Wasdroger met slang gebruiken zonder slang?

11-02-2011 22:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Morgen krijg ik een "nieuwe" wasmachine en een wasdroger. Ik woon heel klein en heb maar op één plek plaats voor de droger (heb er nu geen, dus het is even passen en meten).

Nu is het een luchtdroger (geen idee of het ook echt zo heet), gewoon zo eentje met een slang. Alleen die slang zou over mijn aanrecht heen moeten om door een (erg hoog) bovenraampje naar buiten te kunnen. Niet heel praktisch natuurlijk.

Mijn moeder vertelde dat zij zich iets kan herinneren van een bakje waar je de slang in kunt doen zodat je een soortgelijk effect krijgt als dat van een condensdroger. Alleen wist ze niet hoe het heet (wilde even googlen namelijk).

Heeft iemand hier enig idee? Ook tips qua bereikbaarheid en informatie over wat zoiets ongeveer zal kosten zijn erg welkom. Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik ze natuurlijk ook graag
http://www.radiosjaak.nl/ ... opvangbak.html?mpid=26731

condens opvangbak heet het onderdeel wat je bedoelt

kijk maar even bij de bovenstaande link
Dat heet een condensopvangbak en is te koop bij de meeste bouwmarkten.

Hou er wel rekening mee dat die niet alle condens opvangt en dat de lucht vochtig wordt als je de droger hebt draaien. Het is dus wel handig als er in de buurt van de droger een raam open kan.
Is in de aanbieding bij de praxis. Schijnt niet super te werken, maar lijkt wel praktisch.

Kun je zien op praxis.nl, bij elektra/wasmachines
Mijn tip; niet doen.

Er blijft enorm veel vocht in de ruimte hangen, daarbij doet de droger er ook nog eens veel langer over. Aangezien drogers niet echt bekend staan om hun energie-zuinigheid..

Maarre, waarom een droger met afvoerslang, als daar eigenlijk geen ruimte voor is?
Wow! Da's snel. En wat een logische naam ook. Had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk .

@nique633: Thnx! Ik ga even kijken.

@Gwendolyn: Goede tip. Logisch ook, het raampje kan gewoon open, dus dat zou goed moeten gaan. Keuken is erg klein dus dat is ook weer een voordeel (heeft het raampje genoeg effect gezien de oppervlakte). Ik zag alleen die slang over het aanrecht niet zo zitten en de hele tijd de slang door het raam zien te krijgen ook niet eigenlijk...
quote:Jorina schreef op 11 februari 2011 @ 22:08:

Mijn tip; niet doen.

Er blijft enorm veel vocht in de ruimte hangen, daarbij doet de droger er ook nog eens veel langer over. Aangezien drogers niet echt bekend staan om hun energie-zuinigheid..

Maarre, waarom een droger met afvoerslang, als daar eigenlijk geen ruimte voor is?

Ik snap dat er meer vocht in de ruimte zal blijven hangen ten opzichte van een condensdroger, maar als een tijdelijke oplossing tot de was weer buiten kan drogen vind ik het toch wel een goed idee. Wil ervoor zorgen dat het bakje in de kelder kan staan, dan zal het vast meevallen met het vocht in de keuken.

Waarom een droger met afvoerslang? Erfenis van mijn vorige week overleden oma. Ik kan een droger erg goed gebruiken omdat ik het wel zat ben om telkens wasrekken aan de deur en midden in de woonkamer te hebben als er bezoek is. Helaas had oma geen condensdroger, dus het is even niet anders.

Overigens ben ik nu niet ineens van plan om al mijn was in de droger te doen, dus hij zal niet overdreven vaak draaien. En ik vermoed zomaar dat het me zal schelen in de stookkosten (verwarming hoger om was wat sneller droog te krijgen), dus misschien dat dat tegen elkaar weg te strepen valt.
@TO; Dan zal het idd wel meevallen. Die van ons draait vaak en veel, en we hadden ooit het lumineuze idee om zo'n bakje er op aan te sluiten. Totdat ik boven kwam en zag dat de vochtdruppels aan het plafond hingen

Nou ja, voor hier niet heel geschikt dus
En gecondoleerd met je oma
Het wordt inderdaad erg vochtig maar aangezien je maar een kleine keuken hebt is het openen van een raampje vast wel voldoende.

En nog gecondoleerd met het overlijden van je oma.
Ik heb het ook gehad, en ook met raam open was er geen probleem hoor. Het werkte voor mij prima. Tot de droger ging fikken(maar he, dat is een anders verhaal )
Doe het niet,met dat bakje, het wordt een bende, het werkt niet en voor je het weet schimmelt je huis weg. Koop een goeie lange afvoerslang (of maak er twee aan elkaar) en gebruik het raampje!
ik had ook ooit zo'n bakje, maar wat anderen al zeggen. Alles wordt zeiknat ook met een raampje open.

Ook kwamen er hele fijne stofdeeltjes door de slang mee door de hele badkamer heen.

Ik doe de slang weer door het raampje dus.
quote:yellowlove schreef op 11 februari 2011 @ 22:25:

Ik heb het ook gehad, en ook met raam open was er geen probleem hoor. Het werkte voor mij prima. Tot de droger ging fikken(maar he, dat is een anders verhaal )Nou ja, dat zou ook veroorzaakt kunnen worden door vochtdruppels die terug lopen in de droger...
quote:yellowlove schreef op 11 februari 2011 @ 22:25:

Ik heb het ook gehad, en ook met raam open was er geen probleem hoor. Het werkte voor mij prima. Tot de droger ging fikken(maar he, dat is een anders verhaal )Nou ja, dat zou ook veroorzaakt kunnen worden door vochtdruppels die terug lopen in de droger...
Ik heb zo'n bakje ook gehad voordat ik condensdroger kocht. Je moet in zo 'n bakje iedere keer als je hem gebruikt ijs doen anders slaat de condens niet neer en krijg je dus alsnog vocht in die ruimte. Werkte dus voor mij ook niet want wie gaat er nu steeds een bak ijs invriezen ik niet dus. Zou gewoon die slang gebruiken.
Hmmm ik lees erg veel verschillende verhalen, hier maar ook op de rest van het net. Toch denk ik dat het voor die prijs het wel te proberen valt. Ik kan altijd nog met die slang gaan klooien natuurlijk....

Dank jullie wel voor de condoleances! Lief van jullie...

Trouwens, over die stofdeeltjes lees ik op meerdere plaatsen dat je dat zou kunnen verhelpen door een laagje water in het bakje te doen als je hem gaat gebruiken. Wie weet helpt het.

Ik denk dat ik er morgen eentje ga halen en het gewoon eens uit ga proberen.

Thnx voor het meedenken!
Heb ooit ook zo'n bakje gehad.....waar-de-loos! De ruimte wordt vrij vochtig en de wasdroger deed er veel langer over om de boel droog te krijgen: Energieverspilling dus! Dus hupp...gewoon die slang naar buiten door het raam!
quote:Bbwtje schreef op 11 februari 2011 @ 22:47:

Trouwens, over die stofdeeltjes lees ik op meerdere plaatsen dat je dat zou kunnen verhelpen door een laagje water in het bakje te doen als je hem gaat gebruiken. Wie weet helpt het.

nee hoor, ik had er altijd water in staan (stond namelijk in de gebruiksaanwijzing) maar nog steeds stof hoor.
Ik vind een droger met een slang waardeloos. Dan moet de slang door het raam, dus raam open. Ik gebruik de droger alleen als de was niet buiten kan hangen omdat het winter is. Winter=koud. Raam open in winter= koud in huis.

Nee, een droger aangesloten op de afvoer is het beste, of een echte condensdroger. Maar gedoe met een slang is niks.
Ik gebruik mijn droger zonder slang maar zet de mechanische ventilatie op de hoogste stand en doe een raam open in aangrenzende ruimtes, werkt hier al ruim 9 jaar zonder vochtproblemen. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn droger alleen gebruik voor handdoeken en dekbedovertrekken dus hooguit 1 of 2x per week.
Je kunt ook ipv een losse slang weren met (vierkante) buizen.

Die kun je strak langs de muur vastzetten en evt. zelfs wegwerken.

Dan werkt je droger optimaal en zit jij niet met een slang op je aanrecht.
Ik heb nu de tweede condensdroger, eerst ging kapot tijdens verhuizing,. Laat altijd de ruimte openstaan en aangrenzende ruimtes staat ook de deuren open. Maar hoe dan ook, extra stof krijg je wel. Hier staat hij maar één keer per week aan voor handdoeken en onderbroeken.
Ik heb de wasmachine en droger inmiddels staan (was nog best een gedoe trouwens ) en heb wel een oplossing bedacht.

Er zit een enorm lange slang bij, de droger staat op de wasmachine en dus lekker hoog, de slang heb ik over de keukenkastjes gelegd en het bovenraampje staan open. Een eerste was (handdoeken) zit nu in de droger. Het raam is wel beslagen, maar dat gebeurd hier in mijn oude huisje nogal snel.

Mocht dit nou toch vervelend worden dan ga ik misschien toch dat bakje proberen, maar dit lijkt wel redelijk te werken zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven