ben het eigenlijk wel met je eens wat betreft ruzie maken waar het kind bij is...zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht is. Maar het is natuurlijk wel zo...ruzie komt overal wel eens voor. Ligt natuurlijk wel aan de heftigheid van de ruzie en inderdaad aan de manier waarop het goed gemaakt wordt



Krieb Hopelijk gaat het snel wat beter met je kleine meisje.



Luus ook een dikke voor jou! Natuurlijk moet je dat patroon doorbreken, maar probeer het dan te doen op de tijden dat het iets beter uitkomt. In het weekend bijvoorbeeld. Dan hoef je er 's ochtends niet vroeg uit en dan hoef je ook niet te werken de volgende dag. Nu begrijp ik dat het dit weekend sowieso lastiger is omdat Luusman weg is...maar wij hebben Jeetjes patroon (doorkomende kiezen en dus tussenin willen slapen) eigenlijk met 1 avond al doorbroken. De volgende nacht huilde hij al een stuk minder en nu gaat het weer de goede kant op. Hoewel Jeetje de laatste tijd ook standaard tussen 05:30 en 06:30 wakker is (en dan neem ik hem dus nog wel naast me, want ik ga er niet zo vroeg uit).



Mien wat klinkt je heerlijk vrolijk! Maar hoe komt het dat je geen college meer hebt? Niet dat ik het niet fijn vind voor je natuurlijk



DD even met terugwerkende kracht



Pien succes vandaag!
Oeh en TZ wat ontzettend leuk dat het zo goed met je werk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen colleges meer omdat op 23 februari het laatste tentamen is! Allerlaatste tentamen van het theorieblok. En dan keuzeonderzoek. Dus eind juli mogen jullie me Drs. Mien noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven